Poll

Wie is de Mol?

Daniël
39 (14.4%)
Jurre
218 (80.4%)
Ranomi
14 (5.2%)

Totaal aantal stemmen: 271

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 93778 keer)

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #940 Gepost op: 5-03-2023, 12:48:05 »
Daniel stond gewoon na elke aflevering bovenaan wat betreft het geld dat is verdiend. Een mol hoeft van mij echt niet het allerminst te verdienen, maar het meeste binnen harken (zelfs als je bijvoorbeeld het kistje van Ranomi van het geld afhaalt? Dat vind ik gewoon niet kunnen. Als hij toch de mol is, staat hij voor mij in het rijtje slechtste mollen.

Daarom toch Jurre de mol voor mij.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #941 Gepost op: 5-03-2023, 12:49:02 »
Zouden de makers zich misschien flink vergist hebben.
Doordat Jurre door de kandidaten maar weinig verdacht werd, hebben ze misschien gedacht dat dat dan ook voor de kijkers geldt. En hebben ze ons daarom zoveel laten zien.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #942 Gepost op: 5-03-2023, 13:00:07 »
Ik ben het met iedereen eens. Jurre is de mol. Hij heeft het goed gedaan: ondanks zijn vele acties zit één finalist fout.

De montage had geen gemakkelijke taak, want veel van Jurres acties vielen niet weg te poetsen. Maar voor de ingewijde kijker had de montage het spannender moeten maken, misschien door zowel Daniëls positieve en Jurres negatieve bijdrages wat vaker ambigue te maken. Dat deden ze bijvoorbeeld bij 4.1 waar na wat speurwerk uit te vinden viel dat Daniël met aardig wat enveloppen afging, maar dat telt op zichzelf niet zo zwaar mee.

Dat Ranomi het eigenlijk niet meer kan zijn (bijvoorbeeld door het afvallen van Anke) vind ik niet zo erg zolang er tussen de twee andere finalisten nog echte onduidelijkheid is.

Er zijn best veel opdrachten waar Daniël in theorie buiten beeld gesaboteerd kan hebben. Maar de volgende dingen kan ik toch echt niet rijmen met zijn mogelijke molschap:

2.2 vindt als enigste een foto (ok, dit is een kleine bijdrage, dus in isolatie til ik er niet te zwaar aan)
3.1 komt op het idee om samen te blijven wat extreem goed bleek te werken
4.3 wil een dure koffer waarmee hij die weghoudt bij de afvaller en zichzelf ook buitenspel voor een opdracht zou zetten
5.2 kiest als enigste voor geld, terwijl Jurre en Anke voor jokers gaan
8.2 gaat vroeg af, verliest invloed op het geld aan het einde van de opdracht

Vooral 5.2 vind ik moeilijk te verklaren als een mol (die op dat moment weinig verdacht werd, mocht hij het zijn)
« Laatst bewerkt op: 5-03-2023, 13:23:18 door Leendert »

Offline Molloat

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #943 Gepost op: 5-03-2023, 13:08:19 »
Wat me nog altijd niet lekker zit, is dat Daniël zorgde voor die ene wel gevonden muurschildering bij de foto-opdracht, waardoor de rebus-opdracht nog enigszins zinvol was. Op dat moment had ik zoiets van: productie-assistent?

Daarom heb ik hem altijd een klein beetje reserve gehouden, maar wat echt compleet tegen zijn molschap pleit is het dik geld verdienen bij de koffertjes-opdracht. Dan kunnen we van alles gaan zeggen over Daniël de Mol die 'last' had van de op brutale wijze nepmollende kandidaat Jurre en besloot om dan maar in de luwte te opereren, maar om dan ook nog eens doodleuk zoveel geld te verdienen, dat gaat mij te ver. Dan zou ik hem - hoe aardig hij mij ook lijkt - geen beste Mol vinden.

Ja, en daarnaast vind ik het ook opvallend - zoals al in het topic over de opdracht gezegd is - dat het Daniël zelf is die de tas kwijt lijkt te maken waarmee 1000 euro verdiend kon worden op de boot als hij die kreeg (bij twee verschillende outfits was deze tas 1000 euro waard zelfs), terwijl de montage juist de nadruk legt op dat Jurre duidelijk een blauwe tas aan boord lijkt te verliezen (wat een andere blauwe tas was die bovendien maar 500 euro waard was bij een complete outfit die de kandidaten niet aan het bij elkaar sprokkelen waren). Daniël lijkt de tas die hij nodig heeft zelfs al vanaf het begin bij zich te dragen! Ook stuurt hij ernaar dat deze outfit wordt verzameld. Daarnaast is het ook Daniël die op de boot zegt dat Jurre een zwarte hoed op moet hebben om zijn outfit compleet te maken, terwijl uiteindelijk een donkerblauwe nodig bleek te zijn. Vervolgens legt Daniël echter later de nadruk in een biecht op dat het de schuld is van Jurre dat zijn outfit uiteindelijk onjuist was, omdat hij een zwarte hoed draagt in plaats van een donkerblauwe... Opvallend is verder ook dat Daniël aan het begin de donkerblauwe hoed die ze nodig hadden ophad.

