Poll

Wie is de Mol?

Daniël
39 (14.4%)
Jurre
218 (80.4%)
Ranomi
14 (5.2%)

Totaal aantal stemmen: 271

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 93826 keer)

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #980 Gepost op: 6-03-2023, 11:06:38 »
Soy zat inderdaad niet vol op Daniël.
Ik denk zelf, omdat hij het echt niet meer wist wat hij aangaf en denk inderdaad door de analoge test dat hij dacht van huh Anke is eruit en die zat ook vol op Ranomi. Dat hij de eerste 15 vragen over hen alle drie gespreid heeft en misschien iets meer toch nog Ranomi, omdat hij in een tunnel zit. En dat hij bij de laatste vijf vragen, toekomstvragen, op de heren vooral gespreid heeft, want hij schoot Daniël wel het eerst af bij het lasergamen, maar toen wilde hij omdat hij niet meer wist, maar iedereen afschieten en bij het abseilen had hij blijkbaar Jurre als mol, want hij wilde Jurre graag op plek 3. En hij zei bij het lasergamen het is niet gelukt om Ranomi af te schieten dus als ik nu deze vraag goed heb geen idee (kans is groot wel, omdat zij het echt niet is) en bij het abseilen zei hij nou dan heb ik weer een vraag fout. Ik heb het gevoel dat hij gewoon net pech heeft gehad en dat Ranomi ook al zat ze nog steeds op Soy blijkbaar veel geluk heeft gehad. Zeker, omdat ze zelf aangaf ik heb geen idee meer wat ik geantwoord heb bij de toekomstvragen. Dus had ze ook weinig invloed hoe de spellen verliep. En blijkbaar had ze één toekomst vraag op haar zelf ingevuld.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2023, 11:21:09 door Mol1991 »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #981 Gepost op: 6-03-2023, 11:24:43 »
Soy werd ook bewerkt door Jurre met dat penningmeesterschap, dat geld daar is iets mee. En buiten beeld zal in dat bondje Soy/Jurre ook wel wat besproken zijn, waarbij Jurre steeds van zich af wees naar Ranomi of Daniël. In dat stukje over dat penningmeesterschap gaat Soy bijvoorbeeld wel heel makkelijk mee in het verhaal van Jurre, dat hij het penningmeesterschap naar zich toe moest trekken. Ieder voordeel (penningmeestervraag in de test) heb zijn nadeel (minder verdenking richting Jurre) voor Soy.
Er zal ook wel een gesprek zijn geweest over de uitslag van de safari opdracht tussen die twee, omdat Jurre er alweer met de winst van doorging. Ben benieuwd hoe dat gesprek verlopen is.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #982 Gepost op: 6-03-2023, 11:36:21 »
Dat zou zeker kunnen. Soy zei wel in niet de mol, dat eigenlijk geen bondje meer was sinds aflevering 5, omdat er geen vertrouwen meer was van beide kanten. Maar het kan zijn dat hij toch ingepalmd is.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #983 Gepost op: 6-03-2023, 11:39:37 »
Soy zei ook in niet de mol dat hij het zwaar vond de laatste dagen omdat het zo serieus werd. Dat verbaasde mij wel, was Anke zo’n vrolijke noot in de groep? Of ging dat al verder terug naar bijvoorbeeld Nabil?

Ik weet dat Anke ontzettend populair is hier, maar ik had niet zoveel met haar vond haar juist vaak wat serieus/chagrijnig ogen. Dus was wel verbaasd over deze opmerking van Soy.

Of kwam dit gewoon omdat de ontknoping naderde en Daniël en Ranomi gewoon ontzettend fanatiek zijn?

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #984 Gepost op: 6-03-2023, 11:47:48 »
Denk vooral het laatste, want deze twee willen heel graag winnnen.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #985 Gepost op: 6-03-2023, 11:54:01 »
Soy zat inderdaad niet vol op Daniël.

