Auteur Topic: [Funstuff] WIDM-Quiz!  (gelezen 26454 keer)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #240 Gepost op: 5-02-2023, 23:24:30 »
Merel had er 1 in haar joker.

Die herinner ik mij terug
klaar voor de strijd

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #241 Gepost op: 6-02-2023, 15:53:17 »
wouterv heeft de meeste goede antwoorden gegeven dus hij mag de nieuwe vraag stellen.
Er is ook nog de vrijstelling van Jeroen in seizoen 17 die ik half wel/half niet vind tellen.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #242 Gepost op: 6-02-2023, 16:23:00 »
een korte deze keer:

Wat is het meest gênante stukje WIDM uit alle seizoenen?
klaar voor de strijd

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #243 Gepost op: 7-02-2023, 12:16:34 »
Ik heb ooit in een interview gelezen of podcast gehoord (geen idee meer) dat Olcay in haar broek plaste tijdens een opdracht, waar iedereen bij was. Maar dat was niet te zien in de aflevering, dus ik denk dat het niet is wat je zoekt.

Overigens vond ik het ontzettend sterk van haar dat zij dit gewoon vertelde, want er zijn heel veel mensen die dit hebben.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #244 Gepost op: 7-02-2023, 12:17:35 »
Ik heb ooit in een interview gelezen of podcast gehoord (geen idee meer) dat Olcay in haar broek plaste tijdens een opdracht, waar iedereen bij was. Maar dat was niet te zien in de aflevering, dus ik denk dat het niet is wat je zoekt.

Overigens vond ik het ontzettend sterk van haar dat zij dit gewoon vertelde, want er zijn heel veel mensen die dit hebben.

neen, dat was het niet. Dit was te zien en te horen in een aflevering
klaar voor de strijd

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #245 Gepost op: 7-02-2023, 12:20:54 »
De Klaas-hint?!  >:D

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #246 Gepost op: 7-02-2023, 12:21:35 »
Is het Nikkie die danst met een veel te kleine Colombiaan?
...óf niet!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #247 Gepost op: 7-02-2023, 12:23:39 »
Is het Nikkie die danst met een veel te kleine Colombiaan?

 ::jaja::

klaar voor de strijd

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #248 Gepost op: 7-02-2023, 12:24:55 »
Oh, dat was idd een heel grappig moment!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #249 Gepost op: 7-02-2023, 12:50:53 »
Ik wist dat ik hem ooit had gehoord in een van de recentere seizoenen, maar ik kon hem maar niet plaatsen. Toen bedacht ik me dat het wel een Nikkie-opmerking was en viel het kwartje ::joehoe::

Ik heb een vier vragen over afzwaaiende presentatoren. Succes ::ok::

1) Angela werd weggebonjourd uit Wie is de Mol?, bedankte ervoor om terug te keren en was tóch te zien in WIDM 2006. Hoe kan dat allemaal?

2) Ook Karels vertrek was niet van harte: hij moest na 2 seizoenen het werk neerleggen. De laatste presentatietekst van Karel haalde uiteindelijk De TV Draait Door als grappig fragment. Waarom was dat?

3) Pieter Jan koos er zelf voor te stoppen als presentator om zich meer te richten op zijn journalistieke carrière. Zowel de laatste officiële als de laatste officieuze executie door Pieter Jan waren bijzonder. Waarom?

4) Arts wenkbrauwen waren moe en dus koos ook hij voor een WIDM-pensioen. Hij werd opgevolgd door Rik, maar dat was niet het enige programma waarbij dat gebeurde. Bij welke twee andere programma's volgde Rik Art op?
...óf niet!

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #250 Gepost op: 7-02-2023, 13:07:29 »
1. Angela zat in dat seizoen als medewerkster van het vliegveld om de kandidaten in te checken.

2. Geen idee

3. Geen idee

4. Peking Express en de registratie van de canal parade?
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #251 Gepost op: 7-02-2023, 13:10:44 »
1 is alvast een deel van het antwoord ::ok:: Ze was stewardess op land (als dat een titel is), en checkte Karel in op Schiphol.  De andere twee vragen zijn in feite: Waarom kon Angela niet blijven bij de Avro? En waarom kon ze mogelijk toch terugkeren bij WIDM?