De montage doet het kortom dus erg lijken alsof het Jurre is die van alles fout heeft gedaan bij deze opdracht, terwijl Daniël direct betrokken was bij de twee fouten die zijn gemaakt bij deze opdracht. Ik vind dat eigenlijk best wel erg verdacht. Wordt de aandacht zo op Jurre gevestigd in de montage om de aandacht van de molacties van Daniël af te leiden? De verdachte dingen die Daniël doet die ik hierboven opnoem, zijn echt veel lastiger op te merken. Waarom zou Jurre als hij de mol is (voor de zoveelste keer naar mijn mening) zo onnodig verdacht worden gemaakt, terwijl Daniël (die, als hij kandidaat is, enorm veel verdachte dingen doet bij deze opdracht) wederom uit de wind wordt gehouden door de montage? Is het niet de bedoeling dat de molacties een verrassing voor ons zijn in aflevering 10?

Verder zijn er natuurlijk nog veel meer argumenten te bedenken voor waarom Daniël de mol is. Ik ben het wel met je eens dat het flauw zou zijn als hij als mol voor geld gekozen heeft toen hij de keuze tussen geld en jokers kreeg, maar ik kan me ook wel vinden in Sanmols verklaring hiervoor. Het zou verder niet de eerste keer zijn dat de mol het meeste geld heeft binnen gehaald, zie mol Merel.

Ik ga nog even goed nadenken over wie nou mijn mol is, want ik twijfel toch nog wel sterk vaak merk ik.

Edit: Weet je wat, ik ga gewoon lekker tegen de stroom in en kies toch voor Daniël.  ::rofl:: Ik win mijn vriendenpoule er hoe dan ook mee.  ::) Of... ja... misschien bedenk ik me morgen toch wel weer.  ::)
« Laatst bewerkt op: 5-03-2023, 13:16:15 door Molloat »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #944 Gepost op: 5-03-2023, 13:25:26 »
De Mol heeft als opdracht de boel te saboteren en zoveel mogelijk geld uit de pot te houden. Dan kun je als Mol nog zoveel subtiele Molacties in de luwte van een brutale kandidaat hebben uitgevoerd, maar het meeste geld in de pot spelen valt nooit goed te praten!

Nogmaals: dan kan je nog zo'n aardige kerel zijn, maar dan ben je echt een zeer zwakke Mol. Alleen al daarom hoop ik dat het toch gewoon Jurre is. Liever een schaamteloos mollende Mol, dan een grootverdiener die af en toe iets subtiels mollerigs deed.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molloat

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #945 Gepost op: 5-03-2023, 13:33:21 »
De Mol heeft als opdracht de boel te saboteren en zoveel mogelijk geld uit de pot te houden. Dan kun je als Mol nog zoveel subtiele Molacties in de luwte van een brutale kandidaat hebben uitgevoerd, maar het meeste geld in de pot spelen valt nooit goed te praten!

Nogmaals: dan kan je nog zo'n aardige kerel zijn, maar dan ben je echt een zeer zwakke Mol. Alleen al daarom hoop ik dat het toch gewoon Jurre is. Liever een schaamteloos mollende Mol, dan een grootverdiener die af en toe iets subtiels mollerigs deed.

Ik denk dat we eerst aflevering 10 moeten afwachten om dat met zekerheid te kunnen zeggen, maar ik snap het sentiment wel dat het flauw is als de mol het meeste geld heeft verdiend. Als Daniël het is, denk ik dat we nog veel te zien krijgen in tegenstelling tot wanneer Jurre het is... Dan hebben we zo´n beetje bijna alles al gezien (of geraden), denk ik. Persoonlijk zou ik het stukken minder leuk vinden als het Jurre is omdat het dan al sinds aflevering 4 of 5 er erg dik bovenop lag (voor de molloten althans, maar niet lang daarna zeker ook voor de meeste kijkers, zelfs als Jurre niet hun hoofdverdachte was).

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #946 Gepost op: 5-03-2023, 13:48:21 »
Zouden de makers zich misschien flink vergist hebben.
Doordat Jurre door de kandidaten maar weinig verdacht werd, hebben ze misschien gedacht dat dat dan ook voor de kijkers geldt. En hebben ze ons daarom zoveel laten zien.

