Auteur Topic: [Kandidaat] Daniël Verlaan  (gelezen 50258 keer)

Offline Autonoompje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #440 Gepost op: 9-03-2023, 18:08:11 »
Ik zou wel heel teleurgesteld zijn als de deelnemer die ervoor gezorgd heeft dat veel opdrachten gestructureerd en goed werden uitgevoerd, de mol blijkt te zijn. Zeker gezien het onnodig verdienen van veel geld.
En dat de kandidaat die alle afleveringen gedaan heeft alsof hij de mol is en daardoor veel heeft laten mislukken en veel geld niet verdiend dan kandidaat blijkt te zijn.

Ik snap dat ze ons meestal proberen op het verkeerde been te zetten. Maar dit zou echt belachelijk zijn in mijn ogen.

Ik zou juist wat teleurgesteld zijn als het Jurre was, een mol mag voorkennis hebben en daar gebruik van maken, maar verder moet hij wel een beetje zijn best doen om de boel te saboteren.. ‘ eerlijk mollen’ zeg maar.
Continu jokers, vrijstellingen, geld voor finalevragen wegspelen, vind ik te makkelijk en geeft de mol veel te veel voordeel..
Een deel van de teleurstelling zal ook komen doordat het toch de meer voor de hand liggende keuze is en ik stiekem hoop op wat verrassende molacties..

Offline Autonoompje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #441 Gepost op: 9-03-2023, 18:28:19 »
De allerbeste hint is en blijft toch wel “de mol heeft een pokerface”, dat kan er maar 1 zijn!

Offline marver1982

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #442 Gepost op: 9-03-2023, 19:07:55 »
Bedankt Marver1982 voor het overzicht!  ::ok::

Graag gedaan! :)

Offline Autonoompje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #443 Gepost op: 9-03-2023, 19:20:52 »
Mijn jaarlijkse WIDM marathon zit erop. En ik kan niet anders dan Daniel aanwijzen als Mol. Bij Ranomi zie ik het niet en bij Jurre blijf ik het gevoel houden dat hij zich als Mol gedragen heeft om zo zelf de Mol te kunnen ontmaskeren (maar kan hem niet helemaal uitsluiten).

Het levert volgens mij ook een hele mooie terugblik in aflevering 10 op :)

Aflevering 1:
- Bij de telefoons gaat het over "pokerface". Daniel praat niet maar knikt alleen maar bij de bekendmaking ("nonchalant" benoemd door de groep).
- Daniel legt uit welke kandidaten er zijn.

Aflevering 2:
- Daniel heeft een bondje met Anke die hem vertrouwt. Via haar kan hij bewijzen betrouwbaar te zijn (en benoemd dat later ook een paar keer).
- Maakt een goede foto bij de streetart om Froukje af te leiden (die hem heeft meegenomen in de test) en benoemd de gedraaide foto's van Jurre. Froukje valt af.

Aflevering 3:
- Nabil zegt: "Daniel is Mol in menselijke belichaming".
- Ranomi bij de opdracht in de woestijn: "Daniel zo blij, rol vergeten"?
- Soy: Daniel gegaan van Mol verdachte naar iemand die hij vertrouwt.
- Op het schip dropt Daniel in een vroeg stadium het idee dat het wachtwoord "iets met schip te maken kan hebben", jat het woord schip wat door Jurre/ Sander bedacht wordt en drukt meteen de jokers door (zonder twijfel, maar wel met hakkelen als hij tegenover Rik staat).
- Sander stelt dat Daniel het zeker niet is en vliegt eruit.


Bij aflevering 3 hoort ook nog dat Daniël ervoor zorgt dat het kistje met het briefje van de jokers gevonden wordt en open gaat. Daar waren kandidaten Nabil en Sander toch bijna voorbij gelopen..

En bij aflevering 9 hoort nog dat Daniël herhaaldelijk blijft zeggen dat Ranomi de winnaar is. Daarmee zegt hij dat hij de mol is.

Top overzicht! :)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #444 Gepost op: 10-03-2023, 14:02:37 »
Bij aflevering 3 hoort ook nog dat Daniël ervoor zorgt dat het kistje met het briefje van de jokers gevonden wordt en open gaat. Daar waren kandidaten Nabil en Sander toch bijna voorbij gelopen..

