Auteur Topic: [Aflevering 5] - Portretten  (gelezen 12705 keer)

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #60 Gepost op: 5-02-2023, 01:32:51 »
Dat bestrijd ik dus. Soy was echt een stuk beschaamder over die actie op het schip. Die zou niet nog eens naaien en jokers pakken.
Als Soy het rode scherm had (en hij zag er echt uit als een geslagen hond) weet hij nu dat Nabil niet de mol is.
Deze aflevering heeft Soy niet veel wijzer gemaakt dan volgens mij. Waarom zou hij dan niet voor wat meer zekerheid zijn gegaan?

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #61 Gepost op: 5-02-2023, 01:36:44 »
Nee zeker niet. Je zag aan het einde ook dat Soy en Daniel zich meteen toch zorgen maken als het woordje test valt. Nabil opvallend genoeg weer niet.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #62 Gepost op: 5-02-2023, 01:45:42 »
Waarom geeft ie dan die joker zo makkelijk weg aan Nabil? Hij weet dat Nabil de mol niet is want daar had ie op getunneld toen ie dat rode scherm kreeg. Gaan we maar even vanuit. Dus dan des te enger om een kandidaat een voordeel tov. jou te geven.

Hij is blijkbaar heel zeker van zijn zaak nu hij zoveel info heeft van zijn rode scherm. Terecht of niet.

Aan jokernaaierij doet hij dus niet zo snel, vandaar een slimme zet van de mol om hem op die plek te zetten.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #63 Gepost op: 5-02-2023, 01:50:38 »
Waarom geeft ie dan die joker zo makkelijk weg aan Nabil? Hij weet dat Nabil de mol niet is want daar had ie op getunneld toen ie dat rode scherm kreeg. Gaan we maar even vanuit. Dus dan des te enger om een kandidaat een voordeel tov. jou te geven.

Hij is blijkbaar heel zeker van zijn zaak nu hij zoveel info heeft van zijn rode scherm. Terecht of niet.

Aan jokernaaierij doet hij dus niet zo snel, vandaar een slimme zet van de mol om hem op die plek te zetten.

Ja wat je zegt. Als hij denkt dat Nabil kandidaat is is dat juist enger om die joker weg te geven.
Voor mijn gevoel gaf hij de joker overigens ook absoluut niet weg. Nabil heeft hem een joker bezorgd  bij de boot en zegt nu gewoon heel hard tegen Soy sorry maar ik hou deze.  Soy probeert nog even Nabil te overtuigen zo van ja maar ik verdien hem toch want ik heb jou geholpen met Daniel overtuigen, maar Nabil beargumenteerd heel goed waarom dat hij de joker deze keer niet gaat afstaan en Soy legt zich daar uiteindelijk bij neer. Voor mijn gevoel had Nabil hem gekregen van Rik wat ook logisch is doordat hij Daniel had overtuigd.

« Laatst bewerkt op: 5-02-2023, 01:53:55 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #64 Gepost op: 5-02-2023, 01:53:14 »
Ja, er viel weinig weg te geven door Soy. Nabil had alle argumenten aan zijn kant, dus er was geen speld tussen te krijgen.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #65 Gepost op: 5-02-2023, 01:58:22 »
Inderdaad. Ik moet zeggen dat ik zelfs een beetje verbaasd was dat Soy toch het lef had om het nog te proberen.
De joker van de boot heeft hij immers te danken aan Nabil en in deze opdracht was het ook Nabil die de joker verdiend had. Was netter geweest als Soy niet meer geprobeerd had om toch nog aanspraak op die joker te maken. Ik denk dat hij echt beetje wanhoop nabij is na afgelopen executie.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2023, 02:00:00 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #66 Gepost op: 5-02-2023, 02:07:33 »
Ik denk dat hij echt beetje wanhoop nabij is na afgelopen executie.

Dat dus, door wanhoop gedreven. Ennuh, eliminatie.  ;D

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #67 Gepost op: 5-02-2023, 02:09:22 »
Als Soy gewoon zegt, nee hoor ik wil die joker ook, is er een patstelling. Er zijn nergens 'verworven rechten' te halen voor Nabil. Dus dan wordt het een muntje opgooien, simpel.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #68 Gepost op: 5-02-2023, 02:21:01 »
Nabil had gewoon hele goede argumenten en Soy wist zelf ook wel dat hij geen recht op die joker had. Soy zegt dat zelf ook nog eens in de biecht: Ik begrijp dat Nabil er voor kiest om de joker te houden. En daar kan ik eigenlijk ook niet veel meer tegen in brengen. 

