Auteur Topic: [Kandidaat] Daniël Verlaan  (gelezen 51140 keer)

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #240 Gepost op: 13-02-2023, 22:05:42 »

Stel dat niemand een kist had meegenomen, dan zou er niemand zijn afgevallen. Waarschijnlijk was dat geen optie, dus zou het goed kunnen dat de Mol de instructie heeft gehad om te zorgen dat er sowieso 1 kist mee zou komen, het liefst meerdere.

Waarom was er niemand afgevallen? Productie vertelt nooit wat, dus dan zouden er gewoon 6 stoeltjes klaargestaan hebben denk ik.


En ik meld me hier ook voorzichtig.  ::zwaai:: Jurre vind ik na afgelopen aflevering niet meer waarschijnlijk. Ranomi was mijn nr 2 maar Nabil zat op haar. En na de laatste paar bladzijdes hier te hebben gelezen vraag ik me af waarom Daniel niet door meer verdacht wordt.

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #241 Gepost op: 13-02-2023, 22:30:45 »
Ik blijf hier ook maar plakken.
Heb geprobeerd om bij de anderen iets te zien, maar er is altijd wel iets waar ik van denk "waarom doe je dat als mol?".
Anke vindt het ei waarin het geld zit. Waarom? Niet om de verdenking weg te spelen, want niemand verdenkt haar.
Soy schiet lekker (bijna) alle eieren eraf. Gaat als laatste bij het doolhof en laat zich buitenspel zetten bij Altaar ego.
Ranomi neemt geen enkel initiatief in welke groep ze wil zitten, neemt nooit het voortouw wacht altijd af wat de rest doet. Ze komt nu wel wat meer in beeld, was  verdachte van Annick en Nabil.
Jurre wordt heel verdacht gemonteerd vanaf aflevering 1, was bij de laatste opdracht al bij het kistje en heeft Nabil gezorgd voor het niet halen van de opdracht. Hij bestierf het bijna na het telefoontje van Everon van de stress; pokerface?

Bij Daniël kan het (te veel) verdienen van geld nog verklaard worden. Als hij de mol is heeft hij ook het kistje van Ranomi uitgeschakeld en hij wordt wel al behoorlijk verdacht. Nabil zegt het nog, iedereen zit ook op Daniël, maar bij de test horen we dat amper.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #242 Gepost op: 13-02-2023, 22:36:09 »
Ik heb weer heel wat molacties gezien bij Daniël. Zowel Jurre als Daniël kunnen het voor mij zijn. Daniël lijkt altijd iets goeds te doen, maar doet dan stiekem toch weer iets fout. Het zit bij hem altijd in hoe het uitvoert. Bijvoorbeeld roept hij het woord schip - nadat Jurre het al heeft gezegd - wat tot geld zou kunnen leiden, maar kiest hij daarna voor de jokers. Hij is daar heel erg direct in. Bij de kistjes opdracht zorgt hij ervoor dat Ranomi het verkeerde woord door geeft waardoor haar geld verloren gaat. Hij kiest vervolgens voor geld, maar omdat Ranomi haar geld al kwijt is brengt hij eigenlijk niks in de pot.

Offline Molloat

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #243 Gepost op: 13-02-2023, 22:49:18 »
Ja, het spookte ook al door mijn hoofd heen dat hij voor geld gekozen kan hebben in plaats van een joker in aflevering 5 omdat hij toch al Ranomi´s geld had weggespeeld.
Ik hoop stiekem dat hij het is, dat zou voor een leuke twist zorgen.  ::tandpastasmiley:: Daarnaast blijven die beelden van hem in het doolhof waarin het er sterk op lijkt dat hij meerdere enveloppen had dan wij hem in de uitzending zagen pakken super verdacht, dus ik vlak hem zeker nog niet uit. Als het niet zou lijken alsof Jurre voorkennis had met betrekking tot de laatste eliminatie en Jurre´s gedrag bij het kiezen van een kist niet tegenstrijdig was geweest met zijn eerdere sterke verlangen naar troeven in het spel was ik bij Daniel gebleven. Ik vond Daniel ook eigenlijk best oprecht blij en verbaasd reageren toen bleek dat degenen die geen kist hadden gepakt door waren naar de volgende aflevering, Jurre daarentegen...