 ::ok::
Nog steeds blijf ik twijfelen, ook omdat bijna iedereen Jurre verdenkt en bij hem het mol-plaatje perfect klopt, maar ik ga niet switchen. Juist om dit punt; eigenlijk dé belangrijkste reden waarom ik zelf niet naar de Jurre-tunnel ben gerend.  ::rofl::

En dan zijn er ook nog bepaalde (hackers)hints die naar Daniël kunnen verwijzen --> op de beginpagina's al genoemd volgens mij.  ::ok::
Zoals de badeend (al kan die ook op Jurre slaan), Altaar Ego--> de A op Daniël als priester bij het portret (de verwijzing naar A kwam ook terug in de foto-opdracht in afl. 2) én de mol in de kerk(opdracht).
Ik blijf het zelf vooral bijzonder vinden dat er geen fysiek geld was; digitaal geld dus. Ook een aanwijzing misschien?
« Laatst bewerkt op: 10-03-2023, 14:09:19 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #445 Gepost op: 10-03-2023, 16:04:35 »
Je bent dus eigenlijk gewoon te koppig om je tunnel uit te gaan, ook al wijst alles maar dan ook alles naar Jurre, en dat is net heel mooi. Met veel wil en overgave blijven doortunnelen tot het bittere einde, we hebben niet liever.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #446 Gepost op: 10-03-2023, 19:47:15 »
Je bent dus eigenlijk gewoon te koppig om je tunnel uit te gaan, ook al wijst alles maar dan ook alles naar Jurre, en dat is net heel mooi. Met veel wil en overgave blijven doortunnelen tot het bittere einde, we hebben niet liever.

Deze tunnel stort niet in, desnoods ga ik hem stutten.  ;D
Maar nee, ik sla niet steil achterover als het Jurre is. Wel als het Ranomi blijkt te zijn trouwens.  ::oink::
Maar goed: als Jurre het is, dan zit de overgrote meerderheid hier (en op alle andere mol-fora ook volgens mij) al heel snel op het juiste spoor. Dat blijf ik raar vinden (dat zegt misschien weinig, want ik volg niet altijd de meerderheid en zit er daardoor ook weleens naast). Dus misschien toch nog een twist.  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Mollonia

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #447 Gepost op: 10-03-2023, 20:15:09 »
Ik blijf er bij dat er genoeg dingen op wijzen dat Daniël de mol zou kunnen zijn. En ook dingen die niet logisch zijn als Jurre de mol is. En ja, deels ook wel dat in het gewoon vertik om te geloven dat Jurre de mol is, maar dus niet alleen maar.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #448 Gepost op: 10-03-2023, 21:28:55 »
Ik blijf er bij dat er genoeg dingen op wijzen dat Daniël de mol zou kunnen zijn. En ook dingen die niet logisch zijn als Jurre de mol is. En ja, deels ook wel dat in het gewoon vertik om te geloven dat Jurre de mol is, maar dus niet alleen maar.

Ja, daar ben ik het mee eens. Jij zegt het bondiger, ik heb daar veel posts voor nodig.  ;)
Ik vind het echt raar dat het zo snel duidelijk zou zijn dat Jurre de mol is. En Daniël is inderdaad niet af te strepen.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #449 Gepost op: 10-03-2023, 21:36:29 »
Deze tunnel stort niet in, desnoods ga ik hem stutten.  ;D
Maar nee, ik sla niet steil achterover als het Jurre is. Wel als het Ranomi blijkt te zijn trouwens.  ::oink::
Maar goed: als Jurre het is, dan zit de overgrote meerderheid hier (en op alle andere mol-fora ook volgens mij) al heel snel op het juiste spoor. Dat blijf ik raar vinden (dat zegt misschien weinig, want ik volg niet altijd de meerderheid en zit er daardoor ook weleens naast). Dus misschien toch nog een twist.  ::vergroot::

Heerlijk dit! Ik ben ook zo'n fanatieke tunnellaar. Kijk al jaren, ook meerdere keren vanaf snel de juiste mol, ook een aantal keren faliekant de mist in gegaan. En ik ben ook niet vies van een minderheidstunnel. Ik help je zo nodig stutten hier, maar ik zeg het je... is niet nodig! Hoe sterk de Jurre tunnellaars (en zeker Belgian Mol, respect voor de volharding hier in dit draadje ;)) ook tegenargumenten op proberen te werpen en zeker zijn van hun eigen tunnel, ik blijf vertrouwen op mijn eigen visie en voor Daniël gaan. 120%.

