Auteur Topic: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad  (gelezen 18616 keer)

Offline JeaNinja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #140 Gepost op: 7-02-2023, 08:00:29 »
Ik vind het wel heel gezellig dat het hier wat drukker wordt in de thread van Nabil  ;D

Het enige dat ik echt niet kan loslaten is een opdracht spelen zonder mol. Nabil en Soy waren niet met de stoelenopdracht mee. Een opdracht zonder mol...?

Dit zit mij ook dwars. Het lijkt stug, een hele opdracht met alleen kandidaten? Dit is hoe ik het voor mezelf had rechtgebreid:
1. Er viel bij de koffers veel meer geld te verspelen dan in de kerk. Niet zo erg om één opdracht te missen als er zoveel uit kan.
2. In een seizoen van De Mol meen ik me te herinneren dat de kandidaten eerst een hele opdracht speelden en daarna pas de mol gekozen werd. In die opdracht ging een hoop mis en waren er al kandidaten aan het nepmollen. Vond ik toen mooi om te zien. Zou misschien een mooie bliksemafleider zijn juist.
3. Nabil heeft wel geprobeerd de koffer bij Annick te krijgen maar dat lukte niet. De mol heeft nu eenmaal niet altijd 100% controle en zal soms toch moeten roeien met de riemen die die heeft?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #141 Gepost op: 7-02-2023, 11:00:43 »
Kan het niet zijn dat de tekst juist begint te verschijnen en dat Nabil hier een soort reactie op geeft. Kan me niet voorstellen dat de regie een seintje nodig heeft, er lopen mensen zat die dat kunnen doen, als het al nodig is. Ik zou eerder gaan zoeken naar wie er op het idee komt in een spiegel te moeten kijken...
Dat het voor ons kijkers lijkt alsof de tekst daarna komt is dan gewoon verschillende camerastandpunten die achter elkaar gezet zijn. Ik zie Nabil zeker nog als mogelijke mol maar hier zoek ik niets achter.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #142 Gepost op: 7-02-2023, 11:20:20 »
Kan het niet zijn dat de tekst juist begint te verschijnen en dat Nabil hier een soort reactie op geeft.

Dat vind ik niet matchen met de beelden. Soy pas met de ''aaaah!" als wij ook iets op de spiegel zien verschijnen. Na het handgebaar van Nabil dus...

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #143 Gepost op: 7-02-2023, 12:34:28 »
Linksom of rechtsom: ze hadden dit bij de montage anders moeten doen en de eindredacteur had moeten voorkomen dat dit handgebaar zichtbaar in de uitzending was.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #144 Gepost op: 7-02-2023, 13:53:42 »
Dat vind ik niet matchen met de beelden. Soy pas met de ''aaaah!" als wij ook iets op de spiegel zien verschijnen. Na het handgebaar van Nabil dus...

matcht juist wel met de beelden. Kijk maar bij de gifjes terug. Soy buigt zich naar de spiegel en je ziet zijn mond opengaan, daarna volgt het gebaar van Nabil. Wat wij te zien krijgen thuis zijn overlappende beelden van verschillende cameras.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #145 Gepost op: 7-02-2023, 14:04:59 »
matcht juist wel met de beelden. Kijk maar bij de gifjes terug. Soy buigt zich naar de spiegel en je ziet zijn mond opengaan, daarna volgt het gebaar van Nabil. Wat wij te zien krijgen thuis zijn overlappende beelden van verschillende cameras.

Lijkt zo in het gifje, maar als je de beelden terugziet zie je dat Soy pas daarna z'n mond opendoet. Je ziet Soy eerst zeggen: "evenbeeld, we moeten naar onszelf kijken". Dan het handgebaar van Nabil. Pas daarna zie je Soys mond opengaan van verbazing.

https://www.youtube.com/watch?v=DJG_yKx7YI4

34:10
« Laatst bewerkt op: 7-02-2023, 14:17:47 door Amethyst »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #146 Gepost op: 7-02-2023, 16:02:47 »
Ik was wat gehaast, sorry. Ga het nog eens op mn gemak terugkijken.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #147 Gepost op: 7-02-2023, 18:09:08 »
Linksom of rechtsom: ze hadden dit bij de montage anders moeten doen en de eindredacteur had moeten voorkomen dat dit handgebaar zichtbaar in de uitzending was.
Snap niet helemaal waarom dit een probleem is eigenlijk.
Wij hebben eerder mollen met blokjes voor hun hoofd gehad, zichtbaar foute codes doorgeven en andere dingen zien doen waaruit voor ons zichtbaar was dat het om een molactie ging. Waarom is die duim in beeld dan een probleem? Ik zou het juist grappig vinden dit aan het eind terug te zien als Nabil de mol mocht zijn.

