Auteur Topic: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo  (gelezen 24699 keer)

Offline tartarus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #100 Gepost op: 12-02-2023, 11:13:02 »
Nee, ook Soy en Nabil. Wat ik qua kansberekening trouwens wel vreemd vind (Ranomi zei dat ze de vragen volgens kansberekening invulde). Als zij kandidaat is, zou dat 40% kans op de mol zijn, de andere optie 60%.

Ach ja, dat is waar ook. Dank voor de correctie!
"hier klopt wat niet", zei de hartchirurg

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #101 Gepost op: 12-02-2023, 11:54:08 »
Voor het scenario dat torenhoge molverdachte Jurre het om die reden toch niet is, kom ik als tweede op Ranomi uit. Ik heb weinig verdachte acties van haar opgeschreven, waardoor ik haar niet verdenk, maar ik heb sowieso weinig acties van haar opgeschreven. Ze kan ook een erg door de regie uit de wind gehouden mol zijn.

Er zitten wat kandidaatse dingen bij, maar weinig die echt onmogelijk zijn voor een mol. Het meest kandidaatse wat ik over haar heb opgeschreven is in de badeend-opdracht. Ze noemt daar dat er een telefoonnummer op het vliegtuig staat. Ze lijkt ook niet per se heel erg bezig met de badeend zo snel mogelijk boven te krijgen of de vraagteken-envelop te openen. En ze haalt weinig, maar weinig onnodig geld op bij het doolhof. Naar mijn mening niet nodig voor een mol, maar je zou het als goodwill kweken kunnen beschouwen. Ook zijn er kleine acties, zoals in de propshop met een witte duif aankomen, die de foto veel duidelijker maakt (en ook goed gefotografeerd wordt door het andere team). Maar de andere kandidaten hebben meer kandidaatse acties.

En ze kan best wat gemold hebben voor beelden in de laatste aflevering, zoals in de propshop, bij de muziekopdrachten, de rebus, met de porto die ze vaak heeft, het toewijzen van de zitplaatsen in de kerk, en tijdens de roadtrip.

Een echt goed passend molprofiel is het niet, maar als Jurre het niet is vind ik haar de meest geloofwaardige molkandidaat.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2023, 11:56:33 door Theovv »

Offline foxhunter

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #102 Gepost op: 12-02-2023, 14:05:43 »
Ik lees hier wat commentaar dat Ranomi het niet kan zijn, maar verwerp dat net zo gemakkelijk als dat het geleverd is. Het bestaat tot nu toe vooral uit ongeloof, inhoudelijk ook onjuist. Nabil verdacht Anke en Ranomi en zal Ranomi hebben laten valllen, zodra ze haar joker meteen inzette.

Ik vond de reactie van Ranomi op haar groene scherm, toen ze buiten was, overtuigend. Als er dan een reden is waarom zij het niet is, dan dit wel. Maar Ranomi is in principe heel naturel in het spel, geacteerde momenten zou ze wel kunnen. Maar dit acteren in beeld moet bij haar beperkt blijven, anders kan ze het niet zijn.

Ranomi heeft deze aflevering het minste verdiend. Wilde wel voor twee koffers gaan, gezien de verdenkingen kan ze zich dat nu wel veroorloven.
- liep als enige, naast Nabil, niet volledig over de eierplanken;
- schoot de pijlen hoog over, en hield het meerderen keren laten schieten door 1 schutter tegen, zoals voorgesteld door Jurre;
- bedacht een oplossing met het kraagje van de struisvogel die mislukt en verwijst naar tijdsdruk. Laatste shot als ze haar verhaal af heeft is mooi. Haar verhaal is af, maar kijkt dan weg. Ze zat aan de limiet van haar mogelijkheden.
Er gaat bij deze spelletjesfanaat niks goed. Vreemd.

Mandela: dans en muziek. En wie hebben we al twee keer horen zingen? Ranomi zong 300 euro en nu een stuk beter iets uit de sound of music. Hills are alive? De lyrics sluiten mooi aan bij de uitspraak van Mandela.

Ze aten een ei. Mollen eten eieren. (En daarna struisvogel).
Ranomi baalt als zwemmer van ruimte tussen haar tenen, maar laat dat nou een kenmerk zijn van een mol. Die hebben lange graaf nagels met ruimte daartussen.

De beste molactie zit bij Ranomi.

Offline Esvin0210

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #103 Gepost op: 12-02-2023, 14:25:13 »
4 van de 5 afvallers tot nu toe hebben gestemd op (o.a.) Ranomi en vielen daarna af. 1 wil ik nog best geloven, maar 4?

Offline Elliebellie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #104 Gepost op: 12-02-2023, 14:39:44 »
4 van de 5 afvallers tot nu toe hebben gestemd op (o.a.) Ranomi en vielen daarna af. 1 wil ik nog best geloven, maar 4?

