Poll

Wie is de Mol?

Daniël
39 (14.4%)
Jurre
218 (80.4%)
Ranomi
14 (5.2%)

Totaal aantal stemmen: 271

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 94626 keer)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #720 Gepost op: 18-02-2023, 21:53:33 »
Grappig hoe mensen dat zo anders kunnen interpreteren! Ik vind Daniël namelijk juist oprecht overkomen in zijn reacties (bijv vorige week toen met die stoelen)

Ja, grappig hoe dat werkt.
Ik moest zelf aan Everon (zijn reactie op vakbondje bij Thomas) denken na het paragliden, toen Daniël zei dat ieder voor zichzelf ging.  ;D
En hij keek heel ongemakkelijk uit het raam (mijn interpretatie  ;)) toen de rest aan het praten was over de molafspraak van Jurre.
En zijn reactie op de eliminatie (dat hij doorging) vond ik wat teveel van het goede.

Maar ja, die 1000 euro he. Dat is wel heel vreemd voor een mol (ook, omdat het niet de eerste keer is).
« Laatst bewerkt op: 18-02-2023, 22:13:25 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #721 Gepost op: 18-02-2023, 21:58:15 »
Tja, als mol kan je ook expres iets doen wat de mol nooit zou doen. Daarnaast wordt er door de productie ook gestuurd. Misschien issie ‘t gewoon hoor, maar dan vind ik de Cloud 9 hint naar Daniel wel meer basis hebben dan iedereen die gewoon Jurre roept zonder uitleg.

Cloud 9 hint? Vertel? Het is niet af en toen iets doen wat niet mols is. Het is constant mega kandidaat doen en geld ophalen en dingen voorstellen die goed zijn of waar geld mee verdiend kan worden. Voor mij is Daniel bijna de meest fanatieke en eerlijke kandidaat ever.

Ik roep overigens niet gewoon Jurre zonder onderbouwing. We waren in Weert hebben jurre daar bekend gemaakt en vanaf eerste moment heb ik hem goed in de gaten gehouden. Als er geld verspeelt wordt zit Jurre daar vaak het dichste bij. Hij verspeelt o.a  geld in het doolhof. Met de foto opdracht maakt hij de fotos verkeerd om. Hij maakt de envelop open bij de eend.
En qua hints: De badeendjes verwijzen o.a ook naar hem.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2023, 22:00:40 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #722 Gepost op: 18-02-2023, 22:08:55 »
Nog steeds Jurre
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #723 Gepost op: 18-02-2023, 22:11:12 »
Jurre!

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #724 Gepost op: 18-02-2023, 22:11:39 »
Daniël (maar grote twijfels  ::) )

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #725 Gepost op: 18-02-2023, 22:13:59 »
Past ook wel dat de mol op de kandidaat zit die hem al langere tijd verdenkt.
Kans is dan immers groot dat Daniel de finale haalt, en Jurre’s verhaal qua verdenking blijft consistent.
Als je als mol nu per ongeluk de test (gedeeltelijk) invult op de afvaller zet je je bij de kandidaten gelijk heel erg in de kijkers. Vanuit Jurre’s perspectief is Daniël dan de meest logische en veilige optie.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2023, 22:24:52 door Jordyep »

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #726 Gepost op: 18-02-2023, 22:24:36 »
Ik ben wel benieuwd of de weinige niet-Jurre-stemmers tot nu toe daadwerkelijk in hun keuze geloven, of dat het meer 'wishful thinking' is.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #727 Gepost op: 18-02-2023, 22:36:40 »
Ik ben wel benieuwd of de weinige niet-Jurre-stemmers tot nu toe daadwerkelijk in hun keuze geloven, of dat het meer 'wishful thinking' is.

Eerlijk: vooral het laatste (en een gevoel dat er toch iets niet helemaal klopt)  ;D
Maar ik vind het eigenlijk altijd leuk om tegen de stroom in te gaan  8)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #728 Gepost op: 18-02-2023, 22:37:15 »
Het is meer dat t zo openlijk in beeld wordt gebracht, dat ik denk, Rick gaat ons nog een vreselijke edit-loer draaien.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #729 Gepost op: 18-02-2023, 22:40:46 »
Ik denk niet dat de makers met Jurre als mol een andere keuze hadden. Wat dat betreft doet hij mij denken aan Thomas Cammaert, die deed het als mol zo perfect dat hij daardoor opviel. Jurre speelt consequent de mol, dat kun je niet wegediten. In Moltalk wordt hij wel bewust buiten schot gehouden met allerhande verdenkingen richting Soy.

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #730 Gepost op: 18-02-2023, 22:44:20 »
Het is meer dat t zo openlijk in beeld wordt gebracht, dat ik denk, Rick gaat ons nog een vreselijke edit-loer draaien.

Jurre gaat echt een top mol zijn, onverdacht bij de kandidaten, maar volop molacties. Ik kan het eigenlijk ook niet anders meer zien, maar toch blijft wat je schrijft wel in mijn achterhoofd.

