Auteur Topic: [Kandidaat] Daniël Verlaan  (gelezen 51172 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #400 Gepost op: 6-03-2023, 10:18:27 »
Ietswat verrassend dat ze tonen dat Soy er op Daniel is uitgegaan, en Ranomi er op Soy is ingebleven, maar goed, Daniel zijn niet molschap is nog duidelijker dan het molschap van Jurre.

Just for the record: als Soy eruit vliegt, is er geen penningmeester meer en we zien nergens dat er een andere penningmeester wordt gekozen of aangewezen. Toch wordt er heel even iets gezegd waaruit blijkt dat Daniël de nieuwe penningmeetser is geworden. Waarom mochten we niet zien hoe die keuze tot stand kwam?

Dit bevestigt eigenlijk wat ik hierboven zeg. Soy weet nu dat Daniel niet de mol is, dus hij is de meest logische keuze als penningsmeester. Soy zal die wel aangewezen hebben zoals Anke dat in een nabij verleden deed.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2023, 10:20:12 door Belgian Mol »

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #401 Gepost op: 6-03-2023, 10:24:00 »
Ja mij lijkt het ook het logisch dat Soy heeft besloten dat Daniël penningmeester werd, net zoals bij Anke toen. En dat net zoals Anke dacht van oh Ranomi is niet de mol, daarom mag ze penningmeester worden en ik denk dat Soy dat had bij Daniël en een conclusie maakte na het maken van hun test.

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #402 Gepost op: 6-03-2023, 10:27:56 »
https://www.google.nl/amp/s/www.infoworld.com/article/2633977/say-hello-to-the-blue-bag-bluetooth-attack-device.amp.html

Bleubag en blackhat zijn hacking termen. Speelde een rol in de hilarische bootopdracht
Dit seizoen komt om in de hackerstermen. Ik vond het daarom ongeloofwaardig dat Daniel de mol is. Too much in your face. Als hij het toch blijkt vind ik dat een deceptie, zeker in combinatie met het vele geld verdienen.
Naar Jurre leiden behalve het eventuele mollen weinig hints, dat zou ik saai vinden.
Het land was mooi, de groep leuk, maar met speurwerk kom je wat mij betreft als kijker bedrogen uit. Vondsten als die schilderijen in de volgorde (S)oy (K)roon zijn dingen waar ik warm voor liep.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2023, 10:35:17 door Dusss »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #403 Gepost op: 6-03-2023, 14:37:02 »
Ja mij lijkt het ook het logisch dat Soy heeft besloten dat Daniël penningmeester werd, net zoals bij Anke toen. En dat net zoals Anke dacht van oh Ranomi is niet de mol, daarom mag ze penningmeester worden en ik denk dat Soy dat had bij Daniël en een conclusie maakte na het maken van hun test.

Ja, en dat verklaart dan ook waarom we er niets van te zien krijgen, want dan zou het wel héél erg duidelijk worden dat Daniël de Mol niet is en Jurre dus wel.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #404 Gepost op: 6-03-2023, 15:29:56 »
En dat kan ook verklaren waarom Daniel nog wilde weten waar Jurre stond bij de badeendopdracht. Wellicht was dat nog een vraag voor de finaletest op het geld. Zijn bondgenoot Anke was ook al  bezig geweest met de teksten op het geld en kan dit met Daniel gedeeld hebben.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #405 Gepost op: 6-03-2023, 19:52:24 »
En dat kan ook verklaren waarom Daniel nog wilde weten waar Jurre stond bij de badeendopdracht. Wellicht was dat nog een vraag voor de finaletest op het geld. Zijn bondgenoot Anke was ook al  bezig geweest met de teksten op het geld en kan dit met Daniel gedeeld hebben.
Ja dit vond ik een vreemd moment. Jurre wilde het niet zeggen. Als Jurre denkt dat Daniel de Mol is, waarom mag Daniel dan niet weten waar hij stond bij de badeendopdracht? Als Jurre daarentegen de Mol is, dan is het wel logisch dat hij wil dat Daniel niet weet welk antwoord bij hem hoort.
Edit
Hij zegt dat hij dit doet om Daniel te stangen. Dat kan alleen als Ranomi ook op hem blijkt te zitten, wat in de lijn der verwachtingen ligt en hij bijvoorbeeld Ranomi de overwinning meer gunt. Die heeft niet de hele tijd op zijn nek gezeten. Kortom, Jurre kan alleen maar de Mol zijn.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2023, 20:00:19 door MartinJ »

