Auteur Topic: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad  (gelezen 18699 keer)

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #160 Gepost op: 8-02-2023, 21:18:15 »
Snap niet helemaal waarom dit een probleem is eigenlijk.
Wij hebben eerder mollen met blokjes voor hun hoofd gehad, zichtbaar foute codes doorgeven en andere dingen zien doen waaruit voor ons zichtbaar was dat het om een molactie ging. Waarom is die duim in beeld dan een probleem? Ik zou het juist grappig vinden dit aan het eind terug te zien als Nabil de mol mocht zijn.


Simpelweg omdat een aanwijzing van de regie of aan de regie sowieso niet in beeld mag komen, maar al helemaal niet als het om de Mol zou gaan. Dit zou nog erger zijn dan de Klaas-hint destijds.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2023, 21:59:28 door Tunnelgraver »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline JeaNinja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #161 Gepost op: 8-02-2023, 21:29:26 »
Het was een heel karwei. Ik ben benieuwd  ::rofl::

Dat is wel een overweldigende hoeveelheid informatie, haha. Voor een speciale ultraversie van WIDM voor extreme molloten zou dit misschien leuk geweest zijn. Maar nee, het gaat me nog steeds te ver.

Zoals de bef, "knip los en kantel"? Waarom zou dat een officiële hint zijn? Dan moet je letterlijk iets gaan vervormen om een letter ervan te kunnen maken die je zoekt.
Verder zoek je allemaal hints bij andere kandidaten die over de mol gaan. Dus er zit een hint in de foto van Daniël over mol Nabil? Ik denk echt dat dat een aantal stappen te ver is.

En "daarmee help ik jullie", ik denk dat het echt zo simpel is als dit: zij lossen de puzzel op, dan geeft Katie ze de sleutel van een kamer. Zij laten bijvoorbeeld het broertje en zusje elkaar aankijken. Zo help je Katie. Katie bedankt en dropt de sleutel, daarmee helpt ze de kandidaten. That's it.

Broertje en zusje zie ik ook geen hint in. Ik zie gewoon een persoon die zijn zin niet afmaakt in het heetst van het spel. Niet elke zin is gescript voor de mol.

Dat gezegd hebbende, ben ik het wel met je eens, Nabil lijkt voorkennis te hebben met die spiegel. Die code van het dagboek roept ook het woord "hint", maar geen idee wat. Gespiegelde foto vind ik nog steeds wel een goeie. Die klokken zouden iets kunnen zijn, maar vorig jaar hadden we al een hint met klokken dus ook daar zoek ik momenteel niet teveel achter.

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #162 Gepost op: 8-02-2023, 21:55:07 »
Als het zo simpel is als jij zegt doe je er de makers te kort, denk ik dan weer.

Maar die bef is natuurlijk geen bef, zo ziet een bef er niet uit. Waarom zou je zoiets niet bestaands op een foto zetten? Dan denk ik, daar moet je wat mee, samen met de tekst. Ik heb ook niets gezocht of vervormd, maar overgetrokken en dit is de letter die er mee is te maken.

Ik zoek ook nergens een hint bij andere kandidaten, die zijn onbelangrijk. Toeval dat Daniel bij het altaar staat, maar wel de reden dat Daniel op het priesterschilderij staat. Nabil wijst naar de bef, niet naar Daniel. Als Ranomi bij het altaar stond had het hoofd van Ranomi erop gestaan.

Wat zoek jij trouwens achter 5 seconden wijzen naar een schilderij, dat is best lang. En dan overgaan naar een shot op Daniel. En later de schakelaar omzetten en 1x lang bij de kerk zien. Kan natuurlijk allemaal toeval zijn, maar ik vul het zo in.
Dat ik met de kamernummers en de tekst van de opdracht MOL kan fabriceren met +5 en -5 maar ook met het kamernummer, de bef en de lamp in de kerk met +5 en -5 vind ik ook apart. Kan een dwaalspoor zijn, maar dan ben ik benieuwd wat ze bij een andere mol hebben bedacht.


