Poll

Wie is de Mol?

Daniël
39 (14.4%)
Jurre
218 (80.4%)
Ranomi
14 (5.2%)

Totaal aantal stemmen: 271

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 91256 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #320 Gepost op: 23-01-2023, 19:11:51 »
An.

Dat zijn de enigen die nog kunnen.

En dan zet ik 100% in op Anke. Maar de app win ik toch niet meer want mijn schot voor de boeg was geen An maar Na :o

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #321 Gepost op: 23-01-2023, 20:29:49 »
Anke.

Niet alles is volgens plan gegaan deze aflevering, maar dat hoort er ook bij.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #322 Gepost op: 24-01-2023, 02:09:50 »
Ik blijf ook vol op Anke zitten wbt molschap.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #323 Gepost op: 24-01-2023, 09:24:25 »
Bij de squadproef was haar goede actie wel pas toen al het geld al was verdiend. Toen kon ze er niets meer aan veranderen

Jawel toch? Als ze hadden verdergegaan kon er nog geld uit de pot. Dat hielp ze beletten door heel stellig te zijn over de 7 stations. Haar bondje die haar helemaal vertrouwt maakte het daarna af door te stellen dat er dan geld verloren zou worden. Kan hier moeilijk mollengedrag in zien.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #324 Gepost op: 24-01-2023, 11:59:45 »
Ik ga nu dan maar eens echt voor Jurre. Als hij het is dan heeft hij misschien een wat valse start beleefd als Mol door meteen erg in de gaten te zijn gehouden. Inmiddels wordt ie nog maar weinig genoemd als verdachte door de kandidaten. Misschien dat ie wat meer los kan gaan komen als ie de Mol is?

Anke geloof ik niet meer zo in, ze zou het wel héél goed doen zo rustig dat ze altijd blijft. Zou heel knap zijn.

Annick zou natuurlijk ook heel goed kunnen, zij heeft misschien wel de meeste molse acties. Maar iets teveel in your face, al zou ze er dus wel mee wegkomen bij mij omdat ik in de dekmantel van warrige persoon zou trappen.

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #325 Gepost op: 24-01-2023, 12:25:57 »
M'n gevoel zegt dat we so far naar een wat matige mol kijken. Ik verdenk Ranomi steeds meer, ook omdat ze zo weinig in beeld is (a la Thomas Cammaert-mol). Ook in combinatie met de badeend.

Ranomi, Jurre of Anke. De rest zie ik niet de mol zijn.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #326 Gepost op: 24-01-2023, 12:39:39 »
Telkens als ik een Mol in het oog heb, probeer ik het lijstje verdachte acties op te sommen maar blijf ik hiaten tegenkomen. Het heeft er denk ik mee te maken dat in elke aflevering wel een (deel)opdracht zat waar we als kijker niet veel uithalen.

1.1 Wie wordt de Mol?: Uiteraard kun je wel genoeg uit de telefoontjes halen, maar iedereen heeft z'n eigen interpretatie.
1.2 Gulden Middenweg: Zowel de groep die ontsnapt als de groep die vast blijft zitten is verdacht. Ik ben geneigd te kiezen voor de groep die wél op tijd aankomt voor een luttel bedrag (Jurre/Anke), maar sommige vragen waren makkelijker te beantwoorden dan andere en het duo Ranomi/Nabil zou vanwege hun locatie juist vast willen blijven zitten.
1.3 Toonaangevend: Alleen Soy durf ik op basis hiervan af te strepen, al leek de bijdrage van Daniël ook wel te goed voor een Mol. Als Anke de Mol is, is ze toevallig er niet uitgepikt, als Jurre kandidaat is, is hij er min of meer toevallig wel uitgepikt.
2.1 Stalen zenuwen: Ik ga ervan uit dat de Mol hier zijn best wilde doen, maar dat het wel een lastige opdracht was.
2.2 Propvol: Anke en Soy als enige écht verdacht. In de rekwisietengroep kon je wel subtiel mollen maar waren ook alle ogen op je gericht (ik denk in het bijzonder aan Jurre).
3.1 Om leiding: Alles ging goed, dus de Grote Molactie zal hier ontbreken.
3.2 Per definitie: Annick, Jurre, Nabil en Anke hier veruit het verdachtst.
3.3 Het schip ingaan: Was het doel van de Mol hier om te gaan voor de jokers? De makkelijkste manier om te saboteren. Je kunt zowel je best doen in de opdracht als een fanatieke kandidaat lijken door voor de jokers te gaan.

