Poll

Wie had het oorspronkelijke rode scherm?

Daniël
26 (12.7%)
Nabil
31 (15.1%)
Soy
148 (72.2%)

Totaal aantal stemmen: 205

Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op(k)offeren  (gelezen 21340 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op(k)offeren
« Reactie #200 Gepost op: 3-02-2023, 14:23:37 »
Nabil mag zich dan gedragen als iemand met een rood scherm maar Soy doet dat zeker ook.

De kop op de nagel LO. Allemaal knap die foto-analyses en goed werk, maar het is geen rocket science om te zien dat Soy rood had. Enkel als het niet binnen je Soytunnel past ga je natuurlijk het bij iemand anders zoeken.

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op(k)offeren
« Reactie #201 Gepost op: 3-02-2023, 15:16:48 »
De kop op de nagel LO. Allemaal knap die foto-analyses en goed werk, maar het is geen rocket science om te zien dat Soy rood had. Enkel als het niet binnen je Soytunnel past ga je natuurlijk het bij iemand anders zoeken.
Soy zit op het laatst met gebogen hoofd aan tafel. Beetje twijfelachtig wanneer hij rood had en dat niet wil laten merken. Hij lijkt juist daarvan verdacht te willen worden. En met dat gebogen hoofd doet hij ook nog eens alsof hij niet verwacht dat er nog iets belangrijks volgt (namelijk dat hij samen met Nabil met Rik mee moet).

Zeg ik vanuit mijn Soytunnel ::rofl::.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2023, 15:35:56 door Dusss »

Online Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op(k)offeren
« Reactie #202 Gepost op: 3-02-2023, 15:45:53 »
Ranomi de mol: heeft geen moeite gedaan voor hoog bedrag om weg te spelen of afvaller hoger bedrag te geven
Jurre de mol: idem
Anke de mol: geen hoog bedrag om weg te spelen, geeft afvaller €0, €750 kon ook
Daniel de mol: actief om Anke vertrouwen te geven, hoog bedrag. Lichaamstaal tegenstrijdig met eerder gedrag.
Nabil de mol: zit bij en krijgt hoogste bedrag, actief in spel bij sturen Anke om een laag bedrag te nemen = meer kans hoog bedrag. Verklaart mansplaining in extra filmpje (oops, tunnel)
Soy de mol: hoog bedrag, lichaamstaal komt overeen bij maken foto’s (checken hoe kandidaat reageert) en achterin busje bij gesprek over niet ingeleverde jokers. Soy heeft moeite met liegen.

Daniel, Nabil en Soy doen niets aan de €0 bij de afvaller. Ik denk dat de mol meer tevreden is met 2500 om weg te spelen dan kans op €750 weg via Annick en €2500 hier te verspelen. De sturende mansplaining naar Anke hoort bij een mol. Daniel en Soy lijken meer bedelende kandidaten.

Ik denk dat we de uitspraken van Nabil ‘Gaat het goed? Ja, spannend’. De “executie”, je weet niet wat er komt’, ‘Ik heb absoluut geen rood scherm gehad’ terug gaan zien.

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op(k)offeren
« Reactie #203 Gepost op: 3-02-2023, 16:25:46 »
Soy heeft moeite met liegen.
Dat is het leuke. Hij doet of hij niet kan liegen, alsof hij heel open is. Dat is zijn pokerface.

Online Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op(k)offeren
« Reactie #204 Gepost op: 3-02-2023, 16:28:43 »
Dat is het leuke. Hij doet of hij niet kan liegen, alsof hij heel open is. Dat is zijn pokerface.
Oi, dan kan hij goed liegen, dan wil ik hem niet meer als schoonzoon ::rofl::

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op(k)offeren
« Reactie #205 Gepost op: 3-02-2023, 16:32:01 »
 ::tandpastasmiley::

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op(k)offeren
« Reactie #206 Gepost op: 3-02-2023, 17:52:36 »
Ranomi de mol: heeft geen moeite gedaan voor hoog bedrag om weg te spelen of afvaller hoger bedrag te geven
Jurre de mol: idem
Anke de mol: geen hoog bedrag om weg te spelen, geeft afvaller €0, €750 kon ook
Daniel de mol: actief om Anke vertrouwen te geven, hoog bedrag. Lichaamstaal tegenstrijdig met eerder gedrag.
Nabil de mol: zit bij en krijgt hoogste bedrag, actief in spel bij sturen Anke om een laag bedrag te nemen = meer kans hoog bedrag. Verklaart mansplaining in extra filmpje (oops, tunnel)
Soy de mol: hoog bedrag, lichaamstaal komt overeen bij maken foto’s (checken hoe kandidaat reageert) en achterin busje bij gesprek over niet ingeleverde jokers. Soy heeft moeite met liegen.