Ik krijg de indruk dat hij vooral op Jurre zat (en een stuk op Ranomi).
Maar als Jurre de mol is, zou het logischer zijn geweest dat Ranomi (die op Soy zat) eruit zou vliegen.  ::vergroot::

Dus hier toch logischer als Daniël de mol is?
Tenzij Ranomi stiekem toch al langere tijd Jurre verdenkt, maar dan is die Daniël-montage weer heel raar.  ???

Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #986 Gepost op: 6-03-2023, 12:40:45 »
Ik krijg de indruk dat hij vooral op Jurre zat (en een stuk op Ranomi).
Maar als Jurre de mol is, zou het logischer zijn geweest dat Ranomi (die op Soy zat) eruit zou vliegen.  ::vergroot::

Dus hier toch logischer als Daniël de mol is?
Tenzij Ranomi stiekem toch al langere tijd Jurre verdenkt, maar dan is die Daniël-montage weer heel raar.  ???

Soy heeft verteld dat hij nooit heeft kunnen spreiden, dan ga je dat de test vlak voor de finale wanneer spreiden nog weinig sense maakt dat niet wel ineens doen? Hij is er gewoon op Daniël of Ranomi uitgegaan. Met mol Jurre vrij onmogelijk anders om af te vallen met een Ranomi die op jou zit.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #987 Gepost op: 6-03-2023, 12:42:13 »
Als de beelden en biechts niet liegen dan moet het wel Daniël zijn... Anders kan het er bij mij niet in dat Soy niet in de finale terecht is gekomen.
Soy zat (grotendeels?) op Jurre, anders kan je toch niet verklaren dat hij hem als derde wilde laten abseilen. Ranomi zat niet op Jurre, dus zou Jurre de mol zijn kan het volgens mij niet dat Ranomi niet de afvaller was.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #988 Gepost op: 6-03-2023, 12:55:08 »
Het kan natuurlijk wel dat ie de test op Daniel of Ranomi heeft gemaakt en dat er pas daarna iets is opgevallen aan Jurre waardoor ie dacht 'oke shit, die 5 vragen moet ik echt naar hem sturen'

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #989 Gepost op: 6-03-2023, 13:00:25 »
op Jurre, anders kan je toch niet verklaren dat hij hem als derde wilde laten abseilen

Heb het teruggeluisterd en ga akkoord dat hij dan toch niet op Daniël zit, al wordt er met veel dubbele ontkenningen gesproken. Hij zal dan wel op Ranomi zitten. In ieder geval heel vreemd gemonteerd zodat Jurre er niet goed uitkomt.

Het kan natuurlijk wel dat ie de test op Daniel of Ranomi heeft gemaakt en dat er pas daarna iets is opgevallen aan Jurre waardoor ie dacht 'oke shit, die 5 vragen moet ik echt naar hem sturen'

Dat kan natuurlijk ook, en als dan geen enkele van die vijf vragen, of misschien eentje maar op zijn plaats valt is het nog altijd game over.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #990 Gepost op: 6-03-2023, 14:03:22 »
Ik denk dat Soy op Jurre zat, net als Ranomi trouwens.
Soy vertelde net bij Annemiek op Radio2 dat hij eruit is gegaan omdat hij de laatste 5 vragen niet naar zijn hand kon zetten. Die laatste 5 vragen hebben bij Ranomi en Soy de doorslag gegeven denk ik. Hoever klopten die met Jurre als Mol.

Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #991 Gepost op: 6-03-2023, 14:28:58 »
Maar Daniel zat toch met hetzelfde probleem dat hij de laatste vragen niet naar zijn hand kon zetten?
Ik denk dat Ranomi en Soy allebei iets gespreid hebben of op de verkeerde mol zaten.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #992 Gepost op: 6-03-2023, 15:15:13 »
Jurre. Daniel en Ranomi zijn te ongeloofwaardig als mol.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2023, 15:55:45 door Luc »

Online yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #993 Gepost op: 6-03-2023, 16:11:02 »
Jurre. Daniel en Ranomi zijn te ongeloofwaardig als mol.

