Auteur Topic: [Kandidaat] Daniël Verlaan  (gelezen 51153 keer)

Offline JeaNinja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #380 Gepost op: 5-03-2023, 11:28:06 »
Wat er van Daniël te zien was tijdens het abseilen, was dat hij dat heel beheerst deed. Kreeg daardoor ook het gevoel dat hij dit vaker heeft gedaan. Ik geloof er daardoor niks van dat hij echt bang was. Vergelijk zijn houding tijdens het abseilen maar eens met die van Jurre en Soy. Die waren volgens mij beiden écht bang.

Ook ik ben Jurre gaan verdenken enkele weken geleden. Toch ben ik na de laatste aflevering heel zeker van mijn zaak over Daniël. Lijkt me voor de spelmakers ook de beste keuze. Daniël is veel te slim om een kandidaat te zijn. Als hij kandidaat zou zijn, dan zou hij vrijwel zeker winnen. En is hij dan een eerlijke tegenstander? Daarom lijkt de rol van mol me beter geschikt voor hem.

Dat Daniël niet net als Soy en Jurre heel extravert zijn angst uit door dit vaak te zeggen en door te gillen enzo, wil niet zeggen dat hij niet bang wás. Iedereen uit dat op een andere manier. Daniël is een introvert persoon. Het is niet dat als je niet ziet dat iemand bang is, dat diegene niet bang is.

Ik vond het bij Jurre juist eerder overdreven aangedikt, zo van "kijk mij eens bang zijn". Ik vond het bij Daniël juist wel oprecht.

Mocht Daniël wel de mol zijn (wat ik niet denk) dan acht ik het waarschijnlijker dat hij wel echt bang was, maar dit in zijn voordeel heeft gebruikt. Het is niet dat de mol geen angsten kent, maar het is een mooie extra reden om de telefoon niet op  te hoeven nemen en je er achteraf eventueel uit te kletsen. Maar zijn gedrag na de opdracht vond ik hier niet echt naar.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #381 Gepost op: 5-03-2023, 11:43:51 »
Daniel te slim om kandidaat te zijn omdat het dan niet eerlijk zou zijn?
Ik denk niet helemaal dat het zo werkt. Nog even buiten het feit dat er meer dan intelligentie bij komt kijken zijn er dan ook genoeg deelnemers geweest die ze wel thuis hadden kunnen laten omdat ze t op basis van intelligentie toch nooit zouden winnen.  :-X

Zijn gedrag na de 1e opdracht was als kandidaat zeker niet raar maar van de makers (als hij kandidaat is) wel een bijzondere keuze om zijn argumenten hiervoor in beeld te brengen, terwijl ze 't ook hadden kunnen gebruiken om hem verdachter neer te zetten
« Laatst bewerkt op: 5-03-2023, 11:45:50 door Mvnl »

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #382 Gepost op: 5-03-2023, 11:54:53 »
Dat Daniël niet net als Soy en Jurre heel extravert zijn angst uit door dit vaak te zeggen en door te gillen enzo, wil niet zeggen dat hij niet bang wás.

Dan was ik denk ik niet helemaal duidelijk over wat ik bedoelde. Ik bedoelde wat hij met zijn lichaam deed tijdens het abseilen. Keurig gestrekte benen en hij liet zichzelf heel netjes en beheerst naar beneden zakken. Dat was bij Jurre en Soy heel anders met hun kromme benen.

Daniël riep wel dat hij het zo eng vond. Zo eng zelfs dat hij de telefoon niet durfde op te nemen. Zijn lichaam liet iets anders zien.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2023, 11:56:39 door Nemi »

Offline JeaNinja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #383 Gepost op: 5-03-2023, 12:07:18 »
Dan was ik denk ik niet helemaal duidelijk over wat ik bedoelde. Ik bedoelde wat hij met zijn lichaam deed tijdens het abseilen. Keurig gestrekte benen en hij liet zichzelf heel netjes en beheerst naar beneden zakken. Dat was bij Jurre en Soy heel anders met hun kromme benen.

Daniël riep wel dat hij het zo eng vond. Zo eng zelfs dat hij de telefoon niet durfde op te nemen. Zijn lichaam liet iets anders zien.

Helder, bedankt voor de toevoeging  ::ok:: Misschien hebben we allebei gelijk. En had hij geoefend in een klimhal in Nederland en toen hij daarboven op die berg stond dacht hij "damn, dit is echt wel even andere koek"  ::rofl::

Offline Widm_Nasa

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #384 Gepost op: 5-03-2023, 12:37:01 »
Hoe zit het met de blauwe tas in de boot bij opdracht 2, is iemand dat ook opgevallen? In moltalk hadden ze het daar ook over.

Er zijn 2 blauwe tassen, een donkerblauwe en lichtblauwe tas. De lichtblauwe tas was nodig voor 2x €1000 en deze had Daniël duidelijk vast.