Verdenkingen van de afvallers:

Sarah: Froukje, Ranomi, Daniel, Sander
Froukje: Nabil, Ranomi, Jurre (blijkt achteraf bij Splinter en IG vooral Nabil te zijn geweest)
Sander: vol op 1, niet Annick, niet Daniel (verdacht hiervoor #1 Soy en Annick)
Annick: bijna vol op 1, diegene is niet Daniel, niet Nabil, en zelfde als Nabil (Anke of Ranomi)
Nabil: weer Anke, beetje Ranomi

Het kan nog makkelijk Ranomi zijn, juist omdat ze door de eerste afvallers werd verdacht. Wat een typische truc is, die de makers al jaren uitvoeren.

Ranomi was mijn schot voor de boeg-mol en heb haar sindsdien niet kunnen wegstrepen, dus ik blijft mijn punten op haar inzetten. Het enige onverklaarbare is de €300 bij opdr 4.1. Ik houd Jurre nog als optie open, maar voor mij zijn de anderen echt afgevallen door duidelijke kandidaten/anti-mol acties.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #105 Gepost op: 12-02-2023, 15:20:19 »
Nee, ook Soy en Nabil. Wat ik qua kansberekening trouwens wel vreemd vind (Ranomi zei dat ze de vragen volgens kansberekening invulde). Als zij kandidaat is, zou dat 40% kans op de mol zijn, de andere optie 60%.
Ik weet de keuzemogelijkheden even niet meer zeker. Maar waren er niet 3 opties (envelop geld, envelop joker, geen envelop)?  Dan is de groep joker en zonder envelop (als je haar niet meerekent) net zo groot.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #106 Gepost op: 12-02-2023, 15:29:58 »
Nee er was keuze uit 2 enveloppen.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #107 Gepost op: 12-02-2023, 15:33:53 »
Dan klopt het statistisch gezien inderdaad niet. Of ze moet haar eigen logica erbij meegenomen hebben en eerst wat mensen doorgestreept hebben die ze echt de mol niet vond en op de rest de kansberekening hebben losgelaten  >:D

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #108 Gepost op: 12-02-2023, 15:41:39 »
Misschien klopt het helemaal niet bij wat Ranomi invulde. Per ongeluk (regiefoutje) of opzettelijk. In het verleden kon je uit de testvragen soms opmaken wie de mol moest zijn. Daar was ook altijd een topic over maar dit seizoen hebben we er niet echt op gelet lijkt wel. Terwijl we echt wel veel aangeklikte testvragen in beeld krijgen en er testvragen op het molgeld lijken te staan? Dan kan er wel een hint inzitten natuurlijk.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #109 Gepost op: 12-02-2023, 20:25:59 »
Ik zou graag zien dat Ranomi de mol is, maar het kan toch bijna niet meer nu ze als eerste van haar groep een kist met een stoel gepakt heeft (zie aflevering discussie)? Hetzelfde geldt voor Soy (en Daniël).
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #110 Gepost op: 12-02-2023, 20:41:20 »
Bij Soy en Daniël was helder dat ze zodra ze nog een kans kregen de ander de stoel wilde hebben. Bij Ranomi was dat minder evident volgens mij. Mogelijk heeft ze wel info over de andere groep ontvangen als hun keuze moment (net) even eerder was.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #111 Gepost op: 12-02-2023, 22:39:19 »
Mogelijk heeft ze wel info over de andere groep ontvangen als hun keuze moment (net) even eerder was.


Hoe dan?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #112 Gepost op: 12-02-2023, 22:41:19 »
Er waren 2 licht bruine en 1 donkere kist. Als de kist links stond dan was er gekocht. Rechts niet? Oid…

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #113 Gepost op: 12-02-2023, 23:08:55 »
Scherp!    ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #114 Gepost op: 13-02-2023, 12:57:07 »
Of veel simpeler en minder tellen: plek van Ranomi’s naam. Die kaartjes waren er immers opgeplakt.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #115 Gepost op: 15-02-2023, 00:30:02 »
Vind het lastig in Ranomi de MOL te zien. Heb de afleveringen weer terug gekeken maar kan niets overtuigends vinden. Wat kleine dingen hier en daar maar niets waarvan je denkt daar zou ze wel eens slim gemold kunnen hebben.
Ranomi brengt, naar mijn smaak, teveel geld in de pot.Dat is echt onmols.
Toch zou ik het erg leuk vinden als ze de MOL blijkt te zijn, maar ben dan wel benieuwd naar de molstreken.
Het enige waarvan ik denk dat naar haar wijst, naast de badeendjes, zijn de kleuren van de kisten in 1.1. De Olympische en WK kleuren. Heb daarvan niets meer terug gezien in andere afleveringen.
Ben erg benieuwd naar de ontknoping.

Offline foxhunter

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #116 Gepost op: 18-02-2023, 14:52:30 »
Ranomi tijdens de test:
Jurre is duidelijk aan het klooien, volgens haar is hij het niet. En gaat op Soy, want het is een gevoel.
Ik vind dit zeer overtuigd en naar ons toe overtuigend.
Ranomi, Dat heet gutfeeling en die is prima op orde.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #117 Gepost op: 22-02-2023, 23:23:40 »
Ik denk niet dat ze het is, maar na Jurre is zij wel mijn optie 2 en vooral toen ik terug kijk vond ik wel wat dingen opvallend en zeker dat ze best vaak op een plek waar ze het best kan mollen vind ik zelf en achterwege houden dat ze bij die posities niet echt iets deed als mol. Staat ze er wel vaak in die posities.