Daniel, Nabil en Soy doen niets aan de €0 bij de afvaller. Ik denk dat de mol meer tevreden is met 2500 om weg te spelen dan kans op €750 weg via Annick en €2500 hier te verspelen. De sturende mansplaining naar Anke hoort bij een mol. Daniel en Soy lijken meer bedelende kandidaten.

Ik denk dat we de uitspraken van Nabil ‘Gaat het goed? Ja, spannend’. De “executie”, je weet niet wat er komt’, ‘Ik heb absoluut geen rood scherm gehad’ terug gaan zien.

Jurre is buitenspel gezet door Anke, maar bevestigt wel Annick in haar stelling "ik heb de test dus wellicht het beste gedaan", terwijl hij net daarna Soy dan weer volle bak in twijfel trekt als die ook een groot bedrag wil.

Nabil doet met zijn uitspraak over Anke & de lage koffer inderdaad de dure koffer van Anke "bewegen" en als Soy het rode scherm had zou dat een geslaagde actie zijn, maar nog niet genoeg.
Bij Annick blijft het bij hem bij vragen of ze okee is met haar nul euro, maar dat kan een poging zijn om bij haar nog een hogere koffer te krijgen.
Anderzijds wou Nabil de zaak afsluiten op het moment dat hij de hoge koffer had ("dan zijn we eruit jongens"). Dat is dan weer niet wat je van de mol verwacht op dat moment.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2023, 18:30:48 door Molekule »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op(k)offeren
« Reactie #207 Gepost op: 3-02-2023, 18:00:21 »
Degene met het rode scherm zal op zoek moeten naar nieuwe molverdachten. Als Soy, Daniel of Nabil morgen ineens andere verdenkingen uitspreken dan zouden we erachter kunnen komen wie het rode scherm had.
Maar we hebben nog zoiets als montage. Dat gaan ze natuurlijk niet laten zien. Dat kan op twee manieren. Of je laat de verdenking van afgelopen aflevering niet zien, of die van morgen.
Van Soy mochten we alleen weten dat hij niet op Jurre zit en dat hij 4 niet nader te noemen verdachten heeft. Van Nabil zien we alleen dat hij Ranomi verdenkt. Van Daniel hebben we het hele rijtje gezien.
Maakt vooralsnog de kans groter dat Soy het rode scherm had.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op(k)offeren
« Reactie #208 Gepost op: 3-02-2023, 18:17:54 »
Degene met het rode scherm heeft nu wel een voordeel... tenzij het wellicht zo is dat hij vol op de afvaller zat...
Wit is ook een kleur!

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op(k)offeren
« Reactie #209 Gepost op: 3-02-2023, 18:55:03 »
Ranomi de mol: heeft geen moeite gedaan voor hoog bedrag om weg te spelen of afvaller hoger bedrag te geven
Jurre de mol: idem
Anke de mol: geen hoog bedrag om weg te spelen, geeft afvaller €0, €750 kon ook
Daniel de mol: actief om Anke vertrouwen te geven, hoog bedrag. Lichaamstaal tegenstrijdig met eerder gedrag.
Nabil de mol: zit bij en krijgt hoogste bedrag, actief in spel bij sturen Anke om een laag bedrag te nemen = meer kans hoog bedrag. Verklaart mansplaining in extra filmpje (oops, tunnel)
Soy de mol: hoog bedrag, lichaamstaal komt overeen bij maken foto’s (checken hoe kandidaat reageert) en achterin busje bij gesprek over niet ingeleverde jokers. Soy heeft moeite met liegen.

Daniel, Nabil en Soy doen niets aan de €0 bij de afvaller. Ik denk dat de mol meer tevreden is met 2500 om weg te spelen dan kans op €750 weg via Annick en €2500 hier te verspelen. De sturende mansplaining naar Anke hoort bij een mol. Daniel en Soy lijken meer bedelende kandidaten.

Ik denk dat we de uitspraken van Nabil ‘Gaat het goed? Ja, spannend’. De “executie”, je weet niet wat er komt’, ‘Ik heb absoluut geen rood scherm gehad’ terug gaan zien.
Jurre greep de koffer van 2000 euro, nadat Ranomi een laag bedrag pakte.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op(k)offeren
« Reactie #210 Gepost op: 3-02-2023, 19:01:52 »
Degene met het rode scherm heeft nu wel een voordeel... tenzij het wellicht zo is dat hij vol op de afvaller zat...
Dat hangt er vanaf in hoeverre hij of zij gespreid heeft....

