Poll

Wie is de Mol?

Daniël
39 (14.4%)
Jurre
218 (80.4%)
Ranomi
14 (5.2%)

Totaal aantal stemmen: 271

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 93477 keer)

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1020 Gepost op: 9-03-2023, 18:44:42 »
Oh leuk om te zien hoe iedereen altijd net andere dingen verdacht vind.

Ik spreidde wel redelijk wat in de mol app. Vooral met Anke als hoofdverdachte, Daniël ook in het begin. Vanaf aflevering 5 Jurre en toen zat ik ook nog op Anke, maar toen twijfelde ik heel erg als zij het was, maar zij was mijn gevoelsmol tot ze eruit ging.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2023, 18:46:16 door Mol1991 »

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1021 Gepost op: 9-03-2023, 21:51:12 »
Ik blijf op Jurre als mol.

Ja, de edit laat dan veel van hem zien. Invloed van de verraders? Dat ging met de kijkcijfers goed een paar jaar, misschien dat ze voor ons daarom het openlijke mollen wat meer in beeld hebben gebracht? (Mocht dat zo zijn, die kijkcijfers vallen bij de verraders volgens mij tegen dit jaar, zal dan volgend jaar hier ook wel niet meer gebeuren  ::rofl:: )

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1022 Gepost op: 9-03-2023, 22:03:15 »
Zo te zien geen Moltalk zaterdag.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1023 Gepost op: 10-03-2023, 00:51:39 »
Klopt, stond ook in de app bij molvisie.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1024 Gepost op: 10-03-2023, 15:20:10 »
Haha ja dat had ik vorig jaar, want toen zei ik Everon kan het niet zijn, maar echt de laatste 2 á 3 afleveringen wist ik ook wel dat hij het moest zijn. Ook al had ik nog hoop bij Fresia toen, want Kim-Lian had ik al afgestreept in aflevering 1, omdat ik haar super goed ken dat haar hele doen en laten gewoon als kandidaat overkwam, net zoals nu met Soy dit jaar.

Haha akkoord, ik verdacht natuurlijk wel Lian-Kim. Maar vorig jaar was FTM iets closer. Everon had nog altijd veel te veel opgehaald, maar het verschil dit jaar kan je echt niet negeren, zelfs niet met alle goede wil.

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1025 Gepost op: 10-03-2023, 15:45:12 »
Voor de laatste keer nog eens snel door de afleveringen gescrold.

Daniël of Jurre... één van hen is de mol, de andere was graag de mol geweest en heeft vaak gedaan alsof.
Maar wat is het antwoord op die ene vraag?

Het eerste deel van het seizoen vond ik best ok. In afleveringen 4 en 5 begon ik, zoals velen, sterk in de richting van Jurre te kijken.
Daniël heb ik nooit 100% afgeschreven, voornamelijk omwille van zijn mindere acteerprestaties en manier van praten. Ik voelde altijd een soort van glimlach doorheen zijn biechten gaan, alsof hij ons als kijker een beetje aan het pesten was.

Toen kwam de foto opdracht, en kreeg ik een enorme afkeer van Jurre als mol. Dit heeft niks met Jurre zelf te maken, maar wel met de opzet van de opdracht. Het was te veel, te makkelijk, mol-onwaardig.
Dus toen moest en zou Daniël wel de mol zijn. Vanaf dat moment heb ik alles (her)bekeken met een Daniël bril op. Om uiteindelijk te besluiten dat Daniël helemaal de mol niet is.

Mijn eerste gevoel was de juiste, net zoals bij de meerderheid van de kijkers.

Daniël nept erop los, acties zoals hij die in vorige seizoenen bij andere echte mollen heeft gezien. Portofoon, als eerste in het doolhof, altijd doen alsof hij snel een goede molpositie kiest.
Maar nooit zien we echte voorkennis.
De montage probeert hem nog verdacht te maken, zoals bv. bij 1.2 Toonaangevend aan het bord waar hij zogezegd letters heeft gewisseld. Maar het enige dat er gewisseld is, is de volgorde van de shots.

En Jurre, die is gewoon Jurre. Ik vind hem best een goede mol. Beetje gek, stresserend, kip zonder kop, enthousiast, gewoon naturel zoals hij echt is. Daarom werd hij nooit verdacht.
De montage probeert hem net onverdacht te maken, zoals bv. dat het lijkt alsof hij op het geld-ei schiet.

