Poll

Wie is de Mol?

Daniël
39 (14.4%)
Jurre
218 (80.4%)
Ranomi
14 (5.2%)

Totaal aantal stemmen: 271

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 94647 keer)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #780 Gepost op: 20-02-2023, 11:34:11 »
Jep en hij heeft denk ik vooral in het begin ook veel vertrouwen gewonnen door alles te driedubbelchecken met iedereen. Kijk jongens dat jullie iig niet denken dat ik iets mollerigs doe. Ik heb deze foto gemaakt. Iedereen akkoord? Ga ik hem nu sturen he. Wel zeggen als iets anders moet. Ik stuur hem zo precies he. Goed ok. Daar gaat ie. Wel even vergeten te draaien.

Ja ik was af met het geld in het doolhof, maar ik heb toch aan jullie gevraagd waar ik heen moest? Heb het 5x gechecked. Jullie stuurde me in die armen van die vanger he. Was wel een mollenstreek van jullie kant ergens.

En ja ik heb die envelop geopend maar ik heb het 7x gevraagd aan iedereen en iedereen zei. Ja jurre maak open. Doe maar. Ik wilde het eigenlijk niet, ik had hem alleen toevallig in mijn handen, maar de rest zei doe maar. Open maken.
Ik twijfelde nog of het wel verstandig was. Ik vroeg nog een paar keer moet ik hem wel
Open maken? Jaaa jaaa doe maar zei iedereen  😜🤣
« Laatst bewerkt op: 20-02-2023, 11:38:09 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #781 Gepost op: 21-02-2023, 03:11:07 »
Haha, ja, zo doet molletje Jurre dat. De oenemeloen.  ::rofl::

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #782 Gepost op: 21-02-2023, 03:13:15 »
Soy verdenkt Ranomi en JURRE
Ranomi verdenkt Soy, zet de testvragen in op Soy, Daniel, JURRE
Daniel verdenkt JURRE
Anke verdenkt Ranomi en Soy en vult de testvragen daar ook op in, geen op JURRE

Anke valt af....JURRE moet de Mol wel zijn.

Alleen Daniel zou nog kunnen in dit verhaal. Anke en Soy vulden beiden geen vragen in op Daniel. Anke weliswaar de snelste tijd, maar ook maar 1 joker, Soy 2 jokers dus misschien daardoor 1 vraag minder fout dan Anke.

Als Ranomi de Mol is dan had Jurre er gegarandeerd uitgegaan.

Dit is een mooie opsomming. Helemaal mee eens.  ::jaja::

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #783 Gepost op: 21-02-2023, 10:16:37 »
Ik blijf demonstratief geen Jurre invullen..... Wat een pech weer met de mol, hoop vanaf afl 1 al die er uit vliegt.  :-X

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #784 Gepost op: 21-02-2023, 16:55:55 »
100% Jurre >:D.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #785 Gepost op: 21-02-2023, 21:52:36 »
Ik blijf demonstratief geen Jurre invullen..... Wat een pech weer met de mol, hoop vanaf afl 1 al die er uit vliegt.  :-X

Maf hoe mensen hierin verschillen want ik vind hem vanaf het eerste moment echt super tof en wat mij betreft een van de beste mollen, lef, onnozel, grappig en weinig verdacht door z’n mede kandidaten.
En wat vind je van m als hij toch kandidaat zou zijn? Is het persoonlijke klik of hoe hij molt?

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #786 Gepost op: 21-02-2023, 23:41:33 »
Jurre!
Ik heb vrij vroeg in het spel drie mensen afgestreept, dat waren Soy, Ranomi en Daniel.
Nooit redenen gevonden om ze terug te verdenken. Met het vertrek van Anke moet het haast wel Jurre zijn.
Fijn om te zien dat hij echt overal gewoon doet wat je als mol moet doen: keihard mollen. Hopelijk zitten er ook nog verrassingen bij de ontknoping (acties die we nog niet hebben gezien).

