Auteur Topic: [Kandidaat] Anke de Jong  (gelezen 31353 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #40 Gepost op: 15-01-2023, 11:14:02 »
Was ze de enige die een elektrische schok (zogenaamd) kreeg?
« Laatst bewerkt op: 15-01-2023, 11:24:17 door Run »

Offline kloas

  • Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #41 Gepost op: 15-01-2023, 11:20:02 »
Nee, Froukje en Soy sowieso ook.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #42 Gepost op: 15-01-2023, 11:43:11 »
Sinds afl. 1 is Anke mijn Mol. Mocht ze de Mol zijn, dan zie ik enkele parallellen met een eerdere Vlaamse Mol:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

De belangrijkste reden om voor Anke te gaan heeft ermee te maken dat het belang van een goede pokerface zo vaak wordt benadrukt. In de eerste aflevering wordt er vijf keer melding van gemaakt, evenals in het Molboekje en bij de introductie van de kandidaten in november. Blijkbaar was dit aspect erg belangrijk voor de makers. Vóór de mollicitatie was de beginopzet met Everons belletje al bekend. Ik denk dat de Molkeuze ditmaal voor een aanzienlijk deel is bepaald door de seizoensopening. Die Mol mocht echt niet door het ijs zakken. Tijdens en na de mollicitatie zal in mijn optiek vooral onderzocht zijn of een kandidaat kalm blijft.

Ik vond Anke uiteindelijk by far de allerbeste pokerface hebben na het belletje met Everon. Misschien was die pokerface dermate belangrijk voor de makers dat de camera-ervaring van een acteur/actrice of presentator/presentatrice nu even minder van belang was. (Edit: ze is soms wel te zien bij RTL Boulevard.)

Anke [...] komt bovenal over als iemand die niet puur en spontaan reageert op situaties.

Dat gevoel had ik toen ze met Sander aankwam bij VOC Vegetable Garden. Haar enorme krijs van teleurstelling vond ik net iets té aangezet en out of character.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2023, 13:28:01 door Molzkovicz »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #43 Gepost op: 15-01-2023, 12:15:12 »
Nee, Froukje en Soy sowieso ook.
En Ranomi en Jurre. Maar ik vond Anke's molactie hier niet bijster sterk, niet gelaagd. Gewoon een beetje plat tegenwerken, zoals een paar seconden tijdrekken als ze boven zijn en Jurre vraagt waar de balletjes in moeten. Het kost 1300 euro de pot in, ze had beter juist moeten meewerken om de pot op te hogen. Maar zoals Molzkovic ook zegt, ze is secundair. Ik denk dat we een heel klassiek seizoen krijgen. Maar ze kon inderdaad wel eens lang onder de radar blijven want die pokerface is echt super.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #44 Gepost op: 15-01-2023, 13:40:28 »
Hoe is Ankes positie in opdracht 1.2 uit te leggen als mols?

Ik snap dat het misschien een mislukte trolactie was, maar het ging maar om +250. Peanuts op een bedrag van 4000. Dat er weinig op haar zou worden ingezet had ze als Mol kunnen weten.

Sta je als Mol niet op de juiste plek, tenzij je een van de hoge bedragen weg kan spelen door Sarah, Soy of Jurre te trollen. Ik kan bij Anke geen afwijkende lichaamstaal ontdekken als ze aan het oefenen zijn met het koor.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #45 Gepost op: 15-01-2023, 16:58:16 »
Hmm, in opdracht 2.2 wordt Anke geframed als Mol, zie het opdrachttopic. Dat brengt me wel aan het twijfelen. Bovendien zegt Nabil in een biecht: ‘Er is gewoon een Mol, die is nu aan het fucken. Die is gewoon de boel helemaal aan het ontregelen en die is ervoor aan het zorgen dat er heel veel misgaat.’ Vervolgens komt Anke met een onjuist graffitivoorstel. Beetje obvious.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #46 Gepost op: 15-01-2023, 17:48:17 »
Hmm, in opdracht 2.2 wordt Anke geframed als Mol, zie het opdrachttopic. Dat brengt me wel aan het twijfelen. Bovendien zegt Nabil in een biecht: ‘Er is gewoon een Mol, die is nu aan het fucken. Die is gewoon de boel helemaal aan het ontregelen en die is ervoor aan het zorgen dat er heel veel misgaat.’ Vervolgens komt Anke met een onjuist graffitivoorstel. Beetje obvious.

