Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 62299 keer)

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #200 Gepost op: 30-01-2023, 22:12:27 »
Lijkt alsof die van de 250 nog wel op de een of andere manier te bewerken valt. Met mijn telefoon lukt het helaas niet. Maar de tekst die redelijk leesbaar is is dus van het 1000 briefje.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #201 Gepost op: 31-01-2023, 08:21:08 »
Het lijkt me dat dit vertaalde vragen uit de test zijn. In feite een verkapte joker dus als je deze weet te vertalen, aangezien je dan sowieso al één vraag goed kunt beantwoorden.

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #202 Gepost op: 31-01-2023, 13:09:13 »
Trust nobody, is dat dit jaar soms door de mol ingesproken?

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #203 Gepost op: 31-01-2023, 13:38:51 »
De titel Padvinder slaat misschien op ‘heitje voor een karweitje’, Nabil heeft pakbonnen gezocht voor Jurre. Zegt ook in de biecht ‘de €450 waar ik keihard voor gewerkt heb’.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #204 Gepost op: 31-01-2023, 13:57:47 »
Volgens mij hebben opdrachttitels nog nooit gehint naar de Mol, toch? Bovendien worden de titels al voorafgaand aan de opnames bedacht.

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #205 Gepost op: 31-01-2023, 15:15:43 »
Volgens mij hebben opdrachttitels nog nooit gehint naar de Mol, toch? Bovendien worden de titels al voorafgaand aan de opnames bedacht.
Misschien.
Tot nu toe heb ik dit lijstje voor mezelf opgeschreven:
1 VERBINDING. Stokje overgedragen van Everon naar Nabil
1.1 Wie wordt de mol? ‘Zojuist heb ik het stokje overgedragen aan de nieuwe mol’, Nabil was laatste. Stond bij standbeeld van Delville WOOD (stokje)
1.2 Gulden middenweg Nabil in het midden. Gele/gulden hesje + blauwe kist maakt groene logo.
   ook Nabil met rode achtergrond  primaire kleuren
1.3 Toonaangevend. Nabil gaf toon aan, de 4e toon is de bes (b met mol, b is het molteken).
2 KUNSTGREEP. Nabil pakt attributen, ook O met scheurkunst in hand
2.1 Stalen zenuwen. Door lopen en jezelf af laten schieten
2.2 Propvol. Bij de foto van olifanten vond Nabil dat er gele postbox bij moest, foto is te vol
3 SPELBREKER. Geld in zicht, want codewoord gevonden! Maar door jokers geen geld
3.1 Om leiding. Nabil is Object Manager/leiding van de klok.
3.2 ‘Per definitie’. Letterlijk bekijken, Nabil is gely(k)tydigheidsafrigter = klokkenmaker
3.3 Het schip ingaan. Enige locatie letterlijk IN het schip, de Lower Engine Room. Andere locaties zijn OP het schip.
4 WEGLOPEN. De mol loopt over de weg
4.1 Padvinders. Nabil doet als een padvinder een heitje voor een karweitje met het verzamelen van pakbonnen
4.2 Een(d)zame hoogte. Wat betreft hints naar de kleuren geel, blauw en groen staat Nabil op eenzame hoogte. De hint staat op de eendjes.


Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #206 Gepost op: 31-01-2023, 15:33:33 »
Misschien.
Tot nu toe heb ik dit lijstje voor mezelf opgeschreven:
1 VERBINDING. Stokje overgedragen van Everon naar Nabil
1.1 Wie wordt de mol? ‘Zojuist heb ik het stokje overgedragen aan de nieuwe mol’, Nabil was laatste. Stond bij standbeeld van Delville WOOD (stokje)
1.2 Gulden middenweg Nabil in het midden. Gele/gulden hesje + blauwe kist maakt groene logo.
   ook Nabil met rode achtergrond  primaire kleuren
1.3 Toonaangevend. Nabil gaf toon aan, de 4e toon is de bes (b met mol, b is het molteken).
2 KUNSTGREEP. Nabil pakt attributen, ook O met scheurkunst in hand
2.1 Stalen zenuwen. Door lopen en jezelf af laten schieten
2.2 Propvol. Bij de foto van olifanten vond Nabil dat er gele postbox bij moest, foto is te vol
3 SPELBREKER. Geld in zicht, want codewoord gevonden! Maar door jokers geen geld
3.1 Om leiding. Nabil is Object Manager/leiding van de klok.
3.2 ‘Per definitie’. Letterlijk bekijken, Nabil is gely(k)tydigheidsafrigter = klokkenmaker
3.3 Het schip ingaan. Enige locatie letterlijk IN het schip, de Lower Engine Room. Andere locaties zijn OP het schip.
4 WEGLOPEN. De mol loopt over de weg
4.1 Padvinders. Nabil doet als een padvinder een heitje voor een karweitje met het verzamelen van pakbonnen
4.2 Een(d)zame hoogte. Wat betreft hints naar de kleuren geel, blauw en groen staat Nabil op eenzame hoogte. De hint staat op de eendjes.

