Auteur Topic: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan  (gelezen 8906 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #40 Gepost op: 22-01-2023, 10:19:09 »
Ik heb net als Run het idee dat de twist om alsnog met fysiek geld te komen voorlopig nog geen problemen oplevert. Er "mist" dan alleen 2000 euro in de hoofden van de spelers die denken dat er voor het geld gekozen is. Er zijn er 3, die weten dat dit niet zo is.

Zou de mol dan 1 van die 3 zijn? Of kan het toch een van de anderen zijn, omdat die info aan de mol is doorgegeven?

Dan nog iets anders: we zien dat er fysiek geld "aanstaande" is. In ieder geval, dat het er weldegelijk ís. Maar wie zegt dat het volledig in het spel komt, en ook volledig wordt overgedragen aan de kandidaten?

Als dat laatste wel zo is, en het wordt "blind" aan 1 van hen overhandigd, dus zonder het eventjes na te tellen, kon de uitspraak van Soy (daar komt gedonder van, of iets in die strekking) nog weleens uitkomen.

(Mijn bericht komt in grote lijnen overeen met dat van Run, het is nagenoeg gelijk gepost, vandaar dat ik in mijn openingszin eraan refereerde....).
« Laatst bewerkt op: 22-01-2023, 10:23:44 door Bodejos »

Offline hagriddler

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • carpe f*cking diem !
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #41 Gepost op: 22-01-2023, 10:31:05 »
Ik zou denken als die hele jokers of dat briefje niet gevonden was of ter sprake was gekomen dat Rik dan alleen fijntjes gesneerd zou hebben dat er toch nog meer interessants te vinden was geweest als ze goed hadden gezocht...
carpe f*cking diem !
莫尔·内森

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #42 Gepost op: 22-01-2023, 10:35:14 »
Ik zou denken als die hele jokers of dat briefje niet gevonden was of ter sprake was gekomen dat Rik dan alleen fijntjes gesneerd zou hebben dat er toch nog meer interessants te vinden was geweest als ze goed hadden gezocht...
Sander en Nabil hadden beter niets kunnen zeggen maar ja, dat is achteraf gepraat. Ik kan me ook wel voorstellen dat ze het grote nieuws graag wilden vertellen en benieuwd waren of er nog meer gevonden was.

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #43 Gepost op: 22-01-2023, 12:16:27 »
Bij deze opdrachten zijn voor mij twee specifieke momenten van extra belang: de groepsvorming en het moment waarop de ijsblokken worden gevonden.
Bij de groepsvorming stelt Anke voor om als vrouwen bij elkaar te gaan, terwijl Nabil Sander claimt.

Bij het vinden van de ijsblokken wordt bepaalt welke groep de informatie over de jokers krijgt. Daniel stuurt zijn groep direct naar een set ijsblokken. Bij Nabil en Sander zien we niet wie naar de ijsblokken stuurt. Bij de vrouwen vind Annick de ijsblokken, maar zij heeft geen keuze gehad of ze de informatie over de jokers wil.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #44 Gepost op: 22-01-2023, 12:26:24 »
Wat ga ja als mol in deze opdracht doen?  Als dom schaap rondlopen en niks vinden ? Geen kans toe omdat er mensen bij je lopen en het enorm opvalt .   Dus ga je meezoeken en dan kun je mooi productie assistent spelen en de twist in het spel brengen .

Moet je als mol dan ook mee naar Rik om zeker te weten dat er voor die jokers wordt gekozen , met een paar jokers in het vooruitzicht moet je alleen maar paar eager beavers hebben die naar Rik gaan .

Voor mij is de rol van se mol in deze aflevering hiermee grotendeels gereduceerd tot een kandidaten rol en is het enkel van belang om de twist in het spel te krijgen en het spel op de wagen te brengen . Nabil krijgt hier molpunten voor

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #45 Gepost op: 22-01-2023, 12:48:06 »
Bij deze opdrachten zijn voor mij twee specifieke momenten van extra belang: de groepsvorming en het moment waarop de ijsblokken worden gevonden.
Bij de groepsvorming stelt Anke voor om als vrouwen bij elkaar te gaan
Ook bij de andere opdracht koos ze meteen haar partner. Ze is er echt elke keer als de kippen bij. Als mol wil je hier opgaan in een groter groepje, dat het jokerbriefkistje wordt opengemaakt en dat een ander groepje naar Rik gaat om zich schuldig te maken aan de onvermijdelijke -2000.

Het lijkt erop dat sowieso alle kistjes gevonden werden. Langs dat ene beruchte kistje liepen zelfs 2 teams. Dus de mol zat nooit ver van het jokerbriefkistje. Het leek een niet al te groot schip, er was nog tijd over, het was in elk geval lang niet zo'n moeilijke opdracht als toen op het cruiseschip van Dennis.

