Auteur Topic: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad  (gelezen 18672 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #120 Gepost op: 6-02-2023, 22:59:33 »
Als ze een seinende mol naar de regie in beeld brengen op deze manier is het programma echt afgezakt naar t absolute dieptepunt. Het viel namelijk nogal op.
Dat is hoe ik t zie iig


Mee eens. Mocht Nabil de Mol blijken, dan kunnen degene die de montage van deze scene heeft gedaan en de eindredacteur nu hun ontslagbrief wel gaan schrijven...
 :-\\
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #121 Gepost op: 6-02-2023, 23:00:25 »
Het kan dus een montagefout zijn geweest. Net zoals ze per ongeluk voortijdig een afvaller prijs gaven, in seizoen 11 en 18 is dat gebeurd.
Dan hebben ze echt nieuw personeel nodig in de regiekamer. Want dan zou dit de allergrootste blunder ever zijn ::rofl::


Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #122 Gepost op: 6-02-2023, 23:03:41 »
Ja, alleen al daar om maar hopen dat Nabil niet de Mol is, want anders kost het uitzenden van deze scene een paar mensen hun baan.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #123 Gepost op: 6-02-2023, 23:04:19 »
Dit is ook een gebaar van Nabil dat ik niet kan plaatsen:
Aflevering 1 de muziekopdracht. Misschien is ie een geluid aan het beatboxen ::tandpastasmiley:: Of hij fluit voor de prestaties van iemand.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2023, 23:06:08 door Lonneke*L »

Offline JeaNinja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #124 Gepost op: 6-02-2023, 23:06:06 »
Ja, alleen al daar om maar hopen dat Nabil niet de Mol is, want anders kost het uitzenden van deze scene een paar mensen hun baan.

 ::rofl:: oh gawd, en ik zat net zo lekker warm in deze tunnel...

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #125 Gepost op: 6-02-2023, 23:10:59 »
Ik gun jou natuurlijk een warm en droog plekje in deze tunnel, tot aan de finale. Maar echt, als Nabil de Mol is, kan je dat gebaar met die duim nooit meer anders uitleggen. Je mag toch aannemen dat de eindredacteur dit gezien heeft? Dan kan op grond hiervan Nabil eigenlijk de Mol niet meer zijn. Als hij het immers wel zou zijn, dan zoom je toch eenvoudig wat in, zodat die duim niet meer in beeld komt?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #126 Gepost op: 6-02-2023, 23:12:03 »
Precies

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #127 Gepost op: 6-02-2023, 23:18:35 »
Maar dan nog is het slordig dat ze het erin hebben laten zitten. Het casual zaterdagavondpubliek let er niet op, maar ze weten dat molloten zoiets wel zien en dan dus weer een kandidaat kunnen afstrepen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #128 Gepost op: 6-02-2023, 23:20:58 »
Het is sowieso geen seintje naar de productie. Kan hier ook niets verdachts in zien. Vind het wel een beetje raar, maar wie weet doet Nabil dat wel vaker.

Tunnelgraver ben het niet met je eens dat je hem hierdoor af kunt strepen als mol.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2023, 23:22:50 door Lonneke*L »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #129 Gepost op: 6-02-2023, 23:28:17 »
Dan hebben ze echt nieuw personeel nodig in de regiekamer. Want dan zou dit de allergrootste blunder ever zijn ::rofl::


nou, bij Miryanna en Stine was er ook sprake van een fout bij de edit. Bij de eerste was in de spiegeling een rode gloed te zien, en de naam van Stine was "vergeten" bij een testvraag.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #130 Gepost op: 6-02-2023, 23:29:57 »
Als jij dat in dezelfde categorie blunders schaart dan mag dat  ::ok::

Ik denk daar anders over

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #131 Gepost op: 6-02-2023, 23:32:46 »
Tunnelgraver ben het niet met je eens dat je hem hierdoor af kunt strepen als mol.


Dat mag. Maar hoe zie jij het dan voor je? Stel: hij is wél de Mol. En dan wordt dat straks bij de finale duidelijk. Dan gaat men toch massaal naar dit moment wijzen? Dus dan heb je als eindredactie toch geblunderd? Het had eruit moeten worden gehaald.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #132 Gepost op: 6-02-2023, 23:34:11 »
Ik denk dat ik ook switch naar Nabil. Niet echt van harte, maar afl.5 eens teruggekeken met de Nabilbril op en dan vallen er wel dingen op. Everon kiest Everon 2.0 dacht ik opeens.

