Poll

Wie is de Mol?

Daniël
39 (14.4%)
Jurre
218 (80.4%)
Ranomi
14 (5.2%)

Totaal aantal stemmen: 271

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 93820 keer)

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #960 Gepost op: 5-03-2023, 14:53:54 »
Ik merk dat het voor mij meestal wel zo is dat ik op het einde een duidelijke mol heb en ook nog wel wat twijfel kandidaten. Zoals bv bij seizoen dat Ik op Rob zat maar toch nog lang dacht of zou het toch stiekem Buddy of Nathan zijn. 

Er zijn maar enkele seizoenen geweest waar ik 100% overtuigd was en echt in tunnelvisie zat zoals met Inge, Klaas, Dennis en Merel.

Dit jaar was het voor mij wel echt dat toen Nabil afviel het voor mij alleen nog maar Jurre kon zijn eigenlijk.

Ik had in het seizoen van Rob en Nathan dat ik die beide verdacht. Maar ik koos voor Nathan omdat ik WILDE dat die het was. Ik zag het helemaal voor me. Daar heb ik van geleerd. De mol is niet de wensmol, maar degene die objectief de meeste molacties doet, op de beste molposities staat, en daar dan ook echt molt.

En dan kom ik echt op Jurre uit.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #961 Gepost op: 5-03-2023, 15:07:13 »
Ik koos voor Nathan omdat ik WILDE dat die het was. Ik zag het helemaal voor me. Daar heb ik van geleerd. De mol is niet de wensmol, maar degene die objectief de meeste molacties doet, op de beste molposities staat, en daar dan ook echt molt.

Same. Kan genoeg seizoenen opnoemen waarbij ik wss tegen beter weten in koos voor een finalist omdat ik het wilde en voor mij zag. Van Roderick, Anniek, Sanne, Carolien, Chris, Nathan. Tot een Anke/Nabil dit jaar.

Dan is het beter om te kijken wie stond in welke positie om te mollen. En als je Daniel dan tegen Jurre afzet zie ik pas bij het abseilen Daniel nul moeite doen voor de telefoons wat een valide moltactiek is. In de begin afleveringen zag ik bij Daniel vooral een kandidaat die erop stond dat opdrachten zouden slagen. Zelfs het ter discussie stellen van Soy zijn keuzes bij de muurschilderingen terwijl hij daar in mee had kunnen gaan.

Een enkele keer dan voor jokers gaan zonder twijfel op het schip. Maar die manier van spelen had ie als mol door kunnen zetten. Iets wat Jurre duidelijk wel gedaan heeft. Juist omdat veel opdrachten een component: kies geld of jokers hadden. Kandidaten willen jokers om langer in het spel te blijven, de mol ook maar dan zodat er geen geld verdiend is.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #962 Gepost op: 5-03-2023, 15:07:26 »
Nathan is nu te zien bij verraders met Thomas er ook in. En ze hadden erover dat Nathan echt geen verrader wil zijn, omdat hij dit niet kan en niet fijn vind (volgens mij is hij gelovig) dus heb een vermoeden dat dit ook een reden was dat hij de mol niet wilde zijn.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #963 Gepost op: 5-03-2023, 15:26:21 »
Ik had in het seizoen van Rob en Nathan dat ik die beide verdacht. Maar ik koos voor Nathan omdat ik WILDE dat die het was. Ik zag het helemaal voor me. Daar heb ik van geleerd. De mol is niet de wensmol, maar degene die objectief de meeste molacties doet, op de beste molposities staat, en daar dan ook echt molt.

En dan kom ik echt op Jurre uit.

Jep dat dus.  Als je hier heel objectief kijkt dan kan het alleen Jurre nog zijn. En ja ik had Daniel als wensmol in het begin, maar nee het valt eigenlijk niet meer recht te praten nu dat hij het nog kan zijn als het programma nog geloofwaardig wil blijven voor mijn gevoel.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #964 Gepost op: 5-03-2023, 16:22:28 »
Toen de finalisten bij niet de mol ontdekte dat Soy het rode scherm had in aflevering 4. Vond ik dat Ranomi en Daniël echt als kandidaten reageren en Jurre reageerde niet echt en leek heel erg dat hij dit als mol al lang wist.

Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #965 Gepost op: 5-03-2023, 19:01:17 »
Toen de finalisten bij niet de mol ontdekte dat Soy het rode scherm had in aflevering 4. Vond ik dat Ranomi en Daniël echt als kandidaten reageren en Jurre reageerde niet echt en leek heel erg dat hij dit als mol al lang wist.

Ja. Een Daniël en Ramoni moesten ook vreselijk lachen bij het zien van de bootopdracht. Jurre lachte op het laatst een beetje mee. Ja voor hem was het minder lollig, het was hard werken als mol :-)

Offline Shenzi26

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #966 Gepost op: 5-03-2023, 19:12:02 »
Op de poll van widm.nl heeft de laatste uitzending voor een totale ommekeer gezorgd. 60% zit nu op Daniël (30% op Jurre en 10% op Ranomi). Ook Lavezzi verklaarde vanavond dat Daniël zìjn Mol was, ondanks dat deze half zo veel aantal mollenstreken had als Jurre.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2023, 19:15:05 door Shenzi26 »

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #967 Gepost op: 5-03-2023, 19:46:32 »
Ook Lavezzi verklaarde vanavond dat Daniël zìjn Mol was, ondanks dat deze half zo veel aantal mollenstreken had als Jurre.

Dat sloeg helemaal nergens op. Er lijkt een ware Daniël - campagne te zijn opgestart (eerder ook al in Moltalk).