Dat het niet Anke zelf was die Productieassistent moest spelen hier is alleen maar beter voor haar. Annick leek ook wel erg veel tijd te rekken met dat ijs. Misschien was de opzet van de mol wel om eerst te kijken of de opdracht kon mislukken, zo niet, dan toch het via de jokers spelen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #46 Gepost op: 22-01-2023, 13:45:23 »
En was het niet Jurre die als eerste met "schip" kwam waarna vervolgens Daniël met de eer ging strijken?

Edit: Ja, zie 11:42 in het filmpje bovenaan deze pagina.
Nee, dat was Daniël: ‘zou het iets met dit schip te maken hebben’.

Anke en Nabil zorgen er bij de teamvorming voor dat er een mannenteam overblijft dat vrijwel zeker voor de jokers zouden gaan. Anke zorgt er voor dat de dames nog even geen ijs vinden waardoor de drie heren een voorsprong hadden op de dames.
Anke en Annick vertellen tijdens hun kistenzoektocht naar de derde kist alvast de puzzelwoorden aan de 5 heren. Als ze het dan nog niet raden.
Nabil en Sander hadden heel eager de concurrentie aan moeten gaan met de drie heren om naar Rik te mogen, maar spelen het spel niet !?

Daniël is bij de teamsamenstelling dan weer opvallend passief. Oplettende kandidaat of maakt het hem niet uit? Hij had een goed image sinds de quad race. Heeft Daniël zijn bondje gevraagd de dames in de gaten te houden?
« Laatst bewerkt op: 22-01-2023, 14:00:58 door foxhunter »

Offline Martialis1

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #47 Gepost op: 22-01-2023, 14:07:33 »
Jurre was de eerste die voorstelde dat zijn groepje naar Rick moest. Dat is eigenlijk de sleutelbeslissing van de opdracht om die 2K eruit te spelen. Dat daarna Daniël voor de jokers gaat was te voorspellen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #48 Gepost op: 22-01-2023, 14:55:51 »
Op het schip stond IMO 7628136. IMI staat voor International Maritime Organization, maar is een gangbare afkorting voor ‘in my opinion’. De cijfers tellen op tot 33. De mol is IMO 33. Daniël is 33.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #49 Gepost op: 22-01-2023, 15:21:58 »
Was de envelop die in 1e instantie niet geopend werd degene met de jokers-tekst erin?
Hoe dan ook was dat dichtlaten een bijzondere keuze/mogelijke om te zorgen dat de hele groep het zou meekrijgen.
(Maar tegelijk zou ik dan weer denken dat Sander vol op Nabil is gegaan)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #50 Gepost op: 22-01-2023, 15:41:38 »
In een interview op nu.nl zegt Sander, dat hij het niet zo hebben gespeeld als de groep die nu bij Rik belandde. Hij zegt:

Citaat
"Zo, dat was flauw hè? Ik vond het best wel heftig om te zien, hoe makkelijk ze draaiden. Ik dacht echt dat we voor de pot gingen en dat we met z'n allen ervoor zorgden dat dit de slechtste Mol ooit zou worden. Blijkt die 2.000 euro nooit in de pot te zijn gekomen. Maar nee, ik had dit nooit zo kunnen doen. Dan had ik mijn maatje Nabil (Aoulad Ayad, red.) moeten naaien en de groep. Zo zit ik niet in elkaar."

Ik zie niet helemaal waarom hij Nabil hiermee zou naaien. Die zou ook een of twee jokers gekregen hebben. Wetende, dat er iemand de groep zit, die dat wel zou doen maakt het vreemd dat Sander en Nabil deze troef zo makkelijk hebben opgegeven.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #51 Gepost op: 22-01-2023, 16:33:52 »
En was het niet Jurre die als eerste met "schip" kwam waarna vervolgens Daniël met de eer ging strijken?

Edit: Ja, zie 11:42 in het filmpje bovenaan deze pagina.

Lijkt mij ook.  ::jaja:: Scherp gevonden!
Plus: Daniël 'vindt' een kistje waar Nabil blijkbaar aan voorbij gaat. Zat daar die cruciale aanwijzing in over de jokers? Als dat zo is, dan geef ik Daniël hiervoor ook een dik molpunt (en heb ik mijn tunnel gevonden);)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #52 Gepost op: 22-01-2023, 16:51:03 »
Ik geef wel een molpunt voor Anke in de 50ste minuut. Zij komt als eerste aanlopen en vraagt naar die jokers, en in de biecht geeft ze al blijk dat ze er niks van gelooft.... 'niets is dat het lijkt'. Heel triomfantelijk  >:D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #53 Gepost op: 22-01-2023, 17:20:34 »
Lijkt mij ook.  ::jaja:: Scherp gevonden!
Plus: Daniël 'vindt' een kistje waar Nabil blijkbaar aan voorbij gaat. Zat daar die cruciale aanwijzing in over de jokers? Als dat zo is, dan geef ik Daniël hiervoor ook een dik molpunt (en heb ik mijn tunnel gevonden);)
Daniël zat daar nog voor hoor. Binnenscheeps overleg tussen de drie heren, daar zegt hij al dat het met het schip te maken heeft. Jurre zegt buiten vervolgens schip, maar was al gevoed met de suggestie door Daniël.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #54 Gepost op: 22-01-2023, 19:05:51 »
Jurre sputterde wat tegen in het begin, wat betreft het dek waar naar de ijsblokken gezocht zou worden. Hij wilde eerst een beneden dek checken. Dankzij Daniel lukte dat niet.