Nabil is resoluut bruut sturend met zijn hele koffer in 2'n splitsen, sjonge wat een risico, zonder daarover overleg te hebben. Ze hadden ook bijv. €500 in de € enveloppe kunnen doen, waarom anders een bedrag opschrijven op het briefje.
In het Hotel is er een lange tijd dat hij alleen is, precies weer het moment dat de porto hapert, net als in het doolhof. In die periode kan hij de schakelaar van Ranomi verprutsen en zorgen voor een foute knipper-code. Het kan bijna niet anders dan dat de fout uit het hotel komt. Ranomi, Daniel en Jurre waren al vijf keer 100% succesvol met het lezen van de morse, en niet met makkelijke woorden, zelfs inclusief '?' en een woord als 'sinks'. 'klein' fout lezen vind ik onwaarschijnlijk.

Het wordt voor mij even alles terugkijken om erachter te komen of ik met de Nabil-bril op bevestiging krijg of niet.

Omdat ik denk dat Ranomi vanaf het begin op Nabil zit vanwege de gele kleur van hun kist en ze door deze, beetje smerige mollenstreek -de mol zorgt voor €1250 in haar kistje en eigenhandig voor haar uitschakeling- totaal Daniel en Jurre is gaan verdenken, zou het kunnen zijn dat ze het spoor bijster raakt en er uitvliegt. Een grote bedreiging voor Nabil minder.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #133 Gepost op: 6-02-2023, 23:41:36 »
Als jij dat in dezelfde categorie blunders schaart dan mag dat  ::ok::

Ik denk daar anders over

In beide gevallen kon je eruit afleiden dat zij de eerstvolgende afvallers zouden zijn.

Hetgeen bleek te kloppen.


Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #134 Gepost op: 6-02-2023, 23:42:12 »
Als ze een seinende mol naar de regie in beeld brengen op deze manier is het programma echt afgezakt naar t absolute dieptepunt. Het viel namelijk nogal op.


Ja, daarom hoop ik dat Nabil niet de Mol is, want dat zou zo'n beetje het morele faillissement van de huidige makers betekenen. Voor de duidelijkheid: dat zeg ik dus niet vanwege Nabil (prima kerel) en ook niet vanwege de Nabil-tunnelaars (want ik zie hier best goede argumenten).
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #135 Gepost op: 6-02-2023, 23:53:50 »
In beide gevallen kon je eruit afleiden dat zij de eerstvolgende afvallers zouden zijn.

Hetgeen bleek te kloppen.

En hieruit zou blijken wie de mol is. Dat mag jij hetzelfde vinden en ik dus niet. Vind deze ernstiger x100

Ieder zn mening

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #136 Gepost op: 6-02-2023, 23:56:44 »
Lijkt me sowieso een seintje naar de productie.

Is misschien gewoon een retake. Nabil wilde dat shot niet nog een keer opnieuw, hoop ik...
« Laatst bewerkt op: 7-02-2023, 23:20:26 door Amethyst »

Offline JeaNinja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #137 Gepost op: 7-02-2023, 00:02:25 »
Ik vind het vreemd, en ja het zou zeker jammer zijn als dit een ongelukje is. Ik weet niet wat die gast daar staat te doen...  ??? Maar ik ren vooralsnog niet in tegenovergestelde richting deze tunnel uit. Daarvoor vind ik het nog te open voor interpretatie.

Het was mij eerlijk gezegd niet zo snel opgevallen, althans, ik had er niets achter gedacht in eerste instantie. En ik zit hier al een tijdje, in deze tunnel.  :)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #138 Gepost op: 7-02-2023, 00:24:46 »
Ik neig dus heel erg naar Jurre na afl 4, maar ik ga toch niet afstappen van Nabil omwille van zijn plek en acties in de aflevering.

1. Zonder mol in een opdracht?
1.1 Argument dat pleit tegen Nabil
Het enige dat ik echt niet kan loslaten is een opdracht spelen zonder mol. Nabil en Soy waren niet met de stoelenopdracht mee. Een opdracht zonder mol...?

