Auteur Topic: Wie zit op wie?  (gelezen 29978 keer)

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #100 Gepost op: 31-01-2023, 13:43:58 »
Tijdens de executie hoor je Soy zeggen: Ik ben geneigd een tunnel in te gaan. Dan komt de vraag: maakt de mol het kistje open? Dat was Jurre. Ranomi stond erbij en dan vertrouw ik toch Jurre en dan zeg ik toch nee. Klinkt als 'tunnel Ranomi'.
En in het extra materiaal had Soy aangegeven zijn verdachten te herzien, aan tafel bij Daniël en Anke.
Leuke woordgrap als hij de mol is.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #101 Gepost op: 31-01-2023, 19:08:37 »
Dan komt de vraag: maakt de mol het kistje open?

Je moet wel heel slecht zijn in het spel om in deze fase op deze vraag ja te antwoorden.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #102 Gepost op: 31-01-2023, 19:57:59 »
Je moet wel heel slecht zijn in het spel om in deze fase op deze vraag ja te antwoorden.

Sorry maar ik vind dit echt een minachtende misselijke opmerking. Wie zegt dat die verdenkingen hier kloppen en dat jullie het allemaal goed hebben en de anderen alles verkeerd? In het verleden hier ook dit soort reacties gezien met mensen die alles al zeker wisten en het later gewoon verkeerd hadden. Het kan allemaal, maar laat anderen ook lekker zelf zoeken en genieten. Als we zo met elkaar hier omgaan dan ben ik weg, merk wel vaker opmerkingen waarmee anderen een beetje voor lul of als dom worden weggezet. Jammer.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2023, 19:59:44 door Rozz75 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #103 Gepost op: 31-01-2023, 20:03:46 »
Ik denk dat Belgian Mole bedoelt dat het kansberekingsgewijs niet slim is om hier ja op te antwoorden.

Maar ja, als Jurre je Mol is en je ook op hem wil spreiden en je dat nog niet gedaan hebt in de test kan je hier ook kiezen om wel ja te antwoorden.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #104 Gepost op: 31-01-2023, 20:23:45 »
Ik denk dat Belgian Mole bedoelt dat het kansberekingsgewijs niet slim is om hier ja op te antwoorden.

Maar ja, als Jurre je Mol is en je ook op hem wil spreiden en je dat nog niet gedaan hebt in de test kan je hier ook kiezen om wel ja te antwoorden.

Als dat zo is dan excuus voor mijn reactie Belgian Mole.

En ja dat kan inderdaad mbt spreiden, ik heb nee gekozen in een vlaag van verstandsverbijstering, wie weet levert het me nog wat puntjes op als het Jurre niet is ;-)


Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #105 Gepost op: 1-02-2023, 15:06:01 »
Als dat zo is dan excuus voor mijn reactie Belgian Mole.


Dat bedoel ik ja, excuses aanvaard hoor haha.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #106 Gepost op: 1-02-2023, 20:32:44 »
Dat bedoel ik ja, excuses aanvaard hoor haha.
Pfieuwww gelukkig  ::schaam::
Tekst kan soms zo verwarrend zijn als je iemand niet kent of te snel oordeelt  :-[


Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #107 Gepost op: 1-02-2023, 22:54:51 »
Pfieuwww gelukkig  ::schaam::
Tekst kan soms zo verwarrend zijn als je iemand niet kent of te snel oordeelt  :-[

Belgian Mol is niet per se de meest subtiele forummer. Is een vergissing snel gemaakt. : )

Heeft iemand nog op- of aanmerkingen over de verdenkingen van afl. 4 hieronder? Ik wil er zo min mogelijk bias in hebben. Niet dat ik denk dat we er momenteel veel aan hebben qua zoektocht naar de Mol, want alleen Anke ligt echt voor de hand als alle verdenkingen en gesuggereerde verdenkingen kloppen.