Precies dit bracht mij ook aan het twijfelen.
Verdachte edit was ook bij Jurre(opdr 1.2), Soy(opdr 2.2), Annick(alle opdr), Daniël(opdr 1.1 en 1.2), Ranomi(busje na 2.1), Nabil(opdr 1.1). Alleen bij Sander nog niets gezien. Dus het is ofwel Sander of toch iemand die al eens verdacht is neergezet.





Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #47 Gepost op: 16-01-2023, 00:14:02 »
Wat mij nog een klein beetje opviel in 2.1:
-loopt voor Jurre uit de trap op, straal langs de geldzuil. Als Jurre het opmerkt reageert ze laconiek
-in de laatste seconden van de opdracht mikt Jurre twee vrijwel overbodige kogeltjes in de zuil maar doet ze met Jurre alsof ze zojuist de mount everest hebben beklommen met €1000 op zak, tikkie overdreven.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #48 Gepost op: 16-01-2023, 11:29:11 »
Anke heeft de hele opdracht Propvol een soort glimlach als er een foute foto wordt gemaakt. Weinig pokerface...

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #49 Gepost op: 16-01-2023, 12:37:09 »
Verdachte edit was ook bij Jurre(opdr 1.2), Soy(opdr 2.2), Annick(alle opdr), Daniël(opdr 1.1 en 1.2), Ranomi(busje na 2.1), Nabil(opdr 1.1). Alleen bij Sander nog niets gezien. Dus het is ofwel Sander of toch iemand die al eens verdacht is neergezet.