Wat er trouwens nog niet bij staat, is dat Nabil de aflevering begon met spiegelen van Soy, bij de uitleg over de koffers.

Ach, aan het einde van de rit zien we wel of het klopt. Of eerder als Nabil naar huis gaat ::jaja::. Of helemaal niet als Nabil de mol is en dit nergens op sloeg ::rofl::

En tot die tijd houdt het mij van de straat  ::zwaai::

Offline JeaNinja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #163 Gepost op: 8-02-2023, 22:07:19 »
Dan verschillen we gewoon van mening. Als ik kijk naar de officiële hints van eerdere seizoenen zijn die eigenlijk best wel rechtlijnig. Vaak juist simpeler dan je denkt.

Bijvoorbeeld in het vorige seizoen:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Zeker niet om de makers tekort te doen, ik vind het een prachtig programma. Maar de hints zijn vaak uiteindelijk niet zo zeer ingewikkeld, maar gewoon goed verstopt ergens in een stoffig hoekje waar je bijna vergeet te kijken.

Oh en ik denk nog steeds dat het Nabil is hoor! Daar niet van  ::tandpastasmiley:: daar zijn we het zeker wél over eens!

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #164 Gepost op: 8-02-2023, 22:22:58 »
Ja, was mijn mol ook vanaf het begin, maar door het gedrag in de eerste aflevering. Toen heb ik me door de programmamakers van het padje laten halen. Nu had ik het bij Nabil met zijn 'out-of-the-box', hesje geel, kist geel. Zo onvoorstelbaar, dat doet een kandidaat niet. En nu laat ik mij niet uit mijn tunnel trekken, beton aan mijn voeten, ik zit vast. Dus doorslaan komt hier vandaan ;D

Offline #Goedemorgen

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #165 Gepost op: 9-02-2023, 00:25:56 »
Dat zou wel een mooie hint zijn! Helemaal gemist, dus ga het eens terugkijken ☺️

Rest van de tekst past ook wel aardig. Het viel mij op omdat in de ene auto gediscussieerd werd over spel-gerelateerde zaken. En toen kwam in de andere auto opeens Nabil met z'n 'Raad een Lied of Niet'.

oh oh oh, wat is het lang geleden
lang geleden
lang geleden
't was al de eerste keer
het klikte zomaar weer
de tijd stond even stil ik dacht weer:
"ja ik wil!"

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #166 Gepost op: 9-02-2023, 08:48:22 »
Is toch al eens eerder gebeurd. En in dit geval werd het door Anke bepaald. Dus kan ook perongeluk zijn gebeurd.

Vóórdat Anke het bepaalde had Nabil zelf al het koffertje met het hoogste bedrag gepakt. Als hij hier door Anke buitenspel gezet zou zijn en het mislukt was om geld uit de pot te spelen dan had hij in aflevering 5 een nieuwe kans om geld uit de pot te spelen. Hij stuurt hier echter volledig aan op geld pakken zowel bij het verdelen in enveloppen als aan de tafel.

De positie aan de tafel bij de koffertjesopdracht zegt ook veel. Nabil zat bij de hoogste koffer. Ik denk niet dat de mol daar wilde zitten. Wel bij een hoog bedrag maar niet bij de 2 hoogste.

Ik probeer ook buiten mijn Jurre tunnel te kijken maar dit soort gedragingen van andere kandidaten halen mij niet uit de tunnel. Ik vermoed nog steeds dat Nabil het rode scherm had en daar past zijn gedrag beter bij. De hoogste koffer pakken en voor jokers gaan. Een joker die zelfs geld in de pot brengt......

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #167 Gepost op: 9-02-2023, 09:16:18 »
Stel Marimol jij bent de Mol.

Op welke positie wil je dan zitten?
Persoonlijk zou ik net als Nabil het hoogste koffertje willen hebben.
Omdat dit de kans is om zoveel mogelijk geld te verliezen zonder dat je op welke manier dan ook verdacht wordt.
Tevens kun je ook je mede kandidaat, Soy beinvloeden met zijn keuzes die hij maakt.