Toch Sarah dan?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #994 Gepost op: 6-03-2023, 17:06:00 »
Als de beelden en biechts niet liegen dan moet het wel Daniël zijn... Anders kan het er bij mij niet in dat Soy niet in de finale terecht is gekomen.
Soy zat (grotendeels?) op Jurre, anders kan je toch niet verklaren dat hij hem als derde wilde laten abseilen. Ranomi zat niet op Jurre, dus zou Jurre de mol zijn kan het volgens mij niet dat Ranomi niet de afvaller was.

Maar als Daniel de mol is had Soy deze vraag iig goed gehad, Daniel ging als derde. Ook de vraag over hoeveel levens de mol over had zou Soy goed gehad hebben. Als je zo redeneert kan Daniel ook de mol niet zijn.

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #995 Gepost op: 6-03-2023, 17:10:47 »
Met twee goede vragen kun je er nog makkelijk uit gaan, zeker als je verder op de verkeerde mol hebt ingezet.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #996 Gepost op: 6-03-2023, 17:27:29 »
 Soy zelf zegt dat het hem niet lukte om de toekomstvragen naar zijn hand te zetten en dat hij daardoor uit het spel ligt. En dan zou Jurre juist wel de mol zijn op  basis van de vraag over het abseilen. Bovendien wist hij het niet meer en heeft hij in de laatste test voor het eerst gespreid.



Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #997 Gepost op: 6-03-2023, 17:32:36 »
Dat hij door de toekomstvragen uit het spel ligt is zijn eigen interpretatie op basis van zijn veronderstelling dat Jurre de mol is. Dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Dat hij gespreid heeft wil ik best geloven maar dat Jurre daarbij zijn belangrijkste verdachte was is voor mij wel voldoende duidelijk.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #998 Gepost op: 6-03-2023, 19:38:35 »
Dat hij door de toekomstvragen uit het spel ligt is zijn eigen interpretatie op basis van zijn veronderstelling dat Jurre de mol is. Dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Dat hij gespreid heeft wil ik best geloven maar dat Jurre daarbij zijn belangrijkste verdachte was is voor mij wel voldoende duidelijk.

Maar dan nog, kan je de eerste deel van je test gespreid hebben op Ranomi en dan komen ineens die toekomst vragen en moest je nog een deel op Jurre spreiden. Dan hang je ook.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #999 Gepost op: 6-03-2023, 19:57:40 »
Precies dit:

ik schreef hierover ook al in het WieisWie topic. Als je plan was te spreiden in test 8 dan liep je er tegen aan dat de vragen vanaf vraag 15 ineens toekomstvragen waren en je daardoor niet voldoende meer kon spreiden. Soy heeft het sowieso al voor de kiezen gehad, een rood scherm, het vertrek van zijn mol Nabil, een analoge test en dan een test met 5 toekomstvragen terwijl je eigenlijk al in de war bent..

We hebben inderdaad gehoord in de laatste biechten van Soy dat hij Jurre niet vertrouwde en uit zijn reacties achteraf klinkt ook door dat hij nu denkt dat Jurre de mol is maar om nu te concluderen dat Jurre de mol niet kan zijn omdat het Soy niet lukte om Jurre als derde te laten abseilen vind ik kort door de bocht.

Daarbij ook Ranomi was lang aan het spreiden,ze vult de testen in op basis van kansberekening. In aflevering 7 wist ze nog steeds niet op wie ze wil zitten en in aflevering 8 horen we niet wie ze verdenkt. Het kan maar zo dat Ranomi geluk heeft gehad met het invullen van de test. Overigens hebben volgens mij alle kandidaten veel geluk gehad als ik kijk naar de verdenkingen. Zowel Daniel als Jurre werden niet verdacht. ;D
« Laatst bewerkt op: 6-03-2023, 20:05:10 door Marimol »