Auteur Topic: Wie zit op wie?  (gelezen 30636 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #120 Gepost op: 5-02-2023, 16:32:29 »
Ranomi zegt dat ofwel Daniel ofwel Jurre haar het geflikt heeft dat zij geen kistje had en er dus 2500 uit de pot ging. Ze ging Soy al minder verdenken eerder. Geeft bij mij wel aan dat Soy nu afvaller is en Ranomi nog niet.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #121 Gepost op: 9-02-2023, 11:42:52 »
Voor de mol komt nu wel een ideaal moment eens flink verdacht te doen. Ze hebben al 15/20 van de test gemaakt. Je bent al haast een nepmol als je nu flink molt als degene met veel vertrouwen. Dan raakt iedereen in paniek, want ze zitten fout, moeten ze die laatste 5 dan allemaal op Anke invullen? Dan zullen ze denken, nee die kiest gewoon dit moment om eens flink te mollen. En blijft ze toch onverdacht ondanks de mollenstreek ;D 8)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #122 Gepost op: 9-02-2023, 12:48:17 »
Voor de mol komt nu wel een ideaal moment eens flink verdacht te doen. Ze hebben al 15/20 van de test gemaakt. Je bent al haast een nepmol als je nu flink molt als degene met veel vertrouwen. Dan raakt iedereen in paniek, want ze zitten fout, moeten ze die laatste 5 dan allemaal op Anke invullen? Dan zullen ze denken, nee die kiest gewoon dit moment om eens flink te mollen. En blijft ze toch onverdacht ondanks de mollenstreek ;D 8)

Interessant en goed punt! Ik zal hier zeker op letten zaterdag

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #123 Gepost op: 9-02-2023, 13:02:06 »
Anke zit nu regelmatig op Daniel volgens de geruchten.

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #124 Gepost op: 9-02-2023, 14:10:14 »
Ik vind het apart dat Daniël op Jurre zit, terwijl z'n bondje Anke Jurre bijna heeft gestreept.

Heb pas de Niet de Mol met Froukje gezien. Ze had 'redelijk' gespreid, dus misschien alleen over Nabil, Ranomi en Jurre (2e test). En lijkt meer op haar hoofdverdachte te hebben ingevuld (zie hieronder). Nabil? Die noemde ze als 1e bij de test.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2023, 15:05:00 door Amethyst »

Offline JeaNinja

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #125 Gepost op: 9-02-2023, 14:20:13 »
Amethyst, waar noemt ze die dan? Niet in Niet de Mol, toch? Heb je anders een timestamp?

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #126 Gepost op: 9-02-2023, 15:00:14 »
Amethyst, waar noemt ze die dan? Niet in Niet de Mol, toch? Heb je anders een timestamp?

Klopt, die noemde Froukje alleen bij de test. Sorry dat ik zo onduidelijk was.


https://www.youtube.com/watch?v=mRoWiwRET60
52:25

In Niet de Mol zei ze dat ze een bepaald gevoel had en ze richting die kant wel wat dingen had geantwoord. En voor haar gevoel 'redelijk' had gespreid. En misschien te goed van vertrouwen is geweest.

https://www.npostart.nl/niet-de-mol/14-01-2023/AT_300010807
15:20

Later vraagt Sarah nog of ze heeft gespreid. Froukje: 'Ja, voor m'n gevoel gespreid' 17:05
« Laatst bewerkt op: 9-02-2023, 18:55:24 door Amethyst »

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #127 Gepost op: 9-02-2023, 18:24:17 »
De edit van Daniëls testbiechten wijst m.i. (te opzichtig?) naar Jurre als Mol.

afl. 2 --> tunnelde op Froukje (extra beeldmateriaal). Bondgesprekje: Jurre, Soy
afl. 3 --> *knip* 'Ranomi, Soy, en Annick' (tunnelt op 2 hoofdverdachten)
afl. 4 --> met name op Jurre, vervolgens Soy en Ranomi, beetje Annick

Ik vond het al zo raar dat Daniël Jurre in aflevering 3 niet verdacht en 2 opdrachten later ineens als hoofdverdachte had, terwijl hij in een van die opdrachten buitenspel stond, dus heb ik z'n 3e testbiecht nog eens beluisterd. Jurres naam is eruit geknipt, denk ik.

