Auteur Topic: [Kandidaat] Daniël Verlaan  (gelezen 50784 keer)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #100 Gepost op: 29-01-2023, 07:07:54 »
De positie van "thuisblijven" was sowieso de minder goede molpositie en Daniël wou daar expliciet graag inzitten. Dus dat lijkt mij een streepje tegen Daniël als mol.

Mwoah, Daniël lijkt me niet echt een sportief type of - gelet op die oogjes - een ochtendmens. Mol of niet, ik zou dat gesjor en gepuf met een bovenmaatse badeend in de vroege morgen ook aan me voorbij laten gaan. Dan liever wat later in een vliegtuigje stappen, waarbij ook heus genoeg te saboteren valt.
Woosie down?

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #101 Gepost op: 29-01-2023, 10:40:41 »
Mwoah, Daniël lijkt me niet echt een sportief type of - gelet op die oogjes - een ochtendmens. Mol of niet, ik zou dat gesjor en gepuf met een bovenmaatse badeend in de vroege morgen ook aan me voorbij laten gaan. Dan liever wat later in een vliegtuigje stappen, waarbij ook heus genoeg te saboteren valt.

Haha ja hij was wel heel bepalend dat hij niet mee wilde. Zie hem indd ook niet de berg oplopen. Die Daniël blijft me bezig houden, hij zou echt een briljante mol zijn maar durf er nog niet aan..

Offline thorinnl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #102 Gepost op: 29-01-2023, 11:11:31 »
Het blijft een tv programma, dus dat vliegtuig moet wel opstijgen met iemand erin. Anders is het een beetje suf.
Dus dat snel en slim uitvogelen van coördinaten kan mols zijn.

Maar eerlijk gezegd was wel erg te verwachten dat Daniel dit zou weten. Denk dat het wel een zekerheidje was.

Het ook zijn dat als 2 personen die 2 badeenden hadden gevonden, en er niet uitkwamen, de camaraman na 10 minuutjes een hint over coördinaten had gegeven. Dat vliegtuig moest wel de lucht in... desnoods niet op tijd dan, maar voor het dramatische effect wel *bijna* op tijd om te waarschuwen.


Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #103 Gepost op: 29-01-2023, 14:44:35 »
Hij is zo oprecht verbaasd als hij hoort dat hij mag vliegen, dat kan niet gespeeld zijn.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #104 Gepost op: 29-01-2023, 15:40:03 »
Mwoah, Daniël lijkt me niet echt een sportief type of - gelet op die oogjes - een ochtendmens. Mol of niet, ik zou dat gesjor en gepuf met een bovenmaatse badeend in de vroege morgen ook aan me voorbij laten gaan. Dan liever wat later in een vliegtuigje stappen, waarbij ook heus genoeg te saboteren valt.
Ja maar zo erg aan het saboteren was Daniël uiteindelijk ook niet in de, in mijn mening, al wat slechtere molpositie. Hij deed het juist best goed!

En ja ik zou ook veel liever in zijn positie zitten dan in die van de badeend-duwers ::jaja::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #105 Gepost op: 29-01-2023, 18:34:17 »
Ja maar zo erg aan het saboteren was Daniël uiteindelijk ook niet in de, in mijn mening, al wat slechtere molpositie. Hij deed het juist best goed!

Dat weten we dus niet precies. In het betreffende opdrachttopic heb ik mijn verbazing uitgesproken over hoe laat Daniël de badeendengroep leek te bereiken. Met de nadruk op leek. Anderen opperden dat er (wederom) nogal gefoefeld is met de montage om het spannender te maken. Maar het kan natuurlijk net zo goed zijn dat Daniël - die er, als hij inderdaad de mol is, als 'productieassistent' zeker zorg voor zou dragen dat die scène met het reeds gecharterde vliegtuigje van de grond zou komen - de piloot allerlei ondermijnde instructies heeft gegeven. Zei Yvon destijds al niet: "Zo'n opdracht is natuurlijk pas leuk als het nét niet lukt"?
Woosie down?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #106 Gepost op: 29-01-2023, 18:44:12 »
Ja, Daniël kan het ook nog zijn. Hij of Jurre.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #107 Gepost op: 29-01-2023, 22:52:09 »
Dat weten we dus niet precies. In het betreffende opdrachttopic heb ik mijn verbazing uitgesproken over hoe laat Daniël de badeendengroep leek te bereiken. Met de nadruk op leek. Anderen opperden dat er (wederom) nogal gefoefeld is met de montage om het spannender te maken. Maar het kan natuurlijk net zo goed zijn dat Daniël - die er, als hij inderdaad de mol is, als 'productieassistent' zeker zorg voor zou dragen dat die scène met het reeds gecharterde vliegtuigje van de grond zou komen - de piloot allerlei ondermijnde instructies heeft gegeven. Zei Yvon destijds al niet: "Zo'n opdracht is natuurlijk pas leuk als het nét niet lukt"?

