Poll

Wie had het oorspronkelijke rode scherm?

Daniël
26 (12.7%)
Nabil
31 (15.1%)
Soy
148 (72.2%)

Totaal aantal stemmen: 205

Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op(k)offeren  (gelezen 21281 keer)

Online Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 4] - Opdracht 3: Op(k)offeren
« Gepost op: 28-01-2023, 14:52:38 »
Bespreek hier de derde opdracht van de aflevering.
« Laatst bewerkt op: 1-02-2023, 17:48:44 door Heinz »
I will follow my inner gold

Offline Femke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Waarom duurt een week altijd zo lang?
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3:
« Reactie #1 Gepost op: 28-01-2023, 21:24:14 »
Oh wat heeerlijk dit. Ook Anke die de bom dropt dat Jurre, Daniël en Soy voor de jokers zijn gegaan.
Niets is wat het lijkt...

Offline blairwaldorf

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3:
« Reactie #2 Gepost op: 28-01-2023, 21:29:28 »
Het was sowieso soy!!! Dat gezicht meteen al

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3:
« Reactie #3 Gepost op: 28-01-2023, 21:32:40 »
Hij leek inderdaad te schrikken toen hij zijn scherm kreeg te zien. Straks nog eens terugkijken.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3:
« Reactie #4 Gepost op: 28-01-2023, 21:33:23 »
In dit geval kan zelfs de MOL een rood scherm gehad hebben.

Offline blairwaldorf

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3:
« Reactie #5 Gepost op: 28-01-2023, 21:33:46 »
En geloof dat je in zijn tshirt een rode gloed zag! Ga het nog eens terugkijken

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3:
« Reactie #6 Gepost op: 28-01-2023, 21:33:50 »
Wat een opdracht ::bravo:: Ook erg tof dat het geen regelrechte kopie uit Vlaanderen was, maar met een mooie eigen twist.

Jurre deed goed z'n best om een koffer met een laag bedrag te krijgen.
...óf niet!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3:
« Reactie #7 Gepost op: 28-01-2023, 21:38:56 »
Mooi om deze opdracht te zien als ode aan het Vlaamse origineel. Soy met zijn waarom daarom idee. Maar wel de aap uit de mouw en Anke de koffers laten uitdelen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3:
« Reactie #8 Gepost op: 28-01-2023, 21:42:47 »
Als Anke de  mol is en ze weet wie de test het slechtst en op een na slechts had gemaakt dan heeft ze dit heel raar gespeeld .   Ze geeft namelijk degene met het rode scherm een extra leven , en geeft de nieuwe afvaller nul euro .

Dus voor mij streep door Anke als mol

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3:
« Reactie #9 Gepost op: 28-01-2023, 21:44:44 »
Als Anke de  mol is en ze weet wie de test het slechtst en op een na slechts had gemaakt dan heeft ze dit heel raar gespeeld .   Ze geeft namelijk degene met het rode scherm een extra leven , en geeft de nieuwe afvaller nul euro .

Dus voor mij streep door Anke als mol
De mol weet normaliter toch nooit wie er naar huis gaat? Dan weet ik ook niet of ze het deze keer wél hebben gezegd. Ze heeft natuurlijk ook gewoon kunnen gokken dat op de volgende opdracht en dat dan het geld eruit wordt gespeeld (Rik: "dit is jullie speelgeld") door fanatieke Soy (die waarschijnlijk rood heeft gehad en er alles aan wilt doen om dit nogmaals te voorkomen)
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3:
« Reactie #10 Gepost op: 28-01-2023, 21:45:06 »
Zou de mol ingelicht zijn wie de afvaller is en wie de test op 1 na slechtst deed? In dat geval kunnen we Anke ook wel schrappen als mol.
Soy die wel heel erg lobbyde om een hoog bedrag te krijgen.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3:
« Reactie #11 Gepost op: 28-01-2023, 21:45:27 »
Oh wat heeerlijk dit. Ook Anke die de bom dropt dat Jurre, Daniël en Soy voor de jokers zijn gegaan.

ja dit was een briljante opmerking!

ik denk dat daniel rood had, die wist niet hoe snel hij de koffer van 2500 moest pakken nadat ranomi een koffer pakte

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3:
« Reactie #12 Gepost op: 28-01-2023, 21:45:38 »
Overigens qua spanningsopbouw was ik verbaasd dat Rik bekendmaakte dat het de afvaller was gelukt. Dat kon alleen als de de één-na-slechtste niet óók een van de hoogste bedragen had. Anders zou de derde hoge-bedrager namelijk diegene met 100% zekerheid kunnen afstrepen.