Aflevering 1, opdracht 2 Bij de kist opdracht denk ik dat de mol gekozen heeft om niet uit de kist te gaan of wel uit de kist, maar niet bij de Rik is gekomen. Van de overgebleven kandidaten zijn dit: Soy, Ranomi en Daniël. En heel toevallig staat de kist van haar en Nabil op de plek waar ze Rik ontmoeten, titel verbinding.
Bij opdracht 2: Zangopdracht - denk ik dat de mol niet heeft gezongen, omdat je daar het minst kan mollen. En bij die andere groep waar Daniël en Ranomi zitten bepaal je hoeveel geld ieder kandidaat krijgt en bij de subopdrachten hoeveel extra zangers mee mochten zingen. En ik zag Ranomi eigenlijk niks doen.

Aflevering 2 opdracht 2 Denk dat de mol bij de groep zat waar je de foto’s moest uitbeelden wat je later verstuurt naar de andere groep om de goede foto’s te maken. Want daar kan je het beste mollen als je de foto’s niet goed uitbeeld, voorbeeld van een vogel een vis maken, en zij konden met de rebus het geld verdubbelen. En Ranomi begon met een verkeerde opening voor de rebus, wat iedereen overnam. Jurre maakt natuurlijk de foto’s ook raar.

Aflevering 3 vind ik lastig om te zeggen waar de mol het best kan zitten, dus die sla ik over. Aflevering 4 + 5 ik denk dat de mol zeker niet van de groep los wil of je zou hier kunnen mollen. In aflevering 4 geldt dit dan voor Daniël die niet de eend naar boven duwde met Annick en aflevering 5 bij Soy dan die met Nabil de koffertjes met geld verdeelde. Met de eerste opdracht in de kerk. Ene kant denk ik dat je veel buiten kan mollen door verkeerde informatie door te geven, wat Jurre waarschijnlijk gedaan heeft. Maar binnen heb je wel het overzicht en kan je nog van alles fout doen, daarom denk ik dat de mol liever binnen wil staan. En opdracht 2 in het hotel blijven bij de portretten of buiten. Volgens mij kan je beter buiten staan om te voorzorgen dat er zo min mogelijk geld verdiend wordt straks met kistjes openen.het nadeel met kistjes openen is dat Ranomi geen kistje mag openen. Jammer maar zo verdiend ze zeker geen geld en aan een joker heb je niks als mol.

Aflevering 6 ja de mol zit bijna zeker in de groep waar niks verdiend werd. Natuurlijk kan het ook in de andere groep zijn, dat je denkt oh we hebben heel erg ons best gedaan en moeten even kisten meenemen om te voorzorgen dat ons geld er zeker niet inkomt, maar een nadeel is je weet denk ik als mol niet wat de andere groep gedaan heeft, dan kan je beter het gelijk verpesten voor de zekerheid. En als de mol wel zijn of haar scherm gezien heeft maakt voor dit eigenlijk niks uit, want de mol gaat zeker door.

Aflevering 7, bij de eerste opdracht geloof ik bijna zeker dat de mol voor jokers is gegaan en bij opdracht 2 denk ik zeker dat de mol alles heeft gedaan om te voorzorgen om de afspraak met de mol te winnen. En bij de analoge test denk ik dat de mol één van de laatste is die bij Rik is gekomen. Bij de laatste aflevering kan dit dan vooral op Ranomi en Jurre slaan.

Wat ik al zei ik geloof dat Jurre het is, maar vind wel dat Ranomi op hele goede molpekken staat, maar helaas niet echt gebruik van heeft gemaakt! Vind vergeleken met Daniël en Soy haar echt vaker op een molplek staan en zelfs meer dan Jurre denk ik, maar dit ligt aan hoe je erna kijkt. En ik weet dat mensen altijd zeggen dat ze redelijk veel geld verdiend, maar dit vind ik als je na Jurre kijkt ook echt reuze meevallen.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2023, 23:50:35 door Mol1991 »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #118 Gepost op: 23-02-2023, 14:23:47 »
Ranomi tijdens de test:
Jurre is duidelijk aan het klooien, volgens haar is hij het niet. En gaat op Soy, want het is een gevoel.
Ik vind dit zeer overtuigd en naar ons toe overtuigend.
Ranomi, Dat heet gutfeeling en die is prima op orde.

Daarom dat ze ook een vraag op Jurre invult :-[

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #119 Gepost op: 23-02-2023, 15:35:36 »
Daarom dat ze ook een vraag op Jurre invult :-[
Ik denk dat het volgende is gebeurd: Ranomi was van plan op Soy te gaan. Ontdekte al vrij snel 2 tunnelaars op haar en besloot te spreiden. Super slim!