Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego  (gelezen 17019 keer)

Online Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #40 Gepost op: 5-02-2023, 09:02:43 »
Ik snap niet zo goed waarom deze opdracht als onmogelijk bestempeld wordt. Er was gewoon geen goede communicatie van binnen naar buiten. Dat kwam overigens niet alleen door Daniël. Die heeft een paar keer geprobeerd om aan te geven wat ze zochten maar Jurre stond daar niet voor open. Kwam ook omdat de stroom nog al snel was. Het zou wel geholpen hebben als Daniël een keer geroepen had dat er bijna geen namen op het bord stonden.

Maar er is toch gewoon 700 euro verdiend en had wel iets meer kunnen zijn met betere samenwerking. Het was geen alles of niets opdracht.

Ik vond het persoonlijk een vermakelijke opdracht met bijna gegarandeerd iets van geld (de eerste mensen waren nog makkelijk).

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #41 Gepost op: 5-02-2023, 09:34:26 »
Ze lieten team buiten de info verzamelen, ipv dat team kerk doorgaf wie ze zochten .
Geef gewoon door dat je een milly zoekt , een oudere bewoner van nummer 20 , en de postbode .  En dan gaan jurre en Anke gewoon iedereen langs  met die drie vragen , gevonden omschrijving van persoon naar team kerk en op de juiste plek zetten .

Dit had misschien gewerkt als de kerkgangers keurig met zijn alleen buiten stonden en wachten tot ze door Anke/Jurre naar binnen gestuurd werden maar als ze zoals hier allemaal in rap tempo voorbij lopen lijkt me 'ze allemaal even afgaan om te vragen of ze een bakker of kattenvrouw of Milly zijn' ook niet heel haalbaar.

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #42 Gepost op: 5-02-2023, 10:59:13 »
Dan zou het wel heel makkelijk worden! Ik denk dat de figuranten zijn geïnstitueerd om ongestoord op rustig tempo door te lopen naar de kerk.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2023, 13:53:16 door annebeestje »

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #43 Gepost op: 5-02-2023, 11:00:44 »
Dan zou het wel heel makkelijk worden! Ik denk dat de firmanten zijn geïnstitueerd om ongestoord op rustig tempo door te lopen naar de kerk.

Oh absoluut. Maar 'laat Daniel en Ranomi even 30 omschrijvingen doorgeven en Anke en Jurre dat 1 voor 1 bij iedereen checken' lijkt me zoals het nu was dus ook niet echt een waterdichte strategie.

Offline The_Tons

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #44 Gepost op: 5-02-2023, 11:23:54 »
Had meer overzicht verwacht van Daniël in deze

Mee eens maar de structuur die hij wel probeerde aan te brengen (hij begon voorbeelden te geven van wat er op hun overzicht stond) werd door Jurre direct onderuit gehaald met de opmerking 'Nee jullie moeten wachten op de kenmerken die wij doorgeven en dan kijken jullie of die erbij staan'. Wat inderdaad nergens op slaat, zo andersom te werk gaan.

Offline The_Tons

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #45 Gepost op: 5-02-2023, 11:25:42 »
En Anke bleef maar praten en de knop induwen  ::rofl::