Ik kan het mis hebben hoor, maar eh... tunneltje?  ;D

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #207 Gepost op: 31-01-2023, 15:37:51 »
Misschien.
Tot nu toe heb ik dit lijstje voor mezelf opgeschreven:
1 VERBINDING. Stokje overgedragen van Everon naar Nabil

Op zich is dit best een plausibele hint ::vergroot::. Je kan de naam van Everon verbinden met Nabil, omdat Everon zijn naam eindigt met een N en Nabil zijn naam begint met een N.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #208 Gepost op: 31-01-2023, 15:40:02 »
Briefje van 250 euro lijkt dit de tekst. Te zien voordat Rik de uitleg geeft over het koffertjesspel.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #209 Gepost op: 31-01-2023, 15:59:04 »
Rond 34:45 in de video van aflevering 4:

Weglopen ... Jurre loopt letterlijk weg (naar de eend) uit het overleg met de anderen over of er moeten worden stilgestaan om het telefoonnummer op het vliegtuig te kunnen lezen.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #210 Gepost op: 31-01-2023, 17:57:41 »
Ingabe yesibona ngenkathi yekubuta kwialgephu thuptha is Zoelo en betekent Do you see it while searching for the alphabet?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #211 Gepost op: 31-01-2023, 17:58:25 »
Interessant ::jaja::. Dat klinkt heel cryptisch.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #212 Gepost op: 31-01-2023, 18:17:36 »
Ingabe yesibona ngenkathi yekubuta kwialgephu thuptha is Zoelo en betekent Do you see it while searching for the alphabet?

Ehm Maar je mist nu toch nog twee hele woorden in dit rijtje? Die het meest links staan zeg maar.

Edit: drie woorden missen nog.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2023, 18:19:07 door annebeestje »

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #213 Gepost op: 31-01-2023, 19:12:49 »
Wat ik er uit haal (kom je weer heel ergens anders op uit)  ::rofl::

Ingabe mvukuzane yasibona xxx ngenkathi yekubulano xxx kwialqephu emathuptha?
Heeft de mol xxx gezien toen je xxx ontmoette in de eerste aflevering?

Xxx kon ik niet ontcijferen.

Offline JanneMol

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #214 Gepost op: 31-01-2023, 20:33:42 »
Zijn het misschien vragen die in de finaletest gaan komen? De kandidaten kunnen dit natuurlijk prima een keer laten vertalen.

Het doet me ook denken aan het seizoen in Mexico waarbij in de finale nog in een oude taal gecommuniceerd moest worden.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #215 Gepost op: 1-02-2023, 10:36:59 »
Tijdens de opdracht padvinder vond ik een fragment opvallen waar Ranomi iets met gebaren leek te doen. Het zag eruit alsof ze voor zichzelf de te lopen route in de lucht tekende, maar na nog een keer kijken vond ik dat onlogisch, en dacht ik dat ze M O L schreef...

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #216 Gepost op: 1-02-2023, 12:15:10 »
Misschien.
Tot nu toe heb ik dit lijstje voor mezelf opgeschreven:
1 VERBINDING. Stokje overgedragen van Everon naar Nabil
1.1 Wie wordt de mol? ‘Zojuist heb ik het stokje overgedragen aan de nieuwe mol’, Nabil was laatste. Stond bij standbeeld van Delville WOOD (stokje)
1.2 Gulden middenweg Nabil in het midden. Gele/gulden hesje + blauwe kist maakt groene logo.
   ook Nabil met rode achtergrond  primaire kleuren
1.3 Toonaangevend. Nabil gaf toon aan, de 4e toon is de bes (b met mol, b is het molteken).
2 KUNSTGREEP. Nabil pakt attributen, ook O met scheurkunst in hand
2.1 Stalen zenuwen. Door lopen en jezelf af laten schieten
2.2 Propvol. Bij de foto van olifanten vond Nabil dat er gele postbox bij moest, foto is te vol
3 SPELBREKER. Geld in zicht, want codewoord gevonden! Maar door jokers geen geld
3.1 Om leiding. Nabil is Object Manager/leiding van de klok.
3.2 ‘Per definitie’. Letterlijk bekijken, Nabil is gely(k)tydigheidsafrigter = klokkenmaker
3.3 Het schip ingaan. Enige locatie letterlijk IN het schip, de Lower Engine Room. Andere locaties zijn OP het schip.
4 WEGLOPEN. De mol loopt over de weg
4.1 Padvinders. Nabil doet als een padvinder een heitje voor een karweitje met het verzamelen van pakbonnen
4.2 Een(d)zame hoogte. Wat betreft hints naar de kleuren geel, blauw en groen staat Nabil op eenzame hoogte. De hint staat op de eendjes.

Stokje ----> Hout-----> Delvile Wood -----> Overhemd -----> Houthakkers overhemd


Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #217 Gepost op: 1-02-2023, 23:33:02 »
Die had onze eigen Marimol ook al gepost in het Jurre-topic. Erg leuke vondst ja. (Het viel mij trouwens ook meteen op, althans het gedeelte "een mol" in "meloen" want dit deed me denken aan WIDM 9 toen er ook een waterpijp met smaak meloen was, maar dat terzijde.)
Met Mol Jon van Eerd zat er toch ook een anagram in een uitspraak van hem.
Zoals DOM VEEL RADEN wat een anagram is van VAN EERD DE MOL en OMRAND VELE wat een anagram was van VAN EERD MOL.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2023, 11:21:07 door MartinJ »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #218 Gepost op: 1-02-2023, 23:38:03 »
Ingabe yesibona ngenkathi yekubuta kwialgephu thuptha is Zoelo en betekent Do you see it while searching for the alphabet?

Hmmm, het alfabet begint met een capital A

Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #219 Gepost op: 3-02-2023, 00:42:49 »
 ::wenkbrauw::