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #406 Gepost op: 6-03-2023, 21:24:38 »
Ik mag toch hopen dat een mol niet bewust zorgt dat de ene speler bevorrdeeld wordt bij de finale vragen
Dat zou pas echt erg zijn.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #407 Gepost op: 6-03-2023, 21:52:27 »
Ik zag dat stangen meer als: je Gaat toch wel winnen want Ranomi zit verkeerd, dus dit antwoord geef ik je niet.

Of: ik weet al dat dit helemaal geen finale vraag is, dus het maakt voor de uitkomst niet uit dus zeg ik niets.

Ik denk niet dat Jurre Daniël bewust probeerde te benadelen. Overigens zou je het ook andersom kunnen redeneren: dat het gelijk speelveld is om op zo’n moment niet nog cruciale antwoorden te geven (dat als Ranomi zoiets gevraagd had hij ook geen antwoord had gegeven). Het moment van info vergaren is wel geweest…

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #408 Gepost op: 6-03-2023, 22:25:30 »
Daniël is niet alleen niet de minstverdiener, maar hij is met afstand de meestverdiener! En op andere momenten veel geld uit de pot halen? Heb ik ook niet gezien. En verwacht ik zaterdag ook niet te zien.

Maar we zullen zien. ;)

Jurre kan nog steeds de mol zijn, maar volgens mij is het bij Daniël geen kwestie van 'veel verdienen'.
Hij brengt geld in, onlogisch voor een mol (en dat zorgt ook voor twijfels bij mij). Maar nooit maximaal (en alleen als hij samen met de groep is) + hij speelt daarmee ook geld weg (door bv voor het 1000-vak te gaan ipv 2000)

Dus nee, ik sluit Daniël zeker niet uit. Ik durf mensen niet deze tunnel in te sleuren (omdat twijfel  ;D ), maar ik tunnel hier al een tijdje en dat blijf ik ook doen. En het is tricky om Daniël op basis van 'fanatieke kandidaat'-gedrag af te schrijven als mol.

Heel verdacht was Daniël bv bij het doolhof, het schip en bij 9.1. En bij sommige andere opdrachten op zijn minst dubieus. ::vergroot::
Het is gezellig hier.  ::jaja::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #409 Gepost op: 6-03-2023, 22:48:36 »
Ik wil hem niet 100% afstrepen op basis van het geld.
Er is altijd een mogelijkheid dat de mol niet wist hoe Soy en Nabil het geld hadden verdeeld en echt moest gokken. (ik ga er niet vanuit, maar soms willen ze dat ook de mol het spel eerlijk speelt) En bij het paragliden is er wel iets voor te zeggen dat hij niet naar de €2000 ging.

Máár wat ik echt niet kan verklaren met Daniël als mol:
- Op het moment dat Soy een foto maakt bij de streetart wil hij de groep aanspreken om een foto te maken van wel de juiste foto (en maakt deze later ook)
- Zorgt ervoor dat iedereen bij de quads bij elkaar blijft, waardoor er niet meer te mollen is.
- Wilde badeendjes vissen en in het vliegtuigje, waar je ook heel weinig invloed hebt.
- Wilde binnen blijven bij het spookhuis, terwijl er eigenlijk alleen buiten nog te mollen viel.