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #787 Gepost op: 22-02-2023, 07:43:47 »
Jurre!
Ik heb vrij vroeg in het spel drie mensen afgestreept, dat waren Soy, Ranomi en Daniel.
Nooit redenen gevonden om ze terug te verdenken. Met het vertrek van Anke moet het haast wel Jurre zijn.
Fijn om te zien dat hij echt overal gewoon doet wat je als mol moet doen: keihard mollen. Hopelijk zitten er ook nog verrassingen bij de ontknoping (acties die we nog niet hebben gezien).
ja dit hoop ik ook, want als je nu alle molacties al hebt gezien, dan hoop ik liever dat hij er toch nog uitvliegt en echt nog een heel grote schock komt door heel Nederland! En dat toch één van de andere drie het zijn, want bij hen alle drie kan ik wel iets noemen als ze de mol zijn maar is het al veel minder duidelijk op tv te zien. En dat is veel leuker als je dan toch nog verrast bent bij de ontknoping, van wow dit heb ik niet gezien. Net zoals bij de Anologe test is het nu al voorspel als Jurre de mol is, dat hij zijn vragen op zichzelf heeft ingevuld, omdat je zijn antwoorden niet zag in beeld, ik had dit als maker zeker bij 2 personen gedaan, want nu weet je dit al. I know dit is de één van de laatste afleveringen, maar kom op er moeten nog 2 echte afleveringen komen en daarna de ontknoping en ook dat ze nu al heel duidelijk willen laten willen zien dat hij het is en Ranomi niet kan zijn, omdat Anke het lijkt zo vol op haar afvalt, dit is wel heel makkelijk gemaakt voor ons dan, als je het logisch bekijkt, maar wie is de mol is niet logisch vaak.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2023, 07:57:39 door Mol1991 »

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #788 Gepost op: 22-02-2023, 08:13:41 »
Afgaan op de verdenkingen die men laat zien, is al meer dan 10 jaar niet meer een geschikte methode om de Mol te vinden. Tamelijk ongelooflijk dat sommigen dat dan nog steeds deden of doen.

Inderdaad, begrijp ik ook niet goed …
Wat regelmatig voorkomt is dat men de afvaller 2 of 3 verdachten laat noemen, waaronder de Mol, waarna vervolgens veel later blijkt dat die persoon op 1 persoon ingevuld heeft (en niet de mol).
Is m.i. hier ook gebeurd met Froukje, die zogenaamd Jurre als verdachte heeft in afl 2, maar we horen haar nadien in Niet De Mol tegen Nabil zeggen “ik zat op jou” (als reden van haar exit).

Klassiek patroon sinds jaar en dag.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #789 Gepost op: 22-02-2023, 09:24:22 »
Jurre!
Ik heb vrij vroeg in het spel drie mensen afgestreept, dat waren Soy, Ranomi en Daniel.
Nooit redenen gevonden om ze terug te verdenken. Met het vertrek van Anke moet het haast wel Jurre zijn.
Fijn om te zien dat hij echt overal gewoon doet wat je als mol moet doen: keihard mollen. Hopelijk zitten er ook nog verrassingen bij de ontknoping (acties die we nog niet hebben gezien).

Exact dit. Hier ook. En ik hoop het ook. Vind wel dat Jurre het goed doet. Denk veel lef acties gehad ook.

ja dit hoop ik ook, want als je nu alle molacties al hebt gezien, dan hoop ik liever dat hij er toch nog uitvliegt en echt nog een heel grote schock komt door heel Nederland! En dat toch één van de andere drie het zijn, want bij hen alle drie kan ik wel iets noemen als ze de mol zijn maar is het al veel minder duidelijk op tv te zien. En dat is veel leuker als je dan toch nog verrast bent bij de ontknoping, van wow dit heb ik niet gezien. Net zoals bij de Anologe test is het nu al voorspel als Jurre de mol is, dat hij zijn vragen op zichzelf heeft ingevuld, omdat je zijn antwoorden niet zag in beeld, ik had dit als maker zeker bij 2 personen gedaan, want nu weet je dit al. I know dit is de één van de laatste afleveringen, maar kom op er moeten nog 2 echte afleveringen komen en daarna de ontknoping en ook dat ze nu al heel duidelijk willen laten willen zien dat hij het is en Ranomi niet kan zijn, omdat Anke het lijkt zo vol op haar afvalt, dit is wel heel makkelijk gemaakt voor ons dan, als je het logisch bekijkt, maar wie is de mol is niet logisch vaak.

