Auteur Topic: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Per Definitie  (gelezen 20529 keer)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Per Definitie
« Reactie #20 Gepost op: 21-01-2023, 22:19:16 »
we zagen Annick voorover buigen naar Jurre, maar dat bewijst natuurlijk niet alles...

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Per Definitie
« Reactie #21 Gepost op: 21-01-2023, 22:24:43 »
Vond dat Annick hier liet zien dat zij meer is dan een muurbloempje.  Was door de meerderheid in de Pool getipt als afvaller, ben daar trouwens zelf in meegegaan. Sla haar nu veel hoger aan, misschien wel finalist.Leuke, intelligente vrouw!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Per Definitie
« Reactie #22 Gepost op: 21-01-2023, 22:27:51 »
Leuke opdracht, supersimpel maar creatief en leuk om zelf mee te denken! Daarom vond ik het wel jammer dat het zo gemonteerd was dat dit niet bij elk woord ging. Ik snap dat de opdracht anders erg lang was geworden, maar ik had dan liever gezien dat ze gewoon wat minder woorden hadden gedaan.

Verder ook fijn om eens een opdracht met jokers te hebben waar het niet jokers óf geld is, maar waar je juist wil dat er geld wordt verdiend zodat anderen geen extra punten krijgen.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Yobi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Per Definitie
« Reactie #23 Gepost op: 21-01-2023, 22:30:50 »
Het is voor de mol juist ook interessant om op foute woorden te stemmen en zo geen geld in de pot te krijgen. Dat maakt diegenen die misschien niet de meeste stemmen kregen maar juist het vaakst fout stemden mols.

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Per Definitie
« Reactie #24 Gepost op: 21-01-2023, 22:36:12 »
Ik vind dit een leuke opdracht en zeer interessant voor de zoektocht naar de mol. De mol heeft bij het bedenken van woorden hetzelfde doel als de kandidaten, maar bij het woorden raden heeft de mol juist het tegenovergestelde doel. Je hebt meer invloed op de pot door goede woorden te bedenken, want dat zijn per woord €150, in plaats van de €50 voor het zelf raden. Ik denk dat de mol in een van de twee groepen zat die veel punten verdienden. Een groepje dat bij de laatste vraag niet meer kon winnen, had ervoor kunnen kiezen om een overduidelijk verkeerd woord in te geven om zo de kans op geld groter te maken.

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Per Definitie
« Reactie #25 Gepost op: 21-01-2023, 22:37:18 »
Het NIET verdiende geld dmv andere duo's op een verzonnen woord te sturen (bron:moltalk)


Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Per Definitie
« Reactie #26 Gepost op: 21-01-2023, 22:39:01 »
Het is voor de mol juist ook interessant om op foute woorden te stemmen en zo geen geld in de pot te krijgen. Dat maakt diegenen die misschien niet de meeste stemmen kregen maar juist het vaakst fout stemden mols.

Dus jij denkt de MOl dan te vinden in het duo  Ranomi en Soy of het duo (Sander) en Daan.

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Per Definitie
« Reactie #27 Gepost op: 21-01-2023, 22:40:14 »
Het NIET verdiende geld dmv andere duo's op een verzonnen woord te sturen (bron:moltalk)

En het WEL verdiende geld (750 euro = 15x50), zou ik nog wel een overzicht van willen zien, maar volgens mij komen we uit de beschikbare beelden niet bij de volledige som...

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Per Definitie
« Reactie #28 Gepost op: 21-01-2023, 22:47:09 »
Volgens mij niet in de edit gebleven:
Padpredikant - verkeersbord dat mensen de juiste weg wijst
Windpompsherry - drinkwater

Offline Yobi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Per Definitie
« Reactie #29 Gepost op: 21-01-2023, 22:51:33 »
Dus jij denkt de MOl dan te vinden in het duo  Ranomi en Soy of het duo (Sander) en Daan.
Ik moet eerst eens zien wie nu waarop heeft gestemd.

Als mol kun je nog zulke mooie woorden hebben verzonnen; je hebt geen directe invloed of de anderen er ook echt op gaan stemmen. Je hebt wel directe invloed op de woorden waar jouw groepje op stemt.

