Auteur Topic: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Per Definitie  (gelezen 20526 keer)

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Per Definitie
« Reactie #120 Gepost op: 26-01-2023, 16:56:42 »

Ik weet niet welk moment jij met intikken bedoelt, dat doen ze naar mijn idee per woord 2x (verzinnen en antwoorden).
Dat stukje nog even teruggekeken, lijkt mij dat Ranomi en Soy dat intikken als antwoord/keuze uit de 5 mogelijkheden.
Ranomi licht dat even later nog toe, dat doe je niet bij 't verzinnen van een betekenis.
Verrek, je hebt gelijk. Heb ik het fout gewijzigd. Dan had waarschijnlijk toch niemand vraag 4 goed. Nu ben ik wel benieuwd of dan toch het hele schema kan worden achterhaald. En of dat iets uitmaakt voor de eindconclusie  :o.

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Per Definitie
« Reactie #121 Gepost op: 26-01-2023, 17:03:37 »
Mij houden de boeken in de kast op de achtergrond bezig. Ik heb vanaf de uitzending het sterke gevoel dat daar het boek van Daniël (ik weet je wachtwoord) in de kast staat. Ik heb geprobeerd het in een screenshot vast te leggen, het lichtroze boek in het midden. Hoe leuk zou dat zijn!

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Per Definitie
« Reactie #122 Gepost op: 26-01-2023, 17:10:33 »
Dat zou een bak zijn. Ik zie geen zwart op de kaft van dat boek. Ik verdenk hem ook niet.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2023, 10:03:07 door Dusss »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Per Definitie
« Reactie #123 Gepost op: 26-01-2023, 17:32:03 »
Wat we zeker weten is dat in totaal €750 is verdiend, wat overeenkomt met 15 blokjes. Na de eerste 9 vragen hebben Jurre&Annick en Anke&Nabil allebei 8 blokjes, Ranomi&Soy 5 en Daniël&Sander 3 blokjes. Dit komt neer op 39 blokjes. Normaal zouden er per vraag maar 4 blokjes zijn. Er zijn dus 3 blokjes teveel. Van één wisten we dit al, namelijk van Politieagent, dat zowel door Jurre&Anke en Anke&Nabil is aangedragen.
Het enige schema dat ik kon bedenken waar ik die 2 extra blokjes kwijt kan staat hieronder.
Als ik aanneem dat een team drinkwater heeft geraden, dan kom ik niet uit.
Zeg maar waar ik volgens jullie de fout in ga.

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Per Definitie
« Reactie #124 Gepost op: 26-01-2023, 17:37:14 »
Na de eerste 9 vragen hebben Jurre&Annick en Anke&Nabil allebei 8 blokjes, Ranomi&Soy 5 en Daniël&Sander 3 blokjes.
Ranomi en Soy hebben maar 3 blokjes...

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Per Definitie
« Reactie #125 Gepost op: 26-01-2023, 17:46:29 »
In mijn oude schema kwam team Ranomi & Soy waarschijnlijker op 100 uit (en anders op 150), in het nieuwe op 150 (of anders 200). Zeer benieuwd of mijn stem op 150 overeind blijft.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2023, 10:02:11 door Dusss »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Per Definitie
« Reactie #126 Gepost op: 26-01-2023, 17:50:36 »
Ranomi en Soy hebben maar 3 blokjes...
Ik zie het nu ook. Aan de andere kant van de desk zie je ook 2 vierkantjes dat er precies zo uitziet als de blokjes maar blijkbaar is dit iets op de deur. Gelukkig maar want dan kan ik misschien dat glaasje windpompsherry kwijt.

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Per Definitie
« Reactie #127 Gepost op: 26-01-2023, 17:56:58 »
Als Sander skeletklets uitlegt staan er 2 blokjes op tafel. Deze zouden ze dan met windpompsherry moeten hebben gekregen. Later zien we Sander en Daniel een highfive maken met maar 1 blokje op tafel. Dus die  2 blokjes zijn niet met 1 woord gewonnen. Er moet dus minstens een ander woord tussen windpompsherry en skeletklets gespeeld zijn.

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Per Definitie
« Reactie #128 Gepost op: 26-01-2023, 18:08:31 »
Als Sander skeletklets uitlegt staan er 2 blokjes op tafel. Deze zouden ze dan met windpompsherry moeten hebben gekregen. Later zien we Sander en Daniel een highfive maken met maar 1 blokje op tafel. Dus die  2 blokjes zijn niet met 1 woord gewonnen. Er moet dus minstens een ander woord tussen windpompsherry en skeletklets gespeeld zijn.
En nog een vraag die 150 heeft opgeleverd. mm.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2023, 10:05:10 door Dusss »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Per Definitie
« Reactie #129 Gepost op: 26-01-2023, 18:30:37 »
Drie maal is scheepsrecht. Volgens mij heb ik de sudoku puzzel gekraakt.
Nog even ter verduidelijking voor wie hier net instapt. Getallen achter de woorden geven het team aan dat dit woord heeft gekozen uit de 5 (4) mogelijkheden. In elke kolom staan uiteraard de woorden die zijn bedacht door dat team. Als we het woord niet hebben gehoord of gezien dan staat er 'Onbekend' als iemand hierop heeft gestemd.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2023, 18:34:32 door MartinJ »

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Per Definitie
« Reactie #130 Gepost op: 26-01-2023, 18:51:06 »
Ik wou dat het klopte, maar Ranomi & Soy hebben klokkenmaker geraden, niet verzonnen.

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Per Definitie
« Reactie #131 Gepost op: 26-01-2023, 18:58:13 »
Grote kans dat de mol toch gewoon het laagste heeft opgeleverd, dus 100 euro. Waarom laten de makers anders zo weinig zien?
« Laatst bewerkt op: 27-01-2023, 10:09:44 door Dusss »

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Per Definitie
« Reactie #132 Gepost op: 26-01-2023, 19:44:07 »
Anke en Nabil hebben 5 blokjes op het moment dat skeletklets wordt gevraagd.

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Per Definitie
« Reactie #133 Gepost op: 26-01-2023, 20:17:14 »
Drie maal is scheepsrecht. Volgens mij heb ik de sudoku puzzel gekraakt.
Logischerwijs zou bij Padpredikant bij Daniel en Sander Onbekend - 3 moeten staan (zij zullen niet hun eigen woord geraden hebben), zij zouden dan Politieagent geraden hebben.

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Per Definitie
« Reactie #134 Gepost op: 26-01-2023, 20:37:55 »
Mij houden de boeken in de kast op de achtergrond bezig. Ik heb vanaf de uitzending het sterke gevoel dat daar het boek van Daniël (ik weet je wachtwoord) in de kast staat. Ik heb geprobeerd het in een screenshot vast te leggen, het lichtroze boek in het midden. Hoe leuk zou dat zijn!

Jeetje, dat zou zo maar kunnen kloppen…

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Per Definitie
« Reactie #135 Gepost op: 26-01-2023, 21:02:48 »
Bij Moltalk werd er nog eens de nadruk gelegd op de 10 Afrikaanse woorden. Er is echter 1 verschil met de aflevering en de vraag is of dat bewust is gedaan of niet:



Ik zat net terug te kijken en heb deze gemist. Wat nou als Per definitie niet gaat over de definitie van de woorden tijdens het spel, maar als de uitdrukking ‘per definitie’
“Zegt men ‘per definitie’ dan bedoelt men een feit dat in de definitie omschreven is”. Als je
Gelyktydigheidsafrichter letterlijk neemt, krijg je een africhter die de tijd gelijkzet.
Een africhter is een oefenmeester, een temmer. Nabil is de klok aan het ‘temmen’ aan het begin van de 1e opdracht, het duurt even, hij slaat er zelfs op. Hij is een echte Object Manager, heeft daar de leiding. Wat mijn tunnel betreft heeft Nabil klokkenmaker verzonnen en kiest Ranomi het uit.
Op mijn lijstje staan nu alle titels aan Nabil gekoppeld en is er in aflevering 3 weer een link tussen Nabil en een klok. En dus ja, gelyktydigheidsafrichter is vast bewust verkeerd ingetypt.

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Per Definitie
« Reactie #136 Gepost op: 26-01-2023, 21:43:05 »
Hier kom ik niet uit:

9.36u Padpredikant.
Te zien: Ranomi & Soy hebben 2 blokjes.
Nabil & Anke gaan van 5 naar 6
Annick & Jurre van 7 naar 8.
MAAR Ranomi & Soy hebben er dan opeens 3 staan.

Waar zit hier de overgang? Door wat Rik zegt lijkt het één scène, maar dat is dus niet zo.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Per Definitie
« Reactie #137 Gepost op: 26-01-2023, 21:45:35 »
Met dank aan @Ronaldanius is het onderstaande schema wat we volgens mij nu zeker weten (vetgedrukt).
We zien diverse shots waar we de blokjes kunnen zien. Het probleem is alleen, in welke volgorde heeft Rik de blokjes voor een vraag toegekend.
Ranomi&Soy hebben 2 blokjes bij stemmen op 'klokkenluider' voor Gelyktydigheidsafrigter.
Daniel&Sander hebben 2 blokjes bij uitleg 'skeletkets', maar daarna weer 1!!!
Ranomi&Soy hebben 2 blokjes na Gelyktydigheidsafrigter.
Ranomi&Soy hebben 2 blokjes bij Padpredikant.
Grote vraag: wie heeft 'klokkenluider' bedacht.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Per Definitie
« Reactie #138 Gepost op: 26-01-2023, 22:25:57 »
Met dank aan @Ronaldanius is het onderstaande schema wat we volgens mij nu zeker weten (vetgedrukt).
We zien diverse shots waar we de blokjes kunnen zien. Het probleem is alleen, in welke volgorde heeft Rik de blokjes voor een vraag toegekend.
Ranomi&Soy hebben 2 blokjes bij stemmen op 'klokkenluider' voor Gelyktydigheidsafrigter.
Daniel&Sander hebben 2 blokjes bij uitleg 'skeletkets', maar daarna weer 1!!!
Ranomi&Soy hebben 2 blokjes na Gelyktydigheidsafrigter.
Ranomi&Soy hebben 2 blokjes bij Padpredikant.
Grote vraag: wie heeft 'klokkenluider' bedacht.

De x bij skeletklets moet wel groepje 2 zijn, aangezien we weten dat totaal scores per groepje €300, €200, €150 en €100 zijn.

Voor de rest: indrukwekkend werk.

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Per Definitie
« Reactie #139 Gepost op: 26-01-2023, 23:04:11 »
Drinkwater wordt ingetikt door iemand met een streepjestrui en zonder ring om zijn rechterringvinger. Dat is dan dus Sander en niet Jurre.