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #244 Gepost op: 13-02-2023, 23:31:59 »
Molloot Sjurk heeft even alle molacties en opvallende zaken van Daniël tot nu toe opgesomd ::ok::: (ik heb er zelf ook een paar bij gezet die nog ontbraken)

- Aflevering 1, spel 2: Daniël komt uit de doos met Froukje, maar niet aan bij Rik.
- Aflevering 1, spel 2: Froukje zegt naderhand dat Daniël de portofoon heeft stil gezet.
- Aflevering 1, spel 3: De oplossingen van de volgorde-muzieknummers zijn verwisseld naar een foute volgorde. Daniël stond als laatste bij dit bord.
- Aflevering 2, spel 1: Slaat op het stalen kistje van 500 euro zodat de balletjes naar onderen gaan en er minder geld in de pot kan komen.
- Aflevering 2, spel 2: loopt na het maken door anderen van een foute foto (de vogelfoto) direct weg, terwijl hierbij ook een goede foto die hierna zal volgen hangt.
- Aflevering 2, spel 2: Roept pas na het maken van een foto dat hij het er niet mee eens is.
- Aflevering 2, spel 2: Na het maken van de, correcte, foto met de duif wijst hij in de richting van de muurschilderingen die verderweg liggen en zegt tegen Froukje dat 'daar nog meer schilderijen zijn', vanaf dit punt zijn helemaal geen andere schilderijen te zien, hoe weet hij dit? Als dit algemeen gedeeld is horen de anderen dit ook te weten.
- Aflevering 3, spel 3: Doet overkomen alsof hij het antwoord 'schip' verzonnen heeft.
- Aflevering 3, spel 3: Neemt het voortouw in de keuze voor jokers, ook als antwoord op Rick.
- Aflevering 3, spel 3: Vind het kistje dat over het hoofd is gezien, weet hij dat hier een extra toelichting in zit?
- In aflevering 4 zal hij in het vliegtuig zitten: een sleutelpositie.
- Aflevering 4, spel 1: Brengt de meeste tijd door in het doolhof buiten beeld.
- Aflevering 4, spel 1: Kan een minuut lang uit de rechter onderhoek van het doolhof maar blijft daar rondhangen.
- Aflevering 4, spel 1: Kan mogelijk de portofoon hebben uitgezet voor Nabil om zijn communicatie te vertragen met de groep
- Aflevering 4, spel 1: Wordt in beeld gebracht, mede in moltalk, met 2 bonnen maar heeft er bewijsbaar 3, mogelijk 5.
- Aflevering 4, spel 2: Komt samen met Annick tot de conclusie dat het kistje op de berg niet open mag.
- Aflevering 4, spel 2: Zit in het vliegtuig: sleutelpositie.
- Aflevering 5, spel 1: Speelt passief, blijft bij het altaar staan (opdracht altaar(ego)) en schrijft niets op, dat laat hij Ranomi doen.
- Aflevering 5, spel 1: Roept tegen Jurre dat het niet nodig is dat ze weten hoe iemand eruit ziet.
- Aflevering 5, spel 1: Benoemt wie ze zoeken nadat gevraagd is om te luisteren naar het team buiten.
- Aflevering 5, spel 1: Reageert op de vrouwelijke naam van de schoolteacher dat ze ook zijn zoon zoeken.
- Aflevering 5, spel 2: Is samen met Jurre verantwoordelijk voor de morse-code, dit gaat fout voor Ranomi.
- Aflevering 6, kop in zand: Switched van 3 naar wat het meeste voorkomt.
- Aflevering 6, boogschieten: gaat op ei met geld staan maar controleert niet de inhoud.
- Aflevering 6, kisten: Wilt dat ze zeker een kist meenemen ook als Anke oppert dat het misschien niet slim is.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #245 Gepost op: 14-02-2023, 00:14:13 »
Ik heb weer heel wat molacties gezien bij Daniël. Zowel Jurre als Daniël kunnen het voor mij zijn. Daniël lijkt altijd iets goeds te doen, maar doet dan stiekem toch weer iets fout. Het zit bij hem altijd in hoe het uitvoert. Bijvoorbeeld roept hij het woord schip - nadat Jurre het al heeft gezegd - wat tot geld zou kunnen leiden, maar kiest hij daarna voor de jokers. Hij is daar heel erg direct in. Bij de kistjes opdracht zorgt hij ervoor dat Ranomi het verkeerde woord door geeft waardoor haar geld verloren gaat. Hij kiest vervolgens voor geld, maar omdat Ranomi haar geld al kwijt is brengt hij eigenlijk niks in de pot.

Eens. Ik twijfel ook tussen beide, maar blijf bij Daniël.  ::jaja::
Dat Jurre als eerste het juiste woord 'schip' roept, vind ik van Jurre onmols. Bij Daniël zie ik eigenlijk de meeste molse acties, met uitzondering van die geldenvelop, maar we zien niet wat daar precies is gebeurd. En ik vermoed ook dat in de kist van Ranomi het meeste geld zat; die heeft hij dan maar mooi weggespeeld.