Als je aan de andere kant van de tafel zit dan kun je alleen je eigen geld wat je toegedeeld krijgt weg spelen. Dat had € 1250 kunnen zijn maar ook bv € 250. Het is maar wat degene in de enveloppe voor jou bedacht hebt.
Dat is voor een Mol allemaal te onzeker en heb je als Mol totaal geen invloed op het spel.
Het spel waar het over heel veel geld gaat.


Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #168 Gepost op: 9-02-2023, 09:24:42 »
Rest van de tekst past ook wel aardig. Het viel mij op omdat in de ene auto gediscussieerd werd over spel-gerelateerde zaken. En toen kwam in de andere auto opeens Nabil met z'n 'Raad een Lied of Niet'.

oh oh oh, wat is het lang geleden
lang geleden
lang geleden
't was al de eerste keer
het klikte zomaar weer
de tijd stond even stil ik dacht weer:
"ja ik wil!"

Ik dacht dat hij dat zong vanwege de eerste regel van het lied "'K was stomverbaasd toen je me belde"  :)

Offline JeaNinja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #169 Gepost op: 9-02-2023, 09:26:49 »
Ik denk wel dat de mol een hoge koffer wilde aan tafel. Juist omdat dat op dat moment kandidaats lijkt, maar later voor de mol een goede strategie blijkt te zijn. Net als bij die eend. Zo hard mogelijk die eend de berg op, dat je denkt "dat moet wel een kandidaat zijn", maar met voorkennis een goede molactie.

Ik sluit me aan bij dat de controle lag bij de verdeling (en eventueel bij Soy beïnvloeden) en aan tafel bij de kistjes. Bij Daniël stuurt hij helemaal niet zo hard op het geld, dat doet Soy. Bij die andere twee weet Nabil dat ze zo graag de joker willen.
Bij Jurre stuurt hij pas richting geld als Jurre zijn keuze al lijkt te hebben gemaakt. Een beetje à la beamen als het merendeel een keuze heeft gemaakt.
Soy probeert het nog vaag te houden bij Anke, omdat zij hem zogenaamd niet vertrouwt en doet alsof de twee enveloppen omgekeerd zitten. Hij zegt dat ze zelf moet bedenken wat ze kiest. Dan gooit Nabil roet in het eten door te zeggen dat ze het euroteken moet pakken. Hij geeft nu prijs wat er in die envelop zit. (Je ziet dan ook Soy stamelend dit beamen, want Soy hoopte eigenlijk dat Anke misschien nog zou denken dat de bedragen omgekeerd zaten, maar dat kan je nu vergeten.) Natuurlijk pakt Anke dan dus de joker, want ze zei net dat ze die wilde. Ik zie Nabil hier twee keer prijsgeven wat er in de enveloppen zit bij jokerhongerige kandidaten.

Goed gespeeld, Nabil.  ::ok:: Hij had Soy helemaal tuk. En hem dan ook nog de schuld geven dat het mis ging  ::rofl::

Ik zie hier echt alleen maar mols gedrag van Nabil, ik kan er momenteel niets anders van maken. Misschien een heeeeeele naïve kandidaat... Gaat mijn tunnel instorten? We zullen het zien, haha!  ;D

Edit: ik heb mijn betoog een klein beetje aangepast omdat ik de volgorde door elkaar had gehaald. Mijn excuses hiervoor!
« Laatst bewerkt op: 9-02-2023, 10:00:56 door JeaNinja »

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #170 Gepost op: 9-02-2023, 09:41:47 »
Waarom begint Nabil 2x over een spiegel? Katie begint toch wel te praten, dan kunnen ze er vanzelf naar toe. Maar volgens de tekst moeten ze nog naar ieders evenbeeld kijken en jezelf daar indringend aankijken. Wat nu als indringend IN-dringend is, Nabil staat overdreven naar voren gebogen. Ze staan bij een klok, waar een barometer in hoort te zitten, maar er is een morsecode K. De morsecode wordt weerspiegeld. De morsecode is horizontaal, de tijd verticaal met de secondewijzer 3 minuten over 18:00. Als de code K + 3 = N betekent, steekt Nabil geen duimpje op naar de regie, maar wijst hij naar zichzelf en naar de klok als hint dat hij de mol is.

