Poll

Wie is de Mol?

Daniël
39 (14.4%)
Jurre
218 (80.4%)
Ranomi
14 (5.2%)

Totaal aantal stemmen: 271

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 94613 keer)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #760 Gepost op: 19-02-2023, 16:05:28 »
Dat we het als molloten na 7 afleveringen duidelijk weten vind ik totaal niet erg. De mol mag ontdekt worden wat mij betreft. En landelijk gezien zit nog altijd 2/3 ernaast. Ik zou het juist echt verschrikkelijk vinden als de makers er een spel van gaan maken om het elk jaar voor elkaar te krijgen dat de mol in de finale het minst verdacht wordt. Montage is er ten dienste van het programma, het moet niet de hoofdrol overnemen.

Ik zie het liefst daarom ook gewoon een zo eerlijk mogelijke edit. Wat dit seizoen voor het eerst sinds lange tijd eindelijk écht lijkt te gebeuren. Dan vind ik het ook niet gek dat het achteraf in beeld een stuk duidelijker is dan ter plekke voor de kandidaten. Jurre kreeg veel ruimte om te mollen en dat zien we nu terug. Ik vind sowieso niet eens dat de montage het er dik bovenop legt. Als Jurre molt op kritieke momenten die de uitzending niet mogen missen, dan wordt het wel heel flauw om dat er allemaal uit te knippen. De enige keer dat Jurre echt extra verdacht overkwam was na het gekantelde fotograferen. Ook dat kon je moeilijk er helemaal uithalen en de discussie erna was gewoon fijn om te zien hoe kandidaten gefrustreerd zijn enzo. Voor elke kandidaat zijn er wel een aantal momenten geweest dat het er wat dikker bovenop lag dat diegene verdacht was. Dus ook bij Jurre.
En daarnaast is het gewoon veel moeilijker om een Daniël of Ranomi écht verdacht te maken ten opzichte van een Kim-Lian.

Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #761 Gepost op: 19-02-2023, 18:39:33 »
Ja maar Jurre staat al weken ferm voorop, al toen er nog 6 kandidaten in het spel waren. Landelijk ook al gauw daarna. Da's wel heel erg vroeg hoor. 
Als Jurre molt op kritieke momenten die de uitzending niet mogen missen, dan wordt het wel heel flauw om dat er allemaal uit te knippen.
Eens; de molacties moet je niet wegvlakken. Maar nogmaals, wat ze wel hadden kunnen doen is de verdenkingen eerlijk weergeven. Het leek nu wel alsof iedereen vanaf Froukje al op Jurre als mol zat. Dat was niet zo, het vertrouwen was groot. Dat hadden ze wel wat eerlijker kunnen doen doorklinken. Er werd nu al in afl.1 door Daniel gezegd dat Jurre niet te vertrouwen was en Anke was een open boek. De hele edit is ernaar gemaakt dat Jurre gesloten en verdacht was. Leuk als finaleopzetje waarbij de twee tegenover elkaar zullen staan, maar het heeft wel geleid naar massale verdenking op Jurre. Dat heeft hij niet verdiend.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #762 Gepost op: 19-02-2023, 19:05:39 »
Mooi om te zien hoe iedereen zo massaal vanuit de Jurre tunnel redeneert. Geen molduel is wel opvallend. Ik ben heel benieuwd naar de reacties als toch blijkt dat het helemaal niet zo duidelijk is als de meerderheid hier denkt. Want ik denk echt dat er een grote verrassing volgt dan in de finale en ben heel benieuwd naar de molacties die we niet zagen, als blijkt dat 'grootverdiener' Daniël toch de mol is. Want ja, die heeft geld verdiend, maar ook veel vaker een stevige bijdrage geleverd aan het geld dat de pot niet gehaald heeft.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #763 Gepost op: 19-02-2023, 19:11:25 »
Het leek nu wel alsof iedereen vanaf Froukje al op Jurre als mol zat. Dat was niet zo, het vertrouwen was groot.

