Auteur Topic: [Kandidaat] Daniël Verlaan  (gelezen 51168 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #220 Gepost op: 12-02-2023, 17:34:11 »
Dit is mijn reserve-tunnel. Probleem is alleen dat Jurre zo ontzettend veel meer geld uit de pot speelt. Als Daniël daadwerkelijk de Mol is, dan heeft hij wel een zeer ijverige hulpmol... Stel dat Jurre vanaf he begin goed zit, dan zou het kunnen dat hij extreem is gaan mollen om alle andere kandidaten bij Daniël weg te blijven.
Het zou kunnen. Maar toch blijft het probleem dat Daniël bij de kleine kistjes toen Nabil hem als eerste liet kiezen, voor de envelop met het geld ging. Waarom zou een Mol zoveel geld onnodig binnenslepen?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #221 Gepost op: 12-02-2023, 17:48:24 »
Daniël heeft nu al zes afleveringen lang (in beeld) geen scherm gezien bij Rik  :o

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #222 Gepost op: 12-02-2023, 18:24:03 »
Dit is mijn reserve-tunnel. Probleem is alleen dat Jurre zo ontzettend veel meer geld uit de pot speelt. Als Daniël daadwerkelijk de Mol is, dan heeft hij wel een zeer ijverige hulpmol... Stel dat Jurre vanaf he begin goed zit, dan zou het kunnen dat hij extreem is gaan mollen om alle andere kandidaten bij Daniël weg te blijven.
Het zou kunnen. Maar toch blijft het probleem dat Daniël bij de kleine kistjes toen Nabil hem als eerste liet kiezen, voor de envelop met het geld ging. Waarom zou een Mol zoveel geld onnodig binnenslepen?

Die twijfels heb ik ook en voor mij zou - naast Daniël - Jurre nog steeds kunnen.  Een van hen moet het zijn.  ::jaja::

Het gebeurt dat een kandidaat meer molt dan de echte mol, denk ik (een soort 'Nadja'-effect?). Ik vermoed dat het bij Jurre (als kandidaat) een combi is van 'verdacht willen worden' en onhandigheid.
De envelop vind ik zelf ook een lastige; we zien eigenlijk niet wat daar precies gebeurt. Misschien wist Daniël niet waar het geld was of toch misleid door Soy/Nabil (ik geef toe: niet echt sterk, maar het zou kunnen). Misschien op het verkeerde been gezet dus of had hij niet verwacht dat Nabil de waarheid zou spreken?

Daniël heeft nu al zes afleveringen lang (in beeld) geen scherm gezien bij Rik  :o

Dat is opvallend.  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #223 Gepost op: 12-02-2023, 18:35:47 »
Maar het punt bij die kistjesopdracht is dat Rik toch vrij duidelijk bij de beoordeling van de eigenschappen ('Eerlijk?') aan de Mol doorgaf of de inhoud van de enveloppen conform het opschrift aan de buitenkant was of niet. Dus dit pleit dan weer tegen Daniël als Mol.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #224 Gepost op: 12-02-2023, 20:22:16 »
Ja Tunnelgraver, dat is ook mijn twijfel en ook mijn grootste twijfel voor deze tunnel...
Staat (voor mij dan) wel tegenover dat Daniël bijna altijd sturend is, voor jokers gaat en vooral (ook voor mij dan  ;) ) megaverdacht was in het doolhof. Meer verdacht dan Jurre.
Als het blijft bij de envelop, dan blijft het nog steeds raar dat een mol het doet. Maar ik zie eigenlijk bij iedereen molse en onmolse acties.
Als er meer acties volgen dat Daniël individueel geld binnenbrengt, dan ga ik Daniël wel heroverwegen denk ik. Maar nu nog niet.  :)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #225 Gepost op: 12-02-2023, 22:45:47 »
Ik zie echt veel overeenkomsten met 2018: bijna lege tunnel toen, wel heel gezellig met 6 man ofzo. :D, maar op het laatst werd het wel wat drukker hoor.
In het begin waren we maar met z'n drieën of vieren, meen ik me te herinneren. Ik ben zelden zo zeker geweest van mijn/onze mol.  ;D
Edit: prachtig overzicht Autonoompje en mooie aanvulling Bodejos!  ::ok::
Eens!
En (volgens mij eerder door iemand genoemd in dit topic ): bij Propvol was er heel groot een A in beeld. Wat eventueel ook nog naar Anke kan verwijzen, maar die A kwam ook terug in de foto van Daniël als priester (bij het Altaar).
Dat maakt 'Altaar Ego' nog sterker voor deze tunnel denk ik.  :)
Die grote A van 'Altaar Ego' vind ik ook een mooie molsverwijzing. Ook de foto zelf van Daniël als priester (bij een altaar).
Of was er in dat spookslot nog een foto van iemand anders, die rechtstreeks naar zijn of haar rol in de voorgaande opdracht verwees?
En de keuze voor de envelop met geld? Ik blijf hopen dat dit een tactische zet is geweest, om te zorgen dat niemand hem meer verdenkt.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #226 Gepost op: 12-02-2023, 22:52:36 »