Offline Mollonia

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #731 Gepost op: 18-02-2023, 22:49:57 »
Ik denk dat als het zo makkelijk/duidelijk is, niet alleen hier maar ook bij het grote publiek, het programma om zeep is.

En ik denk ook dat welke mol dan ook niet perfect is. En niet altijd de meest perfecte optie zou kiezen die wij denken dat een mol zou kiezen. Of daar altijd de gelegenheid toe heeft.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #732 Gepost op: 18-02-2023, 22:50:37 »
Ik vrees er dan toch voor dat het echt zo duidelijk is dit seizoen.
Ja, dat Nederland al voor de helft van de serie massaal op Jurre zit is zeker een dingetje, of zoals Heinz zei:
Jurre

Eitje.
Het enige wat ik wel fijn vond om te zien is dat de kandidaten zelf toch meer verspreid zitten. Ondanks al die overduidelijke molacties. Heel gek nog steeds dat Froukje er op hem uitvloog maar daarna zijn het allemaal tunnelaars op de verkeerde geweest en nu zien we dat Ranomi en Soy het ook nog niet weten.

kun je niet wegediten
Tja waar de kandidaten verkeerd zitten kun je dat toch ook meer laten doorkomen in de serie? Jammer voor hem. 'In game' heel goed gedaan van Jurre, maar 'in edit' is er toch wel wat mis gegaan.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #733 Gepost op: 18-02-2023, 22:51:17 »
Dit was de eerste aflevering dat ik het er zo dik bovenop vond liggen, dat ik toch ben gaan twijfelen aan Jurre. Telkens voor eigen gewin gaan als Molactie, hoe lang blijft dat interessant?

Maar ja, wat zou het alternatief zijn?
...óf niet!

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #734 Gepost op: 18-02-2023, 22:51:27 »
Ik denk dat als het zo makkelijk/duidelijk is, niet alleen hier maar ook bij het grote publiek, het programma om zeep is.

En ik denk ook dat welke mol dan ook niet perfect is. En niet altijd de meest perfecte optie zou kiezen die wij denken dat een mol zou kiezen. Of daar altijd de gelegenheid toe heeft.

Maar zou het programma niet juist om zeep worden geholpen als de kandidaten al vanaf aflevering 1 op de juiste mol zitten?

Offline Mollonia

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #735 Gepost op: 18-02-2023, 22:54:21 »
Maar zou het programma niet juist om zeep worden geholpen als de kandidaten al vanaf aflevering 1 op de juiste mol zitten?
Ja, ook. Maar het programma wordt uiteindelijk gemaakt voor de kijkers. Als er geen spanning is over wie nou de mol toch is, waarom zouden mensen dan blijven kijken?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #736 Gepost op: 18-02-2023, 22:56:14 »
Maar zou het programma niet juist om zeep worden geholpen als de kandidaten al vanaf aflevering 1 op de juiste mol zitten?

Na afl. 1 heeft bijna niemand Daniël genoemd, dus eigenlijk is hij niet zo heel verdacht.
Dat ik Daniël nog steeds verdenk is een combi van eigenwijs zijn (dat werkt soms goed en soms wat minder  ;) ) en de gedachte dat we Jurre al meerdere afleveringen opzichtig zien mollen + voor de kijkers in ieder geval heel erg verdacht is. Dat lijkt me een rode vlag. Al houd ik er ook rekening mee dat sommige dingen gewoon zijn wat ze zijn.  :)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #737 Gepost op: 18-02-2023, 23:19:57 »
Na afl. 1 heeft bijna niemand Daniël genoemd, dus eigenlijk is hij niet zo heel verdacht.
Dat ik Daniël nog steeds verdenk is een combi van eigenwijs zijn (dat werkt soms goed en soms wat minder  ;) ) en de gedachte dat we Jurre al meerdere afleveringen opzichtig zien mollen + voor de kijkers in ieder geval heel erg verdacht is. Dat lijkt me een rode vlag. Al houd ik er ook rekening mee dat sommige dingen gewoon zijn wat ze zijn.  :)
Eens ::jaja::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #738 Gepost op: 18-02-2023, 23:23:19 »
Ik denk dat als het zo makkelijk/duidelijk is, niet alleen hier maar ook bij het grote publiek, het programma om zeep is.


Eens. Er valt niks terug te kijken.. te puzzelen.. naar hints hoeven we niet te zoeken… de opdrachten hoeven ook niet geanalyseerd te worden. Het is al helder. En eigenlijk al de hele tijd. Heb nog geprobeerd in iemand anders een mol te zien maar dat sloeg nergens op.
Wat mij betreft t meest boring seizoen.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #739 Gepost op: 18-02-2023, 23:26:19 »
Dit was de eerste aflevering dat ik het er zo dik bovenop vond liggen, dat ik toch ben gaan twijfelen aan Jurre. Telkens voor eigen gewin gaan als Molactie, hoe lang blijft dat interessant?

Maar ja, wat zou het alternatief zijn?

Ranomi
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?