Auteur Topic: Wie zit op wie?  (gelezen 31603 keer)

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #260 Gepost op: 1-03-2023, 16:48:47 »
Jawel hoor, vorig jaar: Kim zat op Everon, Everon op Kim. Niet de winnaar, maar ze had gewoon minder punten dan Fresia, die ook op Everon zat.
Half Nederland misleidt door de de ogen van Kim achter het masker.
Volgens mij wordt de mol nooit niet geraden.

En het is nog niet te zeggen dat Daniel de winnaar wordt. Hij heeft concurrentie.
Ik wilde hetzelfde zeggen als jij, maar Fresia was sneller dan Kim-Lian daarom won ze, ze hadden evenveel vragen goed bij de finaletest.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #261 Gepost op: 4-03-2023, 21:42:20 »
Men wrijft ons zo overduidelijk in dat Daniël op Jurre zit en het is door al het gemol zo overduidelijk dat Jurre haast de Mol wel moeten zijn, dat het haast niet anders kan of we krijgen aanstaande zaterdag de schock-executie van Daniël. Zo niet, dan gaat het seizoen echt uit als een nachtkaars, want dan hebben we een finale met een overduidelijke Mol en een overduidelijke winnaar.
Dit was een behoorlijke scheve schaats van je. maar toch ook weer niet zo beroerd gedacht want ik had Soy als afvaller om deze reden. Shock executie. Immers gaf Soy aan gedraaid te zijn en zijn mattie Jurre niet meer te vertrouwen. Dus wat dat betreft gingen we van hetzelfde uit alleen kreeg ik de poolpunten en jij niet.

Een grote verrassing niettemin dat Ranomi nog steeds niet op Jurre zit en Soy moet toch ook op Ranomi gezeten hebben dan. Een knappe prestatie van Jurre als mol! Wat dramatisch slecht van de productie dan dat ze hier niet meer uitgetoverd hebben. Stel Jurre is inderdaad de mol, dan is die ZO onverdacht gebleven..... maar heel Nederland wist halverwege al dat hij de mol was. Zeker NIET aan Jurre te wijten :-\\ ::bravo::

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #262 Gepost op: 4-03-2023, 21:45:47 »
Ja, ik hoopte dat er nog een shock exit kwam, maar helaas...
En ik hoopte dat Ranomi zou gaan winnen, maar dat lijkt nu ook niet meer mogelijk.
Het seizoen gaat toch een beetje als een nachtkaars uit nu.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Martje

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #263 Gepost op: 4-03-2023, 21:48:57 »
Maar even: iedereen die hier beweerde dat verschillenden al lang op Jurre zaten, dat blijkt dus iig niet te kloppen… geen bewerkte edit dus.

Alleen Daniël heeft dus (vol) op Jurre gezeten. Of Soy zat ook Jurre, maar dan is Jurre de mol niet :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #264 Gepost op: 4-03-2023, 21:50:37 »
Ja, ik hoopte dat er nog een shock exit kwam, maar helaas...
En ik hoopte dat Ranomi zou gaan winnen, maar dat lijkt nu ook niet meer mogelijk.
Het seizoen gaat toch een beetje als een nachtkaars uit nu.
Nou dit was een kleine shockje. Al had Soy natuurlijk al 5 weken geleden moeten gaan voor een heel grote shock.

Ik geloof ook niet dat er verder veel te beleven was dit seizoen. Maar het klopt Martje, heel leuk om te zien dat er 2 op Daniel zitten en maar 1 op Jurre. Dat is echt bijzonder, meestal hebben de kandidaten de mol wel snel in de smiezen ::ok::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #265 Gepost op: 4-03-2023, 21:56:36 »
Mol Jurre heeft zich voor de kandidaten tijdens het spel wel goed verscholen kunnen houden. Daniëls compliment aan Jurre dat hij een goede Mol is, was oprecht. Ook Daniëls opmerking aan Ranomi, dat hij verbaasd was haar te zien, was waarschijnlijk oprecht. Ik vermoed dat hij verwacht had dat Ranomi ook op Jurre zou zitten. Op dat moment weet hij dus eigenlijk al dat hij de winnaar is.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #266 Gepost op: 4-03-2023, 21:58:26 »
Ranomi vulde een vraag in "Hoeveel pakbonnen had de mol?" Ze vulde 5 in. Daniël was afgegaan met zogezegd 2 bonnen, Jurre had de 4 bonnen van Nabil. Of heeft Jurre er nog een extra gepakt dan? Dan is er toch iets wat wij niet gezien hebben.
Wie had er 5 dan? Zijzelf?
Nu begin ik aan alles te twijfelen.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #267 Gepost op: 4-03-2023, 22:00:13 »
Daniël had extra pakbonnen^