Mijns inziens is hij gedurende het hele seizoen dé kandidaat geweest dat het meeste invloed heeft gehad op een goede afloop van de opdrachten. Mocht hij toch de mol blijken, dan ga ik echt even pissig zijn, omdat eigenlijk het hele format om zeep is geholpen. En ik weet niet of de terugblik nu nog genoeg kan rechtzetten.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #410 Gepost op: 6-03-2023, 23:12:29 »

Máár wat ik echt niet kan verklaren met Daniël als mol:
- Op het moment dat Soy een foto maakt bij de streetart wil hij de groep aanspreken om een foto te maken van wel de juiste foto (en maakt deze later ook)
- Zorgt ervoor dat iedereen bij de quads bij elkaar blijft, waardoor er niet meer te mollen is.
- Wilde badeendjes vissen en in het vliegtuigje, waar je ook heel weinig invloed hebt.
- Wilde binnen blijven bij het spookhuis, terwijl er eigenlijk alleen buiten nog te mollen viel.


Daar zit wel wat in hoor, vind ik. Gedeeltelijk kan ik daar wel in meegaan.
Maar... Bij de streetart is ook te zien dat hij/de groep een goed schilderij negeert. En roept Daniël ook dat er ergens 'niks' te zien is, terwijl daar mogelijk goede schilderijen hingen.
Als ik de mol was, zou ik ook in lekker in het vliegtuig willen zitten ipv zo'n zware eend de berg opsjouwen. En het was ook niet zo dat Daniël zo hard zijn best deed om de anderen te helpen. Hij bleef ver weg van de groep tot het laatste moment. Dat roepen (wat er lekker fanatiek uitzag) sloeg helemaal nergens op; voor niemand te horen.
Het spookhuis: er is sowieso gerommeld met de morse van Ranomi door de mol, zodat haar woord niet werd geraden. Dat moet Daniël (of Jurre  ;D) zijn geweest.

Lastige vind ik trouwens wel dat zowel Daniël als Jurre samen op plekken waren waar het mis ging.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #411 Gepost op: 6-03-2023, 23:52:26 »
Helemaal mee eens, maar toch maar Daniël omdat elke verdachte edit van Jurre in beeld is.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #412 Gepost op: 6-03-2023, 23:54:37 »
Voor mij was het moment dat hij besloot dat ze met de quads niet verder gingen rijden (discussie: wel of niet alle stations gehad?) nadat hij de groep bij elkaar gehouden had, het moment dat ik hem afschreef.

Al was niet duidelijk wat de consequentie was als er bijv meer tijd gekocht moest worden.

En bij de kistjes werd dat bevestigd. Maar door de pakbonnen vraag en dat Soy eruit lag ipv Ranomi (er zijn scenario’s die dit goed verklaren maar logischer is dat Daniël de mol is voor dit specifieke geval…) doen me toch een klein beetje twijfelen…

Offline Deluxenite

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #413 Gepost op: 7-03-2023, 08:53:09 »
Ik wil hem niet 100% afstrepen op basis van het geld.
Er is altijd een mogelijkheid dat de mol niet wist hoe Soy en Nabil het geld hadden verdeeld en echt moest gokken. (ik ga er niet vanuit, maar soms willen ze dat ook de mol het spel eerlijk speelt) En bij het paragliden is er wel iets voor te zeggen dat hij niet naar de €2000 ging.

Máár wat ik echt niet kan verklaren met Daniël als mol:
- Op het moment dat Soy een foto maakt bij de streetart wil hij de groep aanspreken om een foto te maken van wel de juiste foto (en maakt deze later ook)
- Zorgt ervoor dat iedereen bij de quads bij elkaar blijft, waardoor er niet meer te mollen is.
- Wilde badeendjes vissen en in het vliegtuigje, waar je ook heel weinig invloed hebt.
- Wilde binnen blijven bij het spookhuis, terwijl er eigenlijk alleen buiten nog te mollen viel.