In de beelden is wel de locatie van het dek waar ze naar boven gingen en en waar later ook de dames waren te zien. Het dek waar Nabil en Sander de ijsblokken vonden is echter niet duidelijk in de montage.
Zou dit het dek zijn waar Jurre naar toe wilde en was het zijn bedoeling om de enveloppe met brief over jokers te vinden?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #55 Gepost op: 22-01-2023, 21:44:42 »
Bij de verdeling van de groepen is Anke iedereen voor. Soy is van slag en zit aan zijn haar te plukken. Het gaat niet zoals hij wil. Over naar plan B. Okay met Daniël en Jurre dan maar. Hij vind het ijs snel. Bij het raden van het woord houdt hij zich van de domme (dat hoop ik althans) en pas als helemaal zeker is dat het woord Schip geraden is is hij helemaal enthousiast, waarmee hij de "prestatie van Daniël' benadrukt. Bij de keuze wie naar Rik mag, is Soy wel iedereen te snel af door terloops Daniël nog even als de 'held' aan te wijzen. tijdens het relaas van Sander en Nabil over de jokers heeft ie weer de zenuwen. Daarna de biecht 'we zouden voor het geld gaan'. Soy heeft best wat mols, maar tot nu toe ook ontzettend vaak zenuwachtig onzeker.
« Laatst bewerkt op: 23-01-2023, 11:38:08 door foxhunter »

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #56 Gepost op: 22-01-2023, 22:16:13 »
Jurre is vervolgens degene die de mannen zsm naar voren duwt om naar Rik te lopen ;-)

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #57 Gepost op: 23-01-2023, 08:44:43 »
Op het schip stond IMO 7628136. IMI staat voor International Maritime Organization, maar is een gangbare afkorting voor ‘in my opinion’. De cijfers tellen op tot 33. De mol is IMO 33. Daniël is 33.

Ik heb het schip even nagezocht, er is een schip met dit nummer dat onder de Zuid-Afrikaanse vlag vaart. Het nummer bestaat dus al. Het kan zo zijn dat ze specifiek dit schip hebben gekozen, maar er lijken me niet honderden schepen aanwezig om uit te kiezen voor een locatie. Ik kon echter geen plaatje vinden van het schip, dus ze zouden in theorie het nummer op een ander schip gezet kunnen hebben, maar ook dat lijkt me niet aannemelijk. Wel goed gevonden trouwens, dat nummer! In eerdere seizoenen is vaak genoeg gebleken dat een nummerbord oid toch een hint bleek te zijn.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #58 Gepost op: 23-01-2023, 13:00:17 »
Eens. Ik zou ervoor willen pleiten dat de pot na de finale per definitie naar een van te voren door de kandidaat gekozen goed doel gaat. Dat zou dan nog een intrinsieke motivatie voor de Bn'er kunnen zijn juist heel erg voor de pot te gaan. En zet het spelletje ook wat meer in perspectief. Grappig dat Waku waku weer op tv is/was, dat is zo'n soort spel met bn'ers en geld voor een goed doel, werkt heel goed vind ik.

edit, schiet me nu te binnen dat het door de mol 'afgepakte' geld dan ook naar een goed doel gaat dat de mol heeft gekozen, zo wordt het geen perverse prikkel voor een goed spelende mol dat er geld niet naar een goed doel gaat...
« Laatst bewerkt op: 23-01-2023, 13:03:29 door Mollem »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Het Schip Ingaan
« Reactie #59 Gepost op: 23-01-2023, 13:33:05 »
edit, schiet me nu te binnen dat het door de mol 'afgepakte' geld dan ook naar een goed doel gaat dat de mol heeft gekozen, zo wordt het geen perverse prikkel voor een goed spelende mol dat er geld niet naar een goed doel gaat...
Dat lijkt me moeilijk om te bepalen. Een goede Mol laat andere kandidaten fouten maken waardoor er minder geld in de pot komt. En of dit ter beschikking stellen aan een goed doel een extra prikkel is om voor geld te gaan betwijfel ik. Het verhogen van de te verdienen bedragen, waar ze ook al mee bezig lijken te zijn, zou kunnen helpen. Of spelen met kandidaten voor wie het geld wel uitmaakt. Of iets anders, maar daar hebben we het hier vorig jaar al over gehad als ik me niet vergis.