Auteur Topic: [Hint?] Badeendjes  (gelezen 23482 keer)

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #20 Gepost op: 16-01-2023, 08:01:33 »
Ik denk dat we niet te moeilijk moeten denken met de badeendjes, aangezien WIDM zich steeds meer ontwikkelt als een familieprogramma. Dat een 'rubber duck' ook iets betekent in de hackwereld lijkt me in dat licht toch een net iets te vergezochte stap. Is het niet gewoon precies wat het is, namelijk een badeend dus Ranomi? Voeg daarbij dat uitgerekend zij 'm vasthoudt in aflevering 1, en dan lijkt dat me vooralsnog het meest waarschijnlijk.

Bovendien zit Ranomi in beide afleveringen in het team waar het eendje verschijnt. 

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #21 Gepost op: 16-01-2023, 10:57:12 »
Op facebook kwam ik tegen dat ook Soy aan badeendjes te linken is. Helaas kan ik de post niet meer vinden dus ik weet niet wie de bron was en er zat een iets andere foto bij dan de foto die ik zelf vond maar zie hier
Het is een foto voor de film "Wil de Krokodil" waar Soy een voiceover in doet. De foto op facebook had alleen Soy in beeld en de badeend nog prominenter maar die foto kan ik zo snel ook niet vinden.

Was dat niet de foto van Victor Mids? Die heb ik voorbij zien komen ergens een keer. Zal eens zoeken.

Mijn eigen associatie met een badeend is direct Sesamstraat (Ernie met zijn eendje), maar volgens mij heeft geen van de kandidaten een link met Sesamstraat?

Edit: was het deze? Ik kan er geen vinden met Soy, alleen met Victor. Soy en de andere stemacteurs staan bij de palmbomen afgebeeld. Maar toch goed gevonden van je, de badeend is heel overduidelijk aanwezig bij die film!

« Laatst bewerkt op: 16-01-2023, 11:00:17 door Nijntjelief »

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #22 Gepost op: 16-01-2023, 11:13:54 »
De film 'Lyle, Lyle, Crocodile' is pas in december in premičre gegaan, toch? Lijkt me niet dat ze daar nu al hints naar gebruiken. Bovendien heeft het badeendje denk ik niet een hele belangrijke rol heeft in de film zelf, of wel?

Offline isis1e

  • Forumlid
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #23 Gepost op: 16-01-2023, 12:12:51 »
Was dat niet de foto van Victor Mids? Die heb ik voorbij zien komen ergens een keer. Zal eens zoeken.

Edit: was het deze? Ik kan er geen vinden met Soy, alleen met Victor. Soy en de andere stemacteurs staan bij de palmbomen afgebeeld. Maar toch goed gevonden van je, de badeend is heel overduidelijk aanwezig bij die film!

Nee het was er echt een met alleen Soy niet Victor. Echt jammer dat de zoekfunctionaliteit op facebook zo minimaal is wat dat betreft. Maar goed ik vermoed dat er heel veel mensen zijn die met dit eendje op de foto zijn gegaan want het lijken inderdaad fotos van de premiere.

De film 'Lyle, Lyle, Crocodile' is pas in december in premičre gegaan, toch? Lijkt me niet dat ze daar nu al hints naar gebruiken. Bovendien heeft het badeendje denk ik niet een hele belangrijke rol heeft in de film zelf, of wel?
Geen idee ik heb de film niet gezien. Ik scroll alleen op facebook voorbij een persfoto van Soy met echt een gigantische badeend naast zijn knar. Ik denk niet dat het specifiek wat is maar aangezien hij hier niet vermeld werd dacht ik ik post hem ter info. Ik kom veel gekkere "hints" tegen hier op het forum. Doe er mee wat je wilt zou ik zeggen. Zelf ben ik nog in de "ik neem alles mee" fase en heb zeker nog niet ingezoemd op een mol.

Offline Denils

  • Forumlid
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #24 Gepost op: 16-01-2023, 23:11:36 »
Gevonden! Staat op FB bij Wieisdemoltips

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #25 Gepost op: 16-01-2023, 23:41:10 »
Dan gaan we dus op zoek naar kandidaten die níet te linken zijn aan een bad-eend. 10-2-3. Nog 5 te gaan....

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #26 Gepost op: 16-01-2023, 23:58:33 »
Ik denk dat de badeendjes net als de ogen/maskers van vorig seizoen een mooi dwaalspoor zijn.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #27 Gepost op: 17-01-2023, 00:49:59 »
Ik denk dat de badeendjes net als de ogen/maskers van vorig seizoen een mooi dwaalspoor zijn.

Wie weet. Als het iets is, vind ik het leuk, maar ik laat me er niet door van de wijs brengen. Vorig jaar ook niet in de maskerhint getrapt (sterker nog, zelfs praten als Brugman voor mijn mol Everon werkte niet op het forum). Toch denk ik ergens dat de badeendjes wel een hint zouden kunnen zijn, maar eentje die niet zo obvious is. Zo lang ik geen sterke badeendjeslink heb, blijf ik lekker de afleveringen kijken. Werkt vaak beter en kost minder tijd dan de hints uitzoeken.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline mvd0106

  • Forumlid
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #28 Gepost op: 17-01-2023, 08:45:37 »
De link met de hackers kende ik nog niet, maar ik weet dat rubber duck debugging ook een ding is binnen de IT-wereld. Wellicht toch een hint naar Daniël?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/rubber_duck_debugging

Hij stond tot nu toe trouwens niet heel hoog op mijn verdachtenlijstje.


Offline Denils

  • Forumlid
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #29 Gepost op: 17-01-2023, 23:38:38 »
Even verder Googlen op badeendjes en zie dat het schattige drijvende plastic speelgoed ook gebruikt wordt voor protesten. Ik zal jullie de links besparen...
In ieder geval tijdens protesten in Hong Kong en Taiwan werd/wordt de badeend gebruikt als symbool met allerlei varianten van grote opblaas versies tot de kleintjes die naar politie wordt gegooid.  Ook foto's gevonden van Jihadisten die met een badeend hoofd gephotoshopt zijn.

In beide gevallen wordt het absurdisme uitvergroot.
Weet niet of we er iets mee kunnen...


Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #30 Gepost op: 18-01-2023, 07:39:34 »
In de uitzendingen tot nu toe een badeend en zwemband bij de muziek en een badeend bij de requisieten opslag.
Als kandidaten die te linken zijn aan dat ding langer in het spel zitten, dan is die sleutelhanger bij de kandidatenzoektocht een logisch gevolg.
Die eend is te linken aan meerdere kandidaten. Schrijfster Anke Scheeren bijvoorbeeld.
Achteraf kan je over die b-eend van alles roepen, maar het wijst nu alle kanten op. Een typisch WIDM grapje.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #31 Gepost op: 21-01-2023, 21:40:52 »
Was dat nu een badeend in de vooruitblik van afl 4?  ::zwaai::


Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #32 Gepost op: 21-01-2023, 22:10:59 »
Ja, toch rekening mee houden, en kijken of er op het schip ergens eentje was.

Offline Floortje

  • Forumlid
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #33 Gepost op: 21-01-2023, 23:00:43 »
Het was Soy die bij Glasgans meteen aan een eend moest denken...

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #34 Gepost op: 21-01-2023, 23:12:48 »
Ranomi die kwam met Pekingeend... in welk bad haalde deze 'badeend' haar eerste gouden plak op de Spelen ooit?  ::vergroot::

Citaat
Bij de Olympische Spelen van 2008 in Peking won Kromowidjojo met de Nederlandse estafetteploeg goud op de 4×100 meter vrije slag

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #35 Gepost op: 21-01-2023, 23:16:53 »
Ranomi die kwam met Pekingeend... in welk bad haalde deze 'badeend' haar eerste gouden plak op de Spelen ooit?  ::vergroot::

Tot nu toe is Ranomi 100% betrokken bij iedere (verwijzing naar) badeendjes.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #36 Gepost op: 21-01-2023, 23:19:48 »
Volgende aflevering lijkt er echt eentje door het landschap te gaan  ;D

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #37 Gepost op: 21-01-2023, 23:21:08 »
Ja, toch rekening mee houden, en kijken of er op het schip ergens eentje was.
Als het in de vooruitblik zit, zit het toch deze week ook al in de aflevering? Hoeft het niet perse ook nog op het schip te zijn.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #38 Gepost op: 21-01-2023, 23:24:19 »
Tot nu toe is Ranomi 100% betrokken bij iedere (verwijzing naar) badeendjes.

Eens.. ik heb haar nog niet verdacht maar wel bijzonder. Of het is weer zo’n widm afleidingsmanoeuvre ;-)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hint?] Badeendjes
« Reactie #39 Gepost op: 21-01-2023, 23:28:34 »
Iemand die zich de "fotoklikjes" nog herinnert? ::rofl::