Auteur Topic: [Aflevering 3] - Spelbreker  (gelezen 5974 keer)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Spelbreker
« Reactie #40 Gepost op: 22-01-2023, 23:51:23 »
Misschien dat uit het complete overzicht te makkelijk conclusies zijn te distilleren over wie wel/niet de mol/kandidaat is.
In de Belgische versie geven ze deze overzichten wel en dat leverde daar tot nu toe nooit problemen op. Het is voor de meeste molloten altijd weer een verrassing wie de Mol is.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 3] - Spelbreker
« Reactie #41 Gepost op: 23-01-2023, 20:52:27 »
Als je heel zakelijk een overzichtskaart inblend, is dat alleen maar overzichtelijker,geeft mijns inziens niets weg over wat een mol gedaan heeft, maar geeft wel inzicht in wie waar staat en mogelijk iets zou kunnen mollen .

Ik word echt soms gek van opdrachten als de mijnopdracht vorige week of de Quads deze week waarbij ik meerdere kandidaten door elkaar zie rennen , zonder overzicht van wie welke kleur helm/quad etc heeft .

Stel je ziet 5 man 1 kant op gaan en 1 bevindt zich compleet ergens anders kun je zonder overzicht van waar het doel is onmogelijk zeggen of die ene afgezonderde persoon iets probeert in zin van (nep) mollen .

Edits zijn zo belangrijk en die zijn te chaotisch naar mijn zin in dit seizoen

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Spelbreker
« Reactie #42 Gepost op: 23-01-2023, 20:57:30 »
Waarom zitten er maar 3 kandidaten (Annick, Ranomi en Nabil) in het ene busje en 5 in het andere op weg naar de eerste opdracht?
Hint naar MOL en finalisten?  ::rofl:: ::rofl::

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Spelbreker
« Reactie #43 Gepost op: 23-01-2023, 21:20:33 »
Zou zomaar kunnen. Ik meen me te herinneren dat in de Belgisch editie van 2021 de laatste 5 kandidaten toevallig in hetzelfde busje zaten in aflevering 1. De andere 5 zaten in het andere busje.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Spelbreker
« Reactie #44 Gepost op: 23-01-2023, 21:25:27 »
Dan MOL Annick, winnaar Ranomi en verliezer Nabil?

Offline _Malle_Molloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Doorgedraaide Molloot
Re: [Aflevering 3] - Spelbreker
« Reactie #45 Gepost op: 23-01-2023, 23:26:53 »
Jullie weten toch dat ze in aflevering 3 nog helemaal niet weten wie de finalisten kunnen worden? Het was een grapje van Gasoesja :)
Mollen ontmaskerd: Jurre, Renee, Jeroen, Rob, Merel, Jan, Thomas & Klaas (NL). Comfort, Uma, Lennart & Alina (BE).

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Spelbreker
« Reactie #46 Gepost op: 24-01-2023, 00:31:41 »
Ik dacht al, waarom staan er smileys achter  ;)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Spelbreker
« Reactie #47 Gepost op: 24-01-2023, 11:17:40 »
Het was ook bedtijd ::rofl:: ::rofl::

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Spelbreker
« Reactie #48 Gepost op: 24-01-2023, 22:28:31 »
Misschien al gezegd (ben overzicht beetje kwijt) maar is de spelbreker niet 1 van de deelnemers die het ijs stuk sloeg?

Re: [Aflevering 3] - Spelbreker
« Reactie #49 Gepost op: 25-01-2023, 07:05:08 »
Misschien al gezegd (ben overzicht beetje kwijt) maar is de spelbreker niet 1 van de deelnemers die het ijs stuk sloeg?
En bv degene die dat met z’n handen deed? (Jurre)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Spelbreker
« Reactie #50 Gepost op: 27-01-2023, 12:13:13 »
Blijf het jammer vinden dat een heel sterke en leuke opdracht maar voor 30% de montage haalt. Dan heb ik liever dat ze een van de twee andere opdrachten iets degelijker maken en eentje laten vallen.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 3] - Spelbreker
« Reactie #51 Gepost op: 27-01-2023, 15:39:27 »
De tweede opdracht vond ik wel echt leuk ::bravo::

De eerste was iets saaier, maar dat leek ook vooral door de manier van spelen te zijn van de kandidaten. Ze bleven bij elkaar en dat bleek de juiste tactiek, maar niet de beste tv tactiek ;D.

De derde opdracht vond ik in opzet ook prima, alleen jammer van de keuze aan het einde tussen geld en jokers. Je weet dat de jokers gekozen gaan worden en de hele opdracht daardoor een beetje in het niet valt. Je kon net zo goed gelijk skippen naar de vraag of ze geld of jokers zouden kiezen. Hier had eventueel een twist waarbij bijvoorbeeld de jokers nog afgepakt konden worden wel beter gewerkt.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] - Spelbreker
« Reactie #52 Gepost op: 27-01-2023, 16:26:01 »
We hebben heel veel woorden gehad deze aflevering, je zou bijna denken dat er iets ín moet zitten. Iets met spelling, iets met breken...  ::nieuwsgierig::

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [Aflevering 3] - Spelbreker
« Reactie #53 Gepost op: 27-01-2023, 17:04:17 »
Hoi! Geen idee of dit al ergens gezegd is maar bij deze;

Annick en Daniel hebben beide nog geen scherm gezien. Als we de dagboeken mogen geloven (“voor mij kwamen 5 schermen”) worden er sowieso meer schermen getoond die de montage niet halen dus wellicht hebben ze wel al een groen scherm gehad beide maar ik heb het nu over de afleveringen.

Anyway mijn punt; de makers gaan nooit ervoor kiezen in de eerste 3 afleveringen de Mol nog geen scherm te laten zien (op beeld) dus bij deze sluit ik Annick en Daniel volledig uit als Mol. Ik verdacht ze al niet maar dit is voor mij een zekerheid geworden hierdoor.
Er was namelijk genoeg plek om een extra scherm in te monteren maar er lijkt bewust niet voor gekozen te worden. Anke, Nabil & Ranomi hebben daarintegen al 2 keer hun scherm gezien, laat deze 3 ook mijn hoofdverdachten zijn. (nabil het minste)

« Laatst bewerkt op: 27-01-2023, 17:05:55 door Ra »

Offline jackyX

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Spelbreker
« Reactie #54 Gepost op: 27-01-2023, 20:19:57 »
Spelbreker vul ik zo in dat de mol niet echt aan het mollen is geweest, dus zijn molspel niet heeft gespeeld.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] - Spelbreker
« Reactie #55 Gepost op: 14-02-2023, 19:33:03 »
Soy wilde de groep opbreken in kleinere groepen, hij wilde het spel opbreken, dat Daniël zo strikt bij elkaar hield. Soy is de Spelbreker.