Jurre zie ik het snelst een Mol spelen. Expres valser zingen, goede verkeerde woorden verzinnen, lekker fanatiek voor de jokers gaan in de laatste opdracht. Hoe hij als fotomaker in 2.2 heeft gemold weet ik niet zo goed, en hij heeft ook zeker een aantal opdrachten vertrouwen gewonnen (1.2, 2.1, 3.1).

Anke zou het goed spelen. Ze lijkt wat meer op de achtergrond als persoon, maar in de opdrachten heeft ze toch vaak grote invloed. Ik heb haar hierboven het vaakst als verdacht aangemerkt.

Annick heb ik eigenlijk vanaf het begin afgestreept omdat het er te dicht bovenop zou liggen, maar het kan natuurlijk wel. Als ze de Mol is, stookt ze lekker met haar chaos. Maar of vijf minuten verspillen door op de verkeerde ijsblokjes in te hakken ook echt effectief mollen is? (Laat staan subtiel?)

Ik wil Nabil nog niet afstrepen maar ik weet nog niet op basis waarvan ik hem moet verdenken. Hij haalt geen bakken geld binnen, maar ik kan hem ook niet op harde molacties betrappen. Een paar foute antwoorden bij de muziekopdrachten, een paar goede opties bij het woordenboekspel, niet uit de kist komen: als Mol zou hij redelijk binnen de lijntjes kleuren.

Soy zie ik gewoon geen Mol in, Daniël doet daadwerkelijk dingen goed. En Ranomi? Die blijft mooi op de achtergrond. Ze haalt geen grote bedragen binnen maar lijkt sowieso weinig invloed in de opdrachten uit te oefenen.
...óf niet!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #327 Gepost op: 24-01-2023, 13:14:57 »
Soy voor nu.

Toen Soy z'n hoofdverdachte Nabil verdacht ging maken bij Annick en Daan viel het kwartje. Niet uit te leggen als kandidaats. Soy is geslepen en kent het spel goed. 

Badeendjes te linken aan: Ranomi, Daniël en Soy
Kunnen het nog zijn volgens de Wie verdenkt wie?: Anke, Annick en Soy

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #328 Gepost op: 24-01-2023, 18:20:11 »
Ik ga nu dan maar eens echt voor Jurre. Als hij het is dan heeft hij misschien een wat valse start beleefd
Nou, zeker. Hij kwam uit de kist en leidde naar Rik. Dat leverde dubbel geld op. Weliswaar kwam Anke uit een andere kist maar zij werd door Jurre naar de goede plek geleid, daar kon ze niet tegenin gaan.

Soy voor nu.

Toen Soy z'n hoofdverdachte Nabil verdacht ging maken bij Annick en Daan viel het kwartje. Niet uit te leggen als kandidaats. Soy is geslepen en kent het spel goed. 

Badeendjes te linken aan: Ranomi, Daniël en Soy
Kunnen het nog zijn volgens de Wie verdenkt wie?: Anke, Annick en Soy
Maar volgens de Wie verdenkt wie? kunnen we ook de afvallers vinden. En Soy wordt wel ENORM opgezet als de explosieve afvaller. Ik denk ook niet dat het in de Wie verdenkt wie? eerder is voorgekomen dat de mol zo extreem prominent naar voren komt als verdachte. Zelfs in een jaar zoals AnneMarie waarin iedereen al meteen op de mol zat werd dit wel verdoezeld...... ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #329 Gepost op: 24-01-2023, 21:59:19 »
Nou, zeker. Hij kwam uit de kist en leidde naar Rik. Dat leverde dubbel geld op. Weliswaar kwam Anke uit een andere kist maar zij werd door Jurre naar de goede plek geleid, daar kon ze niet tegenin gaan.

Het was Sarah die VOC Garden doorgaf.
Door vroeger te vertrekken, kwamen twee boxen sowieso niet meer vrij wegens gebrek aan informatie. Dat was 3000 euro die niet meer verdiend kon worden.

Ik ben inmiddels een kijkje aan het nemen in de Jurre tunnel. Ziet er heel beloftevol uit.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2023, 22:40:31 door Molekule »

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #330 Gepost op: 26-01-2023, 11:07:12 »
Meest verdacht:
Anke

Misschien:
Soy
Ranomi
Jurre

Niet:
Nabil
Annick
Daniël

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #331 Gepost op: 26-01-2023, 12:24:40 »
Als schot voor de boeg had ik vooraf Annick ingevuld.

