Auteur Topic: [Kandidaat] Daniël Verlaan  (gelezen 50288 keer)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #180 Gepost op: 5-02-2023, 14:35:10 »
Maakt het uit als je de mol langer in de smiezen hebt? Gaat het niet om hoe je de laatste test met een zo hoog mogelijke score haalt?

dat klopt natuurlijk maar als je al heel lang goed zit kun je je helemaal concentreren op alleen die persoon dus dat geeft dan vaak wel een voorsprong met wat je over de mol weet.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #181 Gepost op: 5-02-2023, 15:18:58 »
In de allereerste seizoenen telde het wel mee hoe lang je al op iemand zat. Nu dus niet meer, dan is vooral van belang als je denkt dat je kan winnen 1. geld in de pot en 2. de verdenking op je laden.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2023, 15:21:44 door Run »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #182 Gepost op: 6-02-2023, 00:39:59 »
Voor de daniel tunnel.
Afdeling 2.2 zagen we mol A

 ::ok::

Daar moeten we het maar mee doen, geloof ik. Want die 2500 is wel heel raar voor een mol.  ??? Dat is inderdaad alleen te verklaren als hij echt op het verkeerde been is gezet.
En toch... Dat doolhof en zijn gedrag op het schip... Het blijft voor mij verdacht.

Al met al zit ik nu iets minder diep in deze tunnel, maar voorlopig blijf ik nog wel hier geloof ik.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #183 Gepost op: 6-02-2023, 09:30:27 »
Heel af en toe doet die dingen waarvan je denkt, dit zou een mol doen. Maar vervolgens gaat hij wederom weer cashen. Mijn afstrepen van hem is gewoon correct.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #184 Gepost op: 6-02-2023, 11:00:42 »
Ik moet je wel gelijk geven daarin, Belgian Mol.  De kans lijkt mij ook groter dat Jurre of Nabil de mol is.
En toch... Het contrast tussen deze aflevering en de vorige vind ik nogal groot, als je naar het gedrag van Daniël kijkt. Op basis van deze aflevering zou ik hem ook finaal doorstrepen: eerlijk is eerlijk. (maar eigenlijk wil ik dat niet  ::rofl::)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #185 Gepost op: 6-02-2023, 11:52:14 »
Alweer grotendeels eens. Mogelijk heeft Daniël een verkeerde inschatting gemaakt (reverse psychology?) bij het openen van de envelop.
Als hij daadwerkelijk bewust voor het geld is gegaan, wordt het wel heel lastig om hem nog als mol te blijven zien. Hoewel ik mijn bedenkingen blijf hebben over de snelheid waarmee hij de juiste eendjes (met coördinaten) uit de vijver viste...

Daar moeten we het maar mee doen, geloof ik. Want die 2500 is wel heel raar voor een mol.  ??? Dat is inderdaad alleen te verklaren als hij echt op het verkeerde been is gezet.
En toch... Dat doolhof en zijn gedrag op het schip... Het blijft voor mij verdacht.

Al met al zit ik nu iets minder diep in deze tunnel, maar voorlopig blijf ik nog wel hier geloof ik.

Offline Kriekendiek

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #186 Gepost op: 6-02-2023, 11:52:36 »
Ik denk dat ie zelfs in de kerk, net doet alsof de portofoon het niet doet, om zichzelf verdacht te maken bij Ranomi.
Ondertussen is ie veel geld aan het verdienen om de pot goed te spekken voor zichzelf. Daarbij moet hij soms consessies doen, zoals niet goed letten op wat Jurre doet met het opschrijven van de morsevertaling, omdat anders Ranomi óók Jurre zou kunnen gaan verdenken. Hij wil Jurre voor zichzelf houden omdat hij snapt dat de anderen niét op Jurre zitten.

Dat gevoel heb ik dus ook bij Daniël en Jurre. Vandaar dat ik toch steeds op hun 2 uitkom. Waarbij mijn hoofdverdachtte Jurre blijft....

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #187 Gepost op: 6-02-2023, 14:14:05 »
Dat gevoel heb ik dus ook bij Daniël en Jurre. Vandaar dat ik toch steeds op hun 2 uitkom. Waarbij mijn hoofdverdachtte Jurre blijft....