Online Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op(k)offeren
« Reactie #211 Gepost op: 3-02-2023, 19:24:43 »
Dit is grappig, in het extra filmpje zegt Nabil ‘ik had Annick mijn koffer moeten geven, had ik in ieder geval de 0’. En inderdaad, dan was €2500 zeker het spel uitgegaan, misschien is dat morgen nog lastig. Niemand schijnt het te horen.


Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op(k)offeren
« Reactie #212 Gepost op: 3-02-2023, 20:17:05 »
Niemand schijnt het te horen.
Jazeker wel, Anke reageert gelijk met "ben jij de mol dan?" Want de mol had de 0 "moeten" hebben als hij/zij er zeker van wou zijn dat er geld uit de pot ging. Want dan had de afvaller immers altijd een bedrag gehad. Het lijkt juist door dat antwoord of zij de enige is die dat uitgedacht heeft.
Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op(k)offeren
« Reactie #213 Gepost op: 3-02-2023, 20:37:56 »
Anke reageert met "had je een rood scherm?". We bespreken het trouwens hier al: https://www.wieisdemol.com/forum/2023/?topic=72567.msg2499278#msg2499278

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op(k)offeren
« Reactie #214 Gepost op: 3-02-2023, 23:02:55 »
Citaat
Jazeker wel, Anke reageert gelijk met "ben jij de mol dan?" Want de mol had de 0 "moeten" hebben als hij/zij er zeker van wou zijn dat er geld uit de pot ging. Want dan had de afvaller immers altijd een bedrag gehad. Het lijkt juist door dat antwoord of zij de enige is die dat uitgedacht heeft.

Als het klopt wat we zien en horen, en dat is eigenlijk nooit zeker, dan is het zoeken naar bevestiging. Ze zegt eerder al dat ze Nabil verdenkt en dat is een prima reden om hem een hoge koffer te geven. Hij blijft er inderdaad in, dus ze kan goed zitten.

Verder denkt ze dat Annick en Jurre de test slecht gemaakt hebben en in het geval van Annick klopt dat ook aardig.

Goede kandidaat?

Hoe schatten jullie de reactie van Ranomi in? Ze pakt de koffer met 500 om te kijken wat de anderen doen. Dan heeft ze of veel zelfvertrouwen als kandidaat of ze loopt geen risico (Mol). In dat laatste geloof ik zelf niet. Op de Mol en de afvaller na was niemand zeker. De afvaller had niets meer te verliezen, de Mol kan niet verliezen. Het groene scherm van Ranomi bood geen enkele zekerheid, dus waarom zo resoluut die 500 pakken?

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op(k)offeren
« Reactie #215 Gepost op: 3-02-2023, 23:23:27 »
Ik denk omdat ze de pad stelling wilde doorbreken en daarom als teamplayer deze keuze maakte. Denk niet dat er meer achter zit dan dat..

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op(k)offeren
« Reactie #216 Gepost op: 4-02-2023, 07:53:19 »
Ik denk omdat ze de pad stelling wilde doorbreken en daarom als teamplayer deze keuze maakte. Denk niet dat er meer achter zit dan dat..
Eens. En de bevestiging dat zij zeker groen had, want anders neem je deze gok niet.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op(k)offeren
« Reactie #217 Gepost op: 4-02-2023, 08:28:39 »
Eens. En de bevestiging dat zij zeker groen had, want anders neem je deze gok niet.
Dat klopt, want we weten dat ze geen rood had, maar… het had ook bluf kunnen zijn, dat de groep dit zo’n nobele actie vond dat ze een hoge koffer kreeg vervolgens. In ieder geval een nodeloze gedachtegang, want we weten al dat ze geen rood had :)

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op(k)offeren
« Reactie #218 Gepost op: 4-02-2023, 08:39:43 »
Kunnen we nog iets met de info dat Annick all-in is gegaan (waarschijnlijk 1 antwoord afwijkend op Daniël)? Degene die rood had moet of ook all-in zijn gegaan op de verkeerde of gespreid hebben over meerdere deelnemers die het allemaal NIET zijn (anders had hij wel gewonnen van Annick).

Het is naar mijn mening iets voor de hand liggender dat obv deze info Nabil rood had. Daniël en Soy lijken te spreiden over meerdere mensen, dan is het niet waarschijnlijk dat je verliest van iemand die all-in op de foute mol zit.


Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op(k)offeren
« Reactie #219 Gepost op: 4-02-2023, 11:12:46 »
Kunnen we nog iets met de info dat Annick all-in is gegaan
Kunnen we zeker iets mee. In het wie verdenkt wie topic kun je alles nalezen. Soy tunnelde net als Annick op Ranomi. Nabil spreidt goed dus heeft geen reden om af te vallen. https://www.wieisdemol.com/forum/2023/?topic=72662.60 
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)