Auteur Topic: [Kandidaat] Anke de Jong  (gelezen 31826 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #200 Gepost op: 4-02-2023, 22:31:05 »
Dan heb jij niet op gelet. De mol weet al vantevoren welke envelop die openmaakt. Elk gezwam van buiten gaat natuurlijk het ene oor in en het andere uit. Maar grappig dat jij daar nog intrapt  ::rofl::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #201 Gepost op: 4-02-2023, 22:32:49 »
Grappig dat de charmes van Anke jou zo op het verkeerd spoor zetten.   :P
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #202 Gepost op: 4-02-2023, 22:33:46 »
Ze is geen blondine hoor ::regenboog::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #203 Gepost op: 4-02-2023, 22:34:39 »
Tja, het is natuurlijk een beetje behelpen, maar je moet wat hè?   ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #204 Gepost op: 4-02-2023, 22:43:25 »
Vond het wel opvallend dat er deze keer weer zo’n random gesprek aan tafel werd uitgezonden waarin Anke zegt niet goed te kunnen liegen (zo’n opmerking van haar zat ook al in een eerdere aflevering). Ze is vooralsnog niet mijn mol, maar vind het wel opvallend dat zo'n opmerking nu al voor de tweede keer de edit heeft gehaald.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #205 Gepost op: 4-02-2023, 22:45:42 »
Vorige week een afvaller met 0 weggestuurd. De minst slechte in aflevering 1 deze week. Invloed op 1 van de 4 koffers. Beetje mager. Al vind ik de 'derde' opdracht zelf wat willekeurig. Er moet 1 open en je weet niet welke.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #206 Gepost op: 4-02-2023, 22:58:04 »
Anke is en blijft mijn mol. Ze speelt het perfect onder de radar. We zien haar wel wat goed doen, maar zien vooral ook heel veel niet (wat voldoende ruimte geeft voor de laatste aflevering). Enige twijfelpunt was vorige week bij de koffertjes, maar nu blijkt dat ze Soy met het rode scherm, die dus sowieso voor de jokers wil gaa, en Nabil de kandidaat die zich bekocht voelt door de jokers op het schip (wat zij nog even op tafel gooit tijdens de koffers), het initiatief geeft om te kiezen tussen geld en joker. 100% slagingskans voor de mol, zonder zelf verdacht te hoeven zijn.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #207 Gepost op: 4-02-2023, 23:01:32 »
Maar ze heeft toch maar invloed op één van de vier koffertjes? En het koffertje van Naomi is toch zeker niet door haar uitgeschakeld?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #208 Gepost op: 4-02-2023, 23:04:55 »
Iedereen gaat hier toch gewoon voor de joker. Waarom zou je voor geld gaan, jezelf onnodig kandidaats neerzetten en ook nog eens een joker gunnen aan Nabil en Soy. Jurre heeft gelijk, je moet helemaal geen geld willen. Als mol speel je nog even dat je twijfelt, legt de fout bij de kandidaten "dus jullie willen dat ik voor die kies" en kiest lekker voor de joker. De kandidaten doen dat vanzelf ook wel.

Ranomi heeft ze geen invloed op gehad, maar dat had ook niet nodig.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #209 Gepost op: 4-02-2023, 23:08:32 »
Citaat
Maar ze heeft toch maar invloed op één van de vier koffertjes? En het koffertje van Naomi is toch zeker niet door haar uitgeschakeld?

Ranomi. Daar had Anke had inderdaad geen invloed op. En dus inderdaad minimale invloed, terwijl ze vorige week zelf haar positie kon bepalen èn een afvaller met meer dan 0 naar huis kon sturen. En het bij de kerk net zo slecht als Jurre had kunnen doen.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #210 Gepost op: 4-02-2023, 23:08:58 »
Hangt er ook van af hoe zeker je bent lijkt me. Die ene vraag tov een paar 1000 euro meer in de pot..

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #211 Gepost op: 4-02-2023, 23:11:49 »
Het punt is dat ze maar invloed had op één koffertje. Terwijl Nabil en Soy invloed hadden op alle koffertjes (ze hadden immers geld in de joker-enveloppen kunnen doen en vice versa) en Jurre invloed had op zijn kofferje, maar ook op het wegspelen van Naomi's koffertje. En waren dus heel wat kandidaten met veel meer invloed dan kandidaat Anke.

Als Anke echte de Mol was geweest, dan had ze over drie van de vier koffertjes totaal geen zekerheid. De inhoud van de enveloppen had immers averechts kunnen zijn. Ook oefende ze geen invloed uit op de anderen bij hun keuze. Jurre deed dat wel.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #212 Gepost op: 4-02-2023, 23:13:10 »
Ranomi. Daar had Anke had inderdaad geen invloed op. En dus inderdaad minimale invloed, terwijl ze vorige week zelf haar positie kon bepalen èn een afvaller met meer dan 0 naar huis kon sturen. En het bij de kerk net zo slecht als Jurre had kunnen doen.

Dat dus. Als ze echt de Mol is, dan wel een zeer matige...
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #213 Gepost op: 4-02-2023, 23:15:10 »
Vond het wel opvallend dat er deze keer weer zo’n random gesprek aan tafel werd uitgezonden waarin Anke zegt niet goed te kunnen liegen (zo’n opmerking van haar zat ook al in een eerdere aflevering). Ze is vooralsnog niet mijn mol, maar vind het wel opvallend dat zo'n opmerking nu al voor de tweede keer de edit heeft gehaald.

