Auteur Topic: [Kandidaat] Daniël Verlaan  (gelezen 51147 keer)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #200 Gepost op: 8-02-2023, 20:24:29 »
Dan eerder Anke. Of Katie misschien.  ;D
Hoe dan ook, er is geklooid met de morse-code lijkt mij.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #201 Gepost op: 9-02-2023, 14:16:34 »
Viel mij op dat Daan Jurre als hoofdverdachte heeft, maar nooit probeert om met hem in een groepje te komen. Kiest wel steeds resoluut voor bepaalde (mol)posities.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #202 Gepost op: 9-02-2023, 21:42:32 »
Viel mij op dat Daan Jurre als hoofdverdachte heeft, maar nooit probeert om met hem in een groepje te komen. Kiest wel steeds resoluut voor bepaalde (mol)posities.

Ja, dat vind ik ook.  ::jaja::
Eigenlijk blijf ik Daniël onlogisch vinden als mol, zeker nu hij voor veel geld heeft gekozen  ???, maar eigenlijk is hij ook onlogisch als kandidaat.
Ik wil Daniël eigenlijk afstrepen, maar ik geloof dat ik hem toch maar als hoofdverdachte houd. Raar dit. (vorig jaar was ik veel sneller zeker van de mol, nu blijft het telkens de vraag  ;D )
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #203 Gepost op: 9-02-2023, 21:58:00 »
Er zijn zo ontzettend veel aanwijzingen te vinden naar Daniël als mol. Hij moet het gewoon zijn.
Een korte opsomming:
Rubber Ducky - badeendjes
Kisten hacken, wachtwoorden raden
Hackerstermen (in het molboekje is letterlijk elke foto aan een hackersterm te linken)
De kunstwerken met als thema digitalisation.
De 023 op de kist van de bekendmaking, 23e mol?
De 010 in het kunstwerk, niet alleen computertaal (binaire getallen) maar ook een verwijzing naar Rotterdam/Erasmusbrug.
De Erasmusbrug kleurt roze dankzij de hack door Daniël. Zijn profielfoto is roze, net als zijn boek. En het roze kwam ook terug in de 'profielfoto' van Katie, in de roze kerk.
Trojan horses in de aflevering vorige week, de ezel (geldezel), catlady (katvanger).
De lijst is lang en ik vergeet nu zeker nog een paar opties.
Daarnaast is zijn gedrag vaak genoeg wel aanleiding om hem te verdenken. Een paar acties brengen ons aan het wankelen, maar daar is meer aan de hand geweest. Invloed van de groep die wij niet zien of Daniel die het nodig vind even de verdenkingen flink van zich af te halen zodat hij daarna meer ruimte heeft om toe te slaan. Ik twijfel geen seconde dit jaar. Geweldig dit!

Offline FardoNL

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #204 Gepost op: 11-02-2023, 21:41:16 »
Ik hou het hier op

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #205 Gepost op: 11-02-2023, 21:45:50 »
Ai, zo fanatiek aan het pijlen vangen. Met zijn groepje geld binnenhalen. Is dat logisch voor een mol? Nee.
Kom ik deze tunnel uit? Nee, toch niet.  ;D

Hoe fanatiek en helpend Daniël ook overkomt; naar mijn gevoel klopt het niet.
Maar het bewijs voor Daniël is (behalve de vele hints) niet echt sterk. Wordt nog spannend, de komende tijd.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Online Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #206 Gepost op: 11-02-2023, 21:48:10 »
Ai, zo fanatiek aan het pijlen vangen. Met zijn groepje geld binnenhalen. Is dat logisch voor een mol? Nee.
Kom ik deze tunnel uit? Nee, toch niet.  ;D

Hoe fanatiek en helpend Daniël ook overkomt; naar mijn gevoel klopt het niet.

Hij zei dat in het ei waar het geld zat geen geld zat dat zou een molactie kunnen zijn.

Offline Miem

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #207 Gepost op: 11-02-2023, 21:51:23 »
Ai, zo fanatiek aan het pijlen vangen. Met zijn groepje geld binnenhalen. Is dat logisch voor een mol? Nee.
Kom ik deze tunnel uit? Nee, toch niet.  ;D

Hoe fanatiek en helpend Daniël ook overkomt; naar mijn gevoel klopt het niet.
Jan Versteegh zou net zo fanatiek pijlen aan het vangen zijn geweest.
Als Daniël de Mol is, is hij een haantje de voorste die altijd fanatiek de leiding neemt en het klusje wel klaart, prima dekmantel

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #208 Gepost op: 11-02-2023, 21:53:42 »
Hij zei dat in het ei waar het geld zat geen geld zat dat zou een molactie kunnen zijn.