Ik zie veel mensen met tunnels, soms meerdere tunnels of zijtunnels, en Jurre is wel altijd de overlappende factor.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #188 Gepost op: 6-02-2023, 15:12:51 »
Ik geloof wel dat Daniël hier een verkeerde inschatting heeft gemaakt als kandidaat. Hij ging uit van Reversed Psychology en hoopte op deze manier een joker te krijgen. Hij kijkt ook teleurgesteld. Zou ook mols kunnen zijn, maar voelt voor mij als de fanatieke kandidaat die ging voor de joker.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #189 Gepost op: 6-02-2023, 15:40:34 »
Ik heb zo de indruk dat we van het gesprek met Daniël niet alles te zien kregen.
Het lijkt alsof er bij Daniël heel weinig overleg nodig was om hem te overtuigen om de geldenveloppe te openen, in tegenstelling tot Jurre en Anke, waar veel meer overleg was.
Soy zegt achteraf tegen Nabil dat hij wel heel erg heeft geholpen om Daniël te overtuigen, dat het een beetje stil viel en dat hij dan het gesprek terug op gang heeft getrokken.

Het enige wat we zagen was dat Nabil aan Daniël vroeg om te kiezen voor de geldenveloppe en dat Soy dan vroeg aan Nabil wat hij nog ging zeggen. Daniël opent dan de geldenveloppe.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #190 Gepost op: 6-02-2023, 16:37:38 »
Opvallender is dat Jurre zich niet met Daniel bemoeit, en wel met Anke.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #191 Gepost op: 6-02-2023, 16:41:37 »
Klopt Run, als hij gewoon kandidaat is, realiseert hij zich nog niet wat de consequentie is van geld kiezen. Vervolgens snapt hij het en ook waarom Soy zo bij hem aandrong op het kiezen van geld.

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #192 Gepost op: 6-02-2023, 18:08:53 »
We zien inderdaad niet alles. Denk dat er een pittige discussie heeft plaatsgevonden waardoor Daniël weinig andere opties had dan deze envelop kiezen. Vervolgens kiezen de andere twee wel voor de 'juiste' (jokers), vanuit perspectief van de mol gezien. Montage doet hier veel. Je kunt als mol veel willen doen, maar wilt ook niet opvallen. Volledig tegen de groep in handelen is dan wel een risico.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #193 Gepost op: 6-02-2023, 18:50:07 »
We zien inderdaad niet alles. Denk dat er een pittige discussie heeft plaatsgevonden waardoor Daniël weinig andere opties had dan deze envelop kiezen. Vervolgens kiezen de andere twee wel voor de 'juiste' (jokers), vanuit perspectief van de mol gezien. Montage doet hier veel. Je kunt als mol veel willen doen, maar wilt ook niet opvallen. Volledig tegen de groep in handelen is dan wel een risico.

Daniël kandidaat kiest voor geld en geeft zo een joker aan een andere kandidaat, terwijl hij bij het schip als eerste riep 'sowieso de jokers'.
Dan had Daniël geen rood scherm en is 100% zeker van zijn mol, wat niet blijkt uit zijn verdachten, want hij heeft gespreid op 4 mensen.

Daniël de mol kiest ervoor om het bedrag in zijn enveloppe te verdubbelen, de joker is nu bijzaak, want een mol heeft die niet nodig, maar kiest om kandidaats over te komen toch altijd zelf voor die joker. 
Of, Daniël de mol wil zich profileren als iemand die toch voor de pot gaat, want hij heeft de 1250 van Ranomi al uitgeschakeld.

Hij kan ook gewoon gedacht hebben dat Nabil hem niet vertrouwde en de joker in de geldenveloppe zat. Dat kan zowel als kandidaat als als mol.

Door de edit lijkt het alsof kandidaat Daniël wel heel snel meegaat in het idee om geld in de pot te brengen. Dat doen ze niet voor niks. Als er veel weggelaten wordt is dat altijd om iets te verbergen of om ons op het verkeerde been te zetten.


Offline Mollenjagers2023

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #194 Gepost op: 6-02-2023, 19:21:51 »
De kleur roze leid ons in de richting van de Mol.

- Katie (rond roze schilderij)
- Daniël (als priester afgebeeld)
- De roze kerk
- Kruis en roze rondje in de auto.
- De bijbel (naam Daniël komt erin voor)
- Daniël zijn profiel foto (roze)
- De A op het protret van Daniël Verlaan.
- De roze brillen (Quads)

Gaan de kleur roze en onze Daniël die als priester staat afgebeeld ons de weg naar de Mol leiden?

Op het portret zie je Daniël afgebeeld als priester met onder hem de bijbel en een soort A op zijn borst.

Wat kan dit betekenen?

* De A is de voorganger van alle letters in het alfabet --->> een voorganger --->> is een priester.

* In de Holy Bible is alleen de naam van Daniël te vinden van alle kandidaten namen.

