Auteur Topic: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad  (gelezen 18701 keer)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #180 Gepost op: 9-02-2023, 14:03:45 »
Deze code bij de bank (voor Soy) ging goed, die voor Ranomi, bij de Public School, ging fout.
Ok dat moet ik nog eens bekijken, of daar ook van binnenuit gemold kan zijn.

Gekeken..Helaas van de bank, zegt niet dat er niet met die morse code geklooid kan zijn

Wat ik leuk vond is dat onderonsje met Rik als Nabil  zijn eigenschap eerlijk noemt en Rik zegt wel met een andere intonatie :D.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2023, 14:23:55 door Lonneke*L »

Offline poploo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #181 Gepost op: 9-02-2023, 16:05:26 »
Waarom begint Nabil 2x over een spiegel? Katie begint toch wel te praten, dan kunnen ze er vanzelf naar toe. Maar volgens de tekst moeten ze nog naar ieders evenbeeld kijken en jezelf daar indringend aankijken. Wat nu als indringend IN-dringend is, Nabil staat overdreven naar voren gebogen. Ze staan bij een klok, waar een barometer in hoort te zitten, maar er is een morsecode K. De morsecode wordt weerspiegeld. De morsecode is horizontaal, de tijd verticaal met de secondewijzer 3 minuten over 18:00. Als de code K + 3 = N betekent, steekt Nabil geen duimpje op naar de regie, maar wijst hij naar zichzelf en naar de klok als hint dat hij de mol is.

Met dat IN-dringend denk ik dat Nabil dezelfde is als Katie. Hij wil de kandidaten helpen de mol te vinden. Nabil hint al naar spiegels bij de uitleg over het vullen van de koffertjes, daar spiegelt Nabil Soy.

In deze klokken staat toch gewoon "IK" ?
.. = I
-.- = K

Offline poploo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #182 Gepost op: 9-02-2023, 16:12:49 »
Ik heb de uitleg verkort. Hierna houd ik erover op.

Met de teksten van Katie beneden en op de spiegel en de positie van letters krijg ik dit:

Sleutel kamer 15 in wijzende hand, Nabil wijst 5 seconden
Kamer 11, code 745 = ‘de G’, broertje kijkt naar rechts, G+5=12=L
Kamer 15, 15=O
Kamer 18, 18=R, zusje kijkt naar links, 18-5=13=M
Met kamernummers is MOL te maken.

Nabil wijst 5 seconden naar priesters witte bef (volgende shot is Daniel), opdracht ‘scheef zetten’, vormt H=8, 8+5=13=M
Nabil zet schakelaar om, volgende shot is kerk, morse 1x lang=T, T=20, 20-5=15
Nabil staat in kamer 15, heeft sleutel 15 in wijzende hand, 15=O
Met de beelden met en na wijzen en na schakelaar omzetten kan ik ook MOL maken


Ik snap hier echt de ballen van. Waar komen de cijfers vandaan die ergens afgehaald of bij gedaan worden?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #183 Gepost op: 9-02-2023, 18:16:25 »
Ik snap hier echt de ballen van. Waar komen de cijfers vandaan die ergens afgehaald of bij gedaan worden?


Uit de grote duim van Nabil?   ::rofl::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #184 Gepost op: 9-02-2023, 20:42:29 »
In deze klokken staat toch gewoon "IK" ?
.. = I
-.- = K
Ok, ik zie je punt. Maar wie is de ‘IK’?
De morsecode is een horizontale streep, de verticale tijd 18:00 is een verticale streep. Samen vormt dat een plus-teken. De klok geeft 3 minuten aan, vandaar plus 3.
Morsecode K + 3 letters verder wordt N.
Dan wordt het Nabil die met zijn duim wijst naar ‘Ik Nabil’.

En waarom dan een plus maken van een horizontale en verticale lijn? Omdat het kan, omdat het lijkt alsof je de lijst van de klok en morsecode kan dubbelvouwen, omdat je informatie van de klok neemt en van de morsecode en daarin een verband zoekt, geen idee. Maar het levert wel een verklaring op waarom Nabil zijn duim omhoog doet.

En ik zeg niet dat het zo is, maar dat het zo maar zo zou kunnen zijn.

Waarom denk jij dat er ‘IK’ staat?

