Auteur Topic: [Kandidaat] Daniël Verlaan  (gelezen 51031 keer)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #160 Gepost op: 2-02-2023, 08:54:26 »
Nog niet genoemd geloof ik?  (en anders excuus)

Heel toevallig dat Daniel nog niet weet dat ze bij het vliegtuigje een 'markant persoon' Francois ontmoeten en een t shirt draagt met een markant persoon.


Dat vliegtuigje heet ook nog 'boerkie', alsof dit deel van de  opdracht gemaakt was om met Annick te doen.

Online Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #161 Gepost op: 2-02-2023, 10:23:15 »
Bij opdracht 2.2. wordt Daniël als onmols bestempeld. Toch zijn er een aantal zaken die achteraf best verdacht en mols zijn.

1) Het insturen van de juiste foto met de duif na een foute lijkt kandidaats, maar hiermee verhindert hij automatisch dat ze een foto van de laatste muurtekening kunnen doorsturen. Er mogen er immers maar 6 worden doorgestuurd.

2) Tegelijk weet de mol dat twee foto’s aan de andere kant/verder weg liggen. Hierin kan hij sturen door bij het begin te blijven. Kan goed dat Daan dit doet (zou ik moeten herbekijken of dit in beeld is gebracht). Dit levert al 3 foute foto’s op in totaal.

3) Het openlijk oneens zijn met Soy profileert hem als fanatieke kandidaat, maar zorgt gelijk ook voor discussie en dus vertraging. Veel tijd was er al niet (45 - 20 min), en dat maakt het vinden van de verste tekeningen al bij voorbaat bijna onmogelijk.

4) Froukje verdacht Daan in aflevering 1 wegens het uitzetten van de telefoon, en door hier één goed antwoord te geven en tegen het nepmollen van Soy in te gaan, zorgt hij ervoor dat Froukje van hem afstapt. Ze valt dan ook af bij de eliminatie van deze aflevering. Soy maakt het hem hier trouwens erg gemakkelijk door snel en zonder veel overleg foutieve foto’s door te sturen.

5) Dankzij 1 juiste foto kan de twist met de rebus toch gedaan worden. En werd deze al onmogelijk te verdubbelen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #162 Gepost op: 2-02-2023, 10:44:50 »
De grootste molactie bij die foto's was dat ze drie foto's helemaal niet hebben gezien, omdat ze daar niet in de buurt zijn geweest. 3 foto's weggespeeld. 3 Foto's konden nog wel goed, waarvan Daniël er eentje goed deed, nadat Soy al duidelijk had gemaakt hoe hij in het spel stond.

En over twee van de drie foto's die ze wel zouden kunnen vinden:
Het stukje hiervoor dat we de zoekers in beeld krijgen is volgens mij veel eerder verdacht (tijdstip 36:33). Hieronder zie je de plek waar Daniel zegt: "Soy, kom. Dit is het echt niet". Hij loopt vooruit. Laat nu net op deze plek 2 van de uiteindelijk te fotograferen schilderingen zichtbaar zijn. Ze lopen hier de Yew Street in zuidelijke richting in. De plek waar ze de verkeerde foto van de man met duif maken is precies de andere kant op. Ze zouden hierna een rondje hebben moeten lopen want als je terug loopt loop je de Kremer Rd van de andere kant in.

Daniël heeft met de eer gestreken voor 1 goede foto, maar toch echt 5 foto's buiten bereik gehouden.
« Laatst bewerkt op: 2-02-2023, 11:38:32 door foxhunter »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #163 Gepost op: 2-02-2023, 11:03:52 »
Daniël bij het zingen.
We zijn gewend geraakt aan zijn hyperactiviteit tijdens het oplossen van de muziekraadsels.

Tijdens het zingen vonden we het blijkbaar acceptabel dat hij zich zo raar gedroeg in de bankjes van het theater. Hyperactief, o dat is Daniël, die is zo. Hij vermomt het door goed op de anderen in het bankje te letten.

Daniël is hier keihard aan het mollen, door de aandacht van de zangers die een moeilijke melodie en tekst ten gehore moeten brengen nog eens lekker af te leiden. Je zou bijkans van het podium afstappen en die druktemaker even tot de orde roepen!
« Laatst bewerkt op: 2-02-2023, 11:10:42 door foxhunter »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #164 Gepost op: 2-02-2023, 21:20:04 »
Titelverwijzigingen idee voor Daniël
Verbinding: Everon: stokje door geven. Daniel pakt de stok bij de kaart
Kunstgreep: Daniel schudt aan de ballenbak
Spelbreker: Daniel hield de groep bij elkaar
Weglopen: Daniel liep weg toen Nabil zijn vinger op stak

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #165 Gepost op: 5-02-2023, 01:09:38 »
Had het streepje door zijn naam na vorige week wat uitgegumd. Maar zet de streep er weer door. Als mol bij de kistjes kiezen voor de 2500 gaat me te ver. Ook omdat hij bij de opdracht met de quads het ook al zo goed heeft gedaan.

Offline 22mol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #166 Gepost op: 5-02-2023, 03:15:54 »
Voor de daniel tunnel.
Afdeling 2.2 zagen we mol A

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #167 Gepost op: 5-02-2023, 11:37:33 »
Ik denk dat Daniël het heel slim speelt:
- Zichzelf verdacht maken door op de voorgrond te treden bij verdelen van groepen en een bepaalde plek te claimen
- Een slimme medekandidaat in een bondje nemen en die de verkeerde weg op wijzen
- Niets laten blijken van zijn verdenking aan anderen, juist net doen alsof hij zijn mol vertrouwt

etc
« Laatst bewerkt op: 5-02-2023, 11:39:29 door Run »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #168 Gepost op: 5-02-2023, 11:52:49 »
Maar die 2500 dan, die hij gisteren verdiende?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #169 Gepost op: 5-02-2023, 12:07:32 »
Maar die 2500 dan, die hij gisteren verdiende?

Die zit mij eerlijk gezegd ook dwars. Maar aan de andere kant zag ik deze ook kort na de uitzending. Mooie hint wel. En nog eentje: bij binnenkomst in de kerk merkt Daniël een ezel op. Link naar geldezel?
Credits naar mollenvanger op Insta.
Edit: roze verwijst natuurlijk naar de hack van de Erasmusbrug, zijn boek 'ik weet je wachtwoord' en de achtergrondkleur van zijn profielfoto.

Enige verklaring die ik heb voor de 2500 van Daniël: door zijn keuze de vervolgkeuze van Anke en Jurre beïnvloeden én zelf als fanatieke kandidaat overkomen. Mogelijk is dat volgende uitzending extra belangrijk om te kunnen mollen.
Maar eerlijk is eerlijk... vanuit de Daniël tunnel vind ik die 2500 ook lastig.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2023, 12:09:40 door DanielleHaarman »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #170 Gepost op: 5-02-2023, 12:11:54 »
Maar die 2500 dan, die hij gisteren verdiende?
Ik bedoel dat hij het als winnaar heel goed speelt.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #171 Gepost op: 5-02-2023, 12:16:38 »
Ah zo. Ja, dat zou kunnen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #172 Gepost op: 5-02-2023, 12:23:47 »
Ik denk dat ie zelfs in de kerk, net doet alsof de portofoon het niet doet, om zichzelf verdacht te maken bij Ranomi.
Ondertussen is ie veel geld aan het verdienen om de pot goed te spekken voor zichzelf. Daarbij moet hij soms consessies doen, zoals niet goed letten op wat Jurre doet met het opschrijven van de morsevertaling, omdat anders Ranomi óók Jurre zou kunnen gaan verdenken. Hij wil Jurre voor zichzelf houden omdat hij snapt dat de anderen niét op Jurre zitten.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2023, 12:27:43 door Run »

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #173 Gepost op: 5-02-2023, 12:43:47 »
Die 2500 is als mol niet te verantwoorden. Het enige wat ik nog kan verzinnen is dat hij niet op de hoogte was van wat waar zat en dat hij dacht dat Nabil het psychologisch speelde. Als in, Nabil denkt dat ik (Daniel) zeker voor de joker zal gaan en steekt het geld in de joker enveloppe. Daarna pusht Nabil om voor de geldenveloppe te gaan, waarbij Daniel hem pakt, denkende dat daar de joker zit.