Het argument 'de meerderheid van de ervaren molloten wijst Jurre aan, dus dat moet hem echt wel zijn' vind ik niet sterk genoeg. Ik heb vanavond dit hele topic teruggelezen en naast mijn aantekeningen gelegd (ja, ik houd ook een fanatiek molboekje bij  ::tandpastasmiley::).

Wat ik hier nog niet teruglees volgens mij (mocht het wel zo zijn, excuus): Daniël heeft als favoriete seizoenen 11 en 18. Nu zijn er in aflevering 1 testvragen in beeld geweest, vraag 11 en 18. En volgens mij vorige week twee kamernummers, ook 11 en 18. Toeval?
Wat hier ook nog niet staat als ik goed heb opgelet: ik verwacht dat we zaterdag gaan zien dat de man in de hoodie bij de open haard in het afvallershotel waar Sarah gebeld werd, Daniël blijkt te zijn. De zwarte (hackers) hoodie zien we sowieso veel terug.

Aflevering 7: ze bellen nummer 081 850 88 83 - 081+ 850 + 88 + 83 = 1102, 11 februari is Daniël jarig. Hij draagt die aflevering bij de analoge test een Harlem cap, bij de bekendmaking van de kandidaten zat hij in Haarlem.

Ik tel de uren af tot de ontknoping morgen. Als dit de verkeerde tunnel blijkt, complimenten naar de mensen in de juiste tunnel, desondanks heb ik ontzettend genoten van weer een mooi seizoen met verrassende elementen en plottwist. Als het de juiste tunnel is, dan ben ik helemaal enthousiast.

Wij zijn klaar voor de finale, eergisteren kreeg ik van mijn jongste zoon een zelfgemaakte houten mol joker (op zijn school hebben ze apparatuur om prints te branden in hout). Inmiddels heb ik ook mol-onderzetters. Deze molloot is blij :).

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #450 Gepost op: 10-03-2023, 22:54:49 »
Gezeliig hier hoor! En niet zo overvol.  ::bravo::
...maar soms even niet :)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #451 Gepost op: 10-03-2023, 23:48:20 »
Gezeliig hier hoor! En niet zo overvol.  ::bravo::

Leuk! En toch nog de een-na-grootste tunnel.  ;)

Wat tof DanielleHaarman van die joker! Heel benieuwd naar morgen.
En ik krijg ook heel erg 'seizoen 18'-vibes bij Daniël; ik weet niet of dat te mooi is om waar te zijn.  ;) Maar toch.

En wat ik vreemd blijf vinden (misschien ook een aanwijzing naar Daniël): Ranomi verdacht in afl. 8 vooral Soy, Soy verdacht Ranomi (?) maar ook gedeeltelijk Jurre.
Als de montage klopt, dan was Ranomi afgevallen ipv Soy als Jurre de mol zou zijn. (tenzij Ranomi stiekem al een tijd Jurre zou verdenken, maar dat denk ik niet)  ::vergroot::
Heel benieuwd dus naar morgen.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline marver1982

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #452 Gepost op: 11-03-2023, 00:52:44 »
Voor mij heeft het niet zo veel met doortunnelen te maken. Ik ga op zoek naar diegene in het spel waarbij het voor mij het meest aannemelijk is dat hij/ zij de Mol is. En dit jaar is dat voor mij Daniel.
Soms zit ik goed en soms zit ik er helemaal naast. Maar dat hoort gewoon bij het spel :)

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #453 Gepost op: 11-03-2023, 08:22:42 »
En wat ik vreemd blijf vinden (misschien ook een aanwijzing naar Daniël): Ranomi verdacht in afl. 8 vooral Soy, Soy verdacht Ranomi (?) maar ook gedeeltelijk Jurre.
Als de montage klopt, dan was Ranomi afgevallen ipv Soy als Jurre de mol zou zijn. (tenzij Ranomi stiekem al een tijd Jurre zou verdenken, maar dat denk ik niet)  ::vergroot::
Dit is ook enigste wat ik echt vreemd vind, dat ik denk het zou toch niet waar zijn dat het Daniël wel is, maar ik denk gewoon echt dat Soy pas Jurre meenam bij de toekomst vragen en daar de mist is ingaan, maar kan ook zijn dat het verschil tussen en Soy en Ranomi zo klein was dat Ranomi gewoon geluk heeft gehad.