Met dat IN-dringend denk ik dat Nabil dezelfde is als Katie. Hij wil de kandidaten helpen de mol te vinden. Nabil hint al naar spiegels bij de uitleg over het vullen van de koffertjes, daar spiegelt Nabil Soy.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #171 Gepost op: 9-02-2023, 09:57:17 »
Stel Marimol jij bent de Mol.

Op welke positie wil je dan zitten?
Persoonlijk zou ik net als Nabil het hoogste koffertje willen hebben.
Omdat dit de kans is om zoveel mogelijk geld te verliezen zonder dat je op welke manier dan ook verdacht wordt.
Tevens kun je ook je mede kandidaat, Soy beinvloeden met zijn keuzes die hij maakt.

Dat is Nabil dan niet gelukt. Er is bij de koffertjesopdracht geen geld uit de pot gespeeld. Bij het verdelen van de enveloppen wil Nabil zelf dat het geld in de geldenveloppe gaat en  eerlijk vertellen wat in de enveloppen zit. Soy heeft alleen wat twijfel of Anke hem wel vertrouwt. In de roze kerk stuurt Nabil aan op geld pakken en helpt hij Soy nog door Jurre aan te moedigen het geld te pakken. Door Nabil speelt Daniel geld in de pot.
Het is duidelijk dat Nabil en Soy voor de jokers gaan.

Citaat
Als je aan de andere kant van de tafel zit dan kun je alleen je eigen geld wat je toegedeeld krijgt weg spelen. Dat had € 1250 kunnen zijn maar ook bv € 250. Het is maar wat degene in de enveloppe voor jou bedacht hebt.
Dat is voor een Mol allemaal te onzeker en heb je als Mol totaal geen invloed op het spel.
Het spel waar het over heel veel geld gaat.

Rik nam  de kandidaten mee met de 2 hoogste bedragen. Dat was sowieso het speelgeld. Het was wat onduidelijk of al dat speelgeld ook persé in de enveloppen moest maar er werd iig geld weggespeeld.

Ik vind het overigens ook een mooie hint dat Rik door het woord "klopt" aan de mol doorgeeft dat de inhoud van de kistjes klopt zoals op de enveloppen staat. Dat betekent dan ook dat de mol niet het geld heeft verdeeld......

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #172 Gepost op: 9-02-2023, 10:05:18 »
Ik vind het overigens ook een mooie hint dat Rik door het woord "klopt" aan de mol doorgeeft dat de inhoud van de kistjes klopt zoals op de enveloppen staat. Dat betekent dan ook dat de mol niet het geld heeft verdeeld......


Heb je een tijdsaanduiding van het moment dat Rik dit zegt? Kan ik het even terugkijken.
Er kan dan een dikke vette streep door Nabil en Soy.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #173 Gepost op: 9-02-2023, 10:10:36 »

Nee, geen tijdsaanduiding maar het gebeurt aan het begin van de opdracht in de roze kerk als de kandidaten hun karaktereigenschap moeten zeggen. Rik zegt dit ook alleen bij de kistjes waar de enveloppen in zitten. Bij Soy zegt hij " Goed zo" en bij Nabil " precies de juiste intonatie"

Offline JeaNinja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #174 Gepost op: 9-02-2023, 10:11:09 »
In de roze kerk stuurt Nabil aan op geld pakken en helpt hij Soy nog door Jurre aan te moedigen het geld te pakken. Door Nabil speelt Daniel geld in de pot.
Het is duidelijk dat Nabil en Soy voor de jokers gaan.