Nou inderdaad. Anke zegt, als er gevraagd wordt te liegen tegen Soy en Nabil:
"Ik ben niet een supergoede acteur natuurlijk he?"
 Rare opmerking voor een kandidaat. Waarom zou je jezelf als kandidaat willen profileren bij de rest? Maar voor een mol is het een logischer move.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #214 Gepost op: 4-02-2023, 23:18:56 »
Vraag me af of ze heeft kunnen klooien met een schakelaar op het moment dat ze alleen was. Als je die steeds aan en uit zet, wat gebeurt er dan met het doorgeven van de code?
Een ding is voor mij zeker, de mol is niet het geld aan het verdelen, dus wie het ook is, deze persoon heeft invloed op 1 koffer, die van hem of haarzelf. De geldverdelers hebben er baat bij als er geld gekozen wordt want dan krijgen zij een joker. Lijkt me geen goede positie voor de mol.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #215 Gepost op: 4-02-2023, 23:20:26 »
het koffertje van Naomi

het wegspelen van Naomi's koffertje
Naomi had inderdaad geen koffertjes maar dat was mede omdat ze er ook helemaal niet bij was. Amin was destijds de mol en Naomi niet en toen had ze al geen koffertjes.

Maar ook Ranomi had geen koffertjes, de enige met koffertjes waren Nabil en Soy. Er waren er wel twee met kistjes waar flink geld uit de pot ging: Anke en Jurre. Houd die 2 in de gaten is mijn raad, en vergeet Naomi ::jaja:: ::regenboog::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #216 Gepost op: 4-02-2023, 23:23:44 »
Soy en Nabil hadden enkel invloed op de 4750 in de koffertjes. Totaal niet op de andere opdracht. Die streep ik 100% af.

Anke had invloed op 2000 bij de kerk en via de verdeling en slimme plaatsing van Soy en Nabil bij de koffertjes had ze invloed op 4750. Waarvan voor een deel ook nog eens direct (via haar eigen koffertje).

Ze verdeelt en heerst en komt er onverdacht uit, een aloude moltactiek.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #217 Gepost op: 4-02-2023, 23:35:03 »
Oeps, Ranomi natuurlijk, niet Naomi. En kistjes vanavond inderdaad. Ik was hierboven wat onduidelijk.

Anke kan Ranomi's kistje niet hebben weggespeeld, dus ze had slechts invloed op één kistje.

Nabil en Soy hadden invloed op alle kistjes, maar deden netjes geld in de geldenveloppen en jokers in de jokerenveloppen en dus kunnen we hen ook wel afstrepen.

Ranomi stond totaal buitenspel, maar ik denk dat nagenoeg iedereen haar al had afgestreept. Daniël speelde braaf geld in de pot, dus nog een streep.

Dus wie houden we dan over? Jurre en Anke. En Jurre had vandaag niet alleen invloed op zijn eigen kistje, maar was ook bij machte om Ranomi buitenspel te zetten én duwde Anke richting de joker. Daarmee had hij drie keer invloed. Tegen Anke één keer, terwijl zij ook niets deed om de anderen te beïnvloeden. Dus we hebben of een heel brutale Mol of een Mol die erg weinig doet en steeds weer kansen laat liggen (Annick met nul euro laten vertrekken). Take your pick.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #218 Gepost op: 4-02-2023, 23:43:38 »
duwde Anke richting de joker
Het is 50-50 wat erin zit dus je kan duwen wat je wil. De mol speelt geld uit de pot, dat deed Anke net zo als Jurre. Dat hele duwen heeft er niks mee te maken, want als Anke de mol is pakt ze sowieso de goede envelop.

Vanuit Jurre-kandidaat gedacht klopte het ook want Soy had hem de halve waarheid verteld. Inderdaad WAS het ook zo uitgepakt dat ALS Jurre had gedaan wat Soy zei, hij helemaal geen joker KON krijgen. Want immers besloten Nabil en Soy dat dat ding naar Nabil ging. Dus Soy kon wel vanalles beloofd hebben aan Jurre, er was dan helemaal geen joker geweest. Goed aangevoeld dus van Jurre, en terecht dat hij zei 'pak dan maar een joker'. En wellicht had hij echt gedacht dat Soy de enveloppen omgedraaid had voor Anke. Eerlijk gezegd had IK dat verwacht. De eerste twee waren zoals gezegd, dan de derde andersom. Maar ze waren dus alle drie als gezegd.... opvallend juist.

Take your pick.
Jurre kandidaats hier. Dus mijn pick blijft nog even Anke.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #219 Gepost op: 4-02-2023, 23:55:54 »
Anke was erg kandidaats bij de kerkopdracht. Ze had immers net als Jurre domweg geen goede informatie over de kerkgangers kunnen geven.
Nee, ze laat steeds kansen liggen om te mollen. Er is echt geen enkele goede reden meer te verzinnen om Annick met nul euro naar huis te sturen.
Als ze toch de Mol blijkt te zijn, dan komt ze dicht in de buurt van die krijtjes gooiende mevrouw...
 ::niet-ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!