Hoop op een verrassing. De vorige seizoenen leek alles te kloppen. S20 een beetje twijfel over de verdenkingen van de laatste afvaller, Leonie ...maar werd verschillend over gedacht. Zelf vond ik die edit niet al te misleidend.


afl. 4

Soy: --> Neigt weer naar tunnel (Nabil of Ranomi?) Spreidt over 4 mensen. Niet Jurre
Nabil --> Ranomi op 1. Daan ws op 2 (wil weer een kamer met hem delen)
Jurre --> onbekend
Annick --> bijna all-in (op Ranomi?)* (bijna niet Daniël**, niet Nabil) ***
Anke -->  alleen Soy Ranomi & Nabil****. Vult Mol-vraag in op Nabil
Daniël --> Jurre op 1, vervolgens Soy, Ranomi en beetje Annick
Ranomi --> onbekend


* zegt dat zij en Nabil op dezelfde persoon hebben ingezet.
** vulde alleen 1 testvraag op Daan in omdat ze een feitje over haar mol niet wist. 
*** verdacht niet: Nabil en Daan (Niet de Mol)
**** Anke lijkt Ranomi het minst te verdenken van die drie. Geeft koffers met meeste geld niet aan haar

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #108 Gepost op: 4-02-2023, 11:24:07 »
Het wijst wel heel erg naar Anke nu ::rofl::


afl. 1

Sarah --> Ranomi, Froukje, Daniël en Sander

Soy --> Daniël op 1 (verdacht Nabil nog niet) (3e test)
Nabil --> Ranomi, Sander, Froukje, Anke. 'Niemand verdenkt Anke'
Froukje --> Haar 2e verdachte is Daniël. Geknipt alsof Annick haar #1 is. Vult vraag in op Daan
Jurre --> Niet: Froukje, Annick
Annick --> Ranomi, Froukje, Sarah en Sander. '4 mensen'. Vult in dat Mol 1 vd zangers was
Anke --> Sarah (test 3). Vult in dat Mol vrouw is. Vertrouwt redelijk Ranomi, Jurre, Daniël
Daniël -->  verdenkt Annick en (minder) Froukje in biecht opdr 1.2. Vult in 'De Mol deed deelopdrachten'
Ranomi --> Soy op 1, rest onbekend (zie testbiecht afl. 2)
Sander --> Soy op 1, Froukje, Sarah (minder), Annick

afl. 2

Soy --> Verdenkt Nabil. Zegt er niet bij of het z'n #1 is. Niemand verdenkt Nabil, volgens Soy
Nabil --> Jurre, Froukje, Ranomi, Soy, Sander (willekeurige volgorde)
Froukje --> Nabil, Ranomi, Jurre (hoofdverdachten). heeft ws meer gespreid
Jurre --> Daniël, Froukje (extra beeld), '...en Annick'.
Annick --> Ranomi (zie 3e test). Denkt dat ze goed zit. Vult vraag in op Soy
Anke --> Froukje, Soy, Annick, Ranomi (noemt eerste 3 namen ook aan Daan)
Daniël -->  Froukje op 1? (extra beeld). (Bondje: Jurre, Soy.) 'Mol met dienblad in staalfabriek'
Ranomi --> Soy op 1
Sander --> Soy op 1 (nog meer), noemt Annick als een andere verdachte

afl 3.

Soy --> Neigt naar Nabil-tunnel. Ook Ranomi, niet Daan (niet Anke)
Nabil --> neemt Annick mee in spreiding. Niet Anke (andere biecht)
Jurre --> spreidt over "Ranomi, Nabil, Annick en toch ook Daniël"
Annick --> Ranomi op 1 (alweer). Vult Mol-vraag op haar in. (Niet: Nabil)
Anke --> (noemt Ranomi als verdachte (hotel))
Daniël --> 'Ranomi, Soy en Annick vooral' 'tunnelvisie op 2 hoofdverdachten' (Niet: Nabil)
Ranomi --> ?, spreidt o.a. op Soy (minder) en Annick. (evt. Daniël (biecht)) (niet Anke (hotel))
Sander --> tunnelvisie op 1 persoon, niet: Annick, Daniël.

afl. 4

Soy: --> Neigt weer naar tunnel (Nabil of Ranomi?) Spreidt over 4 mensen. Niet Jurre
Nabil --> Ranomi op 1. Daan ws op 2 (wil weer een kamer met hem delen)
Jurre --> onbekend
Annick --> bijna all-in (op Ranomi?)* (bijna niet Daniël**, niet Nabil ***
Anke -->  alleen Soy Ranomi & Nabil****. Vult Mol-vraag in op Nabil
Daniël --> Jurre op 1, vervolgens Soy, Ranomi en beetje Annick
Ranomi --> onbekend



* zegt dat zij en Nabil op dezelfde persoon hebben ingezet.
** vulde alleen testvraag op Daan in omdat ze een feitje over haar mol niet wist. 
*** verdacht niet: Nabil en Daan (Niet de Mol)
**** Anke lijkt Ranomi het minst te verdenken van die drie. Geeft koffers met meeste geld niet aan haar
Ja het wijst wel heel erg naar Anke en dat halverwege de serie, dus we MOETEN gewoon geitenpaadjes voor de anderen zoeken. En dan denk ik aan Nabil, Daniel en Jurre die vanwege Sarah en Froukje niet meer kunnen.

De enige manier waarop dat in het verleden WEL is gebeurd, is dat ze de verdenkingen van anderen sterk onderdrukten. Neem nou eens Jurre. Die staat er toch niet bepaald vertrouwd op als we zo de beelden bekijken. Zoals ze bijv. naar hem tekeer gingen na de foto-opdracht. Dus dan zou het moeten zijn dat iedereen wel over Jurre spreidt, al vanaf aflevering 2. Sarah nog niet, die vertrouwde haar kistmaatje juist wel. Maar ja, de laatste keer zei Soy nu juist dat hij Jurre totaal niet verdenkt, dus dan zou het moeten dat hij dat in afl. 2 nog wel deed en nu totaal niet meer? Lijkt me ook sterk, want hij en Jurre kennen elkaar van het BN-leven dus ik denk dat zij al een soort bondje vanaf het begin hebben.

Dus wie is dan de massaal verdachte-maar-dat-horen-we-niet bij de testbiechten? Annick lijkt Nabil toch wel erg te vertrouwen maar heeft zij wellicht toch genoeg op hem ingezet in afl. 1? Daniel is een nog kleiner geitenpaadje. Of is het zo dat hij zo massaal verdacht werd na afl. 1 dat hij uit paniek een bondje ging zoeken met Anke? Maar daar heb je dan ook niks aan want je bondgenoot vliegt dan juist gauw het spel uit en dan blijven de mensen die je verdenken over.

Lastig, lastig. Maar ik ga goed observeren en met terugwerkende kracht denken aan wie nu toch vertrouwen heeft buiten Anke en wie toch veel meer verdacht wordt dan ze ons willen doen geloven.



« Laatst bewerkt op: 4-02-2023, 11:25:46 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #109 Gepost op: 4-02-2023, 13:45:15 »

afl. 4
...
Annick --> bijna all-in (op Ranomi?)* (bijna niet Daniël**, niet Nabil) ***
...
*** verdacht niet: Nabil en Daan (Niet de Mol)
Hoe dan? Ze vond het verdacht dat Daniel zich losmaakte van de groep in opdr 2, dat zegt ze letterlijk in de uitzending. Ze zegt in Niet de Mol alleen dat dat niet de reden was waarom ze bij hem bleef. Dat had de groep namelijk al bepaald.

Aanvulling: het lijkt erop dat ze Jurre niet verdacht, want ze wilde per se hem of Nabil aan de telefoon. 'Nabil of Jurre, jullie vertrouwen mij, overtuig de rest, blijf rustig!'.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #110 Gepost op: 4-02-2023, 14:29:11 »
Hoe dan? Ze vond het verdacht dat Daniel zich losmaakte van de groep in opdr 2, dat zegt ze letterlijk in de uitzending.
Een verdachte actie benoemen betekent niet dat je iemand verdenkt. De kandidaten zitten 24/7 op elkaars lip.

Het leek op dat moment ook een heel verdachte actie. Had ik ook gezegd als ik als kandidaat op Ranomi tunnelde (en dat later nog steeds deed).