Daniël: "Ik merk dat ik best wel in een tunnelvisie al kan zitten, hoor. Ik heb nu echt 2 hoofdverdachten al, waarbij ik de rest eigenlijk al helemaal niet meer zo heel verdacht vind."

"Maar bij ons zitten we allemaal een beetje op dezelfde mensen. Daar wordt ik wel een beetje nerveus van."

"Maar ik ga sowieso spreiden en dan ga ik spreiden tussen *knip* Ranomi, Soy en Annick vooral."
« Laatst bewerkt op: 9-02-2023, 21:07:05 door Amethyst »

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #128 Gepost op: 11-02-2023, 22:55:44 »
afl. 1

Sarah --> Ranomi, Froukje, Daniël en Sander

Soy --> Daniël op 1 (verdacht Nabil nog niet) (3e test)
Nabil --> Jurre, Froukje, Ranomi, Soy, Sander aanpast: 1e en 2e testbiecht heb ik verwisseld *
Froukje --> Haar 2e verdachte is Daniël. Geknipt alsof Annick haar #1 is. Vult vraag in op Daan
Jurre --> niet: Froukje, Annick
Annick --> Ranomi, Froukje, Sarah en Sander. '4 mensen'. Vult in dat Mol 1 vd zangers was
Anke --> Sarah (test 3). Vult in dat Mol vrouw is. niet: Ranomi, Jurre, Daniël
Daniël -->  verdenkt Annick en (minder) Froukje in biecht opdr 1.2. Vult in 'De Mol deed deelopdrachten'
Ranomi --> Soy op 1 (zie testbiecht afl. 2)
Sander --> Soy op 1, Froukje, Sarah (minder), Annick

afl. 2

Soy --> Verdenkt Nabil. Zegt er niet bij of het z'n #1 is. "Niemand verdenkt Nabil"
Nabil --> Ranomi, Sander, Froukje, Anke. 'Niemand verdenkt Anke.' zie afl. 1*
Froukje --> Nabil op 1** daarnaast Ranomi, Jurre. "Redelijk gespreid" "weet vooral wie het niet zijn"
Jurre --> Daniël, Froukje (extra beeld), '...en Annick'.
Annick --> Ranomi (zie 3e test). Denkt dat ze goed zit. Vult vraag in op Soy
Anke --> Froukje, Soy, Annick, Ranomi (noemt eerste 3 namen ook aan Daan)
Daniël -->  Froukje op 1? (extra beeld). (Bondje: Jurre, Soy.) 'Mol met dienblad in staalfabriek'
Ranomi --> Soy op 1
Sander --> Soy op 1 (nog meer), noemt Annick als een andere verdachte

afl 3.

Soy --> Neigt naar Nabil-tunnel. Ook Ranomi, niet Daan (niet Anke)
Nabil --> (neemt Annick mee in spreiding. Niet Anke (andere biecht)) (mogelijk testbiecht uit andere afl.)
Jurre --> spreidt over "Ranomi, Nabil, Annick en toch ook Daniël"
Annick --> Ranomi op 1 (alweer). Vult Mol-vraag op haar in. (Niet: Nabil)
Anke --> (noemt Ranomi als verdachte (hotel))
Daniël --> *knip* 'Ranomi, Soy en Annick vooral' 'tunnelvisie op 2 hoofdverdachten' (Niet: Nabil)
Ranomi --> ?, spreidt o.a. op Soy (minder) en Annick. (evt. Daniël (biecht)) (niet Anke (hotel))
Sander --> tunnelvisie op een man, niet: Annick, Daniël.

