Auteur Topic: De beste positie van de Mol  (gelezen 3205 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De beste positie van de Mol
« Reactie #20 Gepost op: 9-01-2023, 13:05:39 »
Als ik Soy, Sarah, Jurre of Annick was geweest, had ik niet bij de zangers willen zitten. Aan de ene kant weet je dat de anderen dan veel geld op je inzetten, aan de andere kant wordt het bijna onmogelijk om geloofwaardig en onverdacht er niet uitgepikt te worden.
Dat ze (normaal gesproken) kunnen zingen is dan ook een 'probleem' voor hen. Zou het niet juist opvallen als een van hen moeite had gedaan om in de andere groep te komen? Hun zangkwaliteiten zijn bekend, dus is het logisch dat je hen het liefst bij de zangers wil hebben; ook al weet je de opdracht van tevoren nog niet.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: De beste positie van de Mol
« Reactie #21 Gepost op: 9-01-2023, 16:10:05 »
Dat ze (normaal gesproken) kunnen zingen is dan ook een 'probleem' voor hen. Zou het niet juist opvallen als een van hen moeite had gedaan om in de andere groep te komen? Hun zangkwaliteiten zijn bekend, dus is het logisch dat je hen het liefst bij de zangers wil hebben; ook al weet je de opdracht van tevoren nog niet.

Ze hadden geen idee dat ze moesten zingen, dus als de mol goed kan zingen is de groep muzikaal oor niet verdacht, lijkt mij.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De beste positie van de Mol
« Reactie #22 Gepost op: 9-01-2023, 16:58:31 »
Ik vraag me af of er gemold is in opdr 1.2. Omdat Sarah nog kan terugkeren in het spel. De pot in afl. 2 misschien sowieso wordt leeg getrokken. Een opdracht voor de Mol om zich kandidaats neer te zetten? (Veel ogen op je gericht)

In opdr 1.1 was makkelijker te mollen, zonder jezelf verdacht te maken.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: De beste positie van de Mol
« Reactie #23 Gepost op: 9-01-2023, 17:01:12 »
Ik vraag me af of er gemold is in opdr 1.2. Omdat Sarah nog kan terugkeren in het spel. De pot in afl. 2 misschien sowieso wordt leeg getrokken. Een opdracht voor de Mol om zich kandidaats neer te zetten? (Veel ogen op je gericht)

In opdr 1.1 was makkelijker te mollen, zonder jezelf verdacht te maken.
Ik denk dat je als mol idealiter niet meteen de volle 8000 euro in aflevering 1 in de pot wil hebben, ook al gaat er in aflevering 2 weer wat uit. Of de mol moet weten dat de kans heel groot is dat Sara dat er allemaal weer uit kan spelen, ipv slechts een klein deel daarvan.

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De beste positie van de Mol
« Reactie #24 Gepost op: 9-01-2023, 18:04:01 »
Ik denk dat je als mol idealiter niet meteen de volle 8000 euro in aflevering 1 in de pot wil hebben

Ik had het over opdracht 2 waar 4000 mee te verdienen was. Er is daar wellicht subtiel gemold, zonder dat we er iets van konden zien. Hard mollen in opdr 1.2 is verdenkingen op je laden.

Daarnaast is het de vraag hoeveel invloed 1 persoon daar had. Als de Mol niks doet brengen ze ook geen 4000 binnen.

De opdracht om hard en (hopelijk) onopgemerkt te mollen was opdr 1.1.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: De beste positie van de Mol
« Reactie #25 Gepost op: 10-01-2023, 00:29:12 »
Ik bedoel dat het mogelijk terugkopen van Sara geen vrijbrief is om heel veel geld in de pot te laten komen, of de mol moet weten dat ze echt de hele pot weg kan spelen.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De beste positie van de Mol
« Reactie #26 Gepost op: 10-01-2023, 08:38:24 »
Ze hadden geen idee dat ze moesten zingen, dus als de mol goed kan zingen is de groep muzikaal oor niet verdacht, lijkt mij.
Geen idee is wel erg makkelijk gezegd. Je ziet en hoort een gospelkoor, dan mag je er toch vanuit gaan dat er iets met dit koor gedaan moet worden?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: De beste positie van de Mol
« Reactie #27 Gepost op: 10-01-2023, 09:45:02 »
Geen idee is wel erg makkelijk gezegd. Je ziet en hoort een gospelkoor, dan mag je er toch vanuit gaan dat er iets met dit koor gedaan moet worden?

De titels van de opdrachten waren niet zo duidelijk dat de groep door had welke groep nu iets met het koor moest doen. Als zingende mol kun je in die chaos best makkelijk voor muzikaal oor kiezen en als niet zingende mol voor opgaan in muziek zonder echt op te vallen.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.