* Dan staat Daniël in opdracht 1 voor het altaar --->> Ego Altaar --->> Ik Altaar --->> De priester staat op of voor of achter het altaar.

* Dan is onze Katie in het 'Lord Milner' hotel ook in het 'roze' afgebeeld.

* Tevens zie je een 'kruis en roze rondje' hangen in een auto (wederom een verwijzing naar een priester en kleur roze tevens rond)

* Dan sluit deze aflevering af in een 'roze kerk' wat de cirkel rond maakt.

- De profiel foto van onze Daniël Verlaan is roze van kleur en op Instagram en Twitter (rond) en natuurlijk in widm

* Tevens heeft hij boek genaamd:
"Ik weet je wachtwoord"
* Welke kleur heeft dat boek: 'ROZE'
(Wij moesten wachtwoorden en codes toevoegen in de kist)

* Dan ernaast heeft Daniël Verlaan in Rotterdam ervoor gezorgd dat de Erasmusbrug 'ROZE' kleurt. -->> 'HACK'.

* Wat zagen wij bij de muurschildering :
Computer taal en 010
(Rotterdam kengetal)

* Wat was de code van dit seizoen toen het starten:
WIDM 023 (Kengetal Haarlem)

Wijst de kleur ROZE ons de Mol....  ::vergroot:: ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 6-02-2023, 19:29:16 door Mollenjagers2023 »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #195 Gepost op: 7-02-2023, 00:13:15 »
Alweer grotendeels eens. Mogelijk heeft Daniël een verkeerde inschatting gemaakt (reverse psychology?) bij het openen van de envelop.
Als hij daadwerkelijk bewust voor het geld is gegaan, wordt het wel heel lastig om hem nog als mol te blijven zien. Hoewel ik mijn bedenkingen blijf hebben over de snelheid waarmee hij de juiste eendjes (met coördinaten) uit de vijver viste...

Dat is inderdaad de enige verklaring die ik voor me zou zien als Daniël de mol is. En dat is nog wel mogelijk; wel een hele dure fout dan. Ik twijfel enorm, ik blijf hier nog wel, maar als hij verder gaat met dit gedrag wordt het toch tijd om deze tunnel uit te rennen, denk ik. Maar nu nog niet.  ;D

Ik zie veel mensen met tunnels, soms meerdere tunnels of zijtunnels, en Jurre is wel altijd de overlappende factor.

Bij mij ook trouwens.  ::jaja::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Deluxenite

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #196 Gepost op: 8-02-2023, 07:32:38 »
Ik heb gisterenavond de aflevering van zaterdag kunnen kijken. Mij lijkt het dat de mol perfect weet wat in welke enveloppe zit gezien de productie de enveloppen in een kistje heeft gedaan en er volgens mij ook een dag tussenzit(?). Tussen de verdeling en de koffertjes dan.

Daniel hoefde zijn geld er ook niet perse uit te hebben, gezien met Ranomi er al een groot bedrag was verloren. Beetje goodwill kweken bij de andere kandidaten om minder verdacht te lijken en past in zijn dekmantel als enthousiaste kandidaat.

Zou me trouwens niet verbazen als we volgende aflevering naar een dubbele eliminatie gaan( Ranomi-Soy?)

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #197 Gepost op: 8-02-2023, 08:44:27 »
En was er niet de verdenking bij Daniel bij aflevering 1 dat hij bij de muziekopdracht letters verwisseld heeft?
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #198 Gepost op: 8-02-2023, 10:59:57 »
Daniel hoefde zijn geld er ook niet perse uit te hebben, gezien met Ranomi er al een groot bedrag was verloren. Beetje goodwill kweken bij de andere kandidaten om minder verdacht te lijken en past in zijn dekmantel als enthousiaste kandidaat.

Ja, daar zat ik ook aan te denken. Bij Ranomi ben je er redelijk zeker van dat ze voor geld gaat, denk ik. Dus is de kans ook groot dat Soy en Nabil (als ze beide kandidaat zijn) haar een groot bedrag hebben toebedeeld om te verdubbelen in de geldenvelop.
Dan is het wel logisch dat de mol (Daniël of Jurre) bij haar de morse verknoeit zodat dat kistje is weggespeeld.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #199 Gepost op: 8-02-2023, 16:02:14 »
Dan is het wel logisch dat de mol (Daniël of Jurre) bij haar de morse verknoeit zodat dat kistje is weggespeeld.

Met haar om hun twee in de gaten te houden? Right.

Eerder Nabil of Anke die wat met de lichtknoppen dolt.