Online SanderFMC

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #268 Gepost op: 4-03-2023, 22:03:36 »
Inderdaad. We wisten al dat er 13 pakbonnen gepakt waren, terwijl we er maar 10 gezien hebben. Maar door deze testvragen weten we nu zeker dat dit verschil bij Daniël veroorzaakt wordt. Immers was hij de enige van wie we in beeld hebben gezien dat hij twee pakbonnen heeft gepakt.
Edit: Ranomi zelf heeft er natuurlijk ook twee gepakt
« Laatst bewerkt op: 4-03-2023, 22:07:57 door SanderFMC »

Offline Molloat

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #269 Gepost op: 4-03-2023, 22:05:01 »
Ja en Soy is eruit gegaan op Jurre... Het wordt niet heel duidelijk in beeld gebracht (hij zegt het nergens expliciet), maar hij zegt wel in een biecht dat zijn mol als derde moest gaan abseilen en wijst zelf Jurre aan als de derde persoon die moet gaan abseilen (en is vervolgens teleurgesteld wanneer Daniel als derde gaat). Hoe heeft Ranomi deze eliminatie overleefd dan terwijl zij op Soy zat als Jurre de mol is?  ??? Het lijkt me toch sterk dat Soy aan het spreiden was in deze fase van het spel, dus zelfs als hij de toekomstvragen fout had is het waarschijnlijker dat hij meer vragen goed had dan Ranomi als hij op de juiste mol zat...

Online SanderFMC

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #270 Gepost op: 4-03-2023, 22:10:57 »
Precies. Hij wil ook echt absoluut niet dat Daniël als derde gaat. En het lijkt er bovendien ook erg sterk op dat Soy volledig van Ranomi is afgestapt nadat hij gezien heeft dat Anke er op Ranomi is uitgevlogen.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #271 Gepost op: 4-03-2023, 22:13:53 »
Soy heeft gewoon vreemd gehandeld met die toekomstvragen: dat was immers ook zijn dekmantel om (als eerste) Daniël eruit te schieten, maar nu mag Daniël niet als derde. Het lijkt toch alsof hij nog een soort van aan het spreiden was? Of dat hij (ergens anders ook gelezen) zich na de test heeft gerealiseerd dat het toch Jurre moet zijn? Hij zei ook: “nou dan heb ik die testvraag ook fout”, terwijl als Jurre of Daniël de mol was hij die toekomst vraag over nul levens wel goed had. Ik denk dus dat hij zich al realiseerde dat hij de eerste 15 vragen fout had beantwoord?

In zijn dagboek heeft hij ook over het “onttwisten” van de test. Wat hij daarmee bedoeld is mij niet duidelijk. Ik dacht aan de volgende opties:
- dat de test wel gewoon na 3 opdrachten kwam, zodat hij de info uit de laatste 2 opdrachten mee kon nemen en dan goed had gezeten
- dat hij de toekomstvragen goed zou hebben, als het gewoon verledentijd vragen waren geweest.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #272 Gepost op: 4-03-2023, 22:18:37 »
Daniël had extra pakbonnen^
Maar voor de kandidaten pakte hij er maar 2. Het zou best kunnen dat Ranomi door het na te tellen besloot dat Daniël er dan 5 moest hebben, maar officieel voor de kandidaten waren het er maar 2 toch?
Ik vond het nu weer zo voor de hand liggend op Daniël, terwijl ik eerder vond dat Jurre te verdacht werd neergezet.
Soy gaat eruit op Jurre, Ranomi zegt op Soy te hebben gezeten en schakelt naar Daniël. Of dat nu pas was of al eerder in het midden gelaten, kan Jurre niet de mol zijn.
Ik vind dat heel vreemd dat het zo weggegeven wordt.
Jurre is de mol: Soy valt niet af, ook al zat hij maar deels op Jurre. Ranomi valt af want zit of op Soy of op Daniël.
Daniël is de mol: Soy of Ranomi valt af, dat is ook gebeurd.
Ranomi is de mol: Iemand valt af, ze zitten allemaal fout.
Ook opvallend dat zij de enige was die niet probeerde te sturen waar haar mol terecht kwam. Ze wist het niet zo goed meer wat ze had ingevuld.
Ik zat al op Daniël en denk ook dat hij de mol is, maar wel vreemde montage.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #273 Gepost op: 4-03-2023, 22:21:03 »
Voor de kijker leek het alsof hij er maar 2 had. Er is destijds al geconstateerd dat de kandidaten niet verbaasd waren toen Rik het aantal noemde.