Als je goed luistert hoor je juist Jurre de hele tijd tegen Anke praten en vragen stellen. Om haar af te leiden van wat ze aan t doen is en om ruis te veroorzaken in het portoverkeer.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #46 Gepost op: 5-02-2023, 12:09:15 »
Zie ander topic, ik tel misgelopen verdubbeling niet als geld dat uit de pot gaat.
Maar het is wel geld dat de pot niet in gaat.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #47 Gepost op: 5-02-2023, 12:10:45 »
De opdracht zelf had heel saai en succesvol kunnen zijn als Jurre en Anke gewoon als portiers iedereen had laten wachten tot ze genoeg info konden doorgeven aan  Ranomi en Daniel.
Volgens mij hadden ze die macht niet. Deze mensen liepen gestaag door, ongeacht wat Jurre en Anke deden. Ze knden ze vragen stellen maar ze bleven lopen, in een laag maar strak tempo.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #48 Gepost op: 5-02-2023, 12:19:46 »
Het zal inderdaad nier de bedoeling zijn geweest. Was leuk geweest als wij de spelregels wat beter hadden gehoord. Ook is de montage weer zo dat het chaotischer lijkt dan het ging, bijvoorbeeld de vraag van Jurre aan Anke of zij goede beroepen heeft gevonden omdat hij nog 'niemand van de lijst heeft' is een verdachtmakende edit die uit het begin van de opdracht is.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2023, 13:38:53 door Mollem »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #49 Gepost op: 5-02-2023, 13:19:49 »
Nou ze mag het vertrouwen nu zeker flink gaan beschamen..... vreemd moment om het penningmeesterschap weer in te voeren.... zou er volgende week al soms weer zo'n belangrijke rol weggelegd zijn hiervoor  ???
De kandidaten gaan ook tellen en zien dan dat Jurre geen geld in de pot brengt maar Anke wel 5x. Dat moet Jurre voor een toch luttel bedrag wel op flinke verdenking komen te staan. Hij zou ondertussen toch enorm verdacht moeten zijn. Anke duidelijk niet. Nou ben ik benieuwd wat we volgende keer bij de testbiecht zien, of de verdenkingen op Jurre nog steeds onderdrukt worden in de edit, en wat Anke met dat penningmeesterschap gaat doen. Want er moet toch een reden zijn dat er zo lang geen fysiek geld was en nu wel ineens ???
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #50 Gepost op: 5-02-2023, 13:29:26 »
Want er moet toch een reden zijn dat er zo lang geen fysiek geld was en nu wel ineens ???
Dat kan met de vermeende aanwijzingen naar de vragen in de finaletest te maken hebben die op de biljetten zouden staan. Als deze ook op de nieuw uitgereikte biljetten zouden staan, zou dat Anke zomaar een groot voordeel.

En als je dat vanuit je tunnel wil uitleggen, dan heeft Anke zoveel vertrouwen gewonnen dat haar als vanzelf het penningmeesterschap gegund wordt, zodat ze kan  voorkomen dat de biljetten in handen van de kandidaten komen.  ;)
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #51 Gepost op: 5-02-2023, 13:39:47 »
Nou ze mag het vertrouwen nu zeker flink gaan beschamen..... vreemd moment om het penningmeesterschap weer in te voeren.... zou er volgende week al soms weer zo'n belangrijke rol weggelegd zijn hiervoor  ???

Dat was mijn eerste gedachte. Het spel verliep prima zonder 'echt' geld en ik zie ook geen enkele reden om dat geld nu ineens weer in te voeren. Behalve dan dat de penningmeester weer iets speciaals moet doen.

Ik heb nooit begrepen waarom ze hem steeds zo'n beslissende rol willen geven. Wijs gewoon iemand aan of gooi een vage kreet in de groep en laat de groep iemand aanwijzen, dat gebeurt vaak genoeg. Zoals bijv. bij de opdracht met de eend, toen mochten ze ook zelf kiezen wie er zwaar werk ging doen en wie er thuis moest blijven.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #52 Gepost op: 5-02-2023, 15:56:59 »
Dat was mijn eerste gedachte. Het spel verliep prima zonder 'echt' geld en ik zie ook geen enkele reden om dat geld nu ineens weer in te voeren. Behalve dan dat de penningmeester weer iets speciaals moet doen.
Klopt. Ben benieuwd!

Ik zit net deze opdracht weer te bekijken en ze zetten ook vaak iemand zelf maar neer omdat de info zo karig is. Dus zoals eerder 5x aan Anke werd toegeschreven klopt niet. Bijv. Ranomi zegt over degene die als laatste binnenkomt dat dat degene is die altijd als laatste is. Gewoon logisch nadenken leverde ook een paar goede antwoorden op.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #53 Gepost op: 5-02-2023, 16:10:06 »
Klopt. Ben benieuwd!