4 is ook deels goed (Peking Express) ::ok:: Ik had de Canal Parade niet als programma gerekend. Er is nog een programma dat Art ooit gepresenteerd heeft en dat Rik nu presenteert, zij het in een andere vorm.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2023, 13:12:21 door Pac »
...óf niet!

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #252 Gepost op: 7-02-2023, 13:13:29 »
Kak, je bent me net voor! Zit hetzelfde te typen.

1. Angela werd te oud bevonden, toch?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #253 Gepost op: 7-02-2023, 13:15:58 »
Kak, je bent me net voor! Zit hetzelfde te typen.

1. Angela werd te oud bevonden, toch?
Klopt ::jaja:: En vervolgens werd de 8 jaar oudere Karel gevraagd om WIDM over te nemen :P Maar waarom maakte Angela toch een kans om terug te keren?
...óf niet!

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #254 Gepost op: 7-02-2023, 13:18:41 »
Werd ze niet als kandidaat gevraagd?
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #255 Gepost op: 7-02-2023, 13:20:19 »
Werd ze niet als kandidaat gevraagd?
Juist wel ::bravo:: Maar daar bedankte ze toch vriendelijk voor. Sympathiek van de makers, maar ergens ook wel begrijpelijk na haar gedwongen afscheid dat ze het afsloeg.
...óf niet!

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #256 Gepost op: 7-02-2023, 13:21:26 »
Heel begrijpelijk! Ik zou ook bedankt hebben…

Overigens: Art heeft ook het nieuws gepresenteerd op AT5, maar dat zal niet de overeenkomst zijn die je zoekt?

Edit: Was de laatste officiële executie bij Karel die met Sanne, die een vrijstelling inzette? En de officieuze  de finale, waarbij Frits met evenveel goede antwoorden als Sanne, en met maar een paar seconden verschil won? Of dat de laatste officieuze executie die tussen een mol en een verliezer was?
« Laatst bewerkt op: 7-02-2023, 13:28:56 door Nijntjelief »

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #257 Gepost op: 7-02-2023, 13:42:54 »
Heel begrijpelijk! Ik zou ook bedankt hebben…

Overigens: Art heeft ook het nieuws gepresenteerd op AT5, maar dat zal niet de overeenkomst zijn die je zoekt?

Edit: Was de laatste officiële executie bij Karel die met Sanne, die een vrijstelling inzette? En de officieuze  de finale, waarbij Frits met evenveel goede antwoorden als Sanne, en met maar een paar seconden verschil won? Of dat de laatste officieuze executie die tussen een mol en een verliezer was?

Was de laatste van P-J niet degene middenin de aflevering waar Karin rood kreeg? (toekomstvragen) en dan de officieuze waar Soundos werd bekend gemaakt als verliezer (eerste keer dat ze de verliezer als eerste bekend maakte)
klaar voor de strijd

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #258 Gepost op: 7-02-2023, 13:49:27 »
Overigens: Art heeft ook het nieuws gepresenteerd op AT5, maar dat zal niet de overeenkomst zijn die je zoekt?
Er zijn er meer dan ik dacht ;D Bij het programma dat ik zoek is Rik misschien geen letterlijke opvolger, omdat Art nooit bij dat programma te zien was en Rik wel.

Was de laatste van P-J niet degene middenin de aflevering waar Karin rood kreeg? (toekomstvragen) en dan de officieuze waar Soundos werd bekend gemaakt als verliezer (eerste keer dat ze de verliezer als eerste bekend maakte)
Dat is al de helft van het antwoord! Ik zoek een andere officieuze executie.
...óf niet!

Offline Mollende_Moller

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] WIDM-Quiz!
« Reactie #259 Gepost op: 7-02-2023, 14:14:02 »
4. Bedoel je dat Rik Art opvolgde bij EenVandaag, waarbij Rik te zien is en Art te horen was op de radio?