Auteur Topic: [Aflevering 5] - Portretten  (gelezen 12544 keer)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #40 Gepost op: 4-02-2023, 23:44:30 »
Nou, ik weet niet of dit met leeftijd te maken heeft.  Ik ben ook 68 en geniet volop dit seizoen. Kijk vanaf 2007.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #41 Gepost op: 4-02-2023, 23:45:42 »
Mijn moeder is ook afgehaakt, vier jaar geleden. 'Teveel gedoe, ik lees wel een spannend boek'  ::rofl::
Doelgroep ≠ 65+

edit

ok Doelgroep ≠ 70+  ::tandpastasmiley::

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #42 Gepost op: 4-02-2023, 23:49:56 »
Ik vind de derde geld of jokers opdracht van het seizoen ook wat te veel. Ik vind opdrachten waarbij een goed resultaat voor de pot voor die kandidaat ook troeven oplevert veel interessanter, omdat je dan het dilemma krijgt: wil ik nu troeven, of wil ik me verdacht maken. Het helpt niet dat kandidaten steeds hogere geldbedragen overhebben voor troeven, waardoor er weinig spanning over de keuze overblijft.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #43 Gepost op: 4-02-2023, 23:51:35 »
Het is nog extremer. Je krijgt zelf een joker of een ander krijgt die, als je voor geld kiest. Je bent als kandidaat gek om voor geld te gaan.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #44 Gepost op: 5-02-2023, 00:03:21 »
Wat een aflevering. Wat een seizoen. Nu al memorabel  ::bravo:: ::bravo::

Beetje overdreven vind je ook niet? ;D

De kerkopdracht vond ik maar niks, gelukkig werd het daarna beter. De escape room achtige opdracht was ook goed in beeld gebracht. Het einde was een beetje jammer. De roadtrip over 2 dagen ben ik wel benieuwd naar.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2023, 13:09:12 door Arco Mol Fan »
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #45 Gepost op: 5-02-2023, 00:05:46 »
Beetje overdreven vind je ook niet? ;D

Want? Als dat in mijn gevoel overheerst kan ik dat toch gewoon benoemen?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #46 Gepost op: 5-02-2023, 00:22:09 »
Hmmm .  Wat heb ik hier zitten kijken ?   Dat er twee deelnemers niet aan een opdracht meedoen, vind ik op zich vreemd en ik zou dus bijna denken dat de mol hier wel een rol had. Maar juist door het gegeven dat de kerkgangers en soy/nabil nu naar elkaar vertrouwen moeten hebben over wat er tijdens de opdracht is gebeurd maakt het wel psychologisch sterk .    Horror hotel , een Toffe escape room opdracht , ook eindelijk eens goed in beeld gezet.   Alleen waar gaat het mis met het vertalen van de karaktertrek van Ranomi ?

Geldkistjes saai as hell.  Niks psychologie , niks dubbele laag . Gewoon giswerk en niets anders .

En een road-trip klinkt mij heel erg naar het , voor mij heel saaie, seizoen 17. Ik hoop dat het beter wordt dan dat.

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #47 Gepost op: 5-02-2023, 00:30:37 »
Hebben eerder discussies over deze situatie gehad met Nikkie en Tygo in de helicopter en dan opgesloten in de gevangenis van een kasteel.
De mol koos toen voor het meedoen aan de opdracht...

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #48 Gepost op: 5-02-2023, 00:31:04 »
Ik had meer de jubileumtrip naar Elba herinnering, ik hoop meer dat. Of een herhaling van op zoek naar de big five...

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #49 Gepost op: 5-02-2023, 00:36:41 »
Punt is natuurlijk wel dat Soy en Nabil geen keuze hebben gehad, ze hadden de macht aan Anke gegeven met de kofferverdeling. Dus hoewel een slechte positie (welke mol wil nu aandringen op geld zodat hij een joker kan krijgen) kan de plek de mol toebedacht zijn door Anke. En proberen onder een koffer met een groot bedrag uit te komen zou wel erg opvallend zijn. Ik zie in Nabil nog wel een mogelijke mol.

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #50 Gepost op: 5-02-2023, 00:39:28 »
Ik heb blijkbaar niet goed opgelet. Nu ga ik de aflevering misschien nog wel even terugkijken, maar vraag het hier vast: hoe kwamen ze aan die karakters? Waar kwamen die woorden vandaan en hoe zijn ze aan de deelnemers gekoppeld?

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #51 Gepost op: 5-02-2023, 00:39:55 »
Wat er ook uitkomt... Het is toch gewoon gokken voor iedereen?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #52 Gepost op: 5-02-2023, 00:41:57 »
Kerkgangers juist placeren is een mooie opdracht met de lokale bevolking. Al snap ik niet dat Soy en Nabil de stoelen juist hadden moeten zetten. In de tussentijd kun je ook de keuze maken hoe het geld te verdelen. Laat de andere vier maar buiten mensen aanspreken?