Ze hebben ons niet meer laten zien dan normaal voor mijn gevoel. Het was niet zo dat Jurre nu zo opviel als mol alleen de kandidaten die op het laatst over bleven vielen gewoon heel erg op als kandidaat.
Anke
Daniel
Soy en Ranomi hebben allemaal heel duidelijk bepaalde dingen gedaan die naar mijn mening niet bij een mol horen.
Daardoor werd Jurre steeds duidelijker als enige overgebleven logische optie toen Anique weg viel.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #947 Gepost op: 5-03-2023, 13:52:30 »
Bij de opdracht, foto's maken van graffiti
Daar kan je als Mol heerlijk mee gaan in de keuze van de foto's 
Anke en vooral Soy doen het echt verschrikkelijk slecht.
En wat doet Daniel?
Hij maakt een goede foto op eigen houtje omdat hij vind dat Soy de verkeerde graffiti heeft gefotografeerd.
Nou ik kan je vertellen, dat doet een Mol echt niet!!
Die gaat lekker mee varen op de keuzes van de anderen om verkeerde graffiti foto's te maken.


Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #948 Gepost op: 5-03-2023, 14:02:04 »
Exact dat dus


. IPersoonlijk zou ik het stukken minder leuk vinden als het Jurre is omdat het dan al sinds aflevering 4 of 5 er erg dik bovenop lag (voor de molloten althans, maar niet lang daarna zeker ook voor de meeste kijkers, zelfs als Jurre niet hun hoofdverdachte was).


Ik heb het net andersom. Jurre lag er juist niet dik op. Bijna geen 1 kandidaat verdacht hem en op forum ook pas de meeste tot na de de koffertjes opdracht.
Wat best laat was al. (Over de helft pas)

Als het iemand blijkt te zijn die ze zo overdreven kandidaat hebben doen laten lijken zou voor mij de lol er snel af zijn want dan kan je als kijker toch nooit de mol meer echt vinden.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #949 Gepost op: 5-03-2023, 14:03:44 »
Ze hebben ons niet meer laten zien dan normaal voor mijn gevoel. Het was niet zo dat Jurre nu zo opviel als mol alleen de kandidaten die op het laatst over bleven vielen gewoon heel erg op als kandidaat.
Anke
Daniel
Soy en Ranomi hebben allemaal heel duidelijk bepaalde dingen gedaan die naar mijn mening niet bij een mol horen.
Daardoor werd Jurre steeds duidelijker als enige overgebleven logische optie toen Anique weg viel.

Daar heb je denk ik gelijk in. Ik heb Daniel en Ranomi als eerste afgeschreven als mol. En bij Jurre dacht ik steeds wel verdacht maar toch niet de mol.
En ja het is zo dat als de kandidaten de opdrachten goed doen de mol vanzelf tevoorschijn komt.
Dat is denk ik inderdaad dit jaar aan de hand.

Maar dan blijft het me wel dwarszitten dat alles zo duidelijk in beeld gebracht wordt. Je hoeft niet alles te laten zien.

Offline Molloat

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #950 Gepost op: 5-03-2023, 14:11:42 »
Maar dan blijft het me wel dwarszitten dat alles zo duidelijk in beeld gebracht wordt. Je hoeft niet alles te laten zien.

Ja precies, en dan ook in de biechten... Soy die nog even benadrukt in een biecht dat het lijkt alsof Jurre acteert nadat hij de vrijstelling heeft gewonnen.. Daniël die bij opdracht 1 van deze aflevering in een biecht zegt dat hij zijn mol Jurre wil testen en die vervolgens zegt ´we hebben je door Jurre´ nadat Soy een fout van Jurre corrigeert... Daniël die ook nog even in een biecht benadrukt dat er geen geld is verdiend bij de boot omdat Jurre het verkeerde hoedje draagt.... Hierom wil het er bij mij nog steeds niet in dat hij het is. Is de mol ooit zo hard verdacht gemaakt in biechten, zelfs in de laatste afleveringen? Ik denk dat het voor veel mensen (inclusief mijzelf) niet meer leuk wordt om naar het programma te kijken als het er zo dik bovenop wordt gelegd wie het is. Zelfs als hij niet je hoofdverdachte is, is het voor de meeste mensen geen verrassing meer nu als hij het blijkt te zijn.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #951 Gepost op: 5-03-2023, 14:21:02 »
Daar heb je denk ik gelijk in. Ik heb Daniel en Ranomi als eerste afgeschreven als mol. En bij Jurre dacht ik steeds wel verdacht maar toch niet de mol.
En ja het is zo dat als de kandidaten de opdrachten goed doen de mol vanzelf tevoorschijn komt.
Dat is denk ik inderdaad dit jaar aan de hand.

Maar dan blijft het me wel dwarszitten dat alles zo duidelijk in beeld gebracht wordt. Je hoeft niet alles te laten zien.