Mooi overzicht ook van Sjurk. Wel bizar dat Froukje verdenkingen uitsprak naar Daniël (ze zegt dat hij de portofoon uitzette), maar blijkbaar toch heeft afgestreept?
Valt me op dat hij nu bijna niet wordt genoemd; behalve door Jurre. Of is dat montage? In de uitzending (maar niet voor de eliminatie) werd in het hotel wel gezegd dat iedereen op Daniël zou zitten, maar ik dacht dat dit kwam omdat Jurre erbij was. Edit: ik zie nu dat mocemole eerder hetzelfde heeft gezegd, maar dan duidelijker.  ;D
« Laatst bewerkt op: 14-02-2023, 00:20:35 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #246 Gepost op: 14-02-2023, 11:38:56 »
Mooi overzicht Sanmol! Ik blijf Daniël toch ook niet helemaal kunnen loslaten. Met name dat het vliegtuig als sleutelpositie wordt omschreven vind ik interessant. Velen vroegen zich juist af wat hij als mol in dat vliegtuig zou doen. Maar hij kan natuurlijk makkelijk aan François gevraagd hebben om eerst wat over de omgeving te vliegen, en pas op het laatste moment bij de berg aan te komen. Het is in ieder geval opvallend dat ze daar pas zo laat aankwamen terwijl de puzzel toch vrij vlot was opgelost.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #247 Gepost op: 14-02-2023, 13:16:33 »
De positie in het vliegtuig is geen goede. Het enige wat je als mol kan doen is vertragen. Ook de positie van Annick is geen goede. Een envelop met vraagteken, en dan op-joker-beluste kandidaten er vanaf brengen. Geloof je het zelf?

Nee, de mol wil in de groep zitten die de badeend omhoog brengt. Dan kan je sturen, zodanig dat de envelop open gaat.

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #248 Gepost op: 14-02-2023, 14:01:19 »
Daniel is degene die het meeste geld heeft binnen gehaald....ruim € 1600

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #249 Gepost op: 14-02-2023, 14:07:00 »
Daniel is degene die het meeste geld heeft binnen gehaald....ruim € 1600

Heb je ook onderzocht hoeveel geld er niet in de pot is gekomen en wie daaraan de grootste bijdrage heeft geleverd? Denk dat je dan een heel andere conclusie trekt.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #250 Gepost op: 14-02-2023, 15:06:49 »
Heb je ook onderzocht hoeveel geld er niet in de pot is gekomen en wie daaraan de grootste bijdrage heeft geleverd? Denk dat je dan een heel andere conclusie trekt.

 ::jaja::
Eens. Ik denk dat de laatste jaren de mol vooral te ontdekken is door te kijken naar degene die geld uit de pot houdt. En minder naar: wie verdient het minst?  Het gaat om het totaalplaatje. Zag je bv vorig jaar ook: de mol leek het goed te doen, beter dan de andere finalisten, maar heeft indirect veel uit de pot gehaald (o.a. de -5000).

Het lijkt mij hier best logisch dat Ranomi het meeste geld had en de kans lijkt mij groot dat ze voor de pot zou gaan; Daniël (of je zou het ook nog naar Jurre kunnen trekken) zorgt ervoor dat ze niet voor geld kon kiezen.
En hij kiest zelf voor het geld, maar is naar mijn idee ook best sturend (ja, Jurre trouwens ook  ;D) bij de keuzes van Jurre en Anke om voor jokers te gaan.
1600 euro is dan een hoog bedrag die hij verdient; maar er gaat uiteindelijk veel meer geld verloren met deze opdracht. Dankzij Daniël, denk ik.  >:D
« Laatst bewerkt op: 14-02-2023, 15:11:17 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #251 Gepost op: 14-02-2023, 15:18:32 »
De positie in het vliegtuig is geen goede. Het enige wat je als mol kan doen is vertragen. Ook de positie van Annick is geen goede. Een envelop met vraagteken, en dan op-joker-beluste kandidaten er vanaf brengen. Geloof je het zelf?
Als je ervan uitgaat dat de kandidaten hoe dan ook toch wel de envelop zouden openmaken heb je geen mol meer nodig in deze opdracht. Door het op de hectiek van het laatste moment aan te laten komen wordt de kans toch wel veel groter dat de envelop wordt opengemaakt dan als er alle tijd was om het uit te leggen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #252 Gepost op: 15-02-2023, 09:51:51 »
Het rode scherm van Daniël. Hij op Jurre, Anke op Soy. Zoals besproken maken ze hun eigen keuzes binnen het bondje. Daniël vroeg Anke om hulp tijdens de bijzondere eliminatie, maar Anke leek het niet te zien. Toch heeft ze hem gered met een hoge koffer.