Je ziet heel duidelijk dat de donkerblauwe tas uit de handen van Jurre vloog. Maar de lichtblauwe tas die Daniël had, dat is een ander verhaal. In het ene shot heeft hij deze nog, en in het andere shot is deze ineens weg. Molactie?

Ik blijf in de Daniël tunnel, ook al wijst alles naar Jurre 8)
« Laatst bewerkt op: 5-03-2023, 12:40:50 door Widm_Nasa »

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #385 Gepost op: 5-03-2023, 13:17:06 »
In Niet de mol vertelt Soy dat hij Daniël nog nooit zo bang heeft gezien en dat hij in een noodvaart naar beneden is gegaan. Zijn angst lijkt dus echt te zijn.

Edit: in de andere Niet de mol vertelt Daniël dat hij zijn dataskills heeft ingezet om alles over zijn medekandidaten te vinden (familierelaties, woonadres etc). Daniël weet dus alles. Als hij goed zit op zijn mol heeft hij heel veel voordeel t.o.v. zijn medekandidaten.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2023, 14:45:34 door joligmolletje »

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #386 Gepost op: 5-03-2023, 15:25:45 »
Weten en onthouden voor 10 man is wel iets anders. Tenzij je aantekeningen mee mocht nemen die thuis al gemaakt waren?

Offline Deluxenite

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #387 Gepost op: 5-03-2023, 16:29:02 »
Als kandidaat kan je er dan sws altijd een paar uitkiezen die voor jouw het meest waarschijnlijk de mol lijken en je daar op focussen" een soort preselectie" maken dus. Bij mij waren dit seizoen na afl. 1 bv Annick en Sander al zeker geen Mol- kandidaten.

De mol zelf wordt natuurlijk al gebriefd op voorhand over alle kandidaten.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #388 Gepost op: 5-03-2023, 16:41:09 »
In Niet de mol vertelt Soy dat hij Daniël nog nooit zo bang heeft gezien en dat hij in een noodvaart naar beneden is gegaan. Zijn angst lijkt dus echt te zijn.

Edit: in de andere Niet de mol vertelt Daniël dat hij zijn dataskills heeft ingezet om alles over zijn medekandidaten te vinden (familierelaties, woonadres etc). Daniël weet dus alles. Als hij goed zit op zijn mol heeft hij heel veel voordeel t.o.v. zijn medekandidaten.
Hij heeft het echt heel gewiekst gespeeld, ik kijk al heel lang maar dit heb ik niet vaak gezien, zelfs op het eind nog net doen alsof je neus bloedt en gewoon vóór de mol gaan zitten in de boot om je medekandidaat te misleiden.  8) Ik weet nu wel zeker dat hij Anke ook het bos in heeft gestuurd in hun zogenaamde bondje.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2023, 16:48:53 door Run »

Offline Analyst

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #389 Gepost op: 5-03-2023, 18:35:39 »
Wat ik nog niet gelezen heb is dat Daniël in zijn werk vaak gebruik maakt van ‘social engineering.’

Hij weet dus heel goed wat hij moet zeggen en doen om kandidaats over te komen.

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #390 Gepost op: 5-03-2023, 20:32:45 »
Beste Danielle,
Ik wil heel graag geloven dat je gelijk hebt maar hoe gaan we dan straks het verschil verklaren tussen al het weggemoffelde geld van Jurre en het verdiende geld van Daniel ? 
Groetjes
De mol heeft meerdere taken. Zorgen dat er weinig geld in de pot komt en proberen zo min mogelijk verdacht te worden. Kandidaten willen het omgekeerde, maar teveel geld verdienen maakt ze onverdacht als mol.
Dus dat Jurre heel weinig geld in de pot brengt, kan een heel slimme actie zijn want hij wordt daardoor extra verdacht en kan daardoor als enige/een van de weinige op de juiste mol zitten.
Daniël verdient soms wél geld, waardoor zijn medekandidaten (en half Nederland) hem afstrepen. Hierdoor kan hij op andere momenten ongezien mollen. Slimme tactiek. Het is in de afgelopen jaren al veel vaker voorgekomen dat niet de minst verdienende deelnemer de mol was. En vergeet niet: we hebben slechts een klein deel gezien. Volgende week wordt duidelijk wat echte molacties waren en krijg je wellicht ook een verklaring van de mol waarom deze op bepaalde momenten toch voor geld koos. De totale pot is niet erg hoog.

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #391 Gepost op: 5-03-2023, 20:35:00 »
Aanvulling op mijn punt van de post hiervoor:

In 2021 verbrak Renee Fokker het record van Merel met de laagste pot ooit: het magere bedrag van €9.675,-. Dat deed ze niet alleen, want de medekandidaten waren gaandeweg ook hulp-Mollen geworden ondertussen. De beste daarvan is Charlotte, want zij wist maar liefst €7000,- weg te spelen uit de pot!

Vorig jaar was de pot nog wat lager, maar de eindstand dit jaar is dus echt wel netjes te noemen.

« Laatst bewerkt op: 5-03-2023, 20:37:07 door DanielleHaarman »

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #392 Gepost op: 5-03-2023, 20:47:34 »
In Niet de mol vertelt Soy dat hij Daniël nog nooit zo bang heeft gezien en dat hij in een noodvaart naar beneden is gegaan. Zijn angst lijkt dus echt te zijn.

Edit: in de andere Niet de mol vertelt Daniël dat hij zijn dataskills heeft ingezet om alles over zijn medekandidaten te vinden (familierelaties, woonadres etc). Daniël weet dus alles. Als hij goed zit op zijn mol heeft hij heel veel voordeel t.o.v. zijn medekandidaten.
Dat deed hij toen ze het telefoontje hadden gehad van Everon en dus duidelijke kandidaten actie. Toch?!😊

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #393 Gepost op: 5-03-2023, 23:19:25 »
Just for the record: als Soy eruit vliegt, is er geen penningmeester meer en we zien nergens dat er een andere penningmeester wordt gekozen of aangewezen. Toch wordt er heel even iets gezegd waaruit blijkt dat Daniël de nieuwe penningmeetser is geworden. Waarom mochten we niet zien hoe die keuze tot stand kwam?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #394 Gepost op: 6-03-2023, 02:25:05 »
De mol heeft meerdere taken. Zorgen dat er weinig geld in de pot komt en proberen zo min mogelijk verdacht te worden. Kandidaten willen het omgekeerde, maar teveel geld verdienen maakt ze onverdacht als mol.
Dus dat Jurre heel weinig geld in de pot brengt, kan een heel slimme actie zijn want hij wordt daardoor extra verdacht en kan daardoor als enige/een van de weinige op de juiste mol zitten.
Daniël verdient soms wél geld, waardoor zijn medekandidaten (en half Nederland) hem afstrepen. Hierdoor kan hij op andere momenten ongezien mollen. Slimme tactiek. Het is in de afgelopen jaren al veel vaker voorgekomen dat niet de minst verdienende deelnemer de mol was. En vergeet niet: we hebben slechts een klein deel gezien. Volgende week wordt duidelijk wat echte molacties waren en krijg je wellicht ook een verklaring van de mol waarom deze op bepaalde momenten toch voor geld koos. De totale pot is niet erg hoog.

Daniël is niet alleen niet de minstverdiener, maar hij is met afstand de meestverdiener! En op andere momenten veel geld uit de pot halen? Heb ik ook niet gezien. En verwacht ik zaterdag ook niet te zien.

Maar we zullen zien. ;)

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #395 Gepost op: 6-03-2023, 08:11:37 »
Just for the record: als Soy eruit vliegt, is er geen penningmeester meer en we zien nergens dat er een andere penningmeester wordt gekozen of aangewezen. Toch wordt er heel even iets gezegd waaruit blijkt dat Daniël de nieuwe penningmeetser is geworden. Waarom mochten we niet zien hoe die keuze tot stand kwam?
Huh maar Jurre is penningmeester toch? Ranomi zei tegen hem na de tweede opdracht: jij als penningmeester moet nog wel verzorgen dat de pot klopt.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #396 Gepost op: 6-03-2023, 08:21:00 »
Dat zei ze tegen Daniël.
Ik ga ervanuit dat net als de vorige keer de afvaller heeft gekozen.
Soy wist niet wie de mol was, maar was er aardig zeker van dat het Daniël niet was dus maakte hem penningmeester.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #397 Gepost op: 6-03-2023, 08:27:13 »
Dat zei ze tegen Daniël.
Ik ga ervanuit dat net als de vorige keer de afvaller heeft gekozen.
Soy wist niet wie de mol was, maar was er aardig zeker van dat het Daniël niet was dus maakte hem penningmeester.
. ohja ik zie het. Ze wees naar hem, ik dacht ze sprak tegen Jurre.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #398 Gepost op: 6-03-2023, 08:39:12 »
Wat Ranomi zei bij de finaletest, ik heb vanaf begin gezegd dat Daniël de winnaar of de mol is, zo gevoel heb ik ook altijd bij hem gehad vanaf dat de kandidaten bekend zijn gemaakt.

Offline Kriekendiek

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #399 Gepost op: 6-03-2023, 09:37:00 »
https://www.google.nl/amp/s/www.infoworld.com/article/2633977/say-hello-to-the-blue-bag-bluetooth-attack-device.amp.html

Bleubag en blackhat zijn hacking termen. Speelde een rol in de hilarische bootopdracht