Dus case closed, boeken toe, Jurre is 100% de mol.
« Laatst bewerkt op: 10-03-2023, 16:10:12 door Molshoop_ »

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1026 Gepost op: 10-03-2023, 15:53:37 »
Het voordeel van zo'n mega duidelijke mol is dat het argument 'maar het ligt er te dik bovenop' nooit meer gebruikt kan worden, wat in een bepaalde zin komende seizoenen spannender kan maken  ::jaja::

"Bijna dom zo duidelijk" - Karin, 2011

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1027 Gepost op: 10-03-2023, 17:16:12 »
Het voordeel van zo'n mega duidelijke mol is dat het argument 'maar het ligt er te dik bovenop' nooit meer gebruikt kan worden, wat in een bepaalde zin komende seizoenen spannender kan maken  ::jaja::

"Bijna dom zo duidelijk" - Karin, 2011

Was het maar zo. Als je denkt dat dit de reden is voor het weggevertje dit jaar, overschat je de programmamakers.

Nog een of twee van dit soort seizoenen en het is wel gedaan met de pret hier. Ik kan me niet voorstellen dat de die-hard-speurders op de lange termijn blij worden van een- of twee sterren mol-zoektochten. De uitdaging en de bijhorend spanning en adrenaline op het moment suprême zijn bij mij al  totaal verdwenen.

Ik verheug mij vooral op zondag! Café de mol dus  :) :) :)
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1028 Gepost op: 10-03-2023, 17:29:04 »
Ik heb er niks op tegen als de mol redelijk duidelijk is en ik nog gewoon leuke opdrachten heb om te volgen. Dat laatste is meer een dingetje. Als de mol duidelijk is én de opdrachten zijn wat oppervlakkig, ja dan wordt het saai.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1029 Gepost op: 11-03-2023, 02:15:29 »
Morgen dan eindelijk de ontknoping. Van Jurre de mol. Of toch Daniël?

Als het Jurre is, is de ontknoping niet verrassend, zullen er denk ik niet zo veel nieuwe molacties zichtbaar worden. En is het spannendste wie de winnaar is. En waarom Ranomi in vredesnaam niet op Jurre zit.

Als het Daniël is, dan vind ik het wel verrassend, en ben ik benieuwd naar wat ik gemist heb. En hoe Daniël goed praat dat hij zoveel geld heeft binnengebracht. Ook dan is het spannend wie er gaat winnen.

Als Ranomi de mol is, dan spring ik van de bank en ren 10 minuten door de kamer.  ::rofl:: Maar daar geloof ik echt niet in.

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1030 Gepost op: 11-03-2023, 10:06:30 »
Als Jurre de mol is is het toch niet spannend wie wint? Dan is het Daniel….

Enige spannende zou zijn als ze beginnen met dat Jurre níet de mol is…dan weet ik even niet wat ik ga doen denk ik…

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1031 Gepost op: 11-03-2023, 11:45:46 »
Jurre.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1032 Gepost op: 11-03-2023, 11:47:34 »
Als Jurre de mol is is het toch niet spannend wie wint? Dan is het Daniel….

Enige spannende zou zijn als ze beginnen met dat Jurre níet de mol is…dan weet ik even niet wat ik ga doen denk ik…

Ze gaan echt niet de verdenkingen vd finalisten zo monteren dat ze allebei (zogenaamd) goed zitten. Dan is het voor de kijkers juist niet spannend wie de mol is, en dat is toch belangrijker lijkt mij?

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1033 Gepost op: 11-03-2023, 11:49:14 »
Volgens mij hebben ze altijd de verdenkingen in de finale gewoon eerlijk laten zien. Vaak genoeg gebeurd ook dat beide finalisten op de mol zaten en ze dat ook gewoon laten zien hebben.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1034 Gepost op: 11-03-2023, 11:51:44 »
Volgens mij hebben ze altijd de verdenkingen in de finale gewoon eerlijk laten zien. Vaak genoeg gebeurd ook dat beide finalisten op de mol zaten en ze dat ook gewoon laten zien hebben.