1.2 Argument om dat weer recht te praten
Hoewel je dat eventueel ook weer kunt weerleggen naar dat dit een gesplitste opdracht was waarin groep 1 de stoelen deed en groepje 2 (Nabil en Soy) het geld verdelen. En dat gebeurt wel vaker natuurlijk dat groepen los van elkaar dingen doen en waar de mol dan zit, maakt niet uit.

2. de kofferkeuze van Nabil
2.1 Argument dat pleit tegen Nabil
Nabil pakte meteen de 2.500 euro koffer. Als hij de mol is, weet hij dat hij een opdracht gaat missen en dat je op een lastige molplek komt, waar je echt je best moet doen dat geld eruit te spelen.

2.2 Argument om dat weer recht te praten
Nabil pakte de 2.500 euro, en kreeg die later ook van Anke toebedeeld (over het pakken zo nog meer). Zelfs als hij daarmee een plan had om iemand anders op 2.500 te krijgen, was er niks tegen de dominante Anke in te brengen. Dan moet je als mol het lot accepteren dat je in een moeilijke molpositie zit.

Molposities Nabil in het spookhuis en aan tafel
3.1 Argument dat pleit tegen Nabil
Nabil komt in een positie waarin hij afhankelijk wordt van het lot en overtuigingskracht en binnen veel minder invloed heeft op de morsecode. Met een beetje pech gaat er heeeeeel veel geld in de pot. Het is veel makkelijker de twijfelende kandidaat te spelen zoals Jurre. Joker pakken, weg geld (en Anke beïnvloeden). Die plek kreeg hij weliswaar toebedeelde van Anke, maar hij pakte zelf ook die hoogste koffer meteen, nog voor Anke dominant werd aan tafel. En bij de spookhuisopdracht kiest hij voor binnen, terwijl buiten de morse verkloot is en de kans groter is dat te doen.

3.2 Argument om dat weer recht te praten
Maar wat als dit allemaal part of the plan is? Hij greep niet voor niks direct dat koffertje van 2.500. In zijn mollicitatie of voorstelvideo zegt hij ervan te houden mensen te manipuleren. Dit spel was bij uitstek voor manipulatie bedoeld. Hij sprak bewust met Daniël en Ranomi (die heeft ie in zijn zak). Weliswaar zat hij binnen in het spookhuis, maar hij was daar alleen op momenten. Even de schakelaar overhalen is een leuk moment voor aflevering 10 en hoewel hij Ranomi ingepalmd heeft is klooien met het licht prima om al 1.250 bij voorbaat weg te kunnen spelen.

Bij de face to face met Daniël kwam dan wel geld in de pot, maar niet op conto van Nabil. Nabil doet daar vaag in de hoop dat Daniël twijfelt en dan dus verkeerd gokt. Het is door Soy - "ga je nog wat zeggen, is dit alles?" dat er meer gesproken wordt.

Dus ja: geen invloed aan tafel, mist een opdracht, lastige molposities... maar het is toch uit te leggen.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2023, 09:52:14 door MollenvangR »

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #139 Gepost op: 7-02-2023, 02:18:43 »
“Jullie gaan mij drie keer helpen om wat recht te zetten, daarmee help ik jullie.”
Katie hoeft dus niets te doen, door de drie opdrachten uit te voeren help je jezelf. Zegt het woord ‘daarmee’. Ik denk door deze zin dan ook dat deze opdracht geen escaperoom is (veel te simpel lees ik overal), maar een opdracht om de mol te vinden. Alleen zien de kandidaten het niet.
De wijzende soldaat linkt de wijzende Nabil met de opdracht om de letter op Daniel scheef te zetten. De kamernummers en de 2e en 3e opdracht bevat de code om deze opdracht te linken aan het woord MOL. De sleutel van kamer 15 in zijn wijzende hand gaf mij het idee.
Katie staat aan de andere kant van de spiegel (denkbeeldig) en schrijft op het glas. Ik denk dat Katie en de mol (denkbeeldig) dezelfde zijn, dus als de mol door de spiegel kijkt, ziet hij als het ware zichzelf staan. Nabil steekt zijn duimpje op (Verschijning #104), omdat hij vindt dat het goed gaat. Niks fout van de regie. Volgens mij  ;)

Ik begrijp nog steeds niet wat ik waar moet posten, dus overal staat wat.
Verschijning #104 verbinding met transport. Portretten #102 opdracht 3 en #108 opdracht 1. Bij Nabil #101 kamernummers en MOL.