Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego  (gelezen 17026 keer)

Offline molLin

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #60 Gepost op: 5-02-2023, 21:48:41 »
Wat mij opviel deze opdracht:

Daniël vertelt waarom hij de verdeling wil doen: dan heb je de meeste invloed op het spel en dat is ook waar de mol zou willen zitten. Verdenkt hij Ranomi? Dat heb ik dan gemist. Het zou goed kunnen dat hij zichzelf hiermee bedoelt. (ik heb Daniël niet als mol maar dit lijkt me echt zo'n moment voor de finale; hij zegt het gewoon al zelf)

Anke bevraagt de baker for the church. Daar direct achter lopen de psychologie student en de fruitteler. Het moment hierna bevraagt Jurre de psychologie student en wijst Anke er op dat ze iemand vergeet. Dat is de fruitteler. De fruitteler staat op de lijst, de psychologie student niet. Waarom zou Jurre -als hij de mol is- Anke wijzen op iemand die goed is terwijl ze er al voorbijgelopen was?

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #61 Gepost op: 5-02-2023, 22:26:44 »
Ze staan toch allemaal op de lijst? De psychologiestudent alleen niet als zodanig. Waarschijnlijk als kind van of bewoner van etc. Zou hier niet veel achter zoeken
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #62 Gepost op: 5-02-2023, 22:43:47 »
Ja, daar hadden Anke en Jurre de informatie nodig die op de ezel in de kerk stonden, maar die kwam niet. Het was enkelrichtingsverkeer. Anke en Jurre gaven de beroepen door en als die er niet bijstonden, maar bvb de oudste, jongste, dochter,... werd dat niet doorgegeven. Alleen, nee die hebben we niet.
En wat Jurre aangaf, de persoonsbeschrijving, maar die was ook niet nodig.
De kerkgangers mochten enkel antwoorden als er buiten de kerk iets gevraagd werd, binnen in de kerk moesten ze zwijgen en braaf op de hun aangewezen plaats gaan zitten.

Offline molLin

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #63 Gepost op: 5-02-2023, 22:52:55 »
Ze staan toch allemaal op de lijst? De psychologiestudent alleen niet als zodanig. Waarschijnlijk als kind van of bewoner van etc. Zou hier niet veel achter zoeken

Ja je hebt gelijk, daar had ik nog niet aan gedacht. Maar dan blijft het onmols van Jurre Anke te wijzen op een makkelijke goede match (want beroep) terwijl ze er al voorbijgelopen was.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #64 Gepost op: 5-02-2023, 23:01:29 »
Wat mij opviel deze opdracht:

Daniël vertelt waarom hij de verdeling wil doen: dan heb je de meeste invloed op het spel en dat is ook waar de mol zou willen zitten. Verdenkt hij Ranomi? Dat heb ik dan gemist. Het zou goed kunnen dat hij zichzelf hiermee bedoelt. (ik heb Daniël niet als mol maar dit lijkt me echt zo'n moment voor de finale; hij zegt het gewoon al zelf)


Ja bizar verhaal van Daniël, in de afl ervoor maakte hij ook al zo’n soort opmerking (weet niet meer precies wat dat was).
Dat zijn toch dingen die dan Daniël weer verdacht maken, maarja zoveel geld binnen gehaald dan gaat er iets mis als mol ;-)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #65 Gepost op: 5-02-2023, 23:07:24 »
The winemaker zat op de juiste plek in de kerk. We zien niet door wie. In de stoet mensen staat Jurre bij haar. Eventueel gesprek is geknipt. Jurre's portret is een waiter in de winebar. In aflevering 2 draagt Jurre een t-shirt met een wijnfles. Toeval of is er een connectie?

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #66 Gepost op: 5-02-2023, 23:07:56 »
Waarom zou Jurre -als hij de mol is- Anke wijzen op iemand die goed is terwijl ze er al voorbijgelopen was?

Vreemd moment inderdaad!

Ik denk dat een van de twee hier de mol is.
De dynamiek tussen Anke en Jurre voelt aan als een aflevering 8 of 9. Ze zijn aan elkaar gewaagd en elkaar aan het testen... zijn helemaal niet zo bezig met wat er in de kerk gebeurt.

Dus, of Jurre doet als mol even iets heel opzichtig goed om verdenking van Anke af te schudden,
of mol Anke geeft extra goed de fruitteler door omdat Jurre haar op de vingers kijkt.

Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #67 Gepost op: 6-02-2023, 02:43:07 »
Vond dit maar te wazig als opdracht.
Waarom die stoelen als daar niet op gefocust wordt, Anke en Jurre de stoelen omschrijven??? Of nog beter: daniel en ranomi de stoel bekijken  ;D
Nee, had dan die stoelen niet op het kaartje gezet ofzo, vond het mooi voor het verhaal, maar verder jammer dat er niks mee was gedaan.
Stoelen al op de goede plek en A&J vragen stellen, zodat D&R alsnog wel iets kunnen, maar denk niet dat iedereen gedient is van een verkeerd persoon op hun stoel..

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #68 Gepost op: 6-02-2023, 07:32:32 »
Jurre werd verdacht neergezet door een fragment uit het begin ergens ver in de opdracht te plakken. Was iets als ‘ ik heb nog niemand’.