Citaat
Ze zegt in Niet de Mol alleen dat dat niet de reden was waarom ze bij hem bleef. Dat had de groep namelijk al bepaald.

Volgens mij gaf Annick kort aan dat ze hem niet verdacht (kort antwoord op een korte vraag van Splinter o.i.d). Daarom heb ik het zo genoteerd ...maar zou kunnen dat ik er een paar teveel op had. Ik pas het aan. Ga die ellenlange uitzending niet nog een keer bekijken. Ze zijn echt veel te lang dit jaar ::rofl::

Citaat
Aanvulling: het lijkt erop dat ze Jurre niet verdacht, want ze wilde per se hem of Nabil aan de telefoon. 'Nabil of Jurre, jullie vertrouwen mij, overtuig de rest, blijf rustig!

Goeie, ik voeg het toe.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #111 Gepost op: 4-02-2023, 23:31:27 »
We komen zo niet veel verder. Maar ik pak nog even HET vraagstuk erbij van afl. 2. Jurre kan alleen de mol zijn als hij toen al flink verdacht werd. Nabil en Daniel zijn wel veilig, daarvan is bekend dat ze Jurre niet vertrouwen dus die konden makkelijk boven Froukje  die op Jurre inzet uitkomen.

Maar al die anderen? En week op week weer? Dan moet Soy enorm geluk gehad hebben want hij wint van Froukje. Soy zet zeker naar gelang de serie steeds minder op Jurre in dus die moet sowieso dan elke week een engeltje op de schouder gehad hebben. Toch vreemd.

afl. 2

Soy --> Verdenkt Nabil. Zegt er niet bij of het z'n #1 is. Niemand verdenkt Nabil, volgens Soy
Nabil --> Jurre, Froukje, Ranomi, Soy, Sander (willekeurige volgorde)
Froukje --> Nabil, Ranomi, Jurre (hoofdverdachten). heeft ws meer gespreid
Jurre --> Daniël, Froukje (extra beeld), '...en Annick'.
Annick --> Ranomi (zie 3e test). Denkt dat ze goed zit. Vult vraag in op Soy
Anke --> Froukje, Soy, Annick, Ranomi (noemt eerste 3 namen ook aan Daan)
Daniël -->  Froukje op 1? (extra beeld). (Bondje: Jurre, Soy.) 'Mol met dienblad in staalfabriek'
Ranomi --> Soy op 1
Sander --> Soy op 1 (nog meer), noemt Annick als een andere verdachte
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #112 Gepost op: 5-02-2023, 00:14:41 »
Tja, misschien had Froukje niet de juiste kennis paraat van Jurre? En koos Soy toevallig voor posities waar Jurre ook stond?

Blijft een berekende gok, het wie is wie, omdat er mee gemanipuleerd wordt wat we zien, en niet zien.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #113 Gepost op: 5-02-2023, 00:20:51 »
Maar dit fenomeen heeft zich in afl. 3 dus nog eens herhaald. Weer bleef Soy erin. Ik denk dat het een keer afgelopen is. Ook al weet hij met het vermoedelijke rode scherm van verleden week nou dat hij verkeerd tunnelde, op Nabil dan, maar de volgende keer zal hij dan vast weer verkeerd tunnelen, schat ik in. Engeltjes blijven niet eeuwig zitten ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #114 Gepost op: 5-02-2023, 00:40:17 »
In aflevering 3 zit Sander niet op Jurre, en gaat tunnelen. Dan ontsnapt Soy inderdaad weer. En in aflevering 4 zou hij dan toch ook ontsnapt zijn. Toch hij met rood scherm?

Aflevering 6 dan maar alsnog naar huis, ik hoop er op.

Re: Wie zit op wie?
« Reactie #115 Gepost op: 5-02-2023, 10:34:16 »
Dit kan nog alle kanten op. Want als Jurre de mol is en Soy dit niet zag, denkt hij er na de aflevering van gisteren ongetwijfeld anders over. Hij heeft alleen geen joker en hij zal niet de enige zijn die op Jurre zit (toch kende hij hem al en kan hij misschien meer vragen goed hebben)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #116 Gepost op: 5-02-2023, 12:03:24 »
Als er ergens een kink in de kabel zit gaan we die niet vinden ...tenzij we meer info krijgen over afleveringen 1 t/m 5. Oppassen voor wens- en vreesmol bias.