Verder had Anke die Annick met 0 euro zag vertrekken nu niet echt een voordeel aan haar taak tot reshuffle van verleden week. Jurre blijft voor zichzelf kiezen en waarom zou de mol in de morse groepje Ramoni haar koffer wegspelen? Met een eenvoudige 50/50 keuze en kandidaten die voor zichzelf gaan had ik een goudeerlijke Ramoni die als sportster voor het geld gaat nog wel willen meemaken...

Ik ben wel tevreden dat ze de afvallerloze aflevering nu omturnen tot een wordt vervolgd road trip. Kan een weerwolven bij kampvuur ala Zuid Afrika 2013 worden. Of een kampvuur ala Vlaanderen. Of niks van dat alles en spot the big five. Of een roadtrip ala Toscane.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #53 Gepost op: 5-02-2023, 01:10:25 »

Verder had Anke die Annick met 0 euro zag vertrekken nu niet echt een voordeel aan haar taak tot reshuffle van verleden week.
Dit bleek nu toch een enorm voordeel? Ik had het lot eraan verbonden, ik ben niet helemaal tevreden, tot zo'n 70%, maar over het resultaat kan ze echt goed naar huis schrijven. Ik had de opdracht natuurlijk nog wel iets gedistingeerder willen zien maar er ging echt goed veel de pot uit, daar is nog eens een 350 euro voor Annick vorige week niks bij.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #54 Gepost op: 5-02-2023, 01:12:30 »
In welke opstelling zou er minder geld uit de pot gaan? Het enige zekere geld uit de pot was dat van Ranomi

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #55 Gepost op: 5-02-2023, 01:17:49 »
En dat van de mol natuurlijk. En de mol zal gegokt hebben op Jurre maar ook Daniel om voor de jokers te gaan, dat deden ze immers al eerder, en ook als de meest fanatiekelingen, Soy was toch een stuk beschaamder over die actie.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #56 Gepost op: 5-02-2023, 01:18:53 »
Dit bleek nu toch een enorm voordeel?

daar is nog eens een 350 euro voor Annick vorige week niks bij.
Enorm voordeel? Ze speelde vermoedelijk voor 1125 euro (net als Jurre). Alleen dat geld kon ze uit de pot halen. Had ze Daniel een hoge koffer gegeven dan had ze ook nog eens minder risico gelopen. Dan had hij de enveloppen mogen vullen en had bijvoorbeeld Soy mogen kiezen (die was zeker wel voor de joker gegaan).

Al met al geen verstandige keuzes.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #57 Gepost op: 5-02-2023, 01:22:50 »
Dat bestrijd ik dus. Soy was echt een stuk beschaamder over die actie op het schip. Die zou niet nog eens naaien en jokers pakken. Dat hebben we zelfs nu gezien. Nabil en Soy komen samen om een joker te verdelen. Ik dacht, die gooien een muntje op. Maar nee, Soy geeft hem gewoon weg want hij was er nog steeds beschaamd over. Goede keuze van Anke dus om Daniel en Jurre (en Ranomi) voor de joker te laten gaan en de 'good cops' Nabil en Soy niet.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline _Malle_Molloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Doorgedraaide Molloot
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #58 Gepost op: 5-02-2023, 01:27:10 »
Wat een heerlijke aflevering!
Groepjes opgesplitst, liegen over wat ze gedaan hebben, mindgames spelen… en geen afvaller, maar dit keer zonder vaag spel waarvan iedereen weet dat er niemand naar huis zal gaan. Dit mag vaker gebeuren! Of zoals vorig jaar: 11 deelnemers.

Ik heb echt genoten van deze aflevering! Zelfs m’n vriend, die niet zo’n fan is, vond de opdracht in het hotel superleuk en origineel. Complimenten!
Mollen ontmaskerd: Jurre, Renee, Jeroen, Rob, Merel, Jan, Thomas & Klaas (NL). Comfort, Uma, Lennart & Alina (BE).

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Portretten
« Reactie #59 Gepost op: 5-02-2023, 01:27:27 »
Ik vind de derde geld of jokers opdracht van het seizoen ook wat te veel. Ik vind opdrachten waarbij een goed resultaat voor de pot voor die kandidaat ook troeven oplevert veel interessanter, omdat je dan het dilemma krijgt: wil ik nu troeven, of wil ik me verdacht maken. Het helpt niet dat kandidaten steeds hogere geldbedragen overhebben voor troeven, waardoor er weinig spanning over de keuze overblijft.

Mee eens. Ik vind sowieso dat dit de laatste seizoenen wel te vaak gebeurd. Al vanaf seizoen met Merel ging dat opvallen.

Ik zie overigens totaal geen voordeel in het verdelen van de koffers door Anke.
Denk dat je juist liever een Daniel en Ranomi dan op die positie had willen hebben. 
Nabil en Soy waren beide sowieso voor jokers gegaan dus die had je als mol liever aan de andere kant gehad dan. Helaas had de mol hier heen controle over omdat Anke ineens mocht verdelen.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2023, 01:34:54 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy