Ik ga ervan uit dat de mol alleen wist wie het rode scherm zou krijgen, maar niet de een na slechtste. Ik denk dat de mol de opdracht heeft gekregen om de oorspronkelijke afvaller te redden en te zorgen voor fanatieke kandidaten bij de twee hoogste bedragen.
Dat denk ik zelf ook. Of ik moet de Vlaamse tegenhanger nog eens kijken met in het achterhoofd dat ik weet wie de mol daar was. De test was al gemaakt, resultaten zijn al bekend bij Rik en co. Daags na de test begint de koffertjesopdracht. Natuurlijk wordt de mol dan gebriefed en duidelijk gemaakt wie oorspronkelijk een rood scherm had. Of ze ook delen wie de een na slechtste is blijft de vraag.
Wat Anke wel als enige doet is het bommetje droppen: ik zie de totale pot min 2 duizend op tafel! Net op het moment dat de discussie verzand en niet verder komt. Niemand anders had hier oog voor. Het wantrouwen naar Jurre, Daniel en Soy groeit daarmee. Nabil voelt het als een naaistreek naar hem en Sander en de dames voelen zich bekocht.
En daarmee begint het spel pas echt. Anke heeft door vertrouwen in de groep de koffers mogen verdelen. Dat Daniel, Soy en Nabil dan de hoogste koffers krijgen en Annick 0 is een ongelukkige keuze bij geen voorkennis over degene met een na slechtste test. Ik heb mollen grotere blunders zien maken en je zadelt een Nabil die wraak wil voor de neergang van chief ouwe Dibbes met speelgeld op.
Kun je zeggen dat je het als mol uit handen geeft maargoed dat deed Nabil op de boot ook met de jokers. Dus ik snap best dat mensen een streep door Anke halen maar ik wacht af tot volgende week. Wanneer de hoogste twee koffers inzet vormen voor speelgeld om te verbrassen (mogelijk voor eigen gewin jokers / topito / vrijstelling kopen) gaat Nabil na dit alles zeker voor eigen gewin.
Niemand die dan nog terugdenkt aan Anke die op het sleutelmoment de koffers te verdelen krijgt. Best een sluwe tactiek om zo invloed uit te oefenen zonder dat je alle ogen op je hebt.