De mol weet normaliter toch nooit wie er naar huis gaat? Dan weet ik ook niet of ze het deze keer wél hebben gezegd. Ze heeft natuurlijk ook gewoon kunnen gokken dat op de volgende opdracht en dat dan het geld eruit wordt gespeeld (Rik: "dit is jullie speelgeld") door fanatieke Soy (die waarschijnlijk rood heeft gehad en er alles aan wilt doen om dit nogmaals te voorkomen)
Er was bijna een volle dag om de Mol in te lichten nadat de test was gemaakt, dus ik sluit het niet uit.
...óf niet!

Offline lunatic1985

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3:
« Reactie #13 Gepost op: 28-01-2023, 21:46:39 »
Mij lijkt toch dat de mol bij dit spel voorkennis heeft, want wat valt er anders te mollen? (behalve zorgen dat jezelf een zo laag mogelijk bedrag krijgt)
Streep dus door Anke

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3:
« Reactie #14 Gepost op: 28-01-2023, 21:47:40 »
Als Anke de  mol is en ze weet wie de test het slechtst en op een na slechts had gemaakt dan heeft ze dit heel raar gespeeld .   Ze geeft namelijk degene met het rode scherm een extra leven , en geeft de nieuwe afvaller nul euro .

Dus voor mij streep door Anke als mol

Ja eens, en als ze het wist had ze de afvaller ook geld meegegeven, al vond ik het wel vreemde keuzes van haar. Die 3 had ik juist niet een hoog bedrag gegeven. Ik had degenen die snel een hoge koffer pakten juist een lage gegeven. En Ranomi juist een hoge

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3:
« Reactie #15 Gepost op: 28-01-2023, 21:48:13 »
Er was bijna een volle dag om de Mol in te lichten nadat de test was gemaakt, dus ik sluit het niet uit.
Nee, dat snap ik, maar ik denk dat je er ook niet blindelings vanuit kan gaan dat dit wel gedaan is.
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3:
« Reactie #16 Gepost op: 28-01-2023, 21:52:04 »
Leuke opdracht, natuurlijk afgekeken van De Mol 2020 :) Ik vond dat Soy zich net als die mol gedroeg. Zo overdreven stil ineens
Om precies te zijn was het een mix tussen 2017 (de afvaller wist dat 'ie het was, de rest moest hem ontmaskeren) en 2018 (koffertjes waarbij iedereen een hoog bedrag wilde).

EDIT: Oh ja, 2020 had ook een opdracht in die trant. Ach, De Mol hè? ::love::
« Laatst bewerkt op: 28-01-2023, 21:53:40 door Pac »
...óf niet!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3:
« Reactie #17 Gepost op: 28-01-2023, 21:52:25 »
Dan had mol Anke ook Annick als afvaller hoog bedrag gegeven dat dan uit de pot was gegaan .


En we kunnen allemaal deze opdracht van de mol en daarin was wel heel duidelijk dat de mol wel alle info had, dus ik ben er hier ook van uitgegaan dat dat zo was .   En in die zin is de actie van Anke als mol niet Mols, en het pakken van een laag bedrag door Ranomi wel Mols.


Offline blairwaldorf

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3:
« Reactie #18 Gepost op: 28-01-2023, 21:56:35 »
Ook al had de op een na slechtse kandidaat een hoog bedrag, hij/zij ging er alsnog uit toch? Die twist gold toch alleen voor degene met t rode scherm?

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3:
« Reactie #19 Gepost op: 28-01-2023, 21:59:06 »
Ook al had de op een na slechtse kandidaat een hoog bedrag, hij/zij ging er alsnog uit toch? Die twist gold toch alleen voor degene met t rode scherm?
Dat dacht ik dus ook.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)