Aanvulling: dit zit dus vaak verstopt in een computer programma en kun je ook aan hacken (zeker als het een schadelijke grap/boodschap betreft) - en dus Daniël - linken.
Hopelijk komen er volgende week (Trojaanse) paarden door het beeld huppelen.  ;)

Offline thorinnl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #227 Gepost op: 12-02-2023, 23:00:15 »
Daniel was opeens bij de pijlen vangen opdracht super goed in het vangen. Weet iemand of Soy toen al het goede ei eraf had geschoten?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #228 Gepost op: 12-02-2023, 23:18:08 »
In het begin waren we maar met z'n drieën of vieren, meen ik me te herinneren. Ik ben zelden zo zeker geweest van mijn/onze mol.  ;D

Eens!Die grote A van 'Altaar Ego' vind ik ook een mooie molsverwijzing. Ook de foto zelf van Daniël als priester (bij een altaar).

Of was er in dat spookslot nog een foto van iemand anders, die rechtstreeks naar zijn of haar rol in de voorgaande opdracht verwees?

En de keuze voor de envelop met geld? Ik blijf hopen dat dit een tactische zet is geweest, om te zorgen dat niemand hem meer verdenkt.

Wauw, nog kleiner dus. Was echt een tof mollenjaar met uiteindelijk een veel drukkere tunnel. Toen was ik ook heel zeker en gelukkig zaten we goed.  Soms zit ik er ook flink naast trouwens. ::rofl:: En dit jaar voel ik mij echt nog niet zeker over Daniël. De Soy-tunnel (ik verdenk hem niet) blijft dit jaar ook klein trouwens, het zal toch niet?  ;D

Eigenlijk kan 'Altaar Ego' (oftewel Alter Ego? ) alleen nog maar op Daniël slaan, denk ik nu.

Alleen die envelop... Hopelijk was dat inderdaad bedoeld als tactische zet; om misschien later op Jurre/Anke in te praten? Het helpt ook om de verdenkingen van zich af te schudden, maar wel op een dure manier voor een mol. Hij heeft wel wat uit te leggen dan. (maar dat geldt ook als iemand anders de mol blijkt) Nou ja, we gaan het wel zien in aflevering 10.  ;)

Bedankt voor de aanvullingen!
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #229 Gepost op: 12-02-2023, 23:19:23 »
Ik hou het hier op
Zo'n 'hint' komt elk jaar wel weer naar boven. Eigenlijk een beetje categorie '2 mollen'.

Offline Autonoompje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #230 Gepost op: 12-02-2023, 23:44:16 »
Daniel was opeens bij de pijlen vangen opdracht super goed in het vangen. Weet iemand of Soy toen al het goede ei eraf had geschoten?
Het ei met het geld was de 2e van links volgend mij. Deze werd door Soy als 2e eraf geschoten. Daniël had voor dat moment al zeker 5 pijlen gevangen…

Offline 22mol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #231 Gepost op: 13-02-2023, 04:14:56 »
Dit is een quote van niels1988 uit een ander forum, maar exact mijn gedachte:

Stel dat niemand een kist had meegenomen, dan zou er niemand zijn afgevallen. Waarschijnlijk was dat geen optie, dus zou het goed kunnen dat de Mol de instructie heeft gehad om te zorgen dat er sowieso 1 kist mee zou komen, het liefst meerdere.

Dan is Daniel het meest verdacht omdat hij bij de eerste kisten locatie zegt: "nee, nee, nee, sowieso een kist".
Later de 2e kisten locatie geeft hij weer aan graag zijn eigen kist mee te nemen, maar gunt het uiteindelijk aan Anke, zo heeft hij er een behoorlijke invloed op gehad te zorgen dat er in ieder geval 2 kisten mee komen[./i]

Daniel is in dit opzicht dus weer de productie assistent. Hij zet op dat er sowieso kist mee moet, doet de rock paper scissors, met de zekerheid daardoor dat de tweede keer ook een kist meegaat.

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #232 Gepost op: 13-02-2023, 06:28:17 »
Hopelijk komen er volgende week (Trojaanse) paarden door het beeld huppelen.  ;)

Die verwijzing maakten ze vorige week! Mollenjager op instagram heeft er een mooi plaatje bij gemaakt.

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #233 Gepost op: 13-02-2023, 06:32:20 »
Wauw, nog kleiner dus. Was echt een tof mollenjaar met uiteindelijk een veel drukkere tunnel. Toen was ik ook heel zeker en gelukkig zaten we goed.  Soms zit ik er ook flink naast trouwens. ::rofl:: En dit jaar voel ik mij echt nog niet zeker over Daniël. De Soy-tunnel (ik verdenk hem niet) blijft dit jaar ook klein trouwens, het zal toch niet?  ;D

Eigenlijk kan 'Altaar Ego' (oftewel Alter Ego? ) alleen nog maar op Daniël slaan, denk ik nu.

Alleen die envelop... Hopelijk was dat inderdaad bedoeld als tactische zet; om misschien later op Jurre/Anke in te praten? Het helpt ook om de verdenkingen van zich af te schudden, maar wel op een dure manier voor een mol. Hij heeft wel wat uit te leggen dan. (maar dat geldt ook als iemand anders de mol blijkt) Nou ja, we gaan het wel zien in aflevering 10.  ;)

Bedankt voor de aanvullingen!

Ik zit er ook wel eens flink naast, maar dit jaar voelt de tunnel heel comfortabel en heb ik geen twijfel.

Ik kocht snel na de start het boek van Daniël. Op de kisten zag ik namelijk N347 staan (en ook nog andere codes, zoals N348). Ik weet dat N staat voor numerus, aantal. Dus ik was benieuwd naar het aantal bladzijden van Daniels boek ' Ik weet je wachtwoord'. En wat denk je... 347! Dit deelde ik met Mollenjagers op instagram, hij maakte er dit mooie plaatje van.

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #234 Gepost op: 13-02-2023, 06:35:26 »
En dan nog eentje die ik op een ander forum zag. In de leader zie je een loep. Er stond niet bij waar, maar dat was snel gevonden. Net voordat Daniël in beeld komt bij het shot van het koor. Daniël heeft de Loep gewonnen. En ook de Tegel overigens, dus als iemand ergens een tegel tegenkomt ;-).

Ik zeg het jullie, we hebben onze mol. 100%

Ook hier is een mooi plaatje van gemaakt!

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #235 Gepost op: 13-02-2023, 08:57:01 »
In het begin waren we maar met z'n drieën of vieren, meen ik me te herinneren. Ik ben zelden zo zeker geweest van mijn/onze mol.
Het was toen inderdaad gezellig, in onze mini-tunnel  ::trots::
Daniël heeft er wel wat mee, mocht hij de mol zijn. Ik verdenk hem vanaf het begin, maar ben deze keer veel minder zeker.
Hij of Soy moet een rood scherm hebben gehad, tenzij Nabil liegt.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #236 Gepost op: 13-02-2023, 09:33:18 »
Ter nuancering:

Ik zit met name op Daniël omdat:
- door zijn mollicitatie (ik zou als mol mensen willen laten denken dat ik voor de pot zou gaan en ondertussen molstreekjes uithalen) dit is exact hoe hij het doet!
Dit is niet uniek voor Daniel, kun je ook op de anderen plakken

- Altaar ego = Ik sta bij het altaar = de mol staat bij het altaar
- Daniël wordt afgebeeld als priester en die staat ook bij het altaar
- geeft aan dat de mol in de kerk wilt zitten, klopt Daniël dat is de beste positie voor de mol, lekker met je dikke vingers de porto ingedrukt houden en de omschrijvingen van jurre en Anke niet of niet goed opschrijven en te weinig informatie doorspelen naar het duo buiten wie/wat je allemaal wel zoekt.