Ja, die zijn altijd eerlijk behalve die ene keer met Chandrika - dat is alweer een hele tijd geleden dus daar hecht ik minder waarde aan. Het zou ook wel raar zijn als ze die verdenkingen anders doen dan dat ze zijn.

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1035 Gepost op: 11-03-2023, 12:18:52 »
Tijd voor rondje wie in de finalen:

Ranomi: Winnaar (Afl 4, 5, 6, 7) Mol (Afl 8, 9 en 10) = 7/10
Jurre: Verliezer (Afl 1, 4, 5, 7 ) Winnaar (Afl 8, 9 en 10) Naar Huis (Afl 6) = 7/10
Daniel: Verliezer (Afl 6, 9,10) Winnaar (Afl 3) Naar Huis (Afl 4, 7, 8.) = 4/10

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1036 Gepost op: 11-03-2023, 12:50:49 »
Daniël!!!!!!!! Of misschien toch Jurre?  ;)

Al weken denk ik dat een van hen het moet zijn en blijf ik in de Daniël-tunnel, waar het trouwens erg gezellig is en niet al te druk.  ;)

Ik kijk trouwens alleen naar Wie Is De Mol (voor De Mol is dat anders, mijn vriend volgt dat ook graag  ::ok::). Ik denk dat mijn vriend effectief 10 minuten heeft meegekeken. Meteen toen Jurre in beeld was, volgde de opmerking 'Hij zal het wel zijn'.
Kom op: het kan en mag toch niet zo duidelijk zijn?  ::rofl::

(en hoe valt het dan thuis uit te leggen als Jurre het is, afleveringen lang in de Daniël-tunnel, dat kan toch niet?   ::schaam:: )

Dus... Daniël moet het wel zijn.  ;D Iedereen veel plezier vanavond!
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1037 Gepost op: 11-03-2023, 13:03:37 »
In de 1e afl. bij het koor zei Jurre bij de repetitie met koorleden en Sander ; " Het is moeilijk" op zo'n manier dat wij dachten Jurre is de MOl. Hij verstoorde daar de repetitie en ook bij het meezingen met het koor zag je dat hij aan het mollen was. Dat was zo gemaakt. ::jaja::
Maar mede door zijn opzichtige, aanstellerige manier van doen bleven wij maar hopen dat hij aan het nepmollen was.
Ben bang dat toch Jurre de MOL zal blijken te zijn, met hier en daar flinke hulp van de crew. ;D
Daar is hier op het forum al genoeg over gezegd.
Hoop op toch een verrassing  ::jaja::



Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1038 Gepost op: 11-03-2023, 13:26:17 »
Ben bang dat toch Jurre de MOL zal blijken te zijn, met hier en daar flinke hulp van de crew. ;D
Daar is hier op het forum al genoeg over gezegd.
Hoop op toch een verrassing  ::jaja::

Ja, aan het forum (en o.a. de goede pogingen van Belgian Mol om mij de Daniël-tunnel uit te krijgen  ::ok:: ) ligt het echt niet. Er zijn goede argumenten voor Jurre en ik zie het ook wel voor me dat hij de mol is.
Aan de andere kant: Daniël is voor mij niet weg te strepen. Ondanks dat ik bij hem ook anti-mol punten zie. Maar het plaatje van 'fanatieke kandidaat' klopt voor mij niet. Vandaar toch Daniël.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1039 Gepost op: 11-03-2023, 13:38:53 »
Ja, aan het forum (en o.a. de goede pogingen van Belgian Mol om mij de Daniël-tunnel uit te krijgen  ::ok:: ) ligt het echt niet. Er zijn goede argumenten voor Jurre en ik zie het ook wel voor me dat hij de mol is.
Aan de andere kant: Daniël is voor mij niet weg te strepen. Ondanks dat ik bij hem ook anti-mol punten zie. Maar het plaatje van 'fanatieke kandidaat' klopt voor mij niet. Vandaar toch Daniël.

Voor mij ook! Alles gelezen, ook wat over Jurre is gepost. Ik blijf, vanaf dag 1, bij Daniël. Voor twijfelaars: sluit je gerust bij ons aan, het is gezellig in de Daniël tunnel (en nog niet zo druk). Ik vrees dat we vanavond heel veel herrie horen bij de ontknoping, want de Jurre tunnel is een hele stevige, als die instort is dat denk ik goed te horen  ;D