Soy speelde dat hij de rode koffer had om de waarheid over de inhoud van de koffers te kunnen vertellen in de volgende opdracht, zodat de kandidaten wisten waar het geld zat, maar vooral waar de joker zat. Hij had onder vier ogen ook Jurre verteld dat hij niet zou liegen, geld is geld 100%. Hierbij de jokers aangeboden door Soy Kroon. Maar Daniël wist dat Jurre het niet was door zijn rode scherm. In aflevering 6 zegt Daniël tijdens de test, minder spreiden, over twee personen, maar ik verdenk alleen Jurre. Wat hij zegt is: Ik had een rood scherm, vermoedelijk op Jurre, maar ik heb geen idee wie het dan wel is. Hij zal over twee andere personen gespreid hebben, bijv. Anke en Soy, die hij uittest met het ei onder zijn voet.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2023, 10:57:56 door foxhunter »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #253 Gepost op: 15-02-2023, 11:29:39 »
Daniël zijn genoemde moltactiek tijdens de mollicitatie komt ook vrij overeen met wat hij nu heeft laten zien als hij de mol is. Misschien moeten we straks maar eens even alle afleveringstitels af gaan. De afleveringstitels slaan namelijk altijd op de mol (tenzij ze niet worden besproken na het seizoen lol). De afleveringstitel verbinding lijkt mij een logische connectie met het beroep van de mol.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #254 Gepost op: 15-02-2023, 11:53:07 »
Verbinding is inderdaad een goede.  ::ok::
Even kijken, dit zijn de titels:
1. Verbinding
2. Kunstgreep
3. Spelbreker
4. Weglopen
5. Portretten
6. Lijdensweg?

De rest vind ik wat lastiger te linken aan Daniël als persoon. Misschien bij 3.: Game Over?
Wel voor het spel op zich:
1. Daniël heeft verbinding met Everon (maar dat geldt natuurlijk voor iedere deelnemer)
2. Daniël zit in het kunst-groepje
3. Daniël is een spelbreker doordat hij zonder twijfels voor de joker gaat.
4. Daniël loopt weg uit het doolhof?
5. In de portretten staat Daniël als priester (Altaar Ego als hint)
6. Daniël sjouwt met de zware kist van Anke (en verraadt haar door haar de 'kist te gunnen')? Edit: en o ja: hij bespaart zichzelf de lijdensweg om zijn scherm te hoeven zien.  ;)

Meest sterke vind ik de opdrachttitel bij 4.2: Een(d)zame Hoogte. Die kan eigenlijk maar op één iemand slaan.

Het is nog niet volledig, denk ik, vul gerust aan.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2023, 11:55:14 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #255 Gepost op: 15-02-2023, 12:58:56 »
Ik vind persoonlijk de lijstjes en opsommingen nog niet heel overtuigend, en ik kan mezelf nog steeds vinden in het idee van Daniel als uberintelligente kandidaat die weet wat ie moet doen om èn geld te verdienen èn verdacht te worden door de anderen en verder te komen in het spel. Slim bondje met Anke. Als er iemand is die mol-hack-activiteiten snel ziet is hij het wel denk ik.

Offline Rowan1

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #256 Gepost op: 15-02-2023, 13:29:48 »
Verbinding is inderdaad een goede.  ::ok::
Even kijken, dit zijn de titels:
1. Verbinding
2. Kunstgreep
3. Spelbreker
4. Weglopen
5. Portretten
6. Lijdensweg


Voor wat betreft de afleveringstitels zag ik hier ook (weer) een verwijzing naar het getal 4.
Afleveringstitel van 1,2,3,5 en 6 zijn allemaal 10 letters, behalve aflevering 4, die telt 9 letters.

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #257 Gepost op: 15-02-2023, 13:44:17 »
Afleveringstitel van 1,2,3,5 en 6 zijn allemaal 10 letters, behalve aflevering 4, die telt 9 letters.
Aflevering 4 telt 8 letters, aflevering 6 naar mijn idee 9 letters (ij staat ook in het alfabet, dus lijkt mij 1 letter).
« Laatst bewerkt op: 15-02-2023, 17:41:05 door WillempieW »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #258 Gepost op: 15-02-2023, 13:59:22 »
Titelverwijzigingen idee voor Daniël
Verbinding: Everon: stokje door geven. Daniel pakt de stok bij de kaart
Kunstgreep: Daniel schudt aan de ballenbak (staalfabriek)
Spelbreker: Daniel hield de groep bij elkaar (quads)
Weglopen: Daniel liep weg toen Nabil zijn vinger op stak voor zijn scherm te kijken
Niet dat ik Daniël nog verdenk, maar had in het verleden al wat gepuzzeld op de titels.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2023, 14:01:18 door foxhunter »

Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #259 Gepost op: 15-02-2023, 16:19:57 »
Ik zit opeens te denken, heeft Daniel wel een keer zijn scherm gezien?
En zo nee, waarom niet? Ik denk omdat zijn gezicht verraadt dat hij geen mol is, hij lijkt me te eerlijk.