Auteur Topic: Wie zit op wie?  (gelezen 29977 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #60 Gepost op: 23-01-2023, 22:12:08 »
Daar hoop ik elk jaar op  ::love:: ;D ::regenboog::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Elliebellie

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #61 Gepost op: 23-01-2023, 22:39:33 »
Iemand nog aanvullingen?

Bedankt voor het overzichtelijk bijhouden van de verdenkingen! Zo kunnen we makkelijk zien of we iets hebben gemist.

Ik heb in mijn aantekeningen bij Soy’s verdenkingen in afl 1 staan:
- geeft in afl 2 aan nog niet op Nabil te zitten in afl 1, nu wel
- geeft in afl 3 aan dat hij Daniël als hoofdverdachte had in afl 1

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #62 Gepost op: 23-01-2023, 22:53:51 »
Bedankt voor het overzichtelijk bijhouden van de verdenkingen! Zo kunnen we makkelijk zien of we iets hebben gemist.

Ik heb in mijn aantekeningen bij Soy’s verdenkingen in afl 1 staan:
- geeft in afl 2 aan nog niet op Nabil te zitten in afl 1, nu wel
- geeft in afl 3 aan dat hij Daniël als hoofdverdachte had in afl 1

Graag gedaan! Ik pas het aan.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #63 Gepost op: 24-01-2023, 09:26:30 »
Het feit dat Annick en Daniël hun scherm niet gezien hebben kan ook komen door de inschatting dat zij ver zullen komen in het spel, maar bij een eliminatie door de mand gaan vallen als kandidaat. Dan kan je dat beter maar even uitstellen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #64 Gepost op: 24-01-2023, 19:18:54 »
kan de foutenmarge vrij klein zijn. Dus de kans is er zeker dat iemand die de mol meeneemt in de spreiding afvalt. Al is dat niet zo waarschijnlijk als iemand 3 of minder verdachten heeft, of als de mol een van de hoofdverdachten is.
Nou, precies. En Froukje zet in op 3. Nabil, Ranomi, Jurre waarbij Jurre door niemand anders verdacht wordt genoemd. Dus Froukje zou dan bovenaan moeten eindigen, en in elk geval niet laatste in de lijst....... ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #65 Gepost op: 24-01-2023, 20:44:57 »
Nou, precies. En Froukje zet in op 3. Nabil, Ranomi, Jurre waarbij Jurre door niemand anders verdacht wordt genoemd. Dus Froukje zou dan bovenaan moeten eindigen, en in elk geval niet laatste in de lijst....... ::)

Ja, ik ondergraaf mijn eigen argument een beetje. Ik zie dat als ik die logica volg, ik zowel Nabil als Jurre moet wegstrepen en eigenlijk blijft dan alleen Anke over als mogelijke mol (tenzij ik in Annick ga geloven).

Dat gaat me toch ver voor een enkel datapunt. Ik acht het nog best mogelijk dat Froukje verder spreidde of dat ze zich voornam over 3 te spreiden, maar bij het invullen van de test er eentje een beetje bij ingeschoten is. Maar voor nu even een dikke min voor Nabil en Jurre op basis van dit topic. En dan stem ik toch maar even Anke, al ben ik nog niet 100% overtuigd.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #66 Gepost op: 24-01-2023, 21:09:22 »
Maar volgens de Wie verdenkt wie? kunnen we ook de afvallers vinden. En Soy wordt wel ENORM opgezet als de explosieve afvaller. Ik denk ook niet dat het in de Wie verdenkt wie? eerder is voorgekomen dat de mol zo extreem prominent naar voren komt als verdachte. Zelfs in een jaar zoals AnneMarie waarin iedereen al meteen op de mol zat werd dit wel verdoezeld...... ::)

Een explosieve afvaller heb je juist als je suggereert dat die persoon het nog kan zijn. Bij Soy doen ze het tegenovergestelde.