Dit gevoel overheerste bij mij deze opdracht.
Resoluut kiezen om niet mee te gaan.
Ervoor zorgen dat het vliegtuig gevonden wordt.
Met iemand gaan die niet wil vliegen.
Een mooie vlucht maken, waarschijnlijk een heel eind om.
Vlak voor tijd aankomen zetten en de teamdynamiek de rest laten doen.


Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #108 Gepost op: 29-01-2023, 22:57:08 »
Ja, Daniël kan het ook nog zijn. Hij of Jurre.

Ja, eens.  ::jaja::
Ik blijf hier voorlopig tunnelen.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #109 Gepost op: 29-01-2023, 23:10:25 »
Dit gevoel overheerste bij mij deze opdracht.
Resoluut kiezen om niet mee te gaan.
Ervoor zorgen dat het vliegtuig gevonden wordt.
Met iemand gaan die niet wil vliegen.
Een mooie vlucht maken, waarschijnlijk een heel eind om.
Vlak voor tijd aankomen zetten en de teamdynamiek de rest laten doen.

Juist  ::jaja::. Ik ga er in het kader van De-Mol-als-productieassistent-theorie vanuit dat de Mol als taak had om in elk geval die groepsdynamiek rondom de envelop met het vraagteken te laten plaatsvinden, met als particulier einddoel voor de Mol dat die 3000 euro sowieso niet verdiend werd. Dat kon slechts op twee manieren, een saaie en een spectaculaire. In het saaie scenario zorgt de Mol ervoor dat de badeend niet (op tijd) bovenkomt (bijvoorbeeld door sabotage van de band en/of het wiel), of de envelop open te (laten) maken. In de spectaculaire variant ziet de mol erop toe dat het vliegtuigje ingezet wordt (om de productie aan mooie beelden te helpen) maar pas rijkelijk laat ter plaatse overvliegt, zodat het vraagteken in ieder geval in het spel komt, waarbij het fanatisme van de badeendsjouwers en de warrigheid van de toch al verdachte Annick de rest doen. Daniël is de enige die hiervoor kon zorgen.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2023, 00:05:08 door Michmol »
Woosie down?

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #110 Gepost op: 30-01-2023, 00:03:25 »
Precies.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #111 Gepost op: 30-01-2023, 00:13:17 »
Haha ja hij was wel heel bepalend dat hij niet mee wilde. Zie hem indd ook niet de berg oplopen. Die Daniël blijft me bezig houden, hij zou echt een briljante mol zijn maar durf er nog niet aan..

Eens. En misschien is Daniël inderdaad te mooi om waar te zijn, maar ook bij de anderen zie ik genoeg tegen-punten.
Maar al met al zit Daniël wel telkens op de beste (of 'leukste' in het geval van de badeend  ::rofl:: ) positie om te kunnen mollen. Hij krijgt veel voor elkaar en weet de groep te sturen (zoals als een vd eerste starten bij het doolhof, een hoog bedrag bemachtigen bij de koffertjes). Ja, ik zie hem toch wel als hoofdverdachte nu.  ::jaja::

Hm, wel jammer (maar ook wel weer gezellig  ;D ) dat deze tunnel zo klein is. Hopelijk komen er meer mensen (en klopt het dat Daniël de mol is  ;) ).
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #112 Gepost op: 30-01-2023, 01:15:24 »
En dan bedoel je dus dat hij verdacht is toch? Of begrijp ik je verkeerd?
Als hij niet de mol is dan zou hij indd wel een verdachte edit krijgen ipv hem alleen laten zien als fanatieke kandidaat.
Ik bedoel dat Daniel zo'n duidelijke (fanatieke) kandidaat is, dat hij zelfs bij een verdachte edit nog steeds overkomt als kandidaat.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #113 Gepost op: 30-01-2023, 05:47:42 »
Daniel probeert overduidelijk zichzelf verdacht te maken door steeds posities te claimen.

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #114 Gepost op: 30-01-2023, 08:23:18 »
Daan speelde in opdracht 3.1 +2500 in de pot. Wilde niet opsplitsen.

Ranomi in een biecht: 'Daniël was zo blij met deze opdracht, als hij de mol is ... dan is-ie denk ik tijdens deze opdracht helemaal vergeten wat zijn rol was.'

Hoop toch echt niet dat dit een van de veranderingen is waar Rik het over had...

Maar ben het eens met Michmol dat de opdracht met het vliegtuigje wel heel erg naar Daan wijst. Is bijna niet anders uit te leggen dan mols. Daarnaast zie ik geen verbazing in z'n ogen als Rik zegt dat een van hen mag gaan vliegen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #115 Gepost op: 30-01-2023, 10:16:10 »
Ik bedoel dat Daniel zo'n duidelijke (fanatieke) kandidaat is, dat hij zelfs bij een verdachte edit nog steeds overkomt als kandidaat.

Ik vond dat er zelfs geen verdachte edit was. Zuivere kandidaat. Was al een pennenstreep door. Na de tweede opdracht een dikke stift. Door hem is de opdracht nog bijna gelukt.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #116 Gepost op: 30-01-2023, 11:40:15 »
Daan speelde in opdracht 3.1 +2500 in de pot. Wilde niet opsplitsen.

Dat is ook een van mijn twijfels tegen Daniël. Maar ik dacht dat hij niet de enige was die fanatiek was? Vond sowieso deze opdracht nogal chaotisch overkomen en niet helemaal duidelijk wie wat zei en wanneer. Er waren meer mensen fanatiek: misschien had het geen zin om te mollen en besloot de mol zijn best te doen?
Maximaal bedrag binnengekomen ook: wie de mol ook is, hij/zij is niet in de opzet geslaagd. Ik neig er daarom naar om deze opdracht niet mee te rekenen in de zoektocht. Niet zozeer omdat het niet uitkomt voor de Daniël-tunnel  ;), maar blijkbaar was de groep hier te goed bezig en bleek deze opdracht niet molbaar.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #117 Gepost op: 30-01-2023, 12:04:34 »
Dat is ook een van mijn twijfels tegen Daniël. Maar ik dacht dat hij niet de enige was die fanatiek was? Vond sowieso deze opdracht nogal chaotisch overkomen en niet helemaal duidelijk wie wat zei en wanneer. Er waren meer mensen fanatiek: misschien had het geen zin om te mollen en besloot de mol zijn best te doen?
Maximaal bedrag binnengekomen ook: wie de mol ook is, hij/zij is niet in de opzet geslaagd. Ik neig er daarom naar om deze opdracht niet mee te rekenen in de zoektocht. Niet zozeer omdat het niet uitkomt voor de Daniël-tunnel  ;), maar blijkbaar was de groep hier te goed bezig en bleek deze opdracht niet molbaar.

Omdat Ranomi het bevestigt, soort van, ging ik ervan uit dat Daniël niks probeerde te forceren. Maar is een gevaarlijke aanname. Ik probeer mislukte molacties te spotten. Ik vind dat de regie daar wel iets van mag tonen ....doen ze soms ook. Kom ik toch bij andere namen uit (die het niet kunnen zijn   ::schaam:: ::rofl:: )

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #118 Gepost op: 30-01-2023, 12:17:54 »
@Tunnelgraver en televisie. Nu aan jullie om de onverdachte dingen van Daniel doorheen de eerste vier afleveringen te verklaren. Want die heb ik nog altijd niet in dit topic gezien. Of zelfs specifieker, de echte molacties?

Al enkele onverdachte zaken:
- Als enige een goede muurtekening vinden en foute muurtekeningen in vraag stellen
- Woorden juist raden en geen goede woorden verzinnen
- De groep samenhouden waardoor er superveel geld wordt binnengehaald bij de quads
- In het schip zichzelf in de schijnwerpers zetten, totaal onnodig
- en ga zo maar door...
« Laatst bewerkt op: 30-01-2023, 12:19:36 door Belgian Mol »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #119 Gepost op: 30-01-2023, 12:51:06 »
Die goede muurtekening kun je in ieder geval ook als 'productie-assistent' zien, want anders was de rebus in het water gevallen.
En op het schip ging hij zeer gretig in op het scoren van jokers en dus geen 2000 euro in de pot.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!