Mijns inziens is hij gedurende het hele seizoen dé kandidaat geweest dat het meeste invloed heeft gehad op een goede afloop van de opdrachten. Mocht hij toch de mol blijken, dan ga ik echt even pissig zijn, omdat eigenlijk het hele format om zeep is geholpen. En ik weet niet of de terugblik nu nog genoeg kan rechtzetten.
De foto-opdracht is makkelijk te verklaren: Bij de foto-opdracht mochten er maar een bepaald aantal foto's doorgestuurd worden. En om de rebus toch deels te kunnen tonen, moesten er wel een paar juist zijn. Misschien heeft hij daar even de rol van productieassistent gespeeld zodat toch zeker een deel van de rebus getoond kon worden en het vervolg van de proef niet in het water viel?

Offline Autonoompje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #414 Gepost op: 7-03-2023, 13:54:32 »
De mol heeft meerdere taken. Zorgen dat er weinig geld in de pot komt en proberen zo min mogelijk verdacht te worden. Kandidaten willen het omgekeerde, maar teveel geld verdienen maakt ze onverdacht als mol.
Dus dat Jurre heel weinig geld in de pot brengt, kan een heel slimme actie zijn want hij wordt daardoor extra verdacht en kan daardoor als enige/een van de weinige op de juiste mol zitten.
Daniël verdient soms wél geld, waardoor zijn medekandidaten (en half Nederland) hem afstrepen. Hierdoor kan hij op andere momenten ongezien mollen. Slimme tactiek. Het is in de afgelopen jaren al veel vaker voorgekomen dat niet de minst verdienende deelnemer de mol was. En vergeet niet: we hebben slechts een klein deel gezien. Volgende week wordt duidelijk wat echte molacties waren en krijg je wellicht ook een verklaring van de mol waarom deze op bepaalde momenten toch voor geld koos. De totale pot is niet erg hoog.

@Daniëlle, ik ben even benieuwd hoe jij naar het “felicitatie moment” kijkt van Jurre richting Daniël in de molafspraak de laatste aflevering?
Jurre feliciteert Daniël en zegt niet waarmee, hij plakt er vervolgens nog iets aan vast waarvan het lijkt of hij het ter plekke verzint, daarbij snijdt het ook niet echt hout wat hij zegt.
Wat is jouw theorie wat kandidaat Jurre hier wilde doen?
« Laatst bewerkt op: 7-03-2023, 13:56:53 door Autonoompje »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #415 Gepost op: 7-03-2023, 14:04:23 »
Jurre kan nog steeds de mol zijn, maar volgens mij is het bij Daniël geen

Dus nee, ik sluit Daniël zeker niet uit. Ik durf mensen niet deze tunnel in te sleuren (omdat twijfel  ;D ), maar ik tunnel hier al een tijdje en dat blijf ik ook doen.

Fijn om te zien dat je je weer stevig vast blijft bijten in de waarschijnlijk foute tunnel, maar toch niet halsoverkop naar de exit gaat. Ik heb dit ook al samen met jou meegemaakt ;D ::vergroot:: Hopelijk volgend jaar nog eens=;

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #416 Gepost op: 7-03-2023, 14:41:12 »
Fijn om te zien dat je je weer stevig vast blijft bijten in de waarschijnlijk foute tunnel, maar toch niet halsoverkop naar de exit gaat. Ik heb dit ook al samen met jou meegemaakt ;D ::vergroot:: Hopelijk volgend jaar nog eens=;

Vorig jaar klopte het hardnekkig getunnel van mij dan weer wel.  ::rofl::

Ja, ik houd er echt wel rekening mee dat het Jurre is (in tegenstelling tot het jaar waarin we volgens mij samen gezellig fout aan het tunnelen waren, maar misschien was het ook ontkenning vanuit mijn kant, ik wilde het niet zien  ;)). Als Jurre de mol blijkt, dan vind ik het ook niet erg om in een verkeerde tunnel te zitten. Hooguit zal ik spijt krijgen van het feit dat ik toch niet ben overgestapt na het zien van afl. 8.  ;D

Maar Daniël vond ik na afl. 4 zo ontzettend de mol (en Jurre daar juist weer minder verdacht). Dat blijft gewoon hangen, ondanks dat ik echt wel antimol-dingen zie bij Daniël (natuurlijk ook molse zaken, anders had ik hem weggestreept). Dus ik zit hier wel met twijfels, maar blijf toch hardnekkig tunnelen.