Ik vind juist dat Jurre telkens onverdacht in beeld werd gebracht tot de koffertjes opdracht. Daar koos hij en voor zichzelf en haalde hij schaamteloos Anke over.
Daarvoor was hij telkens niet mijn hoofdverdachten maar stond hij op 3.
Maar toen Anique en Nabil ook nog eens wegvielen en Daniel en Ranomi afgeschreven werden door bepaalde acties bleef Jurre voor mij als enige over.
Meestal is het bij mij al eerder duidelijk dan afl 5/6 juist dus ik vond niet eens dat het zo snel zichtbaar was.
Alleen wat nu wel misschien anders was was dat er gewoon voor veel mensen op het forum tegelijk duidelijk was.
Terwijl er zelfs nu nog steeds afgelopen week nog veel mensen op Soy Daniel of Ranomi zaten. kijk naar Soy met de spraak analyse en de M glitch.
Pas nu stijgt Jurre ook in de app dus zelfs dit jaar was het is nog steeds niet zo heel duidelijk als dat wij hier op het forum denken, denk ik.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2023, 14:32:12 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #952 Gepost op: 5-03-2023, 14:29:24 »
Ik zat in het begin op Sander. Pas toen hij afviel, en ik op zoek moest, en ik alle opdrachten onder een loep heb geplaatst, pas toen kwam Jurre met stip bij mij op 1. Aflevering 4 dus.

Omdat hij precies op de juiste molplek stond steeds, en daar ook zo molde als je zou verwachten. En als je hem in het vizier hebt, past alles precies.

Hij valt vooral heel erg op, omdat de andere kandidaten zo kandidaats zijn. Dat valt niet weg te editen.

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #953 Gepost op: 5-03-2023, 14:34:58 »
Kijk naar Soy met de spraak analyse en de M glitch.
Dat blijft raar, die glitch. Als er zoveel valse hints in worden gestopt blijft er weinig van het programma over.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #954 Gepost op: 5-03-2023, 14:35:07 »
Zijn mollicitatie was direct al heel verdacht maar dat zorgde er juist voor dat ik Jurre niet als Mol aanwees in de pool, wel dat ie hoog op mijn lijstje kwam. "Pas" na aflevering 3 wees ik Jurre aan maar het duurde even voor ik overtuigd was. 

Is ie het toch niet dan verwijder ik dit bericht. (Grapje. :P)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #955 Gepost op: 5-03-2023, 14:37:36 »
Ik zat in het begin op Sander. Pas toen hij afviel, en ik op zoek moest, en ik alle opdrachten onder een loep heb geplaatst, pas toen kwam Jurre met stip bij mij op 1. Aflevering 4 dus.

Omdat hij precies op de juiste molplek stond steeds, en daar ook zo molde als je zou verwachten. En als je hem in het vizier hebt, past alles precies.

Hij valt vooral heel erg op, omdat de andere kandidaten zo kandidaats zijn. Dat valt niet weg te editen.
Ik denk dat ze nog veel eruit geknipt hebben.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #956 Gepost op: 5-03-2023, 14:37:52 »
Exact dat idd. Wat wel zo is is als je hem inderdaad op 1 zet en de rest wegvalt dat klopt alles precies. Maar dat vind ik dan ook juist wel weer leuk om eens te zien.

Ik merk dat het voor mij meestal wel zo is dat ik op het einde een duidelijke mol heb en ook nog wel wat twijfel kandidaten. Zoals bv bij seizoen dat Ik op Rob zat maar toch nog lang dacht of zou het toch stiekem Buddy of Nathan zijn. 

Er zijn maar enkele seizoenen geweest waar ik 100% overtuigd was en echt in tunnelvisie zat zoals met Inge, Klaas, Dennis en Merel.

Dit jaar was het voor mij wel echt dat toen Nabil afviel het voor mij alleen nog maar Jurre kon zijn eigenlijk.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #957 Gepost op: 5-03-2023, 14:39:29 »
Wel leuk dat ze deze keer ‘het ligt er te dik op’ juist aangedikt hebben.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #958 Gepost op: 5-03-2023, 14:40:40 »
Dat blijft raar, die glitch. Als er zoveel valse hints in worden gestopt blijft er weinig van het programma over.

Ik vroeg me al af of er niet meer letters in glitches verstopt zitten die naar iets anders wijzen. Moet bijna wel zou je denken.

Dadelijk kon je gewoon vinden Jurre is de mol. En hebben we alleen die M ontdekt.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #959 Gepost op: 5-03-2023, 14:51:10 »
Mijn zus heeft Jurre sinds aflevering 2 meegenomen als mol. Ik sinds aflevering 5 toen hij het plekje overnam van Daniël 😅