Poll

Wie is de Mol?

Daniël
39 (14.4%)
Jurre
218 (80.4%)
Ranomi
14 (5.2%)

Totaal aantal stemmen: 271

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 94685 keer)

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #820 Gepost op: 25-02-2023, 21:56:37 »
Roepen ze dat niet elk seizoen? Dit seizoen is het beste, mooiste ooit! 🤔

En pokerface, wie van deze vier heeft er nu echt een echt een pokerface?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #821 Gepost op: 25-02-2023, 21:58:35 »
Pokerface is gewoon de gimmick van dit jaar, zoals het vorig jaar maskers was. Rik paste zijn presentatietekstje ook snel aan nadat de kandidaten hun envelop geopend hadden. Hij zei zoiets als "soort van pokerface" want van een pokerface was niet echt sprake. ;D

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #822 Gepost op: 25-02-2023, 22:00:58 »
 - overweegt toch over te stappen naar Jurre:-X

Nog niet gestemd, eigenlijk wil ik dat het toch Daniël is.  ;)

Edit: toch maar voor Daniël gestemd voor een evenwichtige poll; het kan nog steeds.  ::hypocriet::
« Laatst bewerkt op: 25-02-2023, 22:02:53 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #823 Gepost op: 25-02-2023, 22:04:51 »
Alles zou dit seizoen anders zijn, zeiden ze vooraf. Misschien bedoelden ze daarmee dat het casual zaterdagavondpubliek nu eindelijk ook eens de Mol ruimschoots vooraf zou kunnen gaan ontmaskeren?

Het vreemde is ook: de Vlaamse mol toont aan dat je het programma complex kan maken zonder dat je het brede publiek verliest. Niemand klaagt daar over dat de mol onvindbaar is. Ik begrijp niet dat ze opdrachten uit de Vlaamse versie letterlijk kopiëren, maar niet het bredere format. Het verwaterd alleen maar verder nu, zo zonde.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #824 Gepost op: 25-02-2023, 22:06:31 »
Leuk dat er nog mensen zijn zie niet op Jurre stemmen, houdt het nog een beetje levendig :)

Offline Cornelis

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #825 Gepost op: 25-02-2023, 22:12:24 »
Leuk dat er nog mensen zijn zie niet op Jurre stemmen, houdt het nog een beetje levendig :)

Vermoed dat dit vooral uit baldadigheid gebeurt  ::rofl::
Zei je nou Kiev? Wij zijn niet in Kiev, vriend!

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #826 Gepost op: 25-02-2023, 22:26:10 »
Het vreemde is ook: de Vlaamse mol toont aan dat je het programma complex kan maken zonder dat je het brede publiek verliest. Niemand klaagt daar over dat de mol onvindbaar is. Ik begrijp niet dat ze opdrachten uit de Vlaamse versie letterlijk kopiëren, maar niet het bredere format. Het verwaterd alleen maar verder nu, zo zonde.

Ja, dat is nu net het punt: goede opdrachten van buitenlandse series kopiëren is één ding (en wel leuk voor ons om naar te kijken), maar als je de ziel van een serie als 'de Mol' niet begrijpt, krijg je die bezieling natuurlijk niet automatisch ook.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #827 Gepost op: 25-02-2023, 22:31:47 »
Vermoed dat dit vooral uit baldadigheid gebeurt  ::rofl::

Als ik eerlijk ben, dan spreekt de reactie van Rik op de foto-opdracht van Jurre (en zijn verhaal over de 'konten') boekdelen.  ::rofl::
Hij leek zijn lachen niet in te kunnen houden; alsof hij geniet van de acties van de mol?

Maar ja, in afl. 3 en 4 was Daniël voor mij zóóóóóó de mol (en Jurre voor mij toen wat minder verdacht). Alles lijkt ook voor mij naar Jurre te wijzen, maar ik vind het toch lastig om de Daniël-tunnel te verlaten. Dus blijf ik daar maar; meer op gevoel. Omdat ik ook niet helemaal in 'kandidaat Daniël' geloof.

Daniël komt over als de ideale kandidaat (klopt dat?), Jurre als de ideale mol (klopt dat?).
Hoe dan ook: een van hen moet de mol zijn.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #828 Gepost op: 25-02-2023, 22:43:01 »
Ik vind het teveel van het goede dat Jurre de foto-opdracht wint, de envelop met de vrijstelling er feilloos uitpikt, plotseling een heel verhaal in goed Engels heeft voorbereid, (bij de stoelendans hebben we hem geen enkele zin in correct Engels horen spreken) het sturende gesprekje met Soy over het penningmeesterschap.
Zou het toch werkelijk waar zijn dat de regie deze aanwijzingen allemaal bloot geeft?

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #829 Gepost op: 25-02-2023, 22:46:41 »
Ik vind het teveel van het goede dat Jurre de foto-opdracht wint, de envelop met de vrijstelling er feilloos uitpikt, plotseling een heel verhaal in goed Engels heeft voorbereid, (bij de stoelendans hebben we hem geen enkele zin in correct Engels horen spreken) het sturende gesprekje met Soy over het penningmeesterschap.
Zou het toch werkelijk waar zijn dat de regie deze aanwijzingen allemaal bloot geeft?


We zijn het eens. Daarom zei ik eerder vanavond al dat ik bijna zou gaan bidden dat iemand anders toch de Mol blijkt. Het is nu allemaal zo verschrikkelijk scripted, dat het voor doorgewinterde kijkers toch wel wat minder is. En dan druk ik me bewust zacht uit.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #830 Gepost op: 25-02-2023, 22:49:55 »
Ik vind het teveel van het goede dat Jurre de foto-opdracht wint, de envelop met de vrijstelling er feilloos uitpikt, plotseling een heel verhaal in goed Engels heeft voorbereid, (bij de stoelendans hebben we hem geen enkele zin in correct Engels horen spreken) het sturende gesprekje met Soy over het penningmeesterschap.
Zou het toch werkelijk waar zijn dat de regie deze aanwijzingen allemaal bloot geeft?

Je kan om sommige dingen niet heen als regie. Iedereen z’n praatje tijdens de foto’s moet in beeld. Jurre’s slecht gespeelde reactie op het verdienen van de vrijstelling kun je niet eruit knippen. Ze zitten daarmee gewoon klem. Maar goed, ze plaatsen zichzelf sowieso al in een hoek door opdrachten te verzinnen waarbij de mol maar op één manier kan mollen.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #831 Gepost op: 25-02-2023, 22:50:13 »
Alles wijst op Jurre als mol. Zo duidelijk krijgen we het niet snel meer. Maar wat als hij het NIET is? Wie zou dan de mol nog kunnen zijn?

Ranomi: blijft onzichtbaar voor ons. Ze is in de groep enorm verdacht, maar waarom? We zien en horen haar nauwelijks, wat opvallend is.

Soy: overfanatieke jonge hond, gaat overal vol enthousiasme in, zit elke keer op de afvaller. De mol heeft in het verleden wel vaker op de afvaller gezeten.

Daniël: deelnemer vol zelfvertrouwen die de opdrachten analyseert maar ook verschillende gezichten laat zien. De ene keer is hij bloedfanatiek en gaat hij vol voor het geld, de andere keer lijkt het hem minder kunnen schelen.

Hoe overduidelijk Jurre voor ons ook lijkt te zijn, het blijft belangrijk ook open te staan voor de andere kandidaten.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #832 Gepost op: 25-02-2023, 22:51:49 »
Je kan om sommige dingen niet heen als regie. Iedereen z’n praatje tijdens de foto’s moet in beeld. Jurre’s slecht gespeelde reactie op het verdienen van de vrijstelling kun je niet eruit knippen. Ze zitten daarmee gewoon klem.

Dit doet me denken aan Patrick Stoofs reactie op het winnen van een vrijstelling. Die was helemaal absurd. ::rofl::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #833 Gepost op: 25-02-2023, 22:54:53 »
Jurre Geluk. Dat de mol zoveel geluk heeft ... straks is het nog een hint. :P

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #834 Gepost op: 25-02-2023, 22:57:01 »
Dit doet me denken aan Patrick Stoofs reactie op het winnen van een vrijstelling. Die was helemaal absurd. ::rofl::

Inderdaad, dat was ook vrij over de top haha. Ik zie die verbijsterde reactie van Karin, Art en Soundos nog voor me.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #835 Gepost op: 25-02-2023, 23:05:01 »
Dit doet me denken aan Patrick Stoofs reactie op het winnen van een vrijstelling. Die was helemaal absurd. ::rofl::

Ja dat herinner ik mij ook nog!

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #836 Gepost op: 25-02-2023, 23:12:37 »
Vermoed dat dit vooral uit baldadigheid gebeurt  ::rofl::

Ik vind ook dat je een elektrische shock of zo moet krijgen als je niet Jurre invult. Om duidelijk te maken dat het wel een serieus forum is.

Is zoiets mogelijk @webmasters?

 ;) ;) ;)
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #837 Gepost op: 25-02-2023, 23:20:54 »
Ik vind ook dat je een elektrische shock of zo moet krijgen als je niet Jurre invult. Om duidelijk te maken dat het wel een serieus forum is.

Is zoiets mogelijk @webmasters?

 ;) ;) ;)

Had vorig jaar ook niet de kleinste tunnel gelijk?   :-X

Ben het wel eens dat alles naar Jurre lijkt te wijzen, maar er zijn nog twee afleveringen te gaan +  ook wel aanwijzingen naar andere kandidaten, wat joligmolletje terecht aangeeft.
Niks is wat het lijkt enzo.  ;)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #838 Gepost op: 25-02-2023, 23:24:23 »
Vermoed dat dit vooral uit baldadigheid gebeurt  ::rofl::
Nope, uit volle overtuiging op Daniël gestemd

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #839 Gepost op: 25-02-2023, 23:29:30 »
Nope, uit volle overtuiging op Daniël gestemd


What's in name, Danielle?    :D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!