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #69 Gepost op: 6-02-2023, 08:44:17 »
Vond dit maar te wazig als opdracht.
Waarom die stoelen als daar niet op gefocust wordt, Anke en Jurre de stoelen omschrijven??? Of nog beter: daniel en ranomi de stoel bekijken  ;D
Nee, had dan die stoelen niet op het kaartje gezet ofzo, vond het mooi voor het verhaal, maar verder jammer dat er niks mee was gedaan.
De stoelen waar ze mee liepen zagen er in ieder geval bij een aantal mensen anders uit dat op de kaart bij Daniel. Daarmee hadden ze iedereen dus niet op de juiste plek gekregen. Wellicht dat de kandidaten dit al te horen hebben gekregen bij de uitleg aangezien ze er niet op ingingen.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #70 Gepost op: 6-02-2023, 09:01:50 »
Vond dit maar te wazig als opdracht.
Waarom die stoelen als daar niet op gefocust wordt, Anke en Jurre de stoelen omschrijven??? Of nog beter: daniel en ranomi de stoel bekijken  ;D
Nee, had dan die stoelen niet op het kaartje gezet ofzo, vond het mooi voor het verhaal, maar verder jammer dat er niks mee was gedaan.
Stoelen al op de goede plek en A&J vragen stellen, zodat D&R alsnog wel iets kunnen, maar denk niet dat iedereen gedient is van een verkeerd persoon op hun stoel..

Dit was toch gewoon couleur locale. Vroeger namen kerkgangers daadwerkelijk hun eigen stoel mee. De opdracht was  de kerkgangers op de juiste plek krijgen. De verwarring was de beschrijving van de kerkgangers en daar kan een mol goed mee uit de voeten.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #71 Gepost op: 6-02-2023, 11:35:10 »
Ik dacht ook tijdens de uitzending dat dit een andere manier was om het spel te spelen. Als dat er niet bijhoort, waarom zijn dan alle stoelen op Daniels kaart verschillend? Het is dus echt wel een onderdeel.

"Stoel met stijlen hoort bij de beer van een kerel, stoel met knopjes hoort bij de jongeman in het roze, enz." maar de mol heeft er niks mee gedaan, misschien omdat het juist de makkelijkste optie was en legt de mol dit uit in aflevering 10.

Elk spel moet kunnen slagen, dus al het geld in de pot. Dit spel werd bedroevend slecht gespeeld.....
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Kriekendiek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #72 Gepost op: 6-02-2023, 13:17:33 »
The winemaker zat op de juiste plek in de kerk. We zien niet door wie. In de stoet mensen staat Jurre bij haar. Eventueel gesprek is geknipt. Jurre's portret is een waiter in de winebar. In aflevering 2 draagt Jurre een t-shirt met een wijnfles. Toeval of is er een connectie?

Ik zit net de afl weer te kijken en het viel mij ook op dat er een winemaker werd gezocht icm dat op Jurre zijn portret ook de connectie met wijn is.  Ook elders de hint voorbij zie komen dat milner vertaald vanuit engels naar nederlands MOLenaar wordr... tunnel wordt hier dieper van ::zwaai::

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #73 Gepost op: 6-02-2023, 13:35:50 »
een Miller is een Molenaar, Een Milner is ... een ... soort light-kaas...

Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #74 Gepost op: 6-02-2023, 13:45:29 »
Weet niet of hier al over is nagedacht.
Altaar Ego: niet de man bij het altaar (Daniel)
Maar Altaar als de tafel waar offers worden gebracht. Ego = ik. Degene die voor zichzelf kozen? (Jurre/Anke)

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #75 Gepost op: 6-02-2023, 14:15:21 »
Voor jezelf kiezen lijkt me het omgekeerde van een offer?
(overigens heb ik t idee dat ze bij de meeste opdrachten al lang blij zijn een woordspeling te hebben kunnen vinden die bij de (hele) opdracht past, zonder dat er verder ook nog eens een verwijzingslaag in zit. Maar ego = ik = mol zou wel goed kunnen hier)

Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #76 Gepost op: 6-02-2023, 15:02:21 »
ik bedoel: een altaar is is een tafel uit hout of steen waar rituele handelingen worden verricht, zoals het brengen van offers aan geesten.
Ze zaten dus aan een tafel met die kistjes.
En er waren er twee die nog voor het geld gingen, maar voor 'zichzelf', een joker.

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #77 Gepost op: 6-02-2023, 15:06:15 »
Maar dat was de volgende opdracht

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #78 Gepost op: 6-02-2023, 16:10:12 »
Ik zit net de afl weer te kijken en het viel mij ook op dat er een winemaker werd gezocht icm dat op Jurre zijn portret ook de connectie met wijn is.  Ook elders de hint voorbij zie komen dat milner vertaald vanuit engels naar nederlands MOLenaar wordr... tunnel wordt hier dieper van ::zwaai::

Hier is Jurre i.i.g. samen met de winemaker die op de juiste plek zat. we hebben Jurre dit niet zien doorgeven. Kan ook dat Anke dit later heeft opgepakt maar die wijnconnectie viel mij op.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Altaar Ego
« Reactie #79 Gepost op: 6-02-2023, 16:26:21 »
Ik dacht ook tijdens de uitzending dat dit een andere manier was om het spel te spelen. Als dat er niet bijhoort, waarom zijn dan alle stoelen op Daniels kaart verschillend? Het is dus echt wel een onderdeel.

"Stoel met stijlen hoort bij de beer van een kerel, stoel met knopjes hoort bij de jongeman in het roze, enz." maar de mol heeft er niks mee gedaan, misschien omdat het juist de makkelijkste optie was en legt de mol dit uit in aflevering 10.

Elk spel moet kunnen slagen, dus al het geld in de pot. Dit spel werd bedroevend slecht gespeeld.....

De 20 stoelen op de kaart van Daniel zijn niet verschillend. Het zijn random stoelen. 5 verschillende stoelen die allemaal 4 x op de kaart staan. De stoelen speelden geen rol in de opdracht, puur couleur locale dus ......
« Laatst bewerkt op: 6-02-2023, 16:27:55 door Marimol »