Poll

Wie had het oorspronkelijke rode scherm?

Daniël
26 (12.7%)
Nabil
31 (15.1%)
Soy
148 (72.2%)

Totaal aantal stemmen: 205

Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op(k)offeren  (gelezen 21189 keer)

Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffereliminatie
« Reactie #140 Gepost op: 31-01-2023, 08:07:40 »
Anke gaf de laagste bedragen aan Annick en Jurre omdat die de test het slechtste hadden gemaakt, dacht ik.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffereliminatie
« Reactie #141 Gepost op: 31-01-2023, 09:40:08 »

In WIDM heeft de groep het aan Anke toevertrouwd om de koffers te verdelen. Als mol kun je dan niet veel protesteren lijkt me.

En Ranomi verdenkt Anke ook superhard. Dus ik snap dat Anke wat verdenking wil wegspelen. Ze kan wel eens de eerst onontdekte mol ooit worden.

En zoals zo veel gezegd al, er zijn mollen die al voor veel meer geld zijn afgeschreven. Rob met het theeservice, Renée bij de de bussen, Everon bij zowat elke opdracht...

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffereliminatie
« Reactie #142 Gepost op: 31-01-2023, 13:31:04 »
er is geen reden om aan te nemen dat dit enig verschil maakt als startpositie van het “tweede deel van de opdracht”.
Lijkt mij alle reden toe hoor! Daar heb ik wel al flink over gefilosofeerd hier op het forum ::jaja:: Ik zei al, de molloten met de beste plottwists worden waarschijnlijk gevraagd volgend jaar om mee te werken aan het draaiboek  ::rofl:: 8)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffereliminatie
« Reactie #143 Gepost op: 31-01-2023, 16:05:28 »
En Ranomi verdenkt Anke ook superhard. Dus ik snap dat Anke wat verdenking wil wegspelen.
??? In het hotel zei Ranomi dat ze Anke juist niet verdacht.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffereliminatie
« Reactie #144 Gepost op: 31-01-2023, 16:08:47 »
Tunnelgespin kan volgens mij het beste in het daarvoor bestemde [kandidaten] topic. Het is beter hier in een opdrachtentopic  niet vanuit tunnelperspectief te redeneren...

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffereliminatie
« Reactie #145 Gepost op: 31-01-2023, 16:52:04 »
..... en deze opdracht is nog niet ten einde...... ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffereliminatie
« Reactie #146 Gepost op: 31-01-2023, 17:39:31 »
Ik denk echt niet dat Soy rood had. Ik denk eerder dat hij zo zenuwachtig deed omdat hij een groen scherm had die nu eigenlijk niks meer waard is. Hij leek zó opgelucht toen Annick rood had.

Edit: het nieuwe extra filmpje die nu online is is wel echt interessant. De reacties van iedereen na Annicks rode scherm

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffereliminatie
« Reactie #147 Gepost op: 31-01-2023, 17:42:51 »
Soy was zichtbaar zenuwachtig aan tafel nadat hij zijn scherm had gezien terwijl Daniel en Nabil rustiger waren. Hij wilde ook persé een koffer met een hoog bedrag zonder dat hij daar een reden voor gaf. Daarom denk ik dat Soy het rode scherm had.

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffereliminatie
« Reactie #148 Gepost op: 31-01-2023, 17:45:21 »
Soy was zichtbaar zenuwachtig aan tafel nadat hij zijn scherm had gezien terwijl Daniel en Nabil rustiger waren. Hij wilde ook persé een koffer met een hoog bedrag zonder dat hij daar een reden voor gaf. Daarom denk ik dat Soy het rode scherm had.

Als je eerst een groen scherm hebt gehad zou ik nóg zenuwachtiger zijn denk ik. Je bent eigenlijk door maar dat kan nu in een keer in duigen vallen. Als je rood scherm gehad hebt weet je eigenlijk al dat je er uit had gelegen. Als je rood hebt wil je zo min mogelijk opvallen, denk ik. Ik vond vooral Daniel zn reactie na Annicks scherm opvallend. Al helemaal in de nieuwe exclusieve video

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffereliminatie
« Reactie #149 Gepost op: 31-01-2023, 17:49:28 »
Enkel de mol weet wie de test het slechtst en tweede slechts heeft gemaakt. De andere kandidaten weten enkel van zichzelf of ze al dan niet een rood scherm hebben gehad. Dus Soy kan niet weten of Daniel of Nabil een rood scherm hebben gehad waardoor hij alsnog kan afvallen. Maar het was wel opmerkelijk dat Soy snel een koffer met een hoog bedrag pakte.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2023, 17:51:03 door Luc »

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffereliminatie
« Reactie #150 Gepost op: 31-01-2023, 17:52:28 »
Ik bedoel dat als ik in die situatie had gezeten, ik zenuwachtiger zou zijn na een groen scherm dan na een rood scherm. Bij rood lig je er al uit. Bij groen ben je eigenlijk door maar je groene scherm is niks meer waard als degene met rood zich op een slimme positie weet te krijgen.
Ook met een groen scherm heb je er alle reden voor om super zenuwachtig te zijn. Je groene scherm is niks waard bij dit spel.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffereliminatie
« Reactie #151 Gepost op: 31-01-2023, 17:57:47 »
Bij een groen scherm wordt je pas zenuwachtig nadat Rick vertelt dat de eigenlijke afvaller één van de hoogste 3 bedragen heeft waardoor je ondanks het groene scherm nog kunt afvallen (zoals Daniel).

