Auteur Topic: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo  (gelezen 24686 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #80 Gepost op: 7-02-2023, 07:22:40 »
Wat begon als een foxhunter-verhaaltje, begint toch redelijk serieus te worden.

De hint met 'drie keer de naam van Katie' wijst Ranomi aan. Na de derde keer Katie's naam te horen in de opdracht: Eerst zien we Ranomi op haar rug in beeld, daarna haar afbeelding.

Anke over de tranen van Ranomi: ik vind het heel erg voor je.
Nabil in extra materiaal hotelindeling: Ik doe nu aan mensplaying.
Soy in extra materiaal angsten: spelletjesmeisje en denigrerend grappen over Ranomi.

Ranomi die altijd het goede lijkt te doen. 300 euro bij de fruitkisten.
Hebben we dit jaar weer een soort Miljouska? Het spelletjesmeisje Ranomi?
Ranomi doet af en toe wat onnozel en wordt door de groep niet serieus genomen.

Hoewel de meeste kandidaten steeds wanhopiger worden, bij Anke, Soy en Jurre is de wanhoop af te lezen, zie je bij Ranomi vaak spelplezier.

0.0 Ik kan wel een beetje onnozel doen.

1.1 In de kring: vraag: Ben je opgelucht. Antwoord: Weet ik niet.
1.2 Ontsnapt samen met Nabil niet uit de centrale Box, Nabil in beeld met geel hesje.
1.3 Kan letters verwisseld hebben, die Daniël net goed gespeeld had.
2.1 Gaat een keer af met knikkers op de schaal, valt niet op deze opdracht. Ontdekt de 500 euro spaarpot. Nabil verspreekt zich met -200, maar volgens Heinz moeten we daar niet te zwaar aan tillen. Kunstgreep Nabil met dubbele draagbaar?
2.2 Gaan we nu een vis als een vogel doen? Wie legde de zonnenbrillen neer?
3.1 Probeert de groep te verleiden tot het indrukken van een tweede keer van de knoppen
3.2 Maakt peking eend van eend. Met het oog op de aanwijzing van het seizoen?
3.3 Deelt geen kennis over de inhoud van de kistjes. Staat lang te hakken op het ijs en Annick krijgt de schuld.
4.1 Pakt 300 euro in het doolhof in aanloop naar grote geld opdrachten
4.2 Staat op het essentiele moment (enveloppe openmaken) klaar met een geopende enveloppe met de flap naar voren. Jurre steekt zijn hand in de enveloppe en pakt het briefje eruit. Had onderweg de telefoon en wist dat het vliegtuig op tijd kwam.
4.3 Speelt als enige op zeker door de 500 euro te pakken. Komt hierdoor in 5.3 niet op de plek van Soy/Nabil.
5.1 Bij de kerkstoelgangers 😅 kiest ze gauw een positie in de kerk en wordt naar ons toe benadrukt door Daniël dat dit de positie is waar de mol wil zitten. Algemene gedacht nu is: dat is dan mislukt, want Daniël en Ranomi houden overduidelijk Jurre in de gaten. Ranomi stelt vragen aan Daniël op het moment dat hij informatie van het buitenteam binnenkrijgt. Zet catwoman, always late op de juist plek. Voor de rest werd er vooral veel geklooid. Is weer het enthousiaste spelletjesmeisje.
5.2  Pakt twee stiften omdat ze niet de morse wil decoderen. Heeft een sweater gewisseld voor een jas en is vermoedelijk naar binnen gegaan, terwijl Daniël en Jurre de morsecode aan het ontcijferen waren. Loopt ogenschijnlijk doelloos rond met een porto. Geeft als eerst aan dat er een portoprobleem is.  Ranomi heeft Jurre en Daniël vermoedelijk voor een verkeerde lamp gezet, van de (R)oze (K)erk? Die mannetjes die bij het hotel in beeld kwamen, dat was om Nabil verdacht te maken.
(( Het licht van de roze kerk op knipperen zetten en Zet de schakelaar om bij haar eigen schilderij/afbeelding. Dat laatste kon ze doen toen ze haar jas ging halen, want als Nabil en Anke de schakelaar weer omzetten, dan gaat het licht in de school uit en dan is Ranomi al lang weer terug bij Daniël en Jurre. Dit is een aflevering 10 momentje. ))
5.3 Laat de kandidaten vechten om jokers, haar taak was gedaan. Een mol heeft niks met jokers. Toont verdrietig haar teleurstelling dat ze niet mee mag spelen. Het lijkt alsof ze slachtoffer is van een molactie van Jurre of Daniël. Speelt het teleurgestelde spelletjesmeisje dat niet mee mag doen.  Knap als je dan je lach kan inhouden.