 ??? Het leek er een beetje op dat Froukje Jurre verdacht inderdaad. Maar daarna was echt alleen Daniël de enige die Jurre verdacht. De meesten zaten op Nabil, Ranomi en Annick geloof ik.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #764 Gepost op: 19-02-2023, 20:48:51 »
Iets in mij wil gewoon niet aan de over-over-duidelijkheid van Jurre. Nog steeds niet, nee. Dus ik had m’n (inmiddels toch vrij ijdele) hoop toch nog op Anke gezet. Waar ik het meest op heb ingezet over de afleveringen (app). Whoooomp, whooomp. Maar nu… Anke weg… en hoewel ik denk dat Jurre wel de mol is, spreid ik nu 50/50 op hem en Daniël.

Ranomi — ze heeft me te weinig gemold of anders gezegd: ik heb haar te weinig verdachte dingen zien doen. Bij Soy ligt iets meer twijfel, maar ook dat zie/voel ik gewoon niet sterk genoeg. Maar sta open om helemaal weggeblazen te worden, hoor…

Maar ik vind wel dat het speuren niet alleen maar van edits en achteraf info af moet gaan hangen. En dat zou (imho) bij vooral Ranomi en Soy dan wel het geval zijn.
Laten we jabberen.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #765 Gepost op: 19-02-2023, 22:21:34 »
Alles bij elkaar genomen kan alleen Jurre de mol zijn.
Daniël heeft individueel veel te veel in de pot gebracht voor een mol: €1000 bij Uitvlakken (afl. 7), €2500 ipv een joker in Verschijning (afl. 5), had een groot aandeel in het winnen van €2000 in afl. 6, maakte als enige een juiste foto in Kunstgreep (afl. 2) wat €500 opleverde. Bij de opdracht een(d)zame hoogte zat hij in het vliegtuig en had dus geen enkele invloed op de envelop met ?.
Ranomi is te veel afwezig tijdens de opdrachten, bracht onnodig €300 in afl. 5, Anke viel af nadat ze op haar stemde.
Soy bracht €1000 binnen bij het zingen (afl. 1), had een groot aandeel in het winnen van €2000 in afl. 6 en had zeer waarschijnlijk het rode scherm in afl. 4.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #766 Gepost op: 20-02-2023, 08:42:14 »
Goed samengevat!
Ergens jammer dat Anke er nu uit is. Was het misschien nog een beetje spannend geworden…

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #767 Gepost op: 20-02-2023, 09:32:20 »
Dat we het als molloten na 7 afleveringen duidelijk weten vind ik totaal niet erg. De mol mag ontdekt worden wat mij betreft. En landelijk gezien zit nog altijd 2/3 ernaast. Ik zou het juist echt verschrikkelijk vinden als de makers er een spel van gaan maken om het elk jaar voor elkaar te krijgen dat de mol in de finale het minst verdacht wordt. Montage is er ten dienste van het programma, het moet niet de hoofdrol overnemen.

Ik zie het liefst daarom ook gewoon een zo eerlijk mogelijke edit. Wat dit seizoen voor het eerst sinds lange tijd eindelijk écht lijkt te gebeuren. Dan vind ik het ook niet gek dat het achteraf in beeld een stuk duidelijker is dan ter plekke voor de kandidaten. Jurre kreeg veel ruimte om te mollen en dat zien we nu terug. Ik vind sowieso niet eens dat de montage het er dik bovenop legt. Als Jurre molt op kritieke momenten die de uitzending niet mogen missen, dan wordt het wel heel flauw om dat er allemaal uit te knippen. De enige keer dat Jurre echt extra verdacht overkwam was na het gekantelde fotograferen. Ook dat kon je moeilijk er helemaal uithalen en de discussie erna was gewoon fijn om te zien hoe kandidaten gefrustreerd zijn enzo. Voor elke kandidaat zijn er wel een aantal momenten geweest dat het er wat dikker bovenop lag dat diegene verdacht was. Dus ook bij Jurre.
En daarnaast is het gewoon veel moeilijker om een Daniël of Ranomi écht verdacht te maken ten opzichte van een Kim-Lian.

Exact dit. Helemaal mee eens.
En inderdaad er zitten nu eenmaal ook een paar hele fanatieke kandidaten in die ver komen. En de mensen die nog een beetje mysterieus af en toe molde vielen snel af.  Dat is hoe het loopt kan de montage ook weinig aan doen.