(toch kende hij hem al en kan hij misschien meer vragen goed hebben)

Hinderlijke wel, deze. Normaal een aanwijzing dat die namen het niet zijn. Soy en Jurre. Soy kende Sarah zo te zien ook al. Een Wie kent wie? was wel handig geweest.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #117 Gepost op: 5-02-2023, 12:59:42 »
Ik moet nog altijd terugdenken aan afl. 1 toen Daniel zo mooi opsomde hoe de groep in elkaar stak. Open en eerlijk - Anke, Sander enz. Gesloten - Jurre, Soy enz. Niet lang daarna nam hij het initiatief om een bondje te vormen met Anke. Ik weet dat je dit allemaal naar 2 kanten kunt uitleggen maar er zit wel een lijntje naar de finale in, ik denk al steeds dat Anke en Daniel de finale wel halen en heb 1x Jurre erin gezet, de rest op Nabil. Soy en Ranomi blijven voor mij snelle afvallers.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #118 Gepost op: 5-02-2023, 13:04:04 »
Wat ik nog steeds denk, Nabil op Ranomi, van Ranomi weinig bekend.
Mol Nabil kiest degene waarvan hij weet dat die ver gaat komen, omdat ze hem in het vizier heeft, al sinds afl. 1 eerste opdracht in de kist.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #119 Gepost op: 5-02-2023, 15:47:10 »

Annick lijkt Nabil toch wel erg te vertrouwen maar heeft zij wellicht toch genoeg op hem ingezet in afl. 1?

Misschien per ongeluk. Enige andere mogelijkheid is dat Annick na haar 1e testbiecht van gedachten is veranderd. Ze wilde alleen over die 4 namen gaan spreiden. Noemde het aantal er zelfs bij. Edit: maar Sarah spreidde toen voor zover bekend niet over Nabil

Ik vind de opmerking van Annick dat ze op een lijn zit met Nabil een tikkie dubieus. Hadden zij en Nabil dan ook een bondje? En waarom deelt ze dat met de groep?
Het ligt voor de hand dat ze er op Ranomi uit is gegaan gezien haar verdenkingen in vorige afleveringen, maar 100% sluitend is het niet.

Ik snapte je eerst niet, maar kan inderdaad dat ze een bondje hadden (lijkt me wel), dat Nabil de Mol is en die in de testbiecht ineens Ranomi moest noemen omdat zij de finale haalt. O.i.d.

Is niet uit te sluiten dat Annick ineens is geswitcht van Ranomi naar iemand anders, als Nabil haar daartoe heeft verleid.

Annick vond Daniël niet verdacht. Heb het toch maar even opgezocht: "Ik dacht wel: hij zit snor" (na 15 minuten in Niet de Mol). Dat ging alleen over opdracht 4.2, maar toch. Is bijna uit te sluiten dat ze hem verdacht. 

In Niet de Mol had ze het daarnaast over het toneelspel van Soy. Ze zag aan z'n gezicht wanneer hij zat te "mollen". Maar kan ook dat ze hem alleen als nepmollende kandidaat zag.

Ze spreidde in ieder geval niet over Nabil, Jurre en Daniël, denk ik. (op 1 vraag na)


Ze heeft ook een keer iets over Anke gezegd:
 

Annick: "Wat zou jij het ergste vinden wie de Mol is uiteindelijk? Dat je je echt in de maling genomen voelt ...dat je echt een beetje boos bent."

Soy: "Dat je echt een beetje boos bent? ... Anke."

Annick: (verbaasd) "Ja?"

Soy: "Want die is het niet."

Annick: "En waarom niet? Da's ook een slimme, hoor."

Soy: "Ik denk wel dat ze het heel goed zou kunnen ...maar ik denk dat ze te eerlijk is in dit spel."


Later stelt Soy dezelfde vraag aan Annick. Haar vreesmol is Nabil.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2023, 17:08:23 door Amethyst »