Soy lacht om Ranomi in het extra materiaal over angsten in de bus door de Karoo. Anke overweegt Ranomi nog wel, maar dan zit ze in de verkeerde bus in de Karoo.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2023, 07:24:43 door foxhunter »

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #81 Gepost op: 9-02-2023, 20:03:52 »
Soy in extra materiaal angsten: denigrerend grappen over Ranomi.
Huh? Hij noemt haar slim.

Offline foxhunter

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #82 Gepost op: 10-02-2023, 07:27:37 »
Huh? Hij noemt haar slim.
In woorden wel, maar die glimlach op zijn gezicht richting Jurre laat zien dat hij het niet meent. Twee gezichten, slim, spelletjesmeid. Hij gebruikt Ranomi om Anke op het -volgens hem- verkeerde been te zetten. Hij heeft een blinde vlek voor Ranomi en dat kan hem wel eens duur komen te staan.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #83 Gepost op: 10-02-2023, 10:39:05 »
Ik vind Ranomi een leuke optie. Maar.... Sarah spreidde op Ranomi, Froukje spreidde op Ranomi, en Annick zat op één lijn met Nabil, die Ranomi als hoofdverdachte had. Deze dames vlogen er alle drie uit. Vooral het rode scherm van Annick is een streper.

Nabil zegt in afl. 5 Ranomi wel een joker toe als ze geld pakt, en Daniel niet. Hij heeft haar kunnen strepen (vanwege zelf in eerste instantie het rode scherm, en anders wel het rode scherm van Annick). En kan nu dus haar vertrouwen zoeken, zoekt misschien wel een nieuw bondje.

Offline foxhunter

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #84 Gepost op: 10-02-2023, 10:48:00 »
Ik vind Ranomi een leuke optie. Maar.... Sarah spreidde op Ranomi, Froukje spreidde op Ranomi, en Annick zat op één lijn met Nabil, die Ranomi als hoofdverdachte had. Deze dames vlogen er alle drie uit. Vooral het rode scherm van Annick is een streper.

Nabil zegt in afl. 5 Ranomi wel een joker toe als ze geld pakt, en Daniel niet. Hij heeft haar kunnen strepen (vanwege zelf in eerste instantie het rode scherm, en anders wel het rode scherm van Annick). En kan nu dus haar vertrouwen zoeken, zoekt misschien wel een nieuw bondje.
Vooral in het begin zaten er best wat mensen op Ranomi als mol. Bij een spreiding 1:4 of 1:10 Ranomi meenemen maakt verschil. En Annick die heeft zelf aangegeven dat ze niet op zat te letten, zij wist de antwoorden gewoon niet.

Maar de mooiste aanwijzing naar Ranomi vind ik de twee stiften die ze uit het kistje pakte buiten bij het spookhuis. Voorkennis.
Dat Nabil Ranomi streept heeft alles met de fruitkisten opdracht te maken. Nabil en Soy stonden toe te kijken hoe Ranomi 300 euro pakt. En dat naar ons toe in een biecht nog eens benadrukt als individueel geld. Die 300 euro kon ze pakken, omdat de rest de opdracht al verprutst had.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2023, 10:50:38 door foxhunter »

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #85 Gepost op: 10-02-2023, 11:08:59 »
In woorden wel, maar die glimlach op zijn gezicht richting Jurre laat zien dat hij het niet meent. Twee gezichten, slim, spelletjesmeid. Hij gebruikt Ranomi om Anke op het -volgens hem- verkeerde been te zetten. Hij heeft een blinde vlek voor Ranomi en dat kan hem wel eens duur komen te staan.
In dezelfde scène zaait hij twijfel over Daniel. Het zijn namelijk goede spelers, als mol moet Soy voor ze oppassen.  ;D.

Hoewel Daniel volgens mij het rode scherm had. Maar die is daardoor weer wat wijzer.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2023, 11:13:28 door Dusss »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #86 Gepost op: 10-02-2023, 11:33:10 »
Ik vind Ranomi een leuke optie. Maar.... Sarah spreidde op Ranomi, Froukje spreidde op Ranomi, en Annick zat op één lijn met Nabil, die Ranomi als hoofdverdachte had. Deze dames vlogen er alle drie uit. Vooral het rode scherm van Annick is een streper.