Ligt ook in lijn met de biecht van Jurre dat daar hoge bedragen zijn weggespeeld. Als dat er maar 2 waren zou dat niet zo spannend zijn geweest.

Online SanderFMC

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #274 Gepost op: 4-03-2023, 22:23:54 »
Of dat hij (ergens anders ook gelezen) zich na de test heeft gerealiseerd dat het toch Jurre moet zijn? Hij zei ook: “nou dan heb ik die testvraag ook fout”, terwijl als Jurre of Daniël de mol was hij die toekomst vraag over nul levens wel goed had. Ik denk dus dat hij zich al realiseerde dat hij de eerste 15 vragen fout had beantwoord?
Dit zou nog wel een mogelijke alternatieve verklaring zijn. Maar overtuigd ben ik er niet van. Dan zou hij dus tijdens de test op Daniël hebben gezeten, en een dag later ineens helemaal niet meer op Daniël maar op Jurre. Tenzij Daniël zich op een of andere manier heeft versproken waardoor hij onmogelijk de mol nog kon zijn lijkt me zo'n plotselinge switch onwaarschijnlijk.

Voor de kijker leek het alsof hij er maar 2 had. Er is destijds al geconstateerd dat de kandidaten niet verbaasd waren toen Rik het aantal noemde.

Ligt ook in lijn met de biecht van Jurre dat daar hoge bedragen zijn weggespeeld. Als dat er maar 2 waren zou dat niet zo spannend zijn geweest.
Het moment waarop hij af is gegaan is duidelijk in beeld gebracht en daar heeft hij maar twee pakbonnen in zijn handen.

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #275 Gepost op: 4-03-2023, 22:26:37 »
Of gewoon door het handelen van Jurre bij de laser opdracht? Dat toen het kwartje viel?

Offline Martje

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #276 Gepost op: 4-03-2023, 22:27:48 »
Het moment waarop hij af is gegaan is duidelijk in beeld gebracht en daar heeft hij maar twee pakbonnen in zijn handen.
Was dat een antwoord mogelijkheid in de finaletest?

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #277 Gepost op: 4-03-2023, 22:28:56 »
Jawel hoor, vorig jaar: Kim zat op Everon, Everon op Kim. Niet de winnaar, maar ze had gewoon minder punten dan Fresia, die ook op Everon zat.
Half Nederland misleidt door de de ogen van Kim achter het masker.
Volgens mij wordt de mol nooit niet geraden.

En het is nog niet te zeggen dat Daniel de winnaar wordt. Hij heeft concurrentie.

Het is zeker ook een keer voorgekomen dat niemand op de mol zat in de finale volgens mij.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Online SanderFMC

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #278 Gepost op: 4-03-2023, 22:29:28 »
Of gewoon door het handelen van Jurre bij de laser opdracht? Dat toen het kwartje viel?
Kan, maar mij lijkt het niet waarschijnlijk dat je na acht afleveringen aan opdrachten een volledige switch gaat maken naar aanleiding van één opdracht. Het kan natuurlijk wel.

Was dat een antwoord mogelijkheid in de finaletest?
Ja, maar hoe dan ook was dat sowieso het goede antwoord voor Ranomi.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #279 Gepost op: 4-03-2023, 22:31:49 »
Ja, ik hoopte dat er nog een shock exit kwam, maar helaas...
En ik hoopte dat Ranomi zou gaan winnen, maar dat lijkt nu ook niet meer mogelijk.
Het seizoen gaat toch een beetje als een nachtkaars uit nu.


Ik vind het juist enorm leuk om deze dynamiek een keer te zien tussen een winnaar en een mol.
Ik denk ook dat Soy na de test geswitched is. Zat best wel wat tijd tussen volgens mij langer dan 1 dag. Vorige keer ging er niemand uit natuurlijk en hadden we na de test ook al opdrachten. Zoals de foto opdracht die Jurre ook al plotseling won.
En de laseropdracht waar hij met een sleutel af ging.
Dat in combinatie dat hij weet dat Daniel op Jurre zit en ook steeds meer gaat zien. Ik denk dat dat ook verklaard waarom hij tig keer zei ik wist het, ik wist het toen hij eruit moest.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2023, 22:39:45 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy