Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen  (gelezen 11861 keer)

Offline Elliebellie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #80 Gepost op: 16-01-2023, 13:08:53 »
Het hele idee dat je niet weer vanaf het begin moet beginnen zodra je de spiraal raakt, maar gewoon kan doorgaan, creeert veel mogelijkheden. Namelijk, je kan als een razende door de spiraal gaan waardoor er een halve minuut drones losgaan, maar daarna heb je 100% en kan de groep rustig de bakjes vullen.  :D
Ik denk dat de mol in het begin rustig op de hoogte werd gehouden, zeg de eerste 20 minuten - dat dat ene groepje aan het dwalen was - om te zien wat de aanpak van Sarah zou zijn. Daarna was haar tempo vastgesteld, haar werkwijze en kon de mol een strategie gaan volgen.

Ik had begrepen dat Sarah iedere keer als ze het spiraal raakt weer terug moest naar de vorige gele %-zone, waar ze de haak ook op mocht leggen. Als het zo is wat jij zegt en ze gewoon verder mag als ze het spiraal aanraakt, dan is jouw theorie zeker slimmer om uit te voeren.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #81 Gepost op: 16-01-2023, 13:10:44 »
Ik had begrepen dat Sarah iedere keer als ze het spiraal raakt weer terug moest naar de vorige gele %-zone, waar ze de haak ook op mocht leggen. Als het zo is wat jij zegt en ze gewoon verder mag als ze het spiraal aanraakt, dan is jouw theorie zeker slimmer om uit te voeren.
Zo was het ook (net zoals bij een gewoon spiraal...)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #82 Gepost op: 16-01-2023, 13:17:40 »
Aha. Dan blijft mijn argument wel overeind dat de mol graag zou willen weten hoe snel Sarah door de spiraal ging.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #83 Gepost op: 16-01-2023, 14:31:06 »
De mol moest dus inderdaa
De mol zal in dit spel wellicht z'n best doen tot minimaal 1500 euro. Alleen dan zou er geld uit de pot gaan.

Inderdaad. Hier kunnen we dus helemaal niks uithalen.

Offline Stargaze

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #84 Gepost op: 16-01-2023, 19:26:32 »

Wat ik verder bedoelde te zeggen is, gaat als de spiraal geraakt wordt op alle trappen de prikkel aan of pakken ze puur willekeurig 1 bord en laten de rest gaan?

Er was naar mijn idee maar 1 bord, die ze om de beurt konden gebruiken en het bord gaf de schok, niet de trap.

Offline Koekert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #85 Gepost op: 16-01-2023, 19:51:29 »
Snap ook niet waarom mensen denken dat de trap onder stroom stond. Je zag telkens degene met metalen schaal een schok krijgen en de andere die op de trap erbij stonden niet.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #86 Gepost op: 16-01-2023, 21:09:36 »
In Mollenstreken heeft Lavezzi met zijn vader laten zien hoe het werkt. Het is inderdaad een klein kastje dat een grote schok geeft op de arm (en dus pijn doet).

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #87 Gepost op: 16-01-2023, 21:28:00 »
Bedoel je hier dat de mol via de regie werd ingelicht?

Als we er vanuit gaan dat de regie dit niet deed is de enige manier van informatie overdracht de schokken.


Een wilde theorie (mijn specialiteit  ::tandpastasmiley::), maar er is toch nog een manier van doorseinen hoe ver Sarah is.
Stel nu dat de persoon in de balletjesmachine op de hoogte gehouden werd via whatsapp ofzo. Dan gooit deze bijvoorbeeld bij 40%, eerst vier balletjes naar buiten, pauze, en dan de rest van de balletjes. Dan kun je als mol dus lekker fanatiek steeds bij die machine staan... goed zichtbaar voor alle kandidaten, want dan heb je een alibi, en ondertussen blijf je zo ook op de hoogte van Sarah.


« Laatst bewerkt op: 16-01-2023, 21:38:53 door annebeestje »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #88 Gepost op: 16-01-2023, 22:22:32 »
jeetje  ;D

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #89 Gepost op: 17-01-2023, 00:21:03 »
Een wilde theorie (mijn specialiteit  ::tandpastasmiley::), maar er is toch nog een manier van doorseinen hoe ver Sarah is.
Stel nu dat de persoon in de balletjesmachine op de hoogte gehouden werd via whatsapp ofzo. Dan gooit deze bijvoorbeeld bij 40%, eerst vier balletjes naar buiten, pauze, en dan de rest van de balletjes. Dan kun je als mol dus lekker fanatiek steeds bij die machine staan... goed zichtbaar voor alle kandidaten, want dan heb je een alibi, en ondertussen blijf je zo ook op de hoogte van Sarah.
Die is wel heel wild :-). Waren het meer dan 9 balletjes per keer? Dan zou het kunnen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #90 Gepost op: 17-01-2023, 14:11:48 »
Jurre raapte er op enig moment 15 op.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #91 Gepost op: 17-01-2023, 16:22:34 »
Wàt zegt Sander als Jurre met de laatste lading kogels richting trap rent (min 18 van de opdrachtvideo vooraan dit topic)... De ondertiteling maakt ervan: "Twee gin-tonic'ies zijn het!" Die kan ik nog vatten, maar met Jurre bij de trap: "Hendriks lieve knie, laatste die vallen!!" Dat laatste moet denk ik zijn 'laat ze niet vallen' maar, Hendrik's lieve knie? Wie kent die uitdrukking? Sansder is niet te zien, vanwaar dat zijn commentaar er dan zo duidelijk onduidelijk onder zit? Iemand eng idee?

Jurre laat onderaan de trap overigens ongeveer 12 van de 15 kogels van de schaal mieteren, zonder schok. Hij roept nog 'raap ze op!' Maar Anke die hem volgt reageert daar totaal niet op. Niet dat ze met die 15 kogels wel 400 hadden gehaald trouwens.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #92 Gepost op: 17-01-2023, 16:25:34 »
Er was naar mijn idee maar 1 bord, die ze om de beurt konden gebruiken
Dat lijkt me niet, met 3 brancards zijn er ook 3 borden. Je ziet ook nooit 6-9 man dezelfde trap oplopen, alleen telkens 1 team. En de teams komen soms gelijk aan, wat moeten ze dan doen? Net zolang wachten tot het andere team weer beneden is? Neen, we hebben nooit een team stil staan wachten. Het is nogal chaotisch in beeld gebracht maar ik denk zeker dat nu en dan meerdere trappen tegelijkertijd zijn belopen, dus meerdere borden beschikbaar, waarom ook niet?

Hij roept nog 'raap ze op!' Maar Anke die hem volgt reageert daar totaal niet op.
Was wel weer een fijn klein molmomentje ja  8)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #93 Gepost op: 17-01-2023, 16:30:04 »
Dat lijkt me niet, met 3 brancards zijn er ook 3 borden. Je ziet ook nooit 6-9 man dezelfde trap oplopen, alleen telkens 1 team. En de teams komen soms gelijk aan, wat moeten ze dan doen? Net zolang wachten tot het andere team weer beneden is? Neen, we hebben nooit een team stil staan wachten. Het is nogal chaotisch in beeld gebracht maar ik denk zeker dat nu en dan meerdere trappen tegelijkertijd zijn belopen, dus meerdere borden beschikbaar, waarom ook niet?

Ik heb maar 1 schaal gezien, en ook dat ze eerst de €1.000 toren hebben gevuld en daarna begonnen met de €500. We hebben nooit groepen elkaar zien passeren op de trap, maar wel dat 1 team beneden kwam met de schaal en een ander team de kogels uit hun handen op die schaal legden...

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #94 Gepost op: 17-01-2023, 16:37:55 »
Je kunt ook maar 1 schaal tegelijkertijd zien. Het was prachtig geweest als de productie een split screen gebruikt had. Zodat je bijv. 3 teams in 3 torens naar boven zag rennen. Maar dat hebben we niet gehad, het zat nogal gehusseld door elkaar.

Toen Soy afging in de toren 1500..... daar spreekt wel uit dat er 3 borden waren. Want waarom zou hij dan nog de trip naar boven maken met een leeg bord, en dat bord bijv. niet afgeven aan Annick die alweer naar beneden ging? Dat is wel erg asociaal terwijl je dan zou weten dat er 6 man beneden op dat bord staan te wachten, en ook nog naar een andere toren willen?!

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #95 Gepost op: 17-01-2023, 16:42:11 »
Dat was ook zeker een mols moment van Soy  ;)


Wat ik verder heel raar/verdacht vind; het lijkt erop dat er in de €500 kogeltoren meer kogels nodig waren om de geldvakjes te vullen. In de drie vakken van de €500-toren tel ik plm 74 kogels, in drie vakken van de €1000-toren gem. 62. Correct me if i'm wrong.

Maar nu wordt het wel weer ingewikkeld, want degene die gepusht heeft niet naar de 1500-toren te gaan (Daniel / Soy ?) en/of degene die heeft gepusht wel naar de €500-toren te gaan is dan juist kandidaats, want zo kwamen ze niet boven de €1500 grens. Met de 78 kogels (met de laatste drie van Jurre erbij) in de €500-toren hadden ze €900 kunnen halen in de €1500 toren, met het verschil dat we niet weten hoeveel langer het traplopen zou duren, maar dat ze meer zouden verdienen vind ik heel aannemelijk. Streep door Daniel en Soy.
Ik denk zelf dat de mol zich hierbij heeft neergelegd. Gepush van de mol heeft de uitzending niet gehaald vermoed ik.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2023, 17:02:03 door Mollem »

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #96 Gepost op: 17-01-2023, 17:14:54 »
Er waren zeker wel twee schalen en deze zijn ook een keer tegelijkertijd naar boven gebracht. (beter te zien met bewegend beeld)



Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #97 Gepost op: 17-01-2023, 17:20:31 »
Dat leek mij ook zo zeker dat ik het niet eens ben gaan terugkijken  ::rofl:: ::ok::

Wat ik verder heel raar/verdacht vind; het lijkt erop dat er in de €500 kogeltoren meer kogels nodig waren om de geldvakjes te vullen.

Daarvan werd gezegd dat Daniel die kogeltoren door elkaar schudde, waardoor de balletjes op hun plek vielen. Echt mols dus. Maar ik denk zonder nadenken :-[
« Laatst bewerkt op: 17-01-2023, 17:23:49 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #98 Gepost op: 17-01-2023, 17:27:53 »
Er zijn inderdaad twee schalen. Dit is goed te zien als Daniel, Ranomi en Froukje voor de eerste keer bij de machine komen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Stalen zenuwen
« Reactie #99 Gepost op: 17-01-2023, 17:33:23 »
Natuurlijk. En waarschijnlijk zelfs 3 ;D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)