Auteur Topic: [Aflevering 5] - Portretten  (gelezen 12712 keer)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 5] - Portretten
« Gepost op: 4-02-2023, 18:28:09 »


Bespreek hier alles over de aflevering wat je niet in de afzonderlijke opdrachtentopics kwijt kunt.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2023, 12:58:11 door Heinz »
I will follow my inner gold

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #1 Gepost op: 4-02-2023, 21:24:47 »
Pfoe, ik vind Soy echt een beetje irritant worden

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #2 Gepost op: 4-02-2023, 21:31:38 »
Wat een aflevering. Wat een seizoen. Nu al memorabel  ::bravo:: ::bravo::

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #3 Gepost op: 4-02-2023, 21:31:42 »
Goeie oplossing voor de geen eliminatie afleveringen ::ok::.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #4 Gepost op: 4-02-2023, 21:33:05 »
De wordt vervolgd aflevering, over twee weken verdeeld, te gek! Mooie opdracht in het hotel!  ::bravo::

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #5 Gepost op: 4-02-2023, 21:34:12 »
Ik durf echt niet in dat hotel te logeren  ::oink::

Offline RixtS

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #6 Gepost op: 4-02-2023, 21:39:39 »
Dit is de derde aflevering met de mogelijkheid om de pot leeg te trekken. Ik ben vooralsnog niet heel enthousiast. De kerkbezoekers leek me een tussenopdracht, de zoektocht naar de schilderijen moest wel lukken om bij Rik te komen, de enveloppen is voor zowel als Mol als kandidaat kans 1 op 2 om geld weg te spelen.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #7 Gepost op: 4-02-2023, 21:42:41 »
Leegspelen? Het was max. 4750 euro met een psychologisch spel eraan gekoppeld. Er had net zo goed veel geld verdiend kunnen worden. Geen veiling o.i.d.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #8 Gepost op: 4-02-2023, 21:45:56 »
Er is niets psychologisch aan. Als je niets zegt, is de kans 1 op 2 dat het eruit gaat. Op willekeur gaat de helft van 4750 eruit.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #9 Gepost op: 4-02-2023, 21:52:33 »
ik ben nooit zo van afleveringen waar niemand afvalt... ik wil kunnen wegstrepen ;D
maar leuke opdracht die in het hotel! beetje escaperoom achtig

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #10 Gepost op: 4-02-2023, 21:53:30 »
Niveau van het seizoen schiet sterk omhoog met deze aflevering en die van vorige week.
Vooral het spookhuis vond ik erg geïnspireerd en creatief; een hele goede, memorabele opdracht.
Lijkt alsof ze eindelijk weer een beetje durven te experimenteren, waarvoor complimenten.

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #11 Gepost op: 4-02-2023, 21:55:11 »
Wat een toffe aflevering!! Vind het fijn dat ze nieuwe dingen uitproberen dit seizoen en vond de afwisseling weer erg goed, hele fijne flow waardoor ik echt aan het meeleven/speuren was


Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #12 Gepost op: 4-02-2023, 22:00:05 »
Op het gemakkelijke kwijtraken van geld na, wat de kandidaten niet hadden kunnen voorkomen, vond ik dit een mooie aflevering. De kerkopdracht vond ik erg leuk, vol humor en gewoon gezellig. De opdracht in het hotel was lekker creepy, mooi vormgegeven, leuk sfeerbeeld van het dorpje. Echt top!

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #13 Gepost op: 4-02-2023, 22:01:03 »
Ik vond vorige week echt zo'n leuke aflevering. Maar ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden. De verdeling van het geld in de enveloppen  vond ik veel vragen oproepen.  Op zich is het wel enorm gelaagd, iets wat ik vaak mis bij widm. De escaperoom achtige opdracht was ook echt leuk, en omdat ze echt moesten verdienen dat de kistjes open konden hing daar ook echt veel van af. Wel jammer dat er niemand afvalt

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #14 Gepost op: 4-02-2023, 22:01:29 »
Tot hiertoe een van de betere seizoenen qua opdrachten. Hier kan je alle kanten uit om de mol te vinden.
Leuke twist ook, geen afvaller, wel test met maar 15 vragen, de andere 5 waarschijnlijk na de road tripp. Kan degene die fout zit zich nog steeds proberen herpakken.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #15 Gepost op: 4-02-2023, 22:06:25 »
Tot hiertoe een van de betere seizoenen qua opdrachten. Hier kan je alle kanten uit om de mol te vinden.
Leuke twist ook, geen afvaller, wel test met maar 15 vragen, de andere 5 waarschijnlijk na de road tripp. Kan degene die fout zit zich nog steeds proberen herpakken.
Is dat in België niet al een keer gedaan met die vuurpijlen?
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #16 Gepost op: 4-02-2023, 22:07:55 »
Ik vond het een heerlijke aflevering maar moet wel even rustig terug kijken! Er gebeurde zoveel! Maar erg sterk seizoen wat mij betreft, en leuke groep!

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #17 Gepost op: 4-02-2023, 22:08:27 »
Na vorige week wederom een sterke aflevering met interessante opdrachten. Vooral het escape room-achtige spookhuis was heel origineel. Is me ontgaan dat er een niet afvallersaflevering aankwam, maar het blijft een beetje een anticlimax om zonder afvaller voort te kachelen naar de volgende aflevering. Maar echt een verbetering wat betreft deze meer inventieve opdrachten de laatste afleveringen. Ik gok dat Soy of Ranomi volgende week gaat afvallen.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #18 Gepost op: 4-02-2023, 22:10:24 »
Genieten echt. De eerste opdracht was classic Widm spelletje met locals, maar wel uitgebreid in beeld. De tweede: een uitgebreider "vervolg" op de finale opdracht in Albanië met die foto's. Escape room zat goed in elkaar  ::bravo:: en dan het slot, loopt mooi in elkaar over zo. Dit is het niveau dat ze komende jaren echt vast moeten houden.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #19 Gepost op: 4-02-2023, 22:13:53 »
Is dat in België niet al een keer gedaan met die vuurpijlen?
Ja, in combinatie met het rode scherm die de kandidaten alleen van zichzelf zagen. Als het rode scherm het 'overleefde' waren er nog 5 extra vragen om zich te kunnen herpakken. Uiteindelijk ging iemand anders naar huis.