Dat zou inderdaad kunnen; wel een mislukte actie dan?
Het is misgegaan bij de struisvogelplaatjes en niemand die elkaar leek te controleren. Daniël (en Anke trouwens ook) vond ik daar ook verdacht.

O ja, en natuurlijk aangeven dat hij zeker een kist wil. Best wel mols.

Jan Versteegh zou net zo fanatiek pijlen aan het vangen zijn geweest.
Als Daniël de Mol is, is hij een haantje de voorste die altijd fanatiek de leiding neemt en het klusje wel klaart, prima dekmantel

Ja, dat is ook waar.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2023, 22:15:22 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline FardoNL

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #209 Gepost op: 11-02-2023, 22:24:13 »
Hij zei dat in het ei waar het geld zat geen geld zat dat zou een molactie kunnen zijn.

Daarnaast zei hij moeten we ze stuk maken (dan was het geld nog moeilijker te vinden)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #210 Gepost op: 11-02-2023, 22:38:28 »
Zou het geld niet sowieso meegeteld hebben ook al zouden ze het ei over het hoofd zien?

Offline FardoNL

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #211 Gepost op: 11-02-2023, 22:44:25 »
Nee ze moeten het meenemen

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #212 Gepost op: 11-02-2023, 22:50:35 »
Misschien wilde hij zichzelf nog een beetje verdacht maken na al die pijlen die hij had gevangen.

Offline Mimitje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #213 Gepost op: 12-02-2023, 07:36:26 »
Ai, zo fanatiek aan het pijlen vangen. Met zijn groepje geld binnenhalen. Is dat logisch voor een mol? Nee.
Kom ik deze tunnel uit? Nee, toch niet.  ;D

Hoe fanatiek en helpend Daniël ook overkomt; naar mijn gevoel klopt het niet.
Maar het bewijs voor Daniël is (behalve de vele hints) niet echt sterk. Wordt nog spannend, de komende tijd.

Was het ei met het geld misschien toevallig al omgeschoten?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #214 Gepost op: 12-02-2023, 08:10:43 »
Verwijzend naar de opmerking van Floortje in het badeenden-topic: ik heb daar een aanvulling op.

Nu verwijs ik daarmee naar een seizoen dat is opgenomen toen een aantal van de forummers hier nog niet eens geboren was.

De EENDJES lezen als "EENTJES", is eigenlijk helemaal niet zo gek. De geboortedatum van Daniël was gisteren namelijk. Lees hem zoals je wil, afhankelijk van waar ter wereld je bevindt, kun je die als  2.11, of TWEE EENTJES lezen. In het kisten-doolhof was er ook een verwijzing te lezen. Minder sterk, sommige kisten hadden het jaartal 2011. Toevallig (?) stond Daniël ernaast.

Nu postte ik deze verwijzing op Facebook, en er kwamen reacties op. De eerste reactie: "De opnames waren niet op 11 februari".....vertel dat tegen iemand die hier al 20 jaar op dit forum "woont".

De verwijzing gaat verder, er was ook een reactie waarin werd gezegd: "het is te hopen dat degene dit dit soort hints post, dit niet serieus meent".

Dáár wil ik heen: de hint waar ik het over heb, was het in seizoen 4 steeds terugkerende getal 28. Elise de Ruyter is 28 januari geboren. En was de mol van dat jaar.


Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #215 Gepost op: 12-02-2023, 08:41:46 »
Verwijzend naar de opmerking van Floortje in het badeenden-topic: ik heb daar een aanvulling op.

Nu verwijs ik daarmee naar een seizoen dat is opgenomen toen een aantal van de forummers hier nog niet eens geboren was.

De EENDJES lezen als "EENTJES", is eigenlijk helemaal niet zo gek. De geboortedatum van Daniël was gisteren namelijk. Lees hem zoals je wil, afhankelijk van waar ter wereld je bevindt, kun je die als  2.11, of TWEE EENTJES lezen. In het kisten-doolhof was er ook een verwijzing te lezen. Minder sterk, sommige kisten hadden het jaartal 2011. Toevallig (?) stond Daniël ernaast.