Offline johan1973

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #67 Gepost op: 24-01-2023, 22:07:43 »
Ik acht het nog best mogelijk dat Froukje verder spreidde of dat ze zich voornam over 3 te spreiden, maar bij het invullen van de test er eentje een beetje bij ingeschoten is.

In het busje onderweg naar de staalfabriek zegt ze op 4:15 'Daniel heeft dus heel lang het geluid uitgezet [..]'. Het verbaasde me dat ze hem vervolgens niet meenam. Mogelijk dat hij voor haar in de opdrachten van Aflevering 2 totaal niet meer verdacht leek, maar blijf het opmerkelijk vinden. Niet de Mol #2 met Splinter geeft hier ook geen uitsluitsel over.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #68 Gepost op: 25-01-2023, 07:40:58 »
Soy wijzigt zijn verdachte van Daniël naar Nabil. In de staalfabriekopdracht liepen Soy en Nabil samen door terwijl de drone hen op de foto zette. Op basis van dit moment kan Nabil iets zijn gaan vermoeden, dus sindsdien noemt Soy Nabil als mol, dat is een betere dekmantel dan Daniêl als Nabil Soy is gaan verdenken.

Nabil sliep in het begin bij Soy op de kamer, afl. 3 is dat Daniël.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2023, 23:24:53 door foxhunter »

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #69 Gepost op: 25-01-2023, 08:42:15 »
In het busje onderweg naar de staalfabriek zegt ze op 4:15 'Daniel heeft dus heel lang het geluid uitgezet [..]'. Het verbaasde me dat ze hem vervolgens niet meenam. Mogelijk dat hij voor haar in de opdrachten van Aflevering 2 totaal niet meer verdacht leek, maar blijf het opmerkelijk vinden. Niet de Mol #2 met Splinter geeft hier ook geen uitsluitsel over.

Onlogisch inderdaad… dus mogelijk Mol gedrag van Anke?
In afl 2 werd duidelijk dat Daniël Anke vertrouwt en een bondje begint. Dan zit hij dus volledig op het verkeerde spoor, en is het dus voor Anke als mol niet logisch om hem nog mee te nemen in de verdenking. De mol zal uiteindelijk zo snel mogelijk verdenkingen naar mogelijke  finalisten gaan moeten faken, om het groene scherm te verantwoorden.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #70 Gepost op: 28-01-2023, 13:47:10 »
Er zijn al veel verdenkingen in meer of mindere mate richting Soy. Sommigen al redelijk overtuigd, andere in meer of mindere mate. Dat Sander Soy als mol had kan best en toch afvallen. Jurre heeft geen Soy verdenking, maar toch de test beter gemaakt. De vragen zijn lastig, dat zal Sander genekt hebben.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #71 Gepost op: 28-01-2023, 17:14:21 »
Een explosieve afvaller heb je juist als je suggereert dat die persoon het nog kan zijn. Bij Soy doen ze het tegenovergestelde.
Ik heb het puur over de landelijke explosie. Daar staat Soy al wekenlang dik eerste. Dat is de explosie.

Er zijn al veel verdenkingen in meer of mindere mate richting Soy. Sommigen al redelijk overtuigd, andere in meer of mindere mate. Dat Sander Soy als mol had kan best en toch afvallen. Jurre heeft geen Soy verdenking, maar toch de test beter gemaakt. De vragen zijn lastig, dat zal Sander genekt hebben.
Nee dat kan echt niet. Je kunt hier en daar wat missers maken door een moeilijke test, maar puur tunnelen op Soy en dan toch eruit vliegen betekent dat je de test het allerslechtste gemaakt hebt, en dat betekent dan weer dat Soy de mol niet kan zijn.

zowel Nabil als Jurre moet wegstrepen en eigenlijk blijft dan alleen Anke over als mogelijke mol (tenzij ik in Annick ga geloven).

Dat gaat me toch ver
Ja met dat probleem zit ik dus ook. Ik ben welwillend toch ook een free pass te geven voor een kandidaat die eigenlijk al gestreept had moeten worden. Het is namelijk in het verleden ook wel eens gebeurd. Dus mij hierom helemaal vasthangen aan Anke doe ik ook niet.

Liever alles uit dit topic gebruiken, zoals wie wordt een afvaller en wat wordt de finale. Soy gaat er snel uit en de finale edit gaan in elk geval nu zeer uit naar Anke/Nabil. Dat zijn vast wat dingen waar ik mij aan vasthoud.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #72 Gepost op: 28-01-2023, 23:02:56 »
Het wijst wel heel erg naar Anke nu ::rofl::


afl. 1

Sarah --> Ranomi, Froukje, Daniël en Sander

Soy --> Daniël op 1 (verdacht Nabil nog niet) (3e test)
Nabil --> Ranomi, Sander, Froukje, Anke. 'Niemand verdenkt Anke'
Froukje --> Haar 2e verdachte is Daniël. Geknipt alsof Annick haar #1 is. Vult vraag in op Daan
Jurre --> niet: Froukje, Annick
Annick --> Ranomi, Froukje, Sarah en Sander. '4 mensen'. Vult in dat Mol 1 vd zangers was
Anke --> Sarah (test 3). Vult in dat Mol vrouw is. niet: Ranomi, Jurre, Daniël
Daniël -->  verdenkt Annick en (minder) Froukje in biecht opdr 1.2. Vult in 'De Mol deed deelopdrachten'
Ranomi --> Soy op 1 (zie testbiecht afl. 2)
Sander --> Soy op 1, Froukje, Sarah (minder), Annick

afl. 2

Soy --> Verdenkt Nabil. Zegt er niet bij of het z'n #1 is. "Niemand verdenkt Nabil"
Nabil --> Jurre, Froukje, Ranomi, Soy, Sander (willekeurige volgorde)
Froukje --> Nabil, Ranomi, Jurre (hoofdverdachten).
Jurre --> Daniël, Froukje (extra beeld), '...en Annick'.
Annick --> Ranomi (zie 3e test). Denkt dat ze goed zit. Vult vraag in op Soy
Anke --> Froukje, Soy, Annick, Ranomi (noemt eerste 3 namen ook aan Daan)
Daniël -->  Froukje op 1? (extra beeld). (Bondje: Jurre, Soy.) 'Mol met dienblad in staalfabriek'
Ranomi --> Soy op 1
Sander --> Soy op 1 (nog meer), noemt Annick als een andere verdachte

afl 3.

Soy --> Neigt naar Nabil-tunnel. Ook Ranomi, niet Daan (niet Anke)
Nabil --> neemt Annick mee in spreiding. Niet Anke (andere biecht)
Jurre --> spreidt over "Ranomi, Nabil, Annick en toch ook Daniël"
Annick --> Ranomi op 1 (alweer). Vult Mol-vraag op haar in. (Niet: Nabil)
Anke --> (noemt Ranomi als verdachte (hotel))
Daniël --> *knip* 'Ranomi, Soy en Annick vooral' 'tunnelvisie op 2 hoofdverdachten' (Niet: Nabil)
Ranomi --> ?, spreidt o.a. op Soy (minder) en Annick. (evt. Daniël (biecht)) (niet Anke (hotel))
Sander --> tunnelvisie op een man, niet: Annick, Daniël.

afl. 4

Soy: --> Neigt weer naar tunnel (Nabil of Ranomi?) '4 mensen' niet Jurre
Nabil --> Ranomi op 1. Daan ws op 2 (wil weer een kamer met hem delen)
Jurre --> onbekend
Annick --> bijna all-in op iemand. "Zelfde #1 als Nabil" niet: Daniël **, Nabil ***, Jurre ****
Anke -->  alleen Soy, Ranomi & Nabil. Vult Mol-vraag in op Nabil
Daniël --> Jurre op 1, vervolgens Soy, Ranomi en beetje Annick
Ranomi --> onbekend



* zegt dat zij en Nabil op dezelfde persoon hebben ingezet.
** vulde alleen testvraag op Daan in omdat ze een feitje over haar mol niet wist. "Ik dacht wel: hij zit snor" (na 15 minuten in Niet de Mol).
*** verdacht niet: Nabil (Niet de Mol)
**** "Aanvulling: het lijkt erop dat ze Jurre niet verdacht, want ze wilde per se hem of Nabil aan de telefoon. 'Nabil of Jurre, jullie vertrouwen mij, overtuig de rest, blijf rustig!" - Molest
« Laatst bewerkt op: 9-02-2023, 18:23:04 door Amethyst »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #73 Gepost op: 28-01-2023, 23:04:37 »
Dus vorige week wijzigt Soy zijn verdenkingen opeens naar Nabil?
Nabil had -denk ik- het rode scherm bij de koffertjes. Soy speelt alsof hij het rode scherm had en lijkt nu een stuk minder verdacht. Anke wees 1 van de drie wel aan als mol door hen het koffertje te geven.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #74 Gepost op: 28-01-2023, 23:10:12 »
Nabil zou logisch zijn, hij lijkt vooral Ranomi te verdenken en Annick had dezelfde hoofdverdachte.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #75 Gepost op: 28-01-2023, 23:14:14 »
Nabil of Soy had het rode scherm. Niet Daniël volgens mij.

Volgende week gaat Ranomi er uit denk ik. Daarom zien we haar verdachten nu niet meer.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #76 Gepost op: 28-01-2023, 23:37:30 »
Als Soy het rode scherm had (en hij zag er echt uit als een geslagen hond) weet hij nu dat Nabil niet de mol is. Waardevolle informatie. Zo te bezien vliegt nu eerst Jurre eruit, daarvan krijgen we niks meer te horen. Dan toch Soy en Ranomi denk ik. De grote klappers. Finale Nabil, Anke en Daniel.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #77 Gepost op: 29-01-2023, 00:10:16 »
Nabil op Ranomi en Annick ook. Heeft die vraag over de geboorteplaats er misschien voor gezorgd dat ze net niet de laatste was  ::rofl::
Dus net als foxhunter denk ik ook dat Nabil een rood scherm had. Wij zulen zien of hij volgende week van hoofdverdachte veranderd, zou het bevestigen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #78 Gepost op: 29-01-2023, 00:28:28 »
Alleen al aan het non-verbale gedrag zag ik dat Nabil er als een winnaar en Soy als een geslagen hond bijzat. Pure paniek bij Soy, zeker toen hem gevraagd werd waarom hij dan zo graag een hoog koffertje wilde, hij stond met z'n bek vol tanden, en Anke redde hem met te zeggen "het is ook een strategie om dat niet te zeggen" ::rofl::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #79 Gepost op: 29-01-2023, 14:15:41 »
De regie plant het zaadje dat alleen Anke het nog kan zijn. Na afl. 4.

Sarah spreidde over Ranomi (1e) en Daan (3e)
Froukje spreidde over Nabil, Ranomi en Jurre
Annick bijna all-in op Ranomi


frame:

- Sander zat vol op Soy


Omdat Anke het m.i. echt niet is (probeerde geen geld weg te spelen in opdr 3.3, legio primaire reacties) komt Daniël toch naar voren als meest waarschijnlijke mol. Sarah was een tikje neurotisch bij de test ...heeft die in paniek ingevuld. Froukje helemaal niet. Dacht dat ze door zou zijn. Leek Daan te hebben gestreept.

Ranomi als minst waarschijnlijke Mol. Maar zit mogelijk wel op Daniël. Zou je op kunnen maken uit haar biechten bij opdrachten 3.1 en 3.3 ...en dat ze Soy niet meer als hoofdverdachte leek te hebben. Maar is een gevaarlijke conclusie.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2023, 16:31:21 door Amethyst »