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Per Definitie
« Reactie #30 Gepost op: 21-01-2023, 22:54:56 »
Het NIET verdiende geld dmv andere duo's op een verzonnen woord te sturen (bron:moltalk)

Dit maakt Annick en Jurre trouwens wel enigszins verdacht, máár, eerlijk is eerlijk: deze foute 10 gokken van de andere duo's óp de woorden van Annick en Jurre zijn net zo mols. Net zoals de andere 3+5+8 foute gokken.
Want, de mol wil niet alleen goede nep-antwoorden bedenken, maar ook steeds als duo op een nep-antwoord gokken.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Per Definitie
« Reactie #31 Gepost op: 21-01-2023, 23:00:34 »
Dit maakt Annick en Jurre trouwens wel enigszins verdacht, máár, eerlijk is eerlijk: deze foute 10 gokken van de andere duo's óp de woorden van Annick en Jurre zijn net zo mols. Net zoals de andere 3+5+8 foute gokken.
Want, de mol wil niet alleen goede nep-antwoorden bedenken, maar ook steeds als duo op een nep-antwoord gokken.
Inderdaad. Dat Annick en Jurre de meeste punten winnen, betekent waarschijnlijk ook dat ze er minder weggeven aan andere teams (oftewel meer geld verdienen). We weten in elk geval zeker dat de andere teams vaak hun foute antwoord raden.
...óf niet!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Per Definitie
« Reactie #32 Gepost op: 21-01-2023, 23:03:52 »
Èn we zagen Annick en Jurre meer dan een paar keer punten pakken. Maar een paar keer €50 is echt klein bier.
« Laatst bewerkt op: 21-01-2023, 23:07:43 door Mollem »

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Per Definitie
« Reactie #33 Gepost op: 21-01-2023, 23:05:00 »
Èn we zagen Annick en Juure meer dan een paar keer punten pakken. Maar een paar keer €50 is echt klein bier.
Klopt dan ook weer. Prima in de ogen van een Mol om 50 euro te pakken als door jouw woord de andere drie teams ernaast zitten. Lijk je alleen maar een fanatieke kandidaat door.

Ik ga er eigenlijk van uit dat de Mol met voorkennis alvast wat goede opties heeft verzonnen van tevoren. Daarom zijn Annick, Jurre, Nabil en Anke bij deze opdracht veruit het verdachtst.
...óf niet!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Per Definitie
« Reactie #34 Gepost op: 21-01-2023, 23:11:31 »
En dan bij Molafspraak het schip in met metrokaartje. Metro, Moltrein, weten we nog uit 2010.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Per Definitie
« Reactie #35 Gepost op: 21-01-2023, 23:25:30 »
Ik vond het een leuke opdracht. Ik hoop eigenlijk dat we dit gewoon nog los als spelprogramma in zijn geheel kunnen zien. Nu moesten er een aantal woorden zo snel doorheen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Per Definitie
« Reactie #36 Gepost op: 21-01-2023, 23:26:08 »
Is dat alweer zo lang geleden? Klaas op het perron en stiekem kijken naar de trap waar de voorganger van Rik naar beneden kwam.

Offline poploo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Per Definitie
« Reactie #37 Gepost op: 21-01-2023, 23:28:24 »
Suurstofdieffies = senioren  ;D ::rofl::

heerlijke opdracht maar wel wat verwarrend. Door het geknip moest ik echt even terugkijken hoe de regels nou waren.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Per Definitie
« Reactie #38 Gepost op: 21-01-2023, 23:32:29 »
Leuke opdracht, wel iets teveel geknipt.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Per Definitie
« Reactie #39 Gepost op: 22-01-2023, 04:53:04 »
Ik vond het groepjes vormen heel opvallend. Anke was direct bij de pinken en claimde Nabil. Annick lijkt er wat van slag van, want blijkbaar had zij gedacht met Nabil te gaan. Waarom doet Anke dat? Vreest zij dat Nabil haar aan het verdenken is en wil zij dit 'afkopen' door het goed met hem te doen en zij dus een joker voor hem kan versieren? Aan de andere kant heeft de mol er ook belang bij dat er meer jokers in het spel komen, want die joker die ze dan zelf krijgt gaat gewoon verloren. Dus slim gespeeld door WEL veel geld uit de pot te houden, maar net niet 1e te worden.
Ik denk dat de mol voorbereid is met goede antwoorden en alternatieven. Ik zou de mol dus zoeken bij Nabil, Anke, Jurre en Annick.
::ok::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)