Nu postte ik deze verwijzing op Facebook, en er kwamen reacties op. De eerste reactie: "De opnames waren niet op 11 februari".....vertel dat tegen iemand die hier al 20 jaar op dit forum "woont".

De verwijzing gaat verder, er was ook een reactie waarin werd gezegd: "het is te hopen dat degene dit dit soort hints post, dit niet serieus meent".

Dáár wil ik heen: de hint waar ik het over heb, was het in seizoen 4 steeds terugkerende getal 28. Elise de Ruyter is 28 januari geboren. En was de mol van dat jaar.

Mooie aanvulling op de 2011 (11-02) kist aanwijzing. Ik vind hem leuk gevonden. Even de komende weken in de gaten houden of er daar nog meer van komt.

Bij de vele eieren had ik in de preview al direct 'easteregg' in mijn hoofd. Even copy paste van wiki: een easter egg (Engels voor paasei) is een grap of een verborgen boodschap die in een computerprogramma, film, website, computerspel, dvd, cd (hidden track), plaatje, pretparkattractie of boek verwerkt is. Net als echte paaseieren zitten deze snufjes verborgen en moet ernaar gezocht worden.
Dat werd deze aflevering sterker. Ze waren druk bezig met de eieren en konden daarmee kisten kopen. Daarin zat een grap/boodschap/onverwachte plottwist voor ze verstopt.
Aanvulling: dit zit dus vaak verstopt in een computer programma en kun je ook aan hacken (zeker als het een schadelijke grap/boodschap betreft) - en dus Daniël - linken.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2023, 08:43:28 door DanielleHaarman »

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #216 Gepost op: 12-02-2023, 11:30:20 »
Hij zei dat in het ei waar het geld zat geen geld zat dat zou een molactie kunnen zijn.

Dat lijkt mij niet. Je weet zeker dat iemand nog even het enige overgebleven ei checkt als er in de anderen geen geld zat. Zo van “ja, dikke pech, het geld zat in deze”.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Autonoompje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #217 Gepost op: 12-02-2023, 13:39:31 »
Ik zit met name op Daniël omdat:
- door zijn mollicitatie (ik zou als mol mensen willen laten denken dat ik voor de pot zou gaan en ondertussen molstreekjes uithalen) dit is exact hoe hij het doet!
- Altaar ego = Ik sta bij het altaar = de mol staat bij het altaar
- Daniël wordt afgebeeld als priester en die staat ook bij het altaar
- Bij een(d)zame hoogte weet je zeker dat de kandidaten zonder waarschuwing altijd de envelop met het vraagteken open zullen maken (dit zegt Daniël zelf letterlijk in een biecht), de belangrijkste positie van de mol is daarom het vliegtuigje met het telefoonnummer. Als deze (bijna) te laat komt en aanvankelijk te hoog vliegt, dan gaat de envelop dus zeker open! (Ondertussen wel heel fanatiek gillen naar de groep, kijk hier naar het telefoonnummer, haha maar de kijkers thuis zien hier hoe fanatiek je bent)
- geeft vrijwel bij iedere opdracht aan in welke positie hij wilt zitten (voorkennis)
- uiteraard als eerste bij het doolhof naar binnen, even alle hoge bedragen doen verdwijnen, hier kan dus niet meer maximaal gescoord worden.
- geeft aan dat de mol in de kerk wilt zitten, klopt Daniël dat is de beste positie voor de mol, lekker met je dikke vingers de porto ingedrukt houden en de omschrijvingen van jurre en Anke niet of niet goed opschrijven en te weinig informatie doorspelen naar het duo buiten wie/wat je allemaal wel zoekt.
- bij de muurschilderingen de groep de verkeerde kant opsturen, zodat je nooit bij die andere 5 juiste schilderingen uitkomt en een juiste muurschildering (vogel) voorbij lopen.
- op het schip het kistje vinden met het bericht van de jokers én 100 % voor de jokers gaan..
- het verkeerd opnoemen van de morsecode van Ranomi, waardoor Jurre hem niet goed opgelost krijgt, waar Daniël bij gaat helpen dat het dan ‘klein’ moet zijn.
- nog los van alle roze kleur/ cyber /computer hints en het feit dat hij al 2 keer in beeld heeft aangegeven de mol te zijn met zijn handen… (zie bericht hierboven, goed gevonden van FArdoNL!)
« Laatst bewerkt op: 12-02-2023, 14:17:50 door Autonoompje »

