Auteur Topic: [De Mol] Jurre Geluk  (gelezen 65265 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #500 Gepost op: 27-02-2023, 17:52:43 »
En de mol op VIER is binnenkort weer terug. Dat moeten we uiteraard vieren.

Offline eevski

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #501 Gepost op: 27-02-2023, 18:10:18 »
Biecht is nep, Jurre liegt.

Dit is wel makkelijk. Ik heb het zelf gezien. En het is het een of het ander: Ranomi is de mol en liegt, of Jurre is de mol en liegt.

Offline Hildewereld

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #502 Gepost op: 27-02-2023, 18:47:32 »
Ik vind Jurre een leuke mol. Hij heeft al snel vertrouwen gewekt want behalve Daniël zat iedereen er lang naast. Hij molt altijd en steeds brutaler. Zoveel dat de edit het niet kán verstoppen.
Hoogtepunt vond ik absoluut het spookhuis. Hij wist Ranomi daar buitenspel te zetten en overtuigde Anke er open en bloot van om niet voor geld te gaan.
Volgens mij heeft hij er ook veel plezier in en krijgen we een hoop hilarische biechten te zien in de laatste aflevering.

Minder leuk dit seizoen zijn de vele opdrachten waarbij het troeven óf geld is en waarbij kandidaten tegen ipv met elkaar werken.
Dat maakt het soms wel erg makkelijk om te mollen, maar lang niet altijd. Veel acties van Jurre zijn imo echt gedurfd en niet makkelijk.

Al met al: goede mol, jammer dat de productie daar niet wat meer op vertrouwde.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #503 Gepost op: 27-02-2023, 19:04:49 »
Al met al: goede mol, jammer dat de productie daar niet wat meer op vertrouwde.
Helemaal mee eens, ik denk dat dit het grootste ‘probleem’ is, want wat je zegt Jurre is echt wel een goede mol geweest. Kans zit wel erin dat we heel veel molacties al gezien hebben, maar dan ben ik heel erg benieuwd wat hij hierop te zeggen heeft wat hij als mol gedaan heeft en zijn tactiek en wat we gemist hebben. En de reacties van de kandidaten.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2023, 19:08:06 door Mol1991 »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #504 Gepost op: 27-02-2023, 19:16:32 »
Het gewone publiek kon de mol nog eens vinden.
Mensen die naar Follow The Money kijken konden nog eens op de oude manier de mol opsporsen.
Er waren ongelooflijk veel molacties.
Jurre heeft nergens, maar dan ook nergens onnodig op zijn eentje een groot bedrag binnengehaald.
Alleen Daniel zat tot vorige aflevering vol op Jurre, misschien nog altijd zelfs.

Doet me veel denken aan het Thomasseizoen, dat vond ik ook een uitstekende mol en daar kwam ook kritiek op dat hij te makkelijk te vinden was door de montage. Niet heel Nederland is een molloot, leg jullie erbij neer.

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #505 Gepost op: 27-02-2023, 21:39:09 »
Helemaal mee eens. Toen we na analyse van de duinopdracht ontdekten dat Thomas de mol moest zijn viel daarna elke mollenstreek extra hard op.  Maar onder de kandidaten was hij maar weinig verdacht. Ik heb in aflevering 10 heel hard moeten lachen om de lol die Thomas had als mol. Ik denk dat dit voor mij bij Jurre hetzelfde gaat zijn.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #506 Gepost op: 27-02-2023, 21:48:59 »
Ik kwam dit tegen: mensen die deze foto maakten , zitten nu (as we speak) in het Krugerpark......

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #507 Gepost op: 28-02-2023, 01:38:04 »
Klopt. En het is ook niet voor niks dat telkens het vierde scherm rood is: Jurre's geluk (klavertje VIER), betekent het ongeluk van de kandidaat die de test het slechtst gemaakt heeft.

Mja, volgende keer loopt dit wel spaak door die finalevrijstelling. Als het een hint is, had die finalevrijstelling misschien beter achterwege kunnen blijven (of Jurre moet deze opeens nog ‘verdedigen’ en verliezen bij het abseilen).

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #508 Gepost op: 28-02-2023, 08:31:33 »
Geluk kan simpel slaan op de programmamakers die van Jurre een verdachte edit konden maken en daar hun voordeel mee doen. En dus (achteraf) dat vierde scherm expres zo geëdit hebben.

Uit het dagboek van (Annick meen ik?) blijkt dat er een keer meer dan vier mensen een groen scherm kregen voordat het rode scherm kwam.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2023, 08:39:37 door Dusss »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #509 Gepost op: 28-02-2023, 08:55:02 »
Ook bij het pakken van de enveloppen stond Jurre als vierde.


Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #510 Gepost op: 28-02-2023, 08:56:20 »
of Jurre moet deze opeens nog ‘verdedigen’ en verliezen bij het abseilen
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk, dan zou Jurre de test alsnog de test moeten invullen, maar dan na de opdrachten die de anderen moesten voorspellen. Lijkt me niet echt fair.
Maakt natuurlijk niet uit als hij de mol is...
« Laatst bewerkt op: 28-02-2023, 08:59:10 door WillempieW »

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #511 Gepost op: 28-02-2023, 08:58:44 »
Ja, goed punt  ::ok::

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #512 Gepost op: 28-02-2023, 10:37:45 »
Het is ook maar hoe je het bekijkt: is de mol er in de 1e plaats om goede tv te maken/de kijkers op een dwaalspoor te zetten, of uitsluitend voor zijn medekandidaten en kijken wij enkel naar een registratie van 'hoe het verliep'. En in het laatste geval: willen we een eerlijke weergave van wat er gebeurde of vinden we 'je kunt het door de montage nooit helemaal zeker weten/degene die je t meest ziet mollen is het zeker niet/etc' ergens wel zo leuk kijken?
Nou is meespeuren natuurlijk wel een element (anders zouden ze t ook a la Verraders vanaf het begin aan de kijker kunnen laten weten) maar er valt wat dat betreft ook wat voor te zeggen dat na al die jaren de onafgesproken regels van 'de mol is degene die we vooral niét verdacht bezig zien' eens worden verbroken.

Dat gezegd hebbende had ik bij de laatste aflevering wel sterk een gevoel van 'waar kijk ik nog naar/voor?' want de spanning is een beetje weg en de voldoening van 'yes ik heb 'm (als 1 van weinigen) door' is er ook niet helemaal zo.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #513 Gepost op: 28-02-2023, 12:57:01 »
Liever dat de spanning dan wat weg is, dat we kijken naar een realistisch onvindbare mol die elke aflevering 1000 euro zit te verdienen.

Offline Taupe077

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #514 Gepost op: 28-02-2023, 15:05:47 »
Liever dat de spanning dan wat weg is, dat we kijken naar een realistisch onvindbare mol die elke aflevering 1000 euro zit te verdienen.
Absoluut!
Echt genieten zo... alles liever dan dat type mol dat gewoon slechts sporadisch iets doet want weet dat de kandidaten klungelen en er straks weer veel geld gemakkelijk uit de pot kan. Zeker in Vlaanderen zijn er de laatste paar jaren al teveel geweest! Dan was vorig jaar Everon toch een verademing.
Ik begrijp wel dat sommge liefst tot de laatste moment in spanning blijven en als dat kan top maar dat hoeft voor mij niet als de mol maar gesaboteerd heeft zoals nu.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #515 Gepost op: 28-02-2023, 18:46:34 »
Jurre is dadelijk om 1900 uur bij OP 1 bij Khalid en Sophie te zien en beluisteren.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #516 Gepost op: 28-02-2023, 19:57:30 »
Heb er net naar gekeken. Jurre was daar als presentator van het programma " Je zult het maar hebben". Wat een ander mens! ::jaja:: Geen aanstellerig gedoe, "normale" reacties, niet zo overacting. Zelf als hem een Tens wordt opgeplakt en aangezet op heel hoog niveau zegt Jurre wel " au" maar niet met zo'n overdreven reactie als hier in een paar afleveringen.
En geloof me, ik weet er alles van, als zo'n Tens hoog wordt gezet is niet fijn en echt pijnlijk!
Heb in ieder geval een heel ander, aardig en oprecht, mens gezien dan in WIDM.

Offline keek

  • Forumlid
  • Trust Nobuddy!
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #517 Gepost op: 28-02-2023, 20:06:52 »
ik vind hem als kandidaat ook niet heel sympathiek overkomen en veel te hysterisch. Daarom hoop ik ook dat hij de mol is. Dat maakt hem een leuker mens.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #518 Gepost op: 28-02-2023, 20:09:41 »
Heb er net naar gekeken. Jurre was daar als presentator van het programma " Je zult het maar hebben". Wat een ander mens! ::jaja:: Geen aanstellerig gedoe, "normale" reacties, niet zo overacting. Zelf als hem een Tens wordt opgeplakt en aangezet op heel hoog niveau zegt Jurre wel " au" maar niet met zo'n overdreven reactie als hier in een paar afleveringen.
En geloof me, ik weet er alles van, als zo'n Tens hoog wordt gezet is niet fijn en echt pijnlijk!
Heb in ieder geval een heel ander, aardig en oprecht, mens gezien dan in WIDM.
Ik heb het even terug gekeken, maar hij is hier inderdaad echt anders dan in widm, leuk om te zien. 😊
Maar in sommige filmpjes op YouTube met Emma Wortelboer is hij wel weer ‘hysterisch’ qua gedrag, dus kan ook per onderwerp verschillen, dit is natuurlijk wel heel serieus.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2023, 20:13:32 door Mol1991 »

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #519 Gepost op: 1-03-2023, 12:25:54 »
Ik heb het even terug gekeken, maar hij is hier inderdaad echt anders dan in widm, leuk om te zien. 😊
Maar in sommige filmpjes op YouTube met Emma Wortelboer is hij wel weer ‘hysterisch’ qua gedrag, dus kan ook per onderwerp verschillen, dit is natuurlijk wel heel serieus.

En wellicht ook aan de persoon met wie hij is. Emma Wortelboer is ook nu niet een rustig persoon haha