Ik vond het wel vreemd dat hij bij het schip meteen riep om de joker te pakken, en nu ineens voor het geld gaat. Heeft hij als kandidaat de joker dan niet nodig?
Dit neemt wel de verdenking van het eerdere rode scherm weg.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #174 Gepost op: 5-02-2023, 12:52:43 »
Die 2500 is als mol niet te verantwoorden. Het enige wat ik nog kan verzinnen is dat hij niet op de hoogte was van wat waar zat en dat hij dacht dat Nabil het psychologisch speelde. Als in, Nabil denkt dat ik (Daniel) zeker voor de joker zal gaan en steekt het geld in de joker enveloppe. Daarna pusht Nabil om voor de geldenveloppe te gaan, waarbij Daniel hem pakt, denkende dat daar de joker zit.

Ik vond het wel vreemd dat hij bij het schip meteen riep om de joker te pakken, en nu ineens voor het geld gaat. Heeft hij als kandidaat de joker dan niet nodig?
Dit neemt wel de verdenking van het eerdere rode scherm weg.
Ook op het schip zat hij al op Jurre maar zijn taktiek is om dat nooit te laten blijken, dus gaat hij mee met Jurre om de jokers te nemen. Als hij een discussie zou beginnen om het geld te nemen, weet hij dat Jurre gaat proberen hun te overtuigen toch de jokers te pakken, en dat zou Soy ook op het spoor van Jurre kunnen brengen, dat wil hij niet. En misschien kan hij zichzelf verdacht maken bij Soy.
Vanaf het moment in afl. 1 dat Jurre hem het kwalijk neemt over het mislukken van de foto-opdracht, zit hij op Jurre. Hij weet namelijk dat hij het best goed deed, dus rare actie van Jurre om hem verdacht te maken.
Hij doet ook veel opdrachten met Jurre. Jurre probeert hem uit de weg te gaan, zoals met de twee auto's, Daniel zat in de eerste en Jurre loopt snel naar de tweede auto. In het spookhuis merkt hij dat Jurre naar buiten wil, hij zorgt dat hij ook buiten komt.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2023, 13:03:52 door Run »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #175 Gepost op: 5-02-2023, 13:08:50 »
Daar zorgde Soy voor  ;)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #176 Gepost op: 5-02-2023, 13:14:36 »
Daar zorgde Soy voor  ;)
Zie ik net ja. Ik denk dat hij nu in het stadium zit van zoveel mogelijk geld in de pot krijgen en tegelijkertijd zorgen dat de rest op iemand anders zit en eventueel hem verdenkt, maar geld is voor hem nu het belangrijkste omdat hij waarschijnlijk het langst de mol in de smiezen heeft.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #177 Gepost op: 5-02-2023, 13:38:06 »
Ik gun hem wel de overwinning. Tsja, ik gun het iedereen, maar hij is zo ontzettend fanatiek, op het irritante niet-echt-sociale beetje onbeholpen bijna-autistische af, en hij heeft zoveel opdrachten zo snel door, superslim, dat hij de finale sowieso wel verdient. Maar ik gun het de rustige Ranomi ook, en de slinkse Anke ook :D

Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #178 Gepost op: 5-02-2023, 13:47:19 »
Maakt het uit als je de mol langer in de smiezen hebt? Gaat het niet om hoe je de laatste test met een zo hoog mogelijke score haalt?

Offline tudaisy

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Daniël Verlaan
« Reactie #179 Gepost op: 5-02-2023, 14:31:52 »
Voor de daniel tunnel.
Afdeling 2.2 zagen we mol A
Anonymous !