Offline poploo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #148 Gepost op: 7-02-2023, 21:56:10 »
Ik moet eerlijk zeggen dat ik na afgelopen aflevering een klein beetje richting de uitgang van de Nabil tunnel kwam. Zo op het eerste gezicht dacht ik dat het "kijk Jurre eens de mol zijn" show was. En waarom zou de mol niet meedoen? Maar, alles is ook uit te leggen met Nabil als mol.

Hij had inderdaad geen invloed meer op de koffertjes, en is door Anke aan de kant gezet. Aan de andere kant was de "Altaar Ego" opdracht een opdracht die bij voorbaat al gedoemd was om in ieder geval niet het hele bedrag binnen te gaan halen. Figuranten die er aardig de pas in hebben, random vragen, matige portofooncommunicatie... recept voor failure.

Volgens mij lees ik het hier ook wel ergens tussen de regels door. Rik zegt: dit is jullie speelgeld. Speelgeld hoef je dus niet in te zetten. Ze hadden dus helemaal niet al het geld in hoeven zetten, en volgens mij is Nabil degene die als eerste zegt: ik verdeel dit bedrag gewoon over de twee enveloppen. Goed voorbeeld doet volgen... Maar misschien interpreteer ik deze regel wel verkeerd. Maar als ze niet alles hoeven in te zetten is dit een duidelijke molstreek.

Ik denk ook dat de mol van binnenuit geopereerd heeft, en de code heeft veranderd door iets te doen. Handig natuurlijk om dan juist Ranomi uit te schakelen, degene die Nabil net helemaal in vertrouwen had genomen, en die verwacht sowieso voor het geld zou gaan. Daniël kon beide kanten op, maar Nabil kon ongeacht de uitkomst maximaal quitte spelen.
Jurre was gekrenkt door de halve informatie die Soy gegeven heeft; ik ben benieuwd of Nabil hier nog invloed op gehad heeft...

En qua portret... Nabil staat op een portret in die auto met een klein jongetje.
Ik zou het briljant vinden als dat een kleine Kees Tol is. De andere mol in Zuid Afrika. Een broertje?

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #149 Gepost op: 7-02-2023, 22:47:48 »
Helemaal met je eens Poploo, helaas is het niet zijn broertje ::ohno::

Voor Nabil heb ik weer 3 keer een mogelijke uitleg voor een titel.
Daniel staat overdag in de kerk achter het altaar en Nabil wijst ’s avonds naar het schilderij met priester Daniel. Als Ranomi achter het altaar had gestaan, had het hoofd van Ranomi op het schilderij van de priester kunnen staan. Tijd zat. De A op het schilderij is om te bouwen tot een H. H+5=M. Nabil wijst naar de letter M en de priester op het schilderij, de alter ego van Nabil, vandaar Altaar ego. Er zijn dus 2 Portretten/schilderijen van Nabil. En Verschijning doordat Nabil dezelfde persoon is als Katie (denkbeeldig), die op de spiegel verschijnt.

« Laatst bewerkt op: 7-02-2023, 22:51:48 door Crapuleke »

Offline JeaNinja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #150 Gepost op: 7-02-2023, 23:02:25 »
Crapuleke, ik kan je nauwelijks volgen met deze hint, moet ik zeggen. En het moet ook wel uit te leggen blijven voor het gemiddelde zaterdagavondpubliek. Ik vrees dat het net wat te ver gezocht is...

We moeten toch simpeler denken - denk ik. Met net wat minder stappen. (Zie dit vooral als een compliment, trouwens!)

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #151 Gepost op: 7-02-2023, 23:33:43 »
Crapuleke, ik kan je nauwelijks volgen met deze hint, moet ik zeggen. En het moet ook wel uit te leggen blijven voor het gemiddelde zaterdagavondpubliek. Ik vrees dat het net wat te ver gezocht is...

We moeten toch simpeler denken - denk ik. Met net wat minder stappen. (Zie dit vooral als een compliment, trouwens!)