Voor mij kan het echt niemand anders meer zijn en als dat wel zo is zou ik zelf teleurgesteld zijn of er moet echt nog een enorme twist komen.
Daniel heeft zoveel geld verdiend. Dat het echt alleen met een mega twist nog recht te praten is dat hij de mol zou kunnen zijn. Jammer want was denk ik wel een leuke mol geweest.
Soy heb ik na afl 2/3 al afgeschreven omdat die bij het zingen geld verdiende en daarna ook een paar keer echt de juiste acties deed voor geld waar dat niet had gehoeven. Daarna ook nog wel wat molse dingen maar voor mij was het duidelijk dat hij het rode scherm had. Als het dan toch geen jurre is dan zou Soy nog de andere meest logische optie kunnen zijn maar ook dan met veel uitleg.

En Ranomi had ik op mijn lijstje door hints maar na afl 5 in het spookhuis er af gehaald. Ze is te passief. Je hoort haar weinig. Ze haalt wel geld op ook. Dus dan zou het straks ineens allemaal in de edits moeten blijken dat ze gemold heeft en hadden we dit niet kunnen zien.
En daarnaast had Anke er andere niet uitgelegen.

Meestal ligt op afl 5 het keerpunt. Ik denk dat veel molloten dan langzaam aan wel op een duidelijke mol zitten.

Er zijn seizoenen geweest waarbij het bij afl 3 al mega duidelijk was door hints of mislukte molacties etc.

Dat maakt het toch ook juist leuk. De ene keer weet je het bij afl 3 al zeker. De andere keer bij afl 5 of 7 en soms pas in de finale.
En elk jaar roepen er weer mensen nee die is het niet want die is te duidelijk en toch komt het vaak voor dat het die wel is dan.

« Laatst bewerkt op: 20-02-2023, 10:19:51 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #768 Gepost op: 20-02-2023, 10:17:25 »
Eens met bovenstaande reacties. We missen dit seizoen echte bliksemafleiders, kandidaten als Ranomi, Daniel, Anke, Sander, Froukje en ook Nabil spelen het spel te eerlijk. Sarah had misschien wat meer spanning kunnen brengen maar helaas was ze de eerste afvaller.

Het is wel geprobeerd om andere kandidaten dan Jurre  verdacht te maken in de montage en dat had ook wel resultaat. De hele groep in Woodstock werd verdacht neergezet en vooral Anke schoot toen omhoog in de verdenkingen. Nabil met zijn 2 brancards en langs het kistje lopen op het schip, de verdachte edit van Daniel in het labyrint, bij de morseseinen en het wegknippen van een voorstel van Daniel bij de koffertjesopdracht. Deze kandidaten werden behoorlijk  verdacht, ook elders.

Jurre viel daardoor op door het steady mollen dat inderdaad niet weg te monteren was en werd naar mijn idee niet extra verdacht neergezet. Volgens mij heeft Rick ook gezegd dat de mol wel gevonden mag worden. (Alleen niet te vroeg door een hint ;D)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #769 Gepost op: 20-02-2023, 10:21:13 »
Exact. En toch heb ik lang Nabil op 1 gehad en Jurre op 2.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #770 Gepost op: 20-02-2023, 10:27:44 »
??? Het leek er een beetje op dat Froukje Jurre verdacht inderdaad. Maar daarna was echt alleen Daniël de enige die Jurre verdacht. De meesten zaten op Nabil, Ranomi en Annick geloof ik.
Juist, dat is dus precies wat ik bedoel. Wat ze hadden kunnen doen is de verdenkingen eerlijk weergeven. Door van afl. 3 tot 6 vaak te laten horen dat Jurre de mol zeker niet is. Onderop het verdachtenlijstje stond bij iedereen (behalve Daniel dan). Was niet moeilijk geweest. Maar we weten dat nu pas. Maar ze lieten doorsluimeren dat 'zogenaamd' niemand op Jurre zat, dus dat er weldegelijk wel veel kandidaten op hem zaten, wat niet zo was.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #771 Gepost op: 20-02-2023, 10:31:05 »
Dat Froukje Jurre wel verdacht, maar in de test heeft ingezet op Nabil (die ze ook gewoon noemde als verdachte) betekent toch niet dat Jurre door veel kandidaten verdacht werd?