afl. 4

Soy: --> Neigt weer naar tunnel (Nabil?) '4 mensen' niet Jurre
Nabil --> Ranomi op 1. (eventueel Daan (wil weer een kamer met hem delen))
Jurre --> onbekend
Annick --> bijna all-in op iemand. "Zelfde #1 als Nabil" niet: Daniël, Nabil, Jurre
Anke -->  alleen Soy, Ranomi & Nabil. Vult Mol-vraag in op Nabil
Daniël --> Jurre op 1, vervolgens Soy, Ranomi en beetje Annick
Ranomi --> onbekend

afl. 6

Soy --> vult Mol-vraag in op Nabil
Nabil --> "alweer gaan zitten op Anke *knip* en een beetje op Ranomi" Paranoia / schrijft niemand af ***
Jurre --> 'Soy is iets gestegen.' Zichzelf gereset na opdr 5.2. Ook Soy niet vertrouwen. Vult vraag op hem in. Zet joker in
Anke --> Nabil, Ranomi, Soy. Zet joker in
Daniël --> eigenlijk alleen Jurre, maar twijfelde over spreiden op nog iemand. Zet geen joker in(?)
Ranomi --> Soy "nog steeds" op 1. niet Jurre (nepmolt). Vult vraag in op Soy, Nabil, Ranomi. Zet joker in

(2e test)

Soy --> zegt vraag over Mol 'in het andere groepje' te gokken. Van: wat zou de Mol doen. Vult die op Jurre en Nabil in
Nabil --> zover gekomen, moet risico's blijven nemen. 'Blijven stemmen op wie ik altijd heb gestemd' vult in dat Mol kist heeft meegenomen
Anke --> (vult vraag op Ranomi in)
Ranomi --> weet nog steeds niet op wie ze wil gaan zitten. Kansberekening. (gokt antwoord op kenteken-vraag)

afl. 7 (nog niet teruggezien)

Soy --> Ranomi, beetje Jurre
Jurre --> Daniël
Anke --> Ranomi (beetje Soy?)
Daniël --> vol op Jurre
Ranomi --> Soy

* de eerste twee testbiechten van Nabil lijken te zijn verwisseld. Zie Reactie #194 van Marimol. Ik vind het heel overtuigend en heb ze dus omgewisseld
** Froukje heeft vooral op Nabil ingezet (Instagram en Niet de Mol afl. 5)
*** sommige forummers twijfelen eraan of Nabil er wel op Anke is uitgegaan. Wordt verschillend over gedacht. Zie o.a. posts #91 t/m 93 in het Ranomi-topic en post #146 in dit topic
« Laatst bewerkt op: 19-02-2023, 08:25:27 door Amethyst »

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #129 Gepost op: 11-02-2023, 23:04:54 »
In aflevering 8 moet toch wel een beetje duidelijk worden wie op wie zit?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #130 Gepost op: 11-02-2023, 23:17:40 »
Voor de mol komt nu wel een ideaal moment eens flink verdacht te doen. Ze hebben al 15/20 van de test gemaakt. Je bent al haast een nepmol als je nu flink molt als degene met veel vertrouwen. Dan raakt iedereen in paniek, want ze zitten fout, moeten ze die laatste 5 dan allemaal op Anke invullen? Dan zullen ze denken, nee die kiest gewoon dit moment om eens flink te mollen. En blijft ze toch onverdacht ondanks de mollenstreek ;D 8)