Online Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #185 Gepost op: 9-02-2023, 21:17:27 »
Ik snap hier echt de ballen van. Waar komen de cijfers vandaan die ergens afgehaald of bij gedaan worden?
Nabil wijst lang naar het schilderij van Daniel. Nabil stopt niet met wijzen, maar het beeld gaat na precies 5 seconden over naar Daniel. Dat doet de regie. Daarom gebruik ik 5. Omdat het broertje en zusje naar elkaar moeten kijken wordt het +5 en -5. Of 5 letters verder en 5 letters terug.
In het midden is kamer 15 met Nabil wijzend met de kamersleutel in zijn hand. Letter 15=O
In kamer 11 staat op de jurk code 745, letters gde, daar kan je ‘de G’ van maken. G vijf letters verder is de L.
Kamer 18, R is de 18e letter, vijf letters terug is de M.
Dan heb je op volgorde van kamernummer L O M. En alles gaat over spiegels, dus gespiegeld MOL.

In zie nu dat in het 2e stuk de letter L mist.
De code op de klok is –.–, de code bij de kerk is –. Samen wordt dat – . – –
Als Nabil zijn duim omhoog doet zie je de morsecode in de spiegel, als je de code  – . – – spiegelt krijg je – – . – en dat is de Q. Van de Q vijf letters terugtellen geeft de L.

Online Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #186 Gepost op: 9-02-2023, 21:20:10 »

Uit de grote duim van Nabil?   ::rofl::
Mijn duim lijkt groter  >:D

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #187 Gepost op: 10-02-2023, 23:03:34 »
Na aflevering 5 lag het er wel dik bovenop. Jurre is de mol.  Alles leek op naar hem te wijzen. Teveel vond ik.  En wat heeft mijn mol Nabil eigenlijk gedaan? Je gaat de aflevering nog eens bekijken en dan zijn er toch veel verdachte dingen te ontdekken.

Beetje ingekort maar na het terug kijken vond ik nabil ook eigenlijk het meest verdacht. Op inderdaad de punten die je in meerdere posts aanhaalt.
Jurre verdenk ik vanaf afl 1, maar aangezien het er dik bovenop ligt en ik toch wel oprechte reacties denk te zien, ben ik toch eens extra naar nabil gaan kijken (ik zet al die tijd al punten of Jurre en nabil in).
Nabil stuurt, gaat soms met de een mee en dan weer met de ander, lijkt voorkennis te hebben, goede posities (bijv doolhof), geeft anderen slim de schuld of leidt de aandacht af.
En tegelijk vraag ik me soms af waar hij is als mol, bijv met de envelop openmaken bij de badeend. Daar was hij niet echt bij betrokken. Is dat geen risico dat hij het aan de anderen overlaat? Maar misschien doet hij meer dan wij zien?

Ik ga ook afl 1 en 2 nog even bekijken met oog op nabil.
In afl 1 bij de kisten was hij sowieso verdacht.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2023, 23:06:13 door Rozz75 »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #188 Gepost op: 10-02-2023, 23:29:03 »
Ik begrijp wat je bedoelt, ook wat Jurre betreft. Ik heb ook e.e.a. teruggekeken met het oog op Nabil. Nabil wordt wat mysterieus neergezet en heeft zeker molse trekjes.

Echter in de propshop zie je heel weinig van Nabil, waar is hij al die tijd? Bij het doolhof wordt over hem gezegd dat hij, door de pakbonnen terug te leggen, weer invloed heeft op de rest van het spel. Ik zie hem echter achteraan staan in de groep en  maar weinig doen. Soy heeft de regie hier. Zelfs als Nabil alleen overblijft met Ranomi heeft ook Ranomi de portofoon.
Zijn  positie bij het verdelen van het geld in de enveloppen en kistjes buit hij niet goed uit als mol. Het trekt me allemaal niet uit de Jurre tunnel....

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #189 Gepost op: 11-02-2023, 14:40:00 »
Ik begrijp wat je bedoelt, ook wat Jurre betreft. Ik heb ook e.e.a. teruggekeken met het oog op Nabil. Nabil wordt wat mysterieus neergezet en heeft zeker molse trekjes.

Echter in de propshop zie je heel weinig van Nabil, waar is hij al die tijd? Bij het doolhof wordt over hem gezegd dat hij, door de pakbonnen terug te leggen, weer invloed heeft op de rest van het spel. Ik zie hem echter achteraan staan in de groep en  maar weinig doen. Soy heeft de regie hier. Zelfs als Nabil alleen overblijft met Ranomi heeft ook Ranomi de portofoon.
Zijn  positie bij het verdelen van het geld in de enveloppen en kistjes buit hij niet goed uit als mol. Het trekt me allemaal niet uit de Jurre tunnel....