Offline Baal

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #454 Gepost op: 11-03-2023, 10:31:40 »
Als er puur naar de acties zelf gekeken wordt, dan is er voor beide Jurre en Daniel inderdaad wat te zeggen.

Wat voor mij doorslaggevend is in mijn keuze op Daniel is dat de molacties van Jurre passen bij de rest van het karakter dat hij dit seizoen liet zien, terwijl het voor Daniel juist tegen zijn karakter in lijkt te gaan.

Maar misschien dat ik ze allebei gewoon heel erg verkeerd inschat. We gaan het vanavond zien :D

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #455 Gepost op: 11-03-2023, 11:18:59 »
Wat het voor mij ongeloofwaardig maakt dat DAniel de mol is, is dat hij een paar keer bij opdrachten (bv quads, muziekfragmenten, paragliden) precies aangaf hoe de opdracht het beste aangepakt kon worden. En dat was dan ook de beste oplossing in mijn ogen. Dat is niet nodig om te doen en daarbij ook nog veel geld binnen gehaald (bv koffer-kist, paragliden). Waarom zou je dat doen als mol.
Voor mij is hij daarom de fanatieke kandidaat die de mol saboteert.
Maar het zou idd best kunnen dat hij het toch is en dat dan de 1000 euro van het paragliden als molactie gezien wordt. En ik denk dan 'hoe dan?'
(als Merel in haar seizoen die haar 25 euro verwisselde voor 250 euro met de bedoeling dat het uit de pot ging maar toen kwam het erin)

Offline Baal

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #456 Gepost op: 11-03-2023, 11:34:20 »
Daniel gaf in zijn mollicitatie aan dat dat de manier is waarop hij het spel als mol zou spelen.

Die 1000 euro met paragliden was er sowieso in gekomen. Als Daniel b.v. samen met Soy op de 3 jokers zou staan, dan was Anke daarna wel op de 1000 euro geland. Dan is het beter voor Daniel als het lijkt alsof het zijn keuze was om geld te pakken.

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #457 Gepost op: 11-03-2023, 11:40:07 »
Daniel zat op een onmogelijke molpositie in die opdracht, bij de laatste twee.
Zijn idee was perfect, maximaal geld en 1 joker voor iedereen. Stel hij is de mol, en Soy, Ranomi en Jurre voeren exact zijn plan uit en landen op de 3+2 jokers en de 1000 euro. Dan moet Daniel zelf toch wel naar de 2000 toe, en dat is toch juist als mol wat je niet wil? Want het zou dan toch totaal ongeloofwaardig zijn om je eigen pefecte plan niet te volgen. Nee Daniël was hier heel kandidaats en de keuze voor de 1000 euro ipv de 2000 was een stomme fout.

Overigens wel leuk dat deze tunnel zo lekker actief blijft ::bravo::

Offline Mollonia

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #458 Gepost op: 11-03-2023, 11:47:00 »
Daniël, de fanatieke kandidaat, Daniël die altijd zo snel van alle spellen door heeft wat de bedoeling is, Daniël die met het ‘perfecte’ voorstel komt voor maximale winst. Maar dan even ‘vergeet’ dat Anke na hem nog kwam, en ze dus wel voor de 2000 konden gaan? Dát is pas ongeloofwaardig ;)

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #459 Gepost op: 11-03-2023, 11:49:18 »
Maar hij verdient nog steeds 1000 euro. Waarom als mol met het enige juiste voorstel komen voor maximaal geld - en dan als 4e gaan met het enorme risico dat de 3 kandidaten voor je precies uitvoeren wat er moet gebeuren om de maximale score binnen te halen. Nee, dat wil er bij mij echt niet in.