Nou, niks van gemerkt. Geen wonder dat de Anke-tunnel nu leeg begint te lopen. Ik denk dat niemand van de kandidaten nu nog op haar zit.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #131 Gepost op: 11-02-2023, 23:23:28 »
Klopt. Nabil zat op Anke en op Ranomi, dus niet op een man. Dan ga je de eliminatie verliezen als de mol een man is.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #132 Gepost op: 11-02-2023, 23:33:51 »
Inderdaad. Daaruit kun je dus al afleiden dat de Mol een man is. Maar dat patroon was al langer zichtbaar: als de Mol een man is, zijn er immers maar vier mannelijke en vijf vrouwelijke kandidaten. De Mol valt nooit af, dus bij executie 1 is de kans dat een vrouw afvalt al 5 tegen 4. Vervolgens vielen er twee vrouwen op rij af en waren er dus nog maar drie dames over. Natuurlijk kan het zijn dan de heren het spel beter speelden dan de dames, maar toen al was het voor mij vrij duidelijk dat we bij de mannen moeten zijn voor de Mol 2023.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #133 Gepost op: 11-02-2023, 23:55:17 »
afl. 1

Sarah --> Ranomi, Froukje, Daniël en Sander

Ranomi --> weet nog steeds niet op wie ze wil gaan zitten. Kansberekening. (gokt antwoord op kenteken-vraag)
Klopt niet, Ranomi zei dat ze Soy verdenkt.
En Soy vulde in dat de mol 1 ei heeft geschoten, dat wijst op Jurre.
Daniel zit op Jurre, Anke waarschijnlijk ook want heeft bondje met Daniel. Dat zou betekenen dat Ranomi volgende keer de afvaller is.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2023, 00:00:02 door Run »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #134 Gepost op: 11-02-2023, 23:56:35 »
Zouden ze zoveel info weggeven? Nabil eerder op Ranomi er uit.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #135 Gepost op: 11-02-2023, 23:59:30 »
Zouden ze zoveel info weggeven? Nabil eerder op Ranomi er uit.

Ja of dus toch Anke. Want niemand verdenkt Anke zo horen we Nabil nog zeggen. En hij kon nu niet langer afwijken van die gedachte. Hoe dan ook verdenkt ie geen Soy, Daniel en Jurre.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #136 Gepost op: 12-02-2023, 00:15:03 »
Zouden ze zoveel info weggeven? Nabil eerder op Ranomi er uit.


Waarom zou Nabil een joker hebben gegeven aan zijn Mol? Dat is toch zo ongeveer de meest zinloze actie die je als speler kunt begaan?
Nee, hij is er niet op Ranomi uitgegaan. En dat kan dus dan alleen nog maar betekenen dat hij er op Anke uitvloog.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #137 Gepost op: 12-02-2023, 00:19:53 »
Hij verdacht Daniel wel hoor, volgens eerdere biechten.(afl.4 Ranomi op 1, Daan op 2) In zijn dagboek staat deze wonderlijke zin : "Als ik Anke en Ranomi hoog op mijn lijstje had staan als Mol, dan had ik ze zeker vertrouwd".
Dit n.a.v. het feit dat hij een bondje had met Annick, terwijl hij haar ook erg verdacht als mol (volgens afvallersdagboek). Hij had steeds het idee dat Annick hem naar de verkeerde stuurde (Froukje).
En Annick viel af (op Ranomi?) terwijl hij groen had (deels op Daniël blijkbaar). Hoe logisch is het dan om verder te gaan op Ranomi en al helemaal op Anke als je het hebt over doorgaan op  "een eerder ingeslagen weg". ?

Het strookt allemaal totaal niet met elkaar...

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #138 Gepost op: 12-02-2023, 00:47:13 »
Zouden ze zoveel info weggeven? Nabil eerder op Ranomi er uit.

Meestal als ze zoveel info weggeven vliegt de verdachte van de afvaller er de volgende aflevering uit  ;)

Offline Miem

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #139 Gepost op: 12-02-2023, 00:49:03 »
Klopt. Nabil zat op Anke en op Ranomi, dus niet op een man. Dan ga je de eliminatie verliezen als de mol een man is.
Hoe kom je daarbij? Het klopt dat er 1 vraag is of de mol man of vrouw is, maar dit is wel heel kort door de bocht.