Jurre aanmoedigen om het geld te pakken is olie op het vuur gooien. Dat weet Nabil dondersgoed. No way dat Jurre voor het geld gaat, die gaat 100% voor de joker. Dus hoe duidelijker je bent over wat in welke envelop zit, hoe groter de kans dat kandidaten jokers pakken. Dat doet Nabil uitmuntend.

Ik zie bij Daniël vooral Soy aanmoedigen maar wederom Nabil prijsgeven wat in welke envelop zit. Hoe transparanter, hoe groter de kans dat de kandidaten voor de jokers gaan.

Overigens vind ik die "klopt" wel een leuke hint. Alleen sluit ik me ook aan bij dat er genoeg tijd was om de mol in te seinen tussendoor. Ik zoek hier nog niet echt iets achter.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2023, 10:33:38 door JeaNinja »

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #175 Gepost op: 9-02-2023, 10:15:21 »
Ik heb de uitleg verkort. Hierna houd ik erover op.

Met de teksten van Katie beneden en op de spiegel en de positie van letters krijg ik dit:

Sleutel kamer 15 in wijzende hand, Nabil wijst 5 seconden
Kamer 11, code 745 = ‘de G’, broertje kijkt naar rechts, G+5=12=L
Kamer 15, 15=O
Kamer 18, 18=R, zusje kijkt naar links, 18-5=13=M
Met kamernummers is MOL te maken.

Nabil wijst 5 seconden naar priesters witte bef (volgende shot is Daniel), opdracht ‘scheef zetten’, vormt H=8, 8+5=13=M
Nabil zet schakelaar om, volgende shot is kerk, morse 1x lang=T, T=20, 20-5=15
Nabil staat in kamer 15, heeft sleutel 15 in wijzende hand, 15=O
Met de beelden met en na wijzen en na schakelaar omzetten kan ik ook MOL maken

Klok morsecode K, morse horizontaal/tijd verticaal, kijk alleen naar secondewijzer op 3 minuten, K+3=N. Nabil wijst met duimpje naar zichzelf en naar klok.

Nabil zit gespiegeld, bord Transport Company toegevoegd. Sluit aan bij transport (auto/schip), aan het stuur (auto, brug/roer), sluit aan bij hint op internet (N gevonden op brug, M gevonden IN het schip). Mol Nabil.

Edit
De roze kerk heeft geen zijbeuken, is alleen een schip. Nabil IS IN het schip bij de boot en in de kerk.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2023, 10:58:06 door Crapuleke »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #176 Gepost op: 9-02-2023, 12:29:07 »
Na aflevering 5 lag het er wel dik bovenop. Jurre is de mol.  Alles leek op naar hem te wijzen. Teveel vond ik.  En wat heeft mijn mol Nabil eigenlijk gedaan? Je gaat de aflevering nog eens bekijken en dan zijn er toch veel verdachte dingen te ontdekken. Zou Jurre de mol in your face zijn, dan is Nabil de slimme, stiekeme mol die er heel goed in is de aandacht van zichzelf af te houden en anderen verdacht te maken.

1. Heeft Nabil ervoor gezorgd dat hij met zijn hoge koffer in deze opdracht terechtkwam en dus de andere opdracht miste? Ik denk van wel. Het viel meteen op dat Nabil de leiding nam in de koffertjesopdracht.Hij leek voorkennis te hebben en kwam meteen met een plan. Een plan dat logisch onderbouwd leek. Ik neem Ranomi en Daniël, jij Jurre en Anke. Het is opmerkelijk dat Nabil wel weet dat je het geld mag verdelen zoals je wil, hij toch aanstuurt om 1250 per koffer te doen. Waarom mensen als Jurre geen lager bedrag toebedelen? 