Net te ver? Eerder veel te ver. Al zit ik wel gezellig in de Nabiltunnel hoor, maar deze hint, die zie ik gewoon niet.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline #Goedemorgen

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #152 Gepost op: 8-02-2023, 00:54:08 »
Ik begrijp de opmerkingen over falende regie met betrekking tot dat duimpje van Nabil totaal niet. Dat is toch het equivalent van een knipoog naar de camera als niemand anders het ziet? En bij mij was het definitieve moment om voor Nabil als Mol te kiezen dat liedje dat hij inzette in de auto. Kwam uit het niets (minuut 5.41 - 6.02) in aflevering 3.

Franklin Brown, songtekst::

'k was stomverbaasd toen je me belde
na zo'n lange tijd
m'n hart sloeg plotseling heel even over

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #153 Gepost op: 8-02-2023, 01:00:15 »
Ik begrijp de opmerkingen over falende regie met betrekking tot dat duimpje van Nabil totaal niet. Dat is toch het equivalent van een knipoog naar de camera als niemand anders het ziet? En bij mij was het definitieve moment om voor Nabil als Mol te kiezen dat liedje dat hij inzette in de auto. Kwam uit het niets (minuut 5.41 - 6.02) in aflevering 3.

Franklin Brown, songtekst::

'k was stomverbaasd toen je me belde
na zo'n lange tijd
m'n hart sloeg plotseling heel even over

Dat zou wel een mooie hint zijn! Helemaal gemist, dus ga het eens terugkijken ☺️

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #154 Gepost op: 8-02-2023, 02:28:47 »
Nee, ik kan mij niet voorstellen dat er een opdracht is waar de mol niet aan meedoet. Dus Nabil (en Soy) zijn niet de mol. Wat mij betreft.

Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #155 Gepost op: 8-02-2023, 13:59:20 »
Ik zit eigenlijk al weken in de Jurretunnel. Maar nog even het duimpje teruggekeken en ik moet zeggen, dit kan ik echt niet anders verklaren dan een cue geven aan de productie.
Wat wel heel raar is, want niet echt nodig.

Is Jurre zo zeker van z'n zaak (als hij op Nabil zit) dat hij gewoon gigantisch gaat dollen zodat ze op hem gaan zitten?

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #156 Gepost op: 8-02-2023, 18:35:39 »
Crapuleke, ik kan je nauwelijks volgen met deze hint, moet ik zeggen. En het moet ook wel uit te leggen blijven voor het gemiddelde zaterdagavondpubliek. Ik vrees dat het net wat te ver gezocht is...

We moeten toch simpeler denken - denk ik. Met net wat minder stappen. (Zie dit vooral als een compliment, trouwens!)

Jij en alle anderen hebben natuurlijk gelijk, niet te volgen  ???. Ik ga een poging doen om het allemaal op een rijtje te zetten. Als dat niet lukt, kom ik er niet meer op terug  ::rofl::

Ondertussen heb ik wel een stukje morsecode gevonden in Katies room, kan iemand daar wat mee? Een K is natuurlijk te makkelijk. Mist dit stukje om het woord 'klein' te verbeteren?

En ik heb een vraag aan iemand die goed is in het analyseren van geluid. Als Nabil Katies Room in loopt, lijkt hij te zeggen Katies room. Maar als je goed luistert zegt hij iets anders. Het is volgens mij een soort Edo/Ego moment.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2023, 18:39:10 door Crapuleke »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #157 Gepost op: 8-02-2023, 19:57:49 »
En ik heb een vraag aan iemand die goed is in het analyseren van geluid. Als Nabil Katies Room in loopt, lijkt hij te zeggen Katies room. Maar als je goed luistert zegt hij iets anders. Het is volgens mij een soort Edo/Ego moment.
Goed plan, ik dacht dat hier met een onbekende stem de eerste oproep aan Katie gezet was.
Maar het kan geen kwaad als meerdere mensen dit beluisteren.
Als ze met zijn drieën voor het eerst Katies room inlopen aan het begin van de binnenopdracht.

Volgens mij een stemfragment van de beheerder Daniël dat hier in geplakt is, past precies in mijn Ranomi tunnel.  ;D
« Laatst bewerkt op: 8-02-2023, 20:10:04 door foxhunter »

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #158 Gepost op: 8-02-2023, 20:19:57 »
Nee, ik kan mij niet voorstellen dat er een opdracht is waar de mol niet aan meedoet. Dus Nabil (en Soy) zijn niet de mol. Wat mij betreft.

Is toch al eens eerder gebeurd. En in dit geval werd het door Anke bepaald. Dus kan ook perongeluk zijn gebeurd.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #159 Gepost op: 8-02-2023, 21:08:50 »
Het was een heel karwei. Ik ben benieuwd  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 8-02-2023, 21:26:00 door Crapuleke »