Zou een opdrachttitel zo duidelijk de mol aanwijzen, ik denk het niet. Wat hij zegt is ook weer wijsheid achteraf in zijn biecht. Ranomi heeft niets beters gedaan in de kerk. Daarnaast wijzen de andere portretten in het spookhuis net zoveel molkanten op (bijv. Anke met 'underground' op haar kraag)

- Bij een(d)zame hoogte weet je zeker dat de kandidaten zonder waarschuwing altijd de envelop met het vraagteken open zullen maken (dit zegt Daniël zelf letterlijk in een biecht), de belangrijkste positie van de mol is daarom het vliegtuigje met het telefoonnummer. Als deze (bijna) te laat komt en aanvankelijk te hoog vliegt, dan gaat de envelop dus zeker open! (Ondertussen wel heel fanatiek gillen naar de groep, kijk hier naar het telefoonnummer, haha maar de kijkers thuis zien hier hoe fanatiek je bent)
Wat ik zie en hoor in de beelden is dat Daniel zijn uiterste best doet om het nummer door te geven, je hoort hem schreeuwen 'bellen!!', het vliegtuigje vliegt meermaals laag genoeg om het nummer te kunnen noteren en het lukt zo om Annick te bereiken. Daniel had in het vliegtuig geen directe controle op het vraagteken en had als mol in het vliegtuig verder uit de buurt moeten blijven.
- geeft vrijwel bij iedere opdracht aan in welke positie hij wilt zitten (voorkennis)
We horen dit veel in de biecht achteraf wat de juiste positie was, maar op het moment dat Rik de opdracht uitlegt valt dat wel mee. Hij is wel fanatiek en heeft veel initiatief, maar op de quads had de mol hiermee geen enkele kans.

- uiteraard als eerste bij het doolhof naar binnen, even alle hoge bedragen doen verdwijnen, hier kan dus niet meer maximaal gescoord worden.

ik vind deze positie wel een goede, maar niet doorslaggevend. Jurre als 3e met de enveloppen van Nabil hoefde niets te doen om 450 euro weg te spelen.

- bij de muurschilderingen de groep de verkeerde kant opsturen, zodat je nooit bij die andere 5 juiste schilderingen uitkomt en een juiste muurschildering (vogel) voorbij lopen.
Ik heb niet gemerkt dat Daniel de groep een richting in stuurt, behalve naar een goede foto.

- op het schip het kistje vinden met het bericht van de jokers én 100 % voor de jokers gaan..
Samen met Jurre en Soy...

- het verkeerd opnoemen van de morsecode van Ranomi, waardoor Jurre hem niet goed opgelost krijgt, waar Daniël bij gaat helpen dat het dan ‘klein’ moet zijn.
Als we ervanuit kunnen gaan dat Ranomi haar eigenschap 'link' zou kunnen zijn scheelt het 1 kort signaal, dat net zo makkelijk bij Jurre fout kon gaan

- nog los van alle roze kleur/ cyber /computer hints en het feit dat hij al 2 keer in beeld heeft aangegeven de mol te zijn met zijn handen… (zie bericht hierboven, goed gevonden van FArdoNL!)
Zijn Mol-handen bij eendzame hoogte waren er expres door de editor ingeknipt, dat ligt er voor mij te dik bovenop.

Offline Autonoompje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #237 Gepost op: 13-02-2023, 13:31:02 »

Wat ik zie en hoor in de beelden is dat Daniel zijn uiterste best doet om het nummer door te geven, je hoort hem schreeuwen 'bellen!!'

Daniel had in het vliegtuig geen directe controle op het vraagteken en had als mol in het vliegtuig verder uit de buurt moeten blijven.

Ik vind dat schreeuwen van Daniël juist opvallend, alsof je boven het geluid van een vliegtuigmotor uitkomt…

Als Daniël niet de mol is, dan heeft de mol hier wel een groot risico genomen door in de groep met de eend te zitten. Voor hetzelfde geld vloog de kandidaat in het vliegtuig al na een paar minuten boven je hoofd met een telefoonnummer. Hoe wil je als mol er dan voor gaan zorgen dat de groep de rest van de route naar boven dat nummer niet gaat bellen?

Offline Autonoompje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #238 Gepost op: 13-02-2023, 13:37:21 »


Als we ervanuit kunnen gaan dat Ranomi haar eigenschap 'link' zou kunnen zijn scheelt het 1 kort signaal, dat net zo makkelijk bij Jurre fout kon gaan
Dit klopt hoor, maar in mijn beleving is Daniël hier wel iets sturender en noemt als eerste ‘klein’..

Offline Autonoompje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #239 Gepost op: 13-02-2023, 13:43:02 »
Natuurlijk is er niets onomstotelijk bewezen met mijn beredenering (anders zaten er wel meer in deze tunnel), maar zelf vind ik het allemaal best overtuigend… ;D