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #968 Gepost op: 5-03-2023, 20:03:15 »
Ik heb de laatste Mollenstreken nog niet gezien maar Lavezzi zei al weken dat ie Daniël (ook) verdacht ondanks dat Jurre bovenaan stond. Die jongen kiest gewoon zijn eigen Mol denk ik.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #969 Gepost op: 5-03-2023, 21:13:58 »
Dat sloeg helemaal nergens op. Er lijkt een ware Daniël - campagne te zijn opgestart (eerder ook al in Moltalk).

Dat vond ik na de een na laatste aflevering ook van Soy. Nu is het idd heel erg Daniel.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #970 Gepost op: 5-03-2023, 22:13:02 »

Ook Lavezzi verklaarde vanavond dat Daniël zìjn Mol was, ondanks dat deze half zo veel aantal mollenstreken had als Jurre.

Dat deed Lavezzi ook bij Nikkie en Jeroen. Is toen ook op het allerlaatst geswitcht. Toen zei hij er zelfs bij dat Jeroen veel meer molacties had, maar ging hij uiteindelijk toch voor Nikkie.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #971 Gepost op: 5-03-2023, 22:20:49 »
Eigenwijs denk ik dan. In plaats van dat ie wordt aangestuurd door redacteuren van het kinderprogramma om expres de verkeerde te verdenken zodat de jeugdige molloten er lekker naast zitten. >:D ::rofl::

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #972 Gepost op: 5-03-2023, 22:40:07 »
Hun ouders kijken meestal ook als ze het niet te druk hebben - althans die van onze vrienden en kennissen. Hele basisschoolklassen zitten al anderhalve maand vol op Jurre. Bijna heel de bups op hem in de app. Nu valse profeet Lavezzi naar Daniël is geswitcht geloof ik het pas ::rofl::

Want ja, ik ben er zo eentje die er wel in gelooft.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #973 Gepost op: 5-03-2023, 23:32:20 »
Dat sloeg helemaal nergens op. Er lijkt een ware Daniël - campagne te zijn opgestart (eerder ook al in Moltalk).

Ik was het niet hoor.  ::rofl:: Maar wel erg bijzonder dat er zo'n wending is opeens.  ???

Nog steeds denk ik (het halve seizoen denk ik  ;D): alles lijkt naar Jurre te wijzen. Toch kan ik Daniël niet wegstrepen. En nee, het stelt niet gerust dat WIDM.nl en Lavezzi zomaar switchen. En Jurre blijft megaverdacht.
Daarentegen blijft Daniël voor mij ook verdacht. Dus huppakee, toch maar weer een week Daniël erbij.  ;D

Mocht Ranomi het zijn, dan val ik van mijn stoel trouwens.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #974 Gepost op: 5-03-2023, 23:52:17 »
Ik denk dat de switch meerledig is:
- de poll was vertroebeld door de vrijstelling van Jurre
- een aantal Soy verdenkers moesten nog een nieuwe mol en zijn blijkbaar voor Daniël gegaan.
- in de montage lijkt het alsof Soy er op Jurre uitgevlogen is, de conclusie wordt dan getrokken: het moet wel Daniël zijn…

Maar wij weten wel beter ;)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #975 Gepost op: 5-03-2023, 23:53:42 »

Daarentegen blijft Daniël voor mij ook verdacht.

Daniël was in opdracht 9.1 verdacht. In opdracht 9.3 vrij kandidaats : (

Vooral de Niet de Mol met de finalisten helpt mij niet echt om in Daniël nog een Mol te zien. Ranomi kijkt niet blij als ze samen opdracht 9.3 bekijken (was al door anderen opgemerkt)

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #976 Gepost op: 6-03-2023, 00:08:52 »
Daarentegen blijft Daniël voor mij ook verdacht. Dus huppakee, toch maar weer een week Daniël erbij.  ;D

Mocht Ranomi het zijn, dan val ik van mijn stoel trouwens.  ::rofl::

Voor mij precies hetzelfde. Ik blijf stug in de Daniëltunnel zitten. Jurre zou ik ook nog kunnen begrijpen, maar Ranomi niet (want hoe kan Anke dan zijn afgevallen die vol op Ranomi zat?).
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #977 Gepost op: 6-03-2023, 00:23:36 »
Daniël was in opdracht 9.1 verdacht. In opdracht 9.3 vrij kandidaats : (

Vooral de Niet de Mol met de finalisten helpt mij niet echt om in Daniël nog een Mol te zien. Ranomi kijkt niet blij als ze samen opdracht 9.3 bekijken (was al door anderen opgemerkt)

9.2 (verkleden) ook wel verdacht vind ik; al is dat zo'n opdracht die sowieso heel moeilijk kon slagen.
Bij de molafspraak vond ik hem vrij neutraal.

Voor mij precies hetzelfde. Ik blijf stug in de Daniëltunnel zitten. Jurre zou ik ook nog kunnen begrijpen, maar Ranomi niet (want hoe kan Anke dan zijn afgevallen die vol op Ranomi zat?).

Eens!  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #978 Gepost op: 6-03-2023, 10:47:10 »
maar Ranomi niet (want hoe kan Anke dan zijn afgevallen die vol op Ranomi zat?).

Hoe kan Soy zijn afgevallen als hij vol op Daniël zit?

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #979 Gepost op: 6-03-2023, 10:57:36 »
Soy zit niet vol op Daniël. Hij wilde juist Daniël absoluut niet als derde bij het abseilen omdat Daniël zijn mol niet was.