Ja dat heb ik dan vervolgens ook weer als ik er weer even over nadenk en alles op een rijtje zet.. kom ik toch steeds weer uit bij Jurre 🤣

Online Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #190 Gepost op: 11-02-2023, 18:02:59 »
Nog eens teruggekeken naar de opdracht met de kisten.
Nabil zegt ‘Licht, licht <<Onverstaanbaar ff no desire??, kan iemand horen wat Nabil zegt?>>. Maar waarvoor hebben we licht nodig? Om de kleuren te zien natuurlijk!’
Dus weer op zoek gegaan naar kleuren.

Code 347 N op rode kist met Daniel, code 347 is groen, tegengestelde kleur lijkt op Daniels achtergrondkleur. Mogelijk wijst de N bij de code naar groen als complementaire kleur van rood, de achtergrond van Nabil.
Code 348 N op blauwe kist van Nabil, code 348 wijst ook naar groen. Wijst de N op Nabil die zegt wij zijn geel, in blauwe kist, vormt groen?

Twee keer zie je Rik in het Holyrood hotel, 30:18 speeltijd en 31:18 programmatijd, als code hebben beide een kleur met Strawberry in de naam (Nabil zei Strawberry Field van Beatles)

Het enige moment dat Nabil zich in beeld bemoeit met de discussie achteraf is als hij beetje dwingend vraagt ‘waar kwamen jullie vandaan, hoe wisten jullie dat?’ Als Jurre zegt ‘‘lijnen combineren, de middelste was die, jullie doos’ zegt hij ah en bemoeit zich niet meer met de discussie. Alsof hij ze even wil laten zeggen dat hij in het midden stond. Net als bij de wijzende soldaat dat hij Anke de tekst nog een keer laat voorlezen. Iedere keer weer denk ik dat Nabil de rest hint naar het feit dat hij de mol is.

Offline Esvin0210

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #191 Gepost op: 11-02-2023, 20:38:41 »
Nabil zegt bij de test dat hij opnieuw op Anke stemt - maar hij heeft volgens de montage alleen in de 1e aflevering op haar gestemd?

Offline JeaNinja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #192 Gepost op: 11-02-2023, 21:31:20 »
Hoorden jullie dat ook? Het geluid van het instorten van deze tunnel... Ik ga maar weer een nieuwe zoeken. Want ik ben weer Koos Tunnelloos nu...  ::rofl::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #193 Gepost op: 11-02-2023, 21:33:16 »
Hoorden jullie dat ook? Het geluid van het instorten van deze tunnel... Ik ga maar weer een nieuwe zoeken. Want ik ben weer Koos Tunnelloos nu...  ::rofl::
Kom mee naar de Jurre tunnel (die had ik als nooduitgang genoemd voor deze tunnel). Jammer, maar voor verdenking fijn dat hij weg is.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #194 Gepost op: 11-02-2023, 21:40:30 »
Gelukkig, dat duimpje was niks!    :D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #195 Gepost op: 11-02-2023, 21:58:51 »
Ai... Bij de eliminatie zag ik het somber voor hem in. Jammer voor hem!
Op wie zou hij eruit gevlogen zijn? Anke of toch Ranomi?
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #196 Gepost op: 11-02-2023, 22:01:15 »
Ranomi lijkt me erg onwaarschijnlijk, want waarom zou je een joker aan je Mol geven?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #197 Gepost op: 11-02-2023, 22:05:08 »
Ranomi lijkt me erg onwaarschijnlijk, want waarom zou je een joker aan je Mol geven?

Dat is waar, het was meer dat hij zei dat hij haar niet vertrouwde (en mogelijk ook vragen op haar had ingevuld?). Maar hij zei ook dat hij eigenlijk niemand wilde vertrouwen, dus daar komen we niet verder mee.  ;)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #198 Gepost op: 11-02-2023, 22:07:31 »
Ik zat toch echt te kijken tussen Nabil en Soy: Soy heeft het rode scherm gehad met het kofferspel dus hopla Nabil groen. Nou niet dus.

Ik kreeg wel argwaan toen Nabil ala Dibbes zijn joker aan Ranomi afstond in het begin van de aflevering. En dan ook in zijn groepje dat er geen geld werd verdiend. Het molschap had hem prima gepast.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #199 Gepost op: 11-02-2023, 22:10:38 »
Het molschap had hem prima gepast.
Zeker  ::jaja::