Ik zit net deze opdracht weer te bekijken en ze zetten ook vaak iemand zelf maar neer omdat de info zo karig is. Dus zoals eerder 5x aan Anke werd toegeschreven klopt niet. Bijv. Ranomi zegt over degene die als laatste binnenkomt dat dat degene is die altijd als laatste is. Gewoon logisch nadenken leverde ook een paar goede antwoorden op.
Kijk even terug zou ik zeggen. Bij 5 personen die op de juiste plek terecht komen hoor je eerder Anke de beschrijving doorgeven. En je hoort ook nog dat deze bij Daniel doorkomt.
En de persoon die te laat is is al toegeschreven op naam van Ranomi.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #54 Gepost op: 5-02-2023, 16:33:15 »
Lijkt me juist dat je als mol helemaal opgetogen bent dat dit gebeurd is. Geld uit de pot, maar niet jouw schuld. Ideaal toch?

Ja heb ik ook wel aan gedacht, want waarom zou ze het pikken, ze snapt zelf ook wel dat het geen eigenschap was. Maar als mol kon ze sowieso zorgen dat ze geen geld koos, en haar reactie leek oprecht, en anders had ze actrice ipv zwemster koeten worden. Maar ze haalt teveel binnen, zou haar hebben ook een hele flauwe mol vinden.

Online MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #55 Gepost op: 5-02-2023, 17:23:05 »
Oh absoluut. Maar 'laat Daniel en Ranomi even 30 omschrijvingen doorgeven en Anke en Jurre dat 1 voor 1 bij iedereen checken' lijkt me zoals het nu was dus ook niet echt een waterdichte strategie.
Hoe ga je dit onthouden? De spelregels waren kennelijk ook dat ze de kerkgangers niet tegen mochten houden. Dus dan moet je wel iedereen die aan komt lopen meteen "afhandelen". Snel ter zake doende vragen stellen. Hoewel Jurre mijn Mol is vind ik dat er niks mis was met de gevolgde strategie. Je moet hem wel correct uitvoeren.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2023, 17:25:06 door MartinJ »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #56 Gepost op: 5-02-2023, 17:38:58 »
Kijk even terug zou ik zeggen.
Ik heb dus net teruggekeken. En dan blijkt dat het meeste gewoon op logica wordt ingevuld. Logisch ook want Ranomi en Daniel werden overweldigd. Bijv. de jongste van het spul. Die was fout, maar ze zal niet veel ouder zijn geweest. Doelbewust hebben ze heel veel op logica ingevuld. Kijk even terug zou ik zeggen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #57 Gepost op: 5-02-2023, 17:46:08 »
Het zal inderdaad nier de bedoeling zijn geweest. Was leuk geweest als wij de spelregels wat beter hadden gehoord. Ook is de montage weer zo dat het chaotischer lijkt dan het ging, bijvoorbeeld de vraag van Jurre aan Anke of zij goede beroepen heeft gevonden omdat hij nog 'niemand van de lijst heeft' is een verdachtmakende edit die uit het begin van de opdracht is.

Oeh dit is wel een interessante edit, want waarom zou je de mol zo’n edit geven… Zo blijf ik tunnel hoppen  ::rofl::

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #58 Gepost op: 5-02-2023, 17:48:20 »
Ik heb dus net teruggekeken. En dan blijkt dat het meeste gewoon op logica wordt ingevuld. Logisch ook want Ranomi en Daniel werden overweldigd. Bijv. de jongste van het spul. Die was fout, maar ze zal niet veel ouder zijn geweest. Doelbewust hebben ze heel veel op logica ingevuld. Kijk even terug zou ik zeggen.
Er is inderdaad veel op logica ingevuld omdat ze van die personen te weinig wisten. Dat heb ik ook niet ontkend.

Ik reageerde alleen op je opmerking dat Anke geen 5 goede beschrijvingen heeft doorgegeven maar dat het er volgens jou minder zijn. In de uitzending zie en hoor je Anke 5 keer de juiste omschrijving doorgeven en wordt ook getoond dat Daniel de informatie hoort. Die mensen staan dan nog bij Anke en kunnen dus niet zo maar op een plekje neergezet zijn.

Offline Femke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Waarom duurt een week altijd zo lang?
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #59 Gepost op: 5-02-2023, 21:02:18 »
Ik snap eerlijk gezegd waarom Nabil en Soy niet gewoon mee konden doen aan deze opdracht?
Niets is wat het lijkt...