Als het een van de andere 3 zouden zijn zou ik het dus juist een stuk minder leuk vinden want die hebben allemaal dingen gedaan waarvan ik denk waarom zou je dat als mol doen? Enige reden om ons als kijker te laten denken die is het zeker niet. En dan wordt het wel een beetje flauw als ze het stiekem toch zijn.
Ik vind dat het dus juist wel logisch moet zijn. En voor mij is widm meestal juist altijd wel logisch op enkele uitzonderingen na. En tot zover vind ik dit seizoen juist heel logisch aanvoelen. We kwamen er niet te vroeg achter zoals bij sommige andere seizoenen. En ook niet te laat. 
« Laatst bewerkt op: 22-02-2023, 09:30:14 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #790 Gepost op: 22-02-2023, 10:21:52 »
Maf hoe mensen hierin verschillen want ik vind hem vanaf het eerste moment echt super tof en wat mij betreft een van de beste mollen, lef, onnozel, grappig en weinig verdacht door z’n mede kandidaten.
En wat vind je van m als hij toch kandidaat zou zijn? Is het persoonlijke klik of hoe hij molt?

Ik vind Jurre ook vanaf het eerste begin geweldig als mol. Hij doet het goed en toont lef, gaat door ook als het tegenzit.(badeend met bandenpech) De beste mollen zijn meestal de mollen die er zelf veel plezier aan hebben en dat lijkt Jurre ook te hebben.

Een persoonlijke klik speelt voor mij wel een rol. Die klik had ik bijv. niet met Margriet en Anne-Marie. Margriet vergrootte haar sturende rol erg uit. Als ik dergelijke vrouwen in mijn omgeving zou hebben dan zou ik er met een grote boog omheen lopen, vreselijk irritant gedrag vind ik dat. ::rofl::

Vaak bleek bij WIDM dat irritante gedrag molgedrag te zijn ;D

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #791 Gepost op: 22-02-2023, 11:27:09 »
Ja same.
Ik denk dat dat voor mij ook veel doet qua mol. Sowieso vind ik over het algemeen mannelijke mollen leuker bedenk ik me nu. Alhoewel ik b.v Yvon en Merel wel ook leuk vond als mol.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #792 Gepost op: 22-02-2023, 18:25:55 »
Exact dit. Hier ook. En ik hoop het ook. Vind wel dat Jurre het goed doet. Denk veel lef acties gehad ook.

Als het een van de andere 3 zouden zijn zou ik het dus juist een stuk minder leuk vinden want die hebben allemaal dingen gedaan waarvan ik denk waarom zou je dat als mol doen? Enige reden om ons als kijker te laten denken die is het zeker niet. En dan wordt het wel een beetje flauw als ze het stiekem toch zijn.
Ik vind dat het dus juist wel logisch moet zijn. En voor mij is widm meestal juist altijd wel logisch op enkele uitzonderingen na. En tot zover vind ik dit seizoen juist heel logisch aanvoelen. We kwamen er niet te vroeg achter zoals bij sommige andere seizoenen. En ook niet te laat.
Heb je ook een punt. Ik weet voorbeeld in het jaar met Klaas van Kruistum wist ik het na de eerste aflevering al, omdat hij vond ik best anders was dan de Klaas die ik jaren ken van tv. En dat was al voor de bewuste hint dat iedereen wist dat hij het was. Dus voorbeeld nu vind ik voorbeeld super logisch dat Soy het niet is, bijna hetzelfde verhaal als Klaas ik ken Soy al jaren en ik zie duidelijk de Soy die ik heb leren kennen van tv, heel fanatiek, dol op spellen etc.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #793 Gepost op: 25-02-2023, 12:59:49 »
De laatste post is hier alweer van drie dagen geleden. Dat zegt toch wel wat over het seizoen. Iedereen is er veel minder mee bezig dan in vorige jaren, en dat is een dikke min voor de reeks wat mij betreft.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #794 Gepost op: 25-02-2023, 13:07:49 »
Terwijl er net het beste seizoen in Jaren is neergezet. Helaas was er een bergafwaartse trend met het absoluut dieptepunt twee jaar geleden en erna wederom een slechte mol en geen topseizoen. Maar we blijven positief, dit jaar een superseizoen en met Jurre een supermol!