maar we geraken een beetje off-topic.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #772 Gepost op: 20-02-2023, 10:40:39 »
Afgaan op de verdenkingen die men laat zien, is al meer dan 10 jaar niet meer een geschikte methode om de Mol te vinden. Tamelijk ongelooflijk dat sommigen dat dan nog steeds deden of doen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #773 Gepost op: 20-02-2023, 10:55:04 »
betekent toch niet dat Jurre door veel kandidaten verdacht werd?

maar we geraken een beetje off-topic.
Het ging over de eerlijkheid van Wie is de Mol dit jaar en dat Jurres molacties niet konden worden weggepoetst, akkoord. Maar ik zet daar wel tegenover dat de edit-verdenking niet eerlijk was. Nogmaals, dus helemaal eens dat Jurre niet door veel kandidaten verdacht werd. Dat had de edit ook duidelijk moeten tonen dan.

Ik had het er bij Anke destijds ook over dat het bij mij begon te knagen hoezeer zij vertrouwd werd. Dat ze zelfs penningmeester werd. Dat Jurre nog zoiets had van "he, dat is alleen voor nu", om aan te geven dat hij die rol nog wel eens van haar zou kunnen afpakken. Dus hij wist ook wel dat hij weinig verdacht werd. Maar dat bleek niet uit de edit.

Bij Anke groeide het vertrouwen week na week, bij Jurre sluimerde het dat hij wel eens zwaar verdacht kon worden maar dat dit weg ge-edit werd. Om pas nu opeens een vertrouwenspiek te krijgen want nu zien we allemaal precies waar al die verdenkingen lagen de afgelopen weken. Jammer voor Jurre en het seizoen dus want de spanning is er zo wel af.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #774 Gepost op: 20-02-2023, 10:58:55 »
Ik denk dat wij gewoon een ander programma kijken.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #775 Gepost op: 20-02-2023, 11:02:06 »
Volgens mij precies hetzelfde want met jouw stellingen ben ik het dus helemaal eens ::rofl::
niet dat Jurre door veel kandidaten verdacht werd?
was echt alleen Daniël de enige die Jurre verdacht.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #776 Gepost op: 20-02-2023, 11:07:27 »
Ik denk niet dat dat perse door de edit komt. Ik het begin noemen kandidaten ook gewoon veel verdachte op. Ik heb dat zelf in het begin ook vaak wel. Dat ik denk ja die is mijn nummer 1 maar ik vind die en die en die ooo nog wel verdacht.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #777 Gepost op: 20-02-2023, 11:10:54 »
Ja dat klopt, daar kunnen ze in de edit dan ook wel meer op sturen. Het lijkt mij niet zo moeilijk te editten want veel kandidaten moeten gezegd hebben "die en die verdenk ik, Jurre verdenk ik helemaal niet".

Ik heb al een paar weken in mijn profiel het woord Vertrouwen staan. Die was bij Anke te groot, dus was zij de mol niet. Bij Jurre was die echter ook heel groot, alleen hebben we daar maar weinig van gemerkt. Het was toch fantastisch geweest als de edit net zo duidelijk als bij Anke had laten zien hoeveel vertrouwen Jurre genoot? Dan was Jurre een stuk minder verdacht naar voren gekomen en was er een spannend seizoen geweest.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #778 Gepost op: 20-02-2023, 11:17:03 »
Dat iemand niet de mol is betekend ook niet meteen dat ie meteen vertrouwen verdiend. We zien vaak beetje klungelige chaotische mensen waarvan je dan kan denken nee die is de mol echt niet. Maar zou je die vertrouwen in een belangrijke opdracht? Eh nee want het gaat telkens mis bij die persoon. 😉 Misschien was dat wel beetje het geval in dit seizoen. Ze vinden wel dat Jurre vaak voor zichzelf kiest ook lijkt
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #779 Gepost op: 20-02-2023, 11:27:32 »
Klopt, het is dan ook meer 'het vertrouwen dat Jurre de mol niet is'  8).
Ze vinden wel dat Jurre vaak voor zichzelf kiest ook lijkt
Ja dat deed hij inderdaad heel erg goed, hij speelde de pure kandidaat. Dat zullen kandidaten vast ook in biechten gezegd hebben, dat Jurre daarom de mol niet is. Een beetje zoals Anke het gefrustreerd verwoordde nadat Jurre terugkwam van de 'ontmoeting met de mol'.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)