Voor mij staat in ieder geval al een tijdje vast dat Daniël of Jurre de mol moet zijn (de een is mol, de ander winnaar); ik blijf dan toch hier gezellig hangen. Feestje wordt het als het Daniël de mol is. (en dan trouwens alle eer naar de mensen die hem vroeg in de smiezen hadden, ik had Daniël afgestreept na afl. 1  ::rofl::, nu dus hoofdverdachte, haha )

Als Ranomi de mol blijkt te zijn, dan snap ik er echt helemaal niks meer van. Dan is er teveel weggelaten in de montage.

We worden het vast wel weer eens, erg veel zin in De Mol!
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #417 Gepost op: 8-03-2023, 06:30:52 »
@Daniëlle, ik ben even benieuwd hoe jij naar het “felicitatie moment” kijkt van Jurre richting Daniël in de molafspraak de laatste aflevering?
Jurre feliciteert Daniël en zegt niet waarmee, hij plakt er vervolgens nog iets aan vast waarvan het lijkt of hij het ter plekke verzint, daarbij snijdt het ook niet echt hout wat hij zegt.
Wat is jouw theorie wat kandidaat Jurre hier wilde doen?

Ik vond dat een geweldig gesprek, waarin Jurre de mol feliciteert met de manier waarop hij deze rol gespeeld heeft. Jurre is erg zeker van zijn Mol, zonder twijfel gaat hij voor Daniël. De mol ging heel knap in zijn hoofd zitten. De woordkeus van beide mannen was perfect, want je kunt het beide kanten op uitleggen, maar op deze manier zag een hoorde ik het. Heb ervan genoten !

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #418 Gepost op: 8-03-2023, 06:35:19 »
Ja dit vond ik een vreemd moment. Jurre wilde het niet zeggen. Als Jurre denkt dat Daniel de Mol is, waarom mag Daniel dan niet weten waar hij stond bij de badeendopdracht? Als Jurre daarentegen de Mol is, dan is het wel logisch dat hij wil dat Daniel niet weet welk antwoord bij hem hoort.
Edit
Hij zegt dat hij dit doet om Daniel te stangen. Dat kan alleen als Ranomi ook op hem blijkt te zitten, wat in de lijn der verwachtingen ligt en hij bijvoorbeeld Ranomi de overwinning meer gunt. Die heeft niet de hele tijd op zijn nek gezeten. Kortom, Jurre kan alleen maar de Mol zijn.

Als Jurre kandidaat is en nog even wil checken of Daniel écht de mol is, geeft hij geen antwoord en kijkt hoe ver Daniel wil gaan om deze informatie toch te krijgen. Als kandidaat zou het voor Daniel belangrijk kunnen zijn. Maar mol Daniel laat het los.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #419 Gepost op: 8-03-2023, 07:18:06 »
Vanuit een ander topic, om on topic te blijven:
Één voorbeeld: de positie in het vliegtuig. Is dit nu wel of niet een goede positie voor de mol. Ik vind van wel en verwacht dat we Daniël straks extra rondjes zien vliegen om te vertragen. Hij heeft Annick gestimuleerd om een pleidooi te houden (lang verhaal dus) om de groep te overtuigen de envelop niet te openen. Ik zie daarin een molactie. Veel Jurre verdenkers kijken heel anders naar deze situatie.
Annick heeft aangegeven dat dat haar eigen strategie was. Ze werd verdacht door de groep, dus meteen met de deur in huis vallen zou averechts werken. Dan zou die envelop geheid open gaan. Behalve bij Nabil en (ik meen) Jurre, die haar wel vertrouwden. Dus een van die twee wilde ze per se aan de telefoon krijgen, wat niet lukte.

Haar overtuigen om een lang verhaal te houden is leuk bedacht als molactie, maar veel meer dan een halve minuut gaat zo'n introductie ook weer niet kosten. En wanneer de groep het telefoonnummer weet te ontcijferen is niet precies te timen.