Lijkt zo, ja. Aan de andere kant lijkt het mogelijk handgeschreven lettertype op de spiegels op het handschrift van Ranomi (te zien in de roze kerk), lijkt de stem van Katie op die van Ranomi, was ze heel verdacht in het doolhof (zie de analyse van SanderFMC) en trilde ze bijna het beeld uit van de stress na het telefoontje van Everon. Daarnaast lijken de vooraf bedachte hints naar haar te wijzen ...maar is interpretatie.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2023, 10:53:45 door Amethyst »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #87 Gepost op: 11-02-2023, 22:08:36 »
Eigenlijk vond ik Ranomi deze afl. best verdacht! Het is dat ze de eerste afleveringen zo weinig in beeld was, anders was ze voor mij toch een serieuze molkandidaat geworden.
Het zou wel geniaal zijn als ze het toch zou zijn (al denk ik van niet).  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #88 Gepost op: 11-02-2023, 22:22:42 »
Voor mij de enige die het nog kan zijn als Jurre het niet is. Jurre ligt er dik bovenop en als hij er toch uit vliegt is Ranomi een hele mooie verborgen mol. Ze zat samen met Jurre in het groepje dat geen geld verdiende en wel 1000 euro uitgaf, 2000 minder dan het andere groepje. Maar ze heeft ook wel wat kandidatenpunten gescoord. Wellicht nuttig om Ranomi eens opnieuw tegen het licht te houden.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #89 Gepost op: 11-02-2023, 22:54:28 »
Ja, misschien kan het inderdaad geen kwaad om Ranomi opnieuw tegen het licht te houden.  ::vergroot::
Kan natuurlijk ook zijn dat ze nu meer opvallend in beeld is, misschien omdat ze finale-kandidaat wordt?
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #90 Gepost op: 11-02-2023, 22:56:03 »
Ik denk dat ze er volgende keer uit ligt.  ::vergroot::

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #91 Gepost op: 12-02-2023, 09:11:02 »
In Niet de mol is Nabil heel duidelijk dat hij Ranomi als hoofdverdachte had en er op haar is uitgegaan. Dit zorgt er eigenlijk voor dat Ranomi het bijna niet meer kan zijn (of iedereen moet op Ranomi zitten wat volgens mij niet zo is).

Offline Heinz

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #92 Gepost op: 12-02-2023, 09:44:03 »
Inderdaad. Nabil gaf de joker aan Ranomi om haar uit te testen maar eigenlijk was ie al zeker (dat zij het moest zijn), zoiets zegt hij.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #93 Gepost op: 12-02-2023, 10:07:28 »
Een van zijn hoofdverdachten, zegt hij. Dat uittesten bestond vooral om te kijken of ze hem zou inzetten bij de test, want de Mol zou dat niet doen. ::) Grappig dat hij meteen toegeeft aan Splinter dat dat geen goede tactiek was, haha.

Nee, ik haal hier absoluut niet uit dat hij op Ranomi is gegaan. Plus dat hij haar nog 'een beetje' verdacht, zoals hij zelf zegt in de testbiecht.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #94 Gepost op: 12-02-2023, 10:09:55 »
Molduel Jurre vs Ranomi? :D

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #95 Gepost op: 12-02-2023, 10:20:00 »
Dat uittesten bestond vooral om te kijken of ze hem zou inzetten bij de test, want de Mol zou dat niet doen.


Waarom niet? Een Mol die een joker krijgt van een kandidaat, zal die joker juist met veel plezier inzetten. Ziet er immers lekker kandidaats uit en helpt hem of haar bij het wegspelen van verdenkingen.

Kortom: erg dom van Nabil. Hij had die joker gewoon zelf moeten inzetten.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #96 Gepost op: 12-02-2023, 10:28:54 »
Klopt. Ik geef ook alleen aan hoe Nabil redeneerde. Dat dit geen goede test van Ranomi was, zag hij achteraf ook in. Hij kon er gelukkig wel om lachen. ;D

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #97 Gepost op: 12-02-2023, 10:30:17 »
Ik heb lang op ramoni gezeten als derde optie. Maar 2 afleveringen geleden ofzo afgeschreven.
Voor mij kan het alleen nog maar Jurre of wensmol Anke zijn. 
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline tartarus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #98 Gepost op: 12-02-2023, 10:41:31 »
Het viel me op dat (volgens de montage) Ranomi lijkt te klikken op dat de mol geen envelop had geopend in het hotel.
Dat was zij toch als enige, omdat ‘klein’ niet klopte?

Edit: in het begin, bij de eerste 15 vragen.
"hier klopt wat niet", zei de hartchirurg

Offline JeaNinja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ranomi Kromowidjojo
« Reactie #99 Gepost op: 12-02-2023, 10:46:33 »
Het viel me op dat (volgens de montage) Ranomi lijkt te klikken op dat de mol geen envelop had geopend in het hotel.
Dat was zij toch als enige, omdat ‘klein’ niet klopte?

Edit: in het begin, bij de eerste 15 vragen.

Nee, ook Soy en Nabil. Wat ik qua kansberekening trouwens wel vreemd vind (Ranomi zei dat ze de vragen volgens kansberekening invulde). Als zij kandidaat is, zou dat 40% kans op de mol zijn, de andere optie 60%.