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #795 Gepost op: 25-02-2023, 13:17:00 »
De laatste post is hier alweer van drie dagen geleden. Dat zegt toch wel wat over het seizoen. Iedereen is er veel minder mee bezig dan in vorige jaren, en dat is een dikke min voor de reeks wat mij betreft.
Het kan ook zijn dat iedereen het nu al weet wie de mol is en daardoor gelijk ook minder reacties geplaatst plus saai is om naar te kijken. Omdat ik nog minder zeker ben van dat Jurre de mol is vind ik het nog steeds een goed seizoen. Ik ben er wel bezig, maar ben gewoon geen type om constant met mensen op het forum erover te hebben, doe dat vaak pas rond aflevering 7, zoals dit jaar weer.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #796 Gepost op: 25-02-2023, 13:50:13 »
De laatste post is hier alweer van drie dagen geleden. Dat zegt toch wel wat over het seizoen. Iedereen is er veel minder mee bezig dan in vorige jaren, en dat is een dikke min voor de reeks wat mij betreft.

Ik weet niet of dat per se zo is. Het is vooral dat ik meestal na de afl. bedenk wie nog de mol kan zijn, daar wat redenen voor schrijf; soms kom ik later nog tot andere ideeën. Maar in dit geval eigenlijk niet. Dus ja, dan herhaal ik mezelf een beetje.

Dus hier nog steeds twijfels tussen Jurre (die alles goed lijkt te doen voor een mol, maar is het dan zó duidelijk?) en Daniël (die kandidaats overkomt, geld binnenhaalt, maar toch verdachte acties heeft).
Ik tunnel maar weer stug door op Daniël.  ;D Iedereen veel plezier vanavond!
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #797 Gepost op: 25-02-2023, 14:45:10 »
De laatste post is hier alweer van drie dagen geleden. Dat zegt toch wel wat over het seizoen. Iedereen is er veel minder mee bezig dan in vorige jaren, en dat is een dikke min voor de reeks wat mij betreft.

Ja, als discussies steeds in hetzelfde cirkeltje gaan, met (voor mij) steeds dezelfde conclusie: Jurre moet de mol wel zijn, dan wordt het inderdaad minder zinvol om te reageren.

Offline Mollonia

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #798 Gepost op: 25-02-2023, 14:50:55 »
Ik denk wel dat als het forum wat meer verdeeld was, er wel meer discussie zou zijn geweest. Meestal zijn er nog wel 2 redelijk grote tunnels op het forum. Maar nu zit 80% op Jurre, dan ben je snel uitgepraat als bijna iedereen het met elkaar eens is. En de overige 20% over 3 verschillende mollen, dat is dan te weinig om de discussie gaande te houden. Paar mensen per tunnel, die hebben op een gegeven moment hun zegje ook wel gedaan.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #799 Gepost op: 25-02-2023, 15:10:05 »
Ja, als discussies steeds in hetzelfde cirkeltje gaan, met (voor mij) steeds dezelfde conclusie: Jurre moet de mol wel zijn, dan wordt het inderdaad minder zinvol om te reageren.

Ja, dat ook. En zelfs de mensen (waar ik mezelf ook onder schaar  ;D ) die een andere potentiële mol in de gaten houden, nemen Jurre ook mee.

Maar wie weet komt er nog een verrassing (zeker als Soy of Ranomi de mol blijkt te zijn).  ;)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)