Dus Nabil heeft de joker ook al gekregen van Rik. Zou me niets verbazen als de groep daar ook nog allemaal zegje over gedaan hebben want ze beginnen daar wel over (Ranomi volgens mij) voordat hij knipt naar hun gesprekje mbt de joker.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #69 Gepost op: 5-02-2023, 02:24:33 »
Wat heeft een mol hier eigenlijk aan tafel nog te winnen, als ze karaktereigenschap klein heeft? Een mol is klein. Een mol heeft niks aan een joker en het geld was al weggespeeld, want met klein mag ze niet aan tafel. Hoe dan?
Die tranen lijken niet echt.

Kamernummers 18 11 15. RKO ?
745 (P) , de jurk was maatje Ranomi.
Boek foto Soy was een soort M. Boek juf Ranomi was een L. Het klopt allemaal net niet.
Al een hele tijd het gevoel dat er bij Ranomi iets vreemds is.
Ik had al eerder een hint met Rood en 11 (=RK)
« Laatst bewerkt op: 5-02-2023, 02:26:18 door foxhunter »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #70 Gepost op: 5-02-2023, 02:35:23 »
de groep daar ook nog allemaal zegje over gedaan hebben want ze beginnen daar wel over (Ranomi volgens mij)
Nou dat lijkt me niet, niemand had er verder wat mee te maken. Soy had hele goede argumenten om aan de joker vast te houden, hij vertelde zijn argumenten in de biecht, en daarnaast had hij dus ook nog eens het argument dat die joker naar een concurrent kandidaat zou gaan. Dat kon hem wel eens de kop kosten in de test die er vlak na volgde.

Nabil had helemaal nergens recht op dus als ik Soy was geweest had ik gewoon aan zijn argumenten vastgehouden. Je speelt een spel.

Maar goed, zoals gezegd: uit het feit dat hij dat niet doet blijkt wel dat Anke als mol het goed gezien heeft om Soy op die plek neer te zetten. Hij is bewezen heel terughoudend in het pakken van jokers voor geld, en dat had ze ff niet nodig natuurlijk.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #71 Gepost op: 5-02-2023, 02:53:06 »
Nou dat lijkt me niet, niemand had er verder wat mee te maken. Soy had hele goede argumenten om aan de joker vast te houden, hij vertelde zijn argumenten in de biecht, en daarnaast had hij dus ook nog eens het argument dat die joker naar een concurrent kandidaat zou gaan. Dat kon hem wel eens de kop kosten in de test die er vlak na volgde.

Nabil had helemaal nergens recht op dus als ik Soy was geweest had ik gewoon aan zijn argumenten vastgehouden. Je speelt een spel.

Maar goed, zoals gezegd: uit het feit dat hij dat niet doet blijkt wel dat Anke als mol het goed gezien heeft om Soy op die plek neer te zetten. Hij is bewezen heel terughoudend in het pakken van jokers voor geld, en dat had ze ff niet nodig natuurlijk.

Rik deelt geld uit. Dan zie je biecht van Anke en daarna vraagt Jurre letterlijk jullie hebben nu ook een joker toch?
Nabil zegt ja. Wat gaan jullie daar mee doen? Anke reageert daar weer op met jullie hebben er maar eentje. Je ziet letterlijk in de aflevering terug dat ze dat bespreken.  Iedereen heeft met alles wat te maken en wil alles weten natuurlijk want dit is widm. Kennis is macht. 😜
Daarna is de scene waarin Soy nog even probeert om de Joker van Nabil te krijgen. Soy heeft de joker niet gehad want die had zijn mensen niet overtuigd. En welke goede argumenten had hij dan volgens jou?  Je draait het juist om. Haha. Soy zegt juist in zijn biecht dat Nabil goede argumenten heeft. Ze hebben de mensen verdeeld. Het is hem gelukt om een joker te verdienen en Soy niet. Soy snapt dat volkomen. 
En Soy bewezen terughouden in het pakken van jokers? Nee sorry maar dat vind ik ook niet. Vind ik eerder van Nabil. Die geeft Joker af in de boot en zegt nu zelfs weer van als dat bij de boot niet was gebeurd had ik het Soy nog wel gegund. Eh? Hoezo Nabil? Heb je hem zelf niet nodig dan? Haha.
Kijk het nog maar eens terug allemaal. Ik heb toch echt een andere interpretatie van bepaalde stukken denk ik. 😅
« Laatst bewerkt op: 5-02-2023, 03:01:36 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #72 Gepost op: 5-02-2023, 10:40:15 »
Er is fysiek geld in de kerk. Op het geld staan vragen over de test.
Ranomi begint de discussie over ‘ vragen voor de test’ . Ze gaan verwarring zaaien bij Soy en Nabil over wie waar stond.


Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #73 Gepost op: 5-02-2023, 11:10:01 »
Niveau van het seizoen schiet sterk omhoog met deze aflevering en die van vorige week.
Vooral het spookhuis vond ik erg geïnspireerd en creatief; een hele goede, memorabele opdracht.
Lijkt alsof ze eindelijk weer een beetje durven te experimenteren, waarvoor complimenten.
Ik vind het ook een super seizoen, de Belgen hebben het nakijken, hier valt niet aan te tippen.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #74 Gepost op: 5-02-2023, 13:16:01 »
Ik vind het ook een super seizoen, de Belgen hebben het nakijken, hier valt niet aan te tippen.

De Belgen hoeven niets na te kijken, ze hebben het allemaal al een keer gedaan, Widm heeft deze keer heel veel van ze gejat.

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #75 Gepost op: 5-02-2023, 13:26:09 »
Wat mij opviel bij Nabil over de joker is hoe hij zegt “Ik gun het je wel en eh… we moeten allemaal door”, ‘we moeten elkaar soms een steuntje geven’. Alsof hij Soy een gunst zou verlenen om de joker weg te geven. Als kandidaat houdt je de joker toch, hij heeft daar zelf de goede argumenten voor?

Nabil zegt trouwens weer op een vreemde manier ‘chill voor de POT’ en ‘No way back’.
‘No way back’ kan slaan op een nummer van de Foo Fighters met de tekst ‘i’m dying for thruth’ wat mij doet denken aan aflevering 1 ‘out-of-the-box maakt je gek’, allebei niet leuk voor een mol. En ‘meet you say your prayers’ kan een hint zijn naar de kerk met de stoelen en de priesterfoto van Daniel met een dikke A erop.

Bij de roadtrip zegt Nabil ‘On the road again’. Vier nummers die zo heten, van Willie Nelson, Canned Heat, Memphis Jug Band en een van Bob Dylan. Om dat nummer van Bob Dylan te begrijpen moet je wel een hele hoop POT ophebben.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2023, 13:42:11 door Crapuleke »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #76 Gepost op: 5-02-2023, 13:28:37 »
Ik heb toch echt een andere interpretatie van bepaalde stukken denk ik. 😅
Eens.

Nogmaals, die anderen hebben er niks mee te maken, er is geen stemming ofzo wie die joker gaat krijgen. En ja, dan is de scene waarin Soy probeert om de Joker te krijgen. Hij hoeft 'zijn mensen' niet te overtuigen, waarom zou hij? Hij geeft aan de joker te willen en ook dat Nabil goede argumenten had inderdaad, daarom laat hij het er ook bij.

Behalve zijn eigen goede argumenten is ook wat ik al eerder noemde: dat het levensgevaarlijk is om een joker aan een directe concurrent te geven. Nabil is geen bondje, hij heeft getunneld op hem, etc. Dit is eigenlijk het enige argument van alle argumenten die Nabil en Soy noemen in biechten en alles, de rest doet allemaal niet ter zake. Maar omdat Soy ZO'N lieverd is geeft hij met gemak de joker af. En.... kreeg Jurre toch gelijk dat hij zijn joker pakte, want van Soy had hij nooit wat gekregen. Dus zit er toch nog een rauw randje aan, want Soy brak toch zijn woord. Hij kan ook niks goed doen  ::rofl:: ::hypocriet::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #77 Gepost op: 5-02-2023, 14:12:57 »
Heerlijke aflevering van een tot heden heel  mooi seizoen! Ik heb tot heden van iedere aflevering genoten!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #78 Gepost op: 5-02-2023, 14:18:51 »
Ja het is allemaal erg goed. Ik ga deze nog maar eens bekijken ::bravo::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #79 Gepost op: 5-02-2023, 15:03:59 »
Waarom geeft ie dan die joker zo makkelijk weg aan Nabil?
Omdat hij de mol is. Dusss.  ::jaja::