Nu na 3 afleveringen denk ik wel te weten wie de Mol is.
Puur op basis van lichaamshouding, reacties en woorden keuzes.

Nabil is de Mol.


Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #332 Gepost op: 26-01-2023, 12:55:58 »
Het was Sarah die VOC Garden doorgaf.
Door vroeger te vertrekken, kwamen twee boxen sowieso niet meer vrij
Jurre zat de lijnen te trekken en kwam uit bij VOC Garden. Dus kan hij de mol niet meer zijn. Inderdaad was het van Anke wel heel mols in elk geval die kist uit te gaan en de andere boxen uit te sluiten. Helaas vond Jurre dus alleen de goede locatie. Beetje pech, maar toch goed geprobeerd van Anke.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #333 Gepost op: 26-01-2023, 13:11:20 »
Ik zat al behoorlijk in de Jurretunnel, maar sluit Nabil die ik in afl 1 en 2 als mol had, nog niet uit. Misschien ga ik weer terug naar Nabil, is iets minder voor de hand liggend dan Jurre. Nog even wat dingen terugzien.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #334 Gepost op: 26-01-2023, 20:58:27 »
Voor nu tunnel ik maar stug door op Daniël.  ::vergroot::
Met grote twijfels; aangezien Anke (mijn molverdachte na afl. 1) logischer is.

Ergens geloof ik niet dat Daniël zo meewerkend is zoals we in de montage zien. Dat is een gekke reden om hem als hoofdverdachte te zien, maar aan de andere kant vind ik de rest ook (nog) niet zo overtuigend.

Jurre vind ik verdacht, maar heeft ook dingen goed gedaan.
Nabil ook een serieuze kanshebber.

Maar goed, voor nu dus Daniël. We gaan het zien.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #335 Gepost op: 26-01-2023, 21:24:35 »
Voor nu tunnel ik maar stug door op Daniël.  ::vergroot::
Met grote twijfels; aangezien Anke (mijn molverdachte na afl. 1) logischer is.


Had net weer het gevoel dat Anke ons teveel wordt gevoerd. Dat ze zo benadrukten dat Daniël haar vertrouwde, gevolgd door een shot van Anke kan ik niet anders zien dan als een verdachtmaking aan haar adres. Ze leggen de nadruk er teveel op dat ze kandidaats is, waardoor je het tegenovergestelde gaat denken. Ze inderdaad het meest logisch lijkt.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2023, 21:50:36 door Amethyst »

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #336 Gepost op: 26-01-2023, 22:04:21 »
Ik heb mijn stem nu al een paar keer heen en weer geschoven tussen Anke en Jurre. Ik laat hem tot zaterdag nu maar op Jurre staan.

Annick en Ranomi verdenk ik minder, maar ik sluit ze niet uit. In Daniel, Nabil en Soy zie ik eigenlijk geen mol meer. Jurre of een van de dames dus!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #337 Gepost op: 26-01-2023, 22:07:14 »
Ja Amethyst, dat gevoel heb ik ook. Anke is verdacht en toch ook weer niet.
Maar die rust die ze heeft (behalve dan na de zangopdracht  ::rofl::), dat zou haar wel een fantastische mol maken. Zo koelbloedig ook bij hét telefoontje.
Maar ik ben nog niet overtuigd. Van Daniël ook niet trouwens, maar zijn gedrag bij 3.3 weegt voor mij zwaar.
Ik denk dat er een goede kans is dat een van de drie kandidaten die voor de jokers hebben gekozen, de mol is. Toch Daniël dan (denk ik, dat kan natuurlijk totaal verkeerd zijn, haha).
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #338 Gepost op: 27-01-2023, 02:37:16 »
Ik hou het op Jurre.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #339 Gepost op: 27-01-2023, 07:20:35 »
Ik kijk gewoon naar wie molt of probeert te mollen. Dat is Soy.
En ben er ook relaxed mee, naar mijn idee doet Soy alles was een mol zou doen.
Wie is toch die mol roepen in tussenstukjes biechten. Hij daagt ons uit.
Praatje over Sarah in de fabriek met zijn natuurlijke empathie.
Soy en Jan zijn uit een zelfde categorie: natuurtalenten.
En in de app al 20% (van 1 miljoen) op Soy. Zijn naam zal op schoolpleinen al veel genoemd worden. Ik heb vertrouwen in de toekomst.