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffereliminatie
« Reactie #152 Gepost op: 31-01-2023, 18:39:24 »
Alleen de mol, en degene met het rode scherm mits hij een grote koffer pakt, zijn er zeker van dat ze door zijn. Degene met een groen scherm zijn nergens zeker van totdat Rik ze verteld of de 1e afvaller safe is of niet. Dus daarvoor heb je ook alle reden om zenuwachtig te zijn. Jij weet dat de 1e afvaller zichzelf veilig kan spelen, jij kan eigenlijk niks doen, alleen hopen dat de 1e afvaller ook daad werkelijk af gaat vallen. Zolang het spel bezig is is jouw groene scherm helemaal niks waard, en heb je er ook geen invloed op. Alleen de 1e afvaller heeft invloed op de afloop door er voor te zorgen een hoog bedrag te hebben. Dus met groen scherm ben je zenuwachtiger lijkt mij.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffereliminatie
« Reactie #153 Gepost op: 31-01-2023, 18:46:50 »
En om de kans te vergroten dat de persoon met het 1e rode scherm een koffer met een laag bedrag krijgt zou ik ook met een groen scherm dus proberen een hoog bedrag te krijgen.

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffereliminatie
« Reactie #154 Gepost op: 31-01-2023, 20:12:40 »
Yep, dus je kunt er uiteindelijk toch niks uit opmaken. Tenzij nabil en soy een erg grote sleutelpositie hebben volgende week die Anke goed uit komt

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffereliminatie
« Reactie #155 Gepost op: 31-01-2023, 22:05:17 »
Yep, dus je kunt er uiteindelijk toch niks uit opmaken. Tenzij nabil en soy een erg grote sleutelpositie hebben volgende week die Anke goed uit komt
Goeie algemene conclusie na 8 pagina's :D
Even lekker zaterdag afwachten...

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffereliminatie
« Reactie #156 Gepost op: 1-02-2023, 05:17:05 »
Goeie algemene conclusie na 8 pagina's :D
Even lekker zaterdag afwachten...

Het forum bestaat niet voor niks

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffereliminatie
« Reactie #157 Gepost op: 1-02-2023, 11:35:40 »
daniel had het rode scherm 100%, ik wist het al maar nu weet ik het zeker. zie de extra clip

nabil: degene met het rode scherm heeft het echt goed gedaan
daniel: ik eh... goed gespeeld van degene die het rode scherm heeft gehad

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffereliminatie
« Reactie #158 Gepost op: 1-02-2023, 11:42:12 »
Dat betekent toch alleen dat hij eerst een zin in z'n hoofd had die met 'ik' begon? Kan ook 'Ik denk dat...', 'Ik wil zeggen...', 'Ik was het niet, maar...', of wat dan ook zijn.

Hij wisselt zo snel van formulering dat ik niet geloof dat hij zich echt wou verspreken.
...óf niet!

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffereliminatie
« Reactie #159 Gepost op: 1-02-2023, 22:50:47 »
Een mol kan twee dingen doen:

1. Een van de drie hoogste koffers nemen, om de kans kleiner te maken dat de eerste afvaller er ook een heeft of
2. De koffer met nul nemen, zodat er zeker geld uit de pot gaat.

Dat laatste is in ieder geval niet gebeurd.

Belangrijk is wat het belang van die twee hoogste koffers straks wordt. Zijn dat sleutelposities? Dan is Anke verantwoordelijk voor de verdeling en geeft die positie op. Ze had immers een hoge.

De mensen die snel een hoge koffer pakken, vind ik verdachter. De Mol heeft er belang bij, de eerste afvaller ook. De afvaller om duidelijke redenen. De Mol om de kans te verkleinen dat die eerste afvaller bij de eerste drie zit.

Ik denk dat de Mol in eerste instantie een van de twee hoogste pakte. Anke geeft die weg, ik vind dat zwaar onmols. Toen Anke de verdeling overnam, roerde de Mol zich blijkbaar niet. Heeft die nog steeds een van de twee hoogste koffers? Ik ben geneigd te denken dat de Mol een hoge koffer had en die mocht houden van Anke en dus geen reden had zich te roeren.

Nabil?

Zo zou ik het ook beredeneren.
Zeer onmols van Anke, temeer omdat zij een sterke (onderhandelings?)positie in de volgende aflevering hiermee opgeeft.