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #218 Gepost op: 12-02-2023, 13:45:23 »
Ik zit met name op Daniël omdat:
- door zijn mollicitatie (ik zou als mol mensen willen laten denken dat ik voor de pot zou gaan en ondertussen molstreekjes uithalen) dit is exact hoe hij het doet!
- Altaar ego = Ik sta bij het altaar = de mol staat bij het altaar
- Daniël wordt afgebeeld als priester en die staat ook bij het altaar
- Bij een(d)zame hoogte weet je zeker dat de kandidaten zonder waarschuwing altijd de envelop met het vraagteken open zullen maken (dit zegt Daniël zelf letterlijk in een biecht), de belangrijkste positie van de mol is daarom het vliegtuigje met het telefoonnummer. Als deze (bijna) te laat komt en aanvankelijk te hoog vliegt, dan gaat de envelop dus zeker open! (Ondertussen wel heel fanatiek gillen naar de groep, kijk hier naar het telefoonnummer, haha maar de kijkers thuis zien hier hoe fanatiek je bent)
- geeft vrijwel bij iedere opdracht aan in welke positie hij wilt zitten (voorkennis)
- uiteraard als eerste bij het doolhof naar binnen, even alle hoge bedragen doen verdwijnen, hier kan dus niet meer maximaal gescoord worden.
- geeft aan dat de mol in de kerk wilt zitten, klopt Daniël dat is de beste positie voor de mol, lekker met je dikke vingers de porto ingedrukt houden en de omschrijvingen van jurre en Anke niet of niet goed opgeschreven…
- bij de muurschilderingen de groep de verkeerde kant opgestuurd, zodat je nooit bij die andere 5 juiste schilderingen uitkomt en een juiste muurschildering (vogel) voorbij lopen.
- op het schip het kistje vinden met het bericht van de jokers én 100 % voor de jokers gaan..
- nog los van alle roze kleur/ cyber /computer hints

-


 ::ok:: ::jaja::
Helemaal eens. Het wordt tijd dat het in deze tunnel wat drukker wordt, we zijn nog niet met heel veel. Ben benieuwd wanneer dat gaat gebeuren, ze hebben nog een paar weken de tijd  ::tandpastasmiley::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #219 Gepost op: 12-02-2023, 14:25:26 »


 ::ok:: ::jaja::
Helemaal eens. Het wordt tijd dat het in deze tunnel wat drukker wordt, we zijn nog niet met heel veel. Ben benieuwd wanneer dat gaat gebeuren, ze hebben nog een paar weken de tijd  ::tandpastasmiley::

Dat komt vanzelf goed als er een grote tunnel instort.  ;)
Ik zie echt veel overeenkomsten met 2018: bijna lege tunnel toen, wel heel gezellig met 6 man ofzo. :D, maar op het laatst werd het wel wat drukker hoor.
En in de poll hier gaan Daniël en Anke nek aan nek voor de 2e plaats. Dus het begint al een beetje te schuiven, denk ik. Daniël heeft lang bijna onderaan gestaan. Zelf had ik hem na de eerste aflevering doorgestreept; dat was misschien niet handig.

En toch ben ik nog steeds niet zeker hoor; qua acties verdenk ik Jurre. Qua geniepigheid en hints moet Daniël het wel zijn.
Maar uiteindelijk lijkt Jurre mij echt té obvious. Dus blijf ik hier stug doortunnelen.  ::jaja:: Gezellig!

Edit: prachtig overzicht Autonoompje en mooie aanvulling Bodejos!  ::ok::

En (volgens mij eerder door iemand genoemd in dit topic ): bij Propvol was er heel groot een A in beeld. Wat eventueel ook nog naar Anke kan verwijzen, maar die A kwam ook terug in de foto van Daniël als priester (bij het Altaar).
Dat maakt 'Altaar Ego' nog sterker voor deze tunnel denk ik.  :) 
« Laatst bewerkt op: 12-02-2023, 14:58:36 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)