Ook in het extra materiaal wordt Anke verdacht gemaakt ...  ::)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #50 Gepost op: 16-01-2023, 12:44:56 »
Ik vind juist dat ze zeer kandidaats wordt neergezet, of vind jij dat dan weer juist mols neergezet? In elk geval wordt ze prominent neergezet.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #51 Gepost op: 16-01-2023, 12:58:15 »
Komt erg kandidaats over. Een mol gaat niet zo nadrukkelijk iemand in zijn of haar busje vragen denk ik. Het wijst er wel op dat het bondje met Daniel voor haar weinig betekent, want in het andere busje zat Daniel die Ranomi in de gaten had kunnen houden. Dat wil ze dus zelf doen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #52 Gepost op: 16-01-2023, 13:01:56 »
Nee, kijk goed wat er gebeurt. De anderen in haar busje wilden Ranomi. Anke sputtert zelfs tegen "moet dat nou echt??" Anke dacht, laat Ranomi maar lekker zitten. Maar omdat zij bij de deur zit is zij de enige die dit kan vragen. En wordt ze erop uitgestuurd. Het lijkt op het oog een dwingend initiatief van Anke, juist door de biecht, maar niets is minder waar, ze wordt puur gestuurd door de rest. En zit deze kandidaatsactie achteraf te claimen in de biecht.... zeer mols.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #53 Gepost op: 16-01-2023, 13:06:07 »
Nee, kijk goed wat er gebeurt. De anderen in haar busje wilden Ranomi. Anke sputtert zelfs tegen "moet dat nou echt??" Anke dacht, laat Ranomi maar lekker zitten. Maar omdat zij bij de deur zit is zij de enige die dit kan vragen. En wordt ze erop uitgestuurd. Het lijkt op het oog een dwingend initiatief van Anke, juist door de biecht, maar niets is minder waar, ze wordt puur gestuurd door de rest. En zit deze kandidaatsactie achteraf te claimen in de biecht.... zeer mols.
Ze stapt uit, loop helemaal naar Ranomi toe en zegt: 'Mij lijkt het gewoon leuk omdat ik jou heel weinig spreek.'
Zegt toch wel genoeg. Als Anke het niet had gewild had ze wel gezegd: Vraag jij maar.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #54 Gepost op: 16-01-2023, 13:14:54 »
Zegt toch wel genoeg.
Nee dat zegt werkelijk helemaal niets. Kijk goed wat er daarvoor gebeurt, ze wilde helemaal niet lonken naar Ranomi. En kijk hoe dit achteraf verwoord wordt. Anke die dit aangrijpt als een kandidaatsmoment, mooie sier maken. Voor mij is het nu 100% zeker. Anke is de mol ::love:: ::trots:: ::ok::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #55 Gepost op: 16-01-2023, 13:18:58 »
Soy vindt het verdacht dat hij Anke helemaal niet zag rennen, Lo. Of dat klopt, is een tweede, maar waarom is dit moment behouden bij de montage? De makers richten zo wel erg de aandacht op Anke als ze de Mol is. Dat Anke naar eigen zeggen niet van fysieke inspanning houdt, vind ik op zich niet verdacht, maar wel dat dit moment in de bus is opgenomen als extra materiaal.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #56 Gepost op: 16-01-2023, 13:20:02 »
Nee dat zegt werkelijk helemaal niets. Kijk goed wat er daarvoor gebeurt, ze wilde helemaal niet lonken naar Ranomi. En kijk hoe dit achteraf verwoord wordt. Anke die dit aangrijpt als een kandidaatsmoment, mooie sier maken. Voor mij is het nu 100% zeker. Anke is de mol ::love:: ::trots:: ::ok::
Ik heb goed gekeken, ze aarzelt alleen even omdat het nogal wat is, naar het andere busje lopen om iemand te vragen in jouw busje te komen. Kan ik me goed voorstellen.

Soy vindt het verdacht dat hij Anke helemaal niet zag rennen
Anke heeft wel gerend, hebben we gezien, samen met Jurre, dat heeft Soy blijkbaar niet gezien. Maar hier zegt dat ze niet van fysieke inspanning houdt, dus ze laat Soy in de waan dat ze niet haar best heeft gedaan oftewel ze vindt het prima als Soy haar verdenkt.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2023, 13:24:18 door Run »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #57 Gepost op: 16-01-2023, 13:34:52 »
Wat de makers denk ik willen dat we zien, is Soy die kandidaat Anke probeert verdacht te maken...

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #58 Gepost op: 16-01-2023, 14:00:20 »
Nee dat zegt werkelijk helemaal niets. Kijk goed wat er daarvoor gebeurt, ze wilde helemaal niet lonken naar Ranomi. En kijk hoe dit achteraf verwoord wordt. Anke die dit aangrijpt als een kandidaatsmoment, mooie sier maken. Voor mij is het nu 100% zeker. Anke is de mol ::love:: ::trots:: ::ok::

100% zou ik niet zeggen, maar ik volg wel het meeste wat je zegt. Anke is voorlopig mijn mol. ;D

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #59 Gepost op: 16-01-2023, 17:28:36 »
Soy vindt het verdacht dat hij Anke helemaal niet zag rennen, Lo.
Ik dacht wel dat het je daarom ging maar ik vond dat eerlijk gezegd onbetekenend. Het is veel meer zoals ze er zelf mee adverteren op Twitter en wat volgens mij dus definitief de mol aanwijst:

@WieIsDeMol
·
5h
De indeling van de busjes houdt de gemoederen weer flink bezig... De nieuwste exclusieve video staat voor je klaar!
wieisdemol.avrotros.nl
Exclusief: Busje ruilen
Na de eerste opdracht van de tweede aflevering ontstaat er een discussie over wie in welk busje moet stappen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)