Nabil maakt misbruik van  Soy  die zelf weinig inbreng heeft en het spel speelt op basis van vertrouwen.Hij laat Jurre zo heel makkelijk aan de joker komen.  In plaats van het geld in de jokerenvelop te doen. Nabil zegt wel dat  hij dat bij Anke moet doen , maar waarom niet juist bij Jurre de omgekeerde psychologie toepassen? Ik vraag me af of Nabil wist dat Soy het geld van Anke in de  geldenvelop had gedaan en niet in de jokerenvelop zoals Nabil voorstelde. Nabil moedigde namelijk Anke aan om de geldenvelop  te openen. Maar ik neem toch aan dat hij het wist.  We weten niet hoe alles gemonteerd is natuurlijk.Er is in ieder geval veel geld uit de pot gehouden en Jurre lijkt hier de mol. Nabil blijft weer buiten schot. (Ben benieuwd naar de test).

Was wel jammer voor het spel dat ze nergens de omgekeerde psychologie toepasten…

Wordt vervolgd..
« Laatst bewerkt op: 9-02-2023, 12:35:09 door Lonneke*L »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #177 Gepost op: 9-02-2023, 13:06:37 »
2. Opdracht Katie. Nabil kiest ervoor de opdracht binnen te doen. Daar kun je ook de morse codes beïnvloeden en je zit niet constant met twee kandidaten op je lip. In mijn ogen leidt Nabil de groep naar de (stads) bank en daar gaat de enige morse code fout. Nabil vindt het sleuteltje achter het schilderij door het meer dan één keer heen en weer te bewegen. Hij roept al hier zit iets voordat het sleuteltje eruit is gevallen (voorkennis).

Hij leidt Soy naar Soms portret om naar een aanwijzing te zoeken.. Soy zegt dit is toch binnen. Ja, dat is wel zo, zegt Nabil. Dan ziet Soy wat munten op het schilderij en zegt geld. Meteen roept Nabil bank, bank. Oké geld en bank heeft wel iets met elkaar te maken maar hij riep zo overtuigend bank bank dat de ploeg buiten gelijk naar de bank lgestuurd werd. Nabil stond hier met zijn hand op de schakelaar.

Bij de bank blijken ze heel veel moeite te hebben met de morse code. De code lijkt al begonnen te zijn, het lijkt alsof het hier mis gaat bij de buitengroep, maar is dat wel zo?  Alleen bij deze laatste code gaat het mis, daarvoor ging het prima.Heeft Nabil hier Ranomi uitgeschakeld en niet Jurre of Daniël zoals Ranomi zelf denkt?
Hij blijft weer buiten schot.

Is eerder genoemd, maar het  afwijkende portret van Nabil met dat kleine jongetje erbij vind ik ook opvallend. Kan het een hint zijn?

« Laatst bewerkt op: 9-02-2023, 13:19:18 door Lonneke*L »

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #178 Gepost op: 9-02-2023, 13:47:13 »
In mijn ogen leidt Nabil de groep naar de (stads) bank en daar gaat de enige morse code fout.
Deze code bij de bank (voor Soy) ging goed, die voor Ranomi, bij de Public School, ging fout.

Offline JeaNinja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #179 Gepost op: 9-02-2023, 13:51:23 »
Helemaal eens met de koffertjes theorie, Lonneke  ::ok:: (al gaat inderdaad de morse code van de school fout en niet die van de bank, ik kijk even naar de rode draad hier. Je haalt nog wel een paar details door elkaar).

Inderdaad, nu je het zegt, dat ze die bedragen gesplit hebben is verdacht, al had hij dan Ranomi nog meer kunnen geven. Maar misschien een risico als je nog niet weet of de molactie gaat lukken met de morse code...

Het portret vind ik ook verdacht, vooral omdat Nabil twee keer zo'n haast maakt bij zijn eigen portret. Hij moet de kandidaten er snel langs leiden. Maar waarom? Wat was hier te zien? Ik denk ook ergens een hint in of rondom (het bordje eronder) het schilderij van Nabil. Maar wat, dat weet ik niet...

Hij laat het nog wel even zien aan Anke als hij het van de muur af heeft gehaald. Ik zie hier Nabil nog even stunten  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 9-02-2023, 13:53:54 door JeaNinja »