Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen  (gelezen 11866 keer)

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #100 Gepost op: 17-01-2023, 17:39:07 »
Opvallend dat Soy zegt "..gutsen van de pijn. En ik denk meteen: ja, eh... leuk idee, Soy. Maar dit had je niet moeten doen." en niet "...leuk idee productie. Maar dit hadden jullie niet moeten doen."

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #101 Gepost op: 17-01-2023, 18:32:18 »
Dat was ook zeker een mols moment van Soy  ;)


Wat ik verder heel raar/verdacht vind; het lijkt erop dat er in de €500 kogeltoren meer kogels nodig waren om de geldvakjes te vullen. In de drie vakken van de €500-toren tel ik plm 74 kogels, in drie vakken van de €1000-toren gem. 62. Correct me if i'm wrong.

Maar nu wordt het wel weer ingewikkeld, want degene die gepusht heeft niet naar de 1500-toren te gaan (Daniel / Soy ?) en/of degene die heeft gepusht wel naar de €500-toren te gaan is dan juist kandidaats, want zo kwamen ze niet boven de €1500 grens. Met de 78 kogels (met de laatste drie van Jurre erbij) in de €500-toren hadden ze €900 kunnen halen in de €1500 toren, met het verschil dat we niet weten hoeveel langer het traplopen zou duren, maar dat ze meer zouden verdienen vind ik heel aannemelijk. Streep door Daniel en Soy.
Ik denk zelf dat de mol zich hierbij heeft neergelegd. Gepush van de mol heeft de uitzending niet gehaald vermoed ik.
Idealiter vul je eerst de 1000 euro, de sweet spot zoals Daniel zei. Je wil ook niet onnodig meteen de 1500 euro proberen te vullen en dan erachter te komen dat Sarah het niet goed deed, dan verdien je teveel geld. Als de kandidaten en Sarah goed bezig zijn push je daarna om de 1500 euro te doen, dan haal je het net. Dan neem je dat risico.

Maar het is aflevering twee. Zou met niets verbazen als de mol het hier rustig aan gedaan heeft, beetje klooien, kijken hoe de kandidaten het doen, het is een wespennest. Zoveel sturen kan je nou ook weer niet. Maar als ze gaan nepmollen dan kom je niet in de buurt van de benodigde target van 1800 tot 2000 euro. Je hoeft niet iedere opdracht te mollen.

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #102 Gepost op: 17-01-2023, 20:06:45 »
Gepush van de mol heeft de uitzending niet gehaald vermoed ik.
Soy zegt ‘We hebben nog 2 levens, dus we kunnen beter...’. Nabil zegt direct ‘Dus bij die 2e doen we gewoon die drone. Let’s go, we hebben toch 2 levens.’ Het lijkt erop alsof er eerder over is gesproken, Soy hoeft niets meer uit te leggen aan Nabil. Toch een beetje gepush of een onderonsje om als mol over te komen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #103 Gepost op: 17-01-2023, 20:23:39 »
Daniël opende als eerste de deur van een container, zodat je daarin kon schuilen voor de drones. Als die deur dicht was gebleven had Sarah het zeker kunnen vergeten, want die container is meermalen gebruikt om in te schuilen. Staat hij dan niet stijf van de adrenaline net als de rest om met het erts te gaan klooien? Waarom eerst die deur open doen? Lijkt op een vooropgezet plan. Wat een contrast met de rest: "Waar is die brancard?" of Af laten gaan door de drones of onderweg erts verliezen, je laten verrassen door een elektrische schok, op zoek gaan naar jokers.

En ook zijn verbaasde "Er kunnen dus nog kandidaten terugkomen". Gekke opmerking, hij kent het spelletje. "Ik kijk al heel lang dit programma" in zijn voorstelvideo. https://wieisdemol.avrotros.nl/nieuws-item/de-kandidaten-van-wie-is-de-mol-stellen-zich-aan-je-voor/
« Laatst bewerkt op: 17-01-2023, 20:28:14 door foxhunter »

Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #104 Gepost op: 18-01-2023, 07:06:55 »
Zagen we de voeten van Sander in de staalfabriekopdracht in een pijp terwijl iedereen dekking zoekt voor een drone? Jurre ziet dit en zegt verbaasd: zit jij hier ook? Lijkt me dat je je hier niet zo snel in kan wurmen en misschien dat hij hier langer in ligt te niksen?  :)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #105 Gepost op: 18-01-2023, 09:22:52 »
Er waren zeker wel twee schalen en deze zijn ook een keer tegelijkertijd naar boven gebracht. (beter te zien met bewegend beeld)
well-spotted, dank!

Offline Elliebellie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #106 Gepost op: 18-01-2023, 12:20:53 »
En ook zijn verbaasde "Er kunnen dus nog kandidaten terugkomen". Gekke opmerking, hij kent het spelletje. "Ik kijk al heel lang dit programma" in zijn voorstelvideo.

Ik vond dit ook opvallend bij Ellie Lust in Moltalk, die stellig vertelde dat dit eerder alleen nog was gedaan bij Ron Boszhard. Terwijl ik mij kan herinneren van “echt vroeger-vroeger” dat dit bij meerderen was gebeurd. Misschien mis ik er eentje, maar Tim in Zuid-Afrika staat me bij als de laatste voor Ron. Wat dan ook alweer 10 jaar geleden is, dus beiden kunnen het wel al jaren kijken en alleen Ron (of zelfs die even niet) herinneren.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #107 Gepost op: 18-01-2023, 12:28:31 »
Het is inderdaad een lijstje van 5 of 6 keer in de 24 seizoenen, dat een kandidaat terug kon komen. Maar kan me heel goed voorstellen dat Ellie dat niet allemaal paraat heeft. Laat dat maar over aan de die-hard molloten.  :D

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #108 Gepost op: 18-01-2023, 12:28:55 »
Ik vond dit ook opvallend bij Ellie Lust in Moltalk, die stellig vertelde dat dit eerder alleen nog was gedaan bij Ron Boszhard. Terwijl ik mij kan herinneren van “echt vroeger-vroeger” dat dit bij meerderen was gebeurd. Misschien mis ik er eentje, maar Tim in Zuid-Afrika staat me bij als de laatste voor Ron. Wat dan ook alweer 10 jaar geleden is, dus beiden kunnen het wel al jaren kijken en alleen Ron (of zelfs die even niet) herinneren.
Klopt. Volgens mij is zelfs de mol een keer uit het spel gegaan en er weer in gekomen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #109 Gepost op: 18-01-2023, 12:47:37 »
Klopt. Volgens mij is zelfs de mol een keer uit het spel gegaan en er weer in gekomen.
Niet in de Nederlandse (tenminste de seizoenen met BN-ers, andere heb ik niet gezien) en ook niet in de Belgische. In de
Spoiler: buitenlandse molreeks (klik om te tonen/verbergen)
wel staat mij bij, maar dat was aan het eind en een heel gek spelletje, waarschijnlijk om het nog wat interessant te maken.
In Nederland zijn de volgende kandidaten teruggekomen na een rood scherm: Gijs Staverman (2005), Richard Groenendijk (2006), Paul Rabbering (2007) en Tim Haars (2013). Ron Boszhard (2018) had gekund maar de andere kandidaten werkten hier niet aan mee.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2023, 13:57:21 door Heinz, Reden: spoilertags toegevoegd »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #110 Gepost op: 18-01-2023, 13:24:42 »
Niet in de Nederlandse (tenminste de seizoenen met BN-ers, andere heb ik niet gezien) en ook niet in de Belgische. In de
Spoiler: buitenlandse molreeks (klik om te tonen/verbergen)
wel staat mij bij, maar dat was aan het eind en een heel gek spelletje, waarschijnlijk om het nog wat interessant te maken.
In Nederland zijn de volgende kandidaten teruggekomen na een rood scherm: Gijs Staverman (2005), Richard Groenendijk (2006), Paul Rabbering (2007) en Tim Haars (2013). Ron Boszhard (2018) had gekund maar de andere kandidaten werkten hier niet aan mee.
Het was in de tijd met niet-BN'ers, maar helemaal zeker ben ik er niet van dat het een keer de mol zelf was.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2023, 13:57:49 door Heinz, Reden: spoilertags toegevoegd »

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #111 Gepost op: 18-01-2023, 14:18:50 »
Het was in de tijd met niet-BN'ers, maar helemaal zeker ben ik er niet van dat het een keer de mol zelf was.
In de tijd met niet BN'ers heeft de mol (Deborah, Nico, George, Elise) ook nooit een rood scherm gehad.

Offline Elliebellie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #112 Gepost op: 18-01-2023, 14:38:10 »
Het was in de tijd met niet-BN'ers, maar helemaal zeker ben ik er niet van dat het een keer de mol zelf was.

Misschien heb je dit herinnerd vanwege seizoen 5? Hier ging Roeland Fernhout wegens ziekte naar huis, maar er bestaat de theorie dat hij de mol was en Yvon Jaspers na zijn exit het stokje heeft overgenomen.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #113 Gepost op: 18-01-2023, 15:34:02 »
Misschien heb je dit herinnerd vanwege seizoen 5? Hier ging Roeland Fernhout wegens ziekte naar huis, maar er bestaat de theorie dat hij de mol was en Yvon Jaspers na zijn exit het stokje heeft overgenomen.
Nee, het gaat me om de seizoenen met niet-BN’ers, toen is ook 1 of 2x iemand eruit gegaan en weer teruggekomen. Ik was al fan toen jullie allemaal nog geen fan waren.  :P
« Laatst bewerkt op: 18-01-2023, 15:37:56 door Run »

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #114 Gepost op: 18-01-2023, 16:16:39 »
Dan heb je het waarschijnlijk over Dan in seizoen 2? Die kreeg een rood scherm halverwege de aflevering maar mocht toch blijven omdat hij in de volgende opdracht een kistje wist open te maken waardoor een ander (Bjorn) naar huis moest.
Dan was niet de mol en hij heeft het spel nooit (echt) verlaten.

Offline Elliebellie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #115 Gepost op: 18-01-2023, 16:36:44 »
Nee, het gaat me om de seizoenen met niet-BN’ers, toen is ook 1 of 2x iemand eruit gegaan en weer teruggekomen. Ik was al fan toen jullie allemaal nog geen fan waren.  :P

Oké, dan heb ik geen idee. Ik ben zelf ook ingehaakt op de helft van de uitzendingen van seizoen 1, maar kan me zeker niet alles meer herinneren van het begin. Echt alleen bepaalde dingen staan me nog bij, dus ben van plan ooit alle seizoenen opnieuw te kijken.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #116 Gepost op: 18-01-2023, 17:48:29 »
Dan heb je het waarschijnlijk over Dan in seizoen 2? Die kreeg een rood scherm halverwege de aflevering maar mocht toch blijven omdat hij in de volgende opdracht een kistje wist open te maken waardoor een ander (Bjorn) naar huis moest.
Dan was niet de mol en hij heeft het spel nooit (echt) verlaten.
Dat was het waarschijnlijk. Heb jij zo’n goed geheugen?  8)

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #117 Gepost op: 18-01-2023, 22:29:33 »
Dat was het waarschijnlijk. Heb jij zo’n goed geheugen?  8)
Ik heb geen slecht geheugen. En ik heb al die seizoenen minstens 2x gezien.

Offline Moldam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #118 Gepost op: 18-01-2023, 22:59:53 »
Op het moment dat Rik uitlegt dat Sarah de drone en schokken aanstuurde en als opdracht had om 1500 euro af te snoepen van het bedrag dat de groep moest verdienen, lijkt het mij heel logisch dat de groep even denkt dat dat gelukt is, ze hebben immers maar 1300 van de 3000 euro verdient. Met de informatie die Rik op dat moment vertelt zou je ook heel goed kunnen denken dat Sarah doelbewust die drone stuurde en schokken toediende om te voorkomen dat er geld verdiend werd, dus 1700 euro uit de pot gehouden heeft en dat daarmee haar opdracht geslaagd is. Er is echter één persoon die meteen "-200" zegt. En daarna, bevestigend, "precies, -200". Dat lijkt Jurre te zijn. Zou hij zich soms versproken hebben?
« Laatst bewerkt op: 18-01-2023, 23:16:40 door Moldam »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #119 Gepost op: 18-01-2023, 23:43:17 »
Scherp opgemerkt al moet ik er wel bij zeggen dat Rik niet precies zei wat jij aanhaalde. Rik zei letterlijk:
"Haar opdracht was om 1500 euro af te snoepen van het bedrag dat jullie met deze opdracht zouden verdienen". Dat is wat anders dan het maximale bedrag dat ze konden verdienen.
Maar de snelle rekensom van Jurre is wel opvallend want de anderen moeten de woorden van Rik nog op zich laten inwerken. Als kijkers wisten we al dat deze twist zou komen dus ons valt die snelle conclusie van Jurre misschien